Fitness Seller

Nieuw lid Ruben

wat is cable PB ?

push bown ? cable bench press?

oei was ik al bang voor;

met de dumbbell curl smijt je t gewicht gewoon omhoog door je momentum en het trekken van de schouder, maw je traint zo niet je biceps effectief.

de barbell row? waar is de barbell? je doet namelijk een cable row variant maar dan nog niet eens voor rug want je staat heel erg hoog en trekt hem bijna compleet met je schouders/traps zoals met een upright row maar dan met een hele korte rom.

tja de squat, smith machine; is zowieso al lichter als een echte squat(afhankelijk van t type smith) buiten dat is de beweging al niet natuurlijk en dat zie je ook in beperkte bewegingsuitslag van je, ik zou em zeker los gaan doen als die mogelijkheid er is.

de deadlift is wederom ook een smith variant en dan pak je em nog af van vrij grootte hoogte waardoor je dus gewoon rendement verliest van de oefening buiten dat de smith bout is voor een deadlift, dus ook gewoon los doen dat kan makkelijk met een losse barbell op de vloer, zoals t hoort.

tja wat de legpress betreft....
je doet deze op zon flashy apparaat en daardoor zeggen de gewichten vrij weinig want dit verschilt enorm per apparaat, een realistischere zou een plate loaded onder een hoek zijn maar ook dat verschilt nog wel eens. buiten dat zien we ook niet dat je daadwerkelijk pressed en kunnen we geen concreet commentaar op je rom geven.

ik vind t tof dat je de moeite hebt genomen om het te filmen, en hoop dat je wat van het commentaar op steekt want er komt denk nog wel meer:)
het is denk ook een goed idee je bench etc toch te filmen want ik vermoed dat dat ook niet snor zit.

priceless..

Halve squat, halve tbar , dumbbell shoulder gooien, leggpress is maar machine, dl is ook machine trouwens..

bij de squat roept er nog iemand: Je moet wel zakken hé!

en waar blijft die bench, mss dat je toch iets kan

/edit/ what the man above me said.

• Topic Starter Topic Starter
ja voordat we gingen filmen waren we ook al een dik half uur aan het trainen (is geen excuus) bij de sportschool van jelmerF waren geen losse stangen om een Barbell Row met stang te doen. en iemand had het hierover PRs zetten dus daar was ik grotendeels mee bezig.
pak normaal de Barbell row niet op 80 maar op 60 ik wou vandaag kijken hoever ik kwam. en ze hadden alleen een (machine) voor Squats en een rechte leg press, maar voor mijn gewicht vind ik het zelf nog steeds aardig voor de tijd dat ik bezig ben.

priceless..

Halve squat, halve tbar , dumbbell shoulder gooien, leggpress is maar machine, dl is ook machine trouwens..

bij de squat roept er nog iemand: Je moet wel zakken hé!

en waar blijft die bench, mss dat je toch iets kan

/edit/ what the man above me said.
wat cared het dat het een machine is? 200Kg LP terwijl ik zelf 64Kg weeg.. als je nou nuttig commentaar geeft dan zou ik het nog begrijpen maar het enigste wat jij kan is een beetje ******** op mij dan kan je je tijd beter ergens anders verprutsen.

thnx zal er binnenkort ff naar kijken.

Ik heb gister deze filmpjes gemaakt met men mobiel

oei was ik al bang voor;

met de dumbbell curl smijt je t gewicht gewoon omhoog door je momentum en het trekken van de schouder, maw je traint zo niet je biceps effectief.

Klopt dit zei ik ruben ook al

de barbell row? waar is de barbell? je doet namelijk een cable row variant maar dan nog niet eens voor rug want je staat heel erg hoog en trekt hem bijna compleet met je schouders/traps zoals met een upright row maar dan met een hele korte rom.

Als ik het dus goed begrijp moet je hem dichter naar je buik toetrekken? (dit deed ik zelf namelijk)

tja de squat, smith machine; is zowieso al lichter als een echte squat(afhankelijk van t type smith) buiten dat is de beweging al niet natuurlijk en dat zie je ook in beperkte bewegingsuitslag van je, ik zou em zeker los gaan doen als die mogelijkheid er is.

Die mogelijkheid is er maar ruben wou ik nog niet gelijk 100kg laten squaten met losse stang. De bedoeling is wel om het los te gaan doen.

de deadlift is wederom ook een smith variant en dan pak je em nog af van vrij grootte hoogte waardoor je dus gewoon rendement verliest van de oefening buiten dat de smith bout is voor een deadlift, dus ook gewoon los doen dat kan makkelijk met een losse barbell op de vloer, zoals t hoort.

Wat is het verschil tussen de smith en losse stang deadlift?, pak je dan ook bepaalde spieren beter/effectiever?

tja wat de legpress betreft....
je doet deze op zon flashy apparaat en daardoor zeggen de gewichten vrij weinig want dit verschilt enorm per apparaat, een realistischere zou een plate loaded onder een hoek zijn maar ook dat verschilt nog wel eens. buiten dat zien we ook niet dat je daadwerkelijk pressed en kunnen we geen concreet commentaar op je rom geven.

De legpress is gedaan onder een hoek van 90 graden (dus vrij diep door je beneden zitten en dan drukken=moeilijker)

ik vind t tof dat je de moeite hebt genomen om het te filmen, en hoop dat je wat van het commentaar op steekt want er komt denk nog wel meer:)
het is denk ook een goed idee je bench etc toch te filmen want ik vermoed dat dat ook niet snor zit.

Benchpress deed hij wel redelijk en heb ik niet gefilmd, top was 2*80

bedankt voor het commentaar!

Goed dat je filmpjes post, want dit gaat nergens over:p

Biceps curl is meer halve swing en hopen dat de dumbbell het weer gaat halen.
Barbell row is geen barbell row maar machine iets..
Squats is niet eens kwart rep zo te zien + je ziet dat het gewicht te zwaar is om een goed rep te maken.
Deadlift is geen deadlift

Als je gewoon rustig opbouwt, en gewoon even 40kilo minder pakt bij de deadlift en 30 minder bij de squat.
Vervolgens 8 nette reps kunt maken, niet in smith...
Dan zul je beter vooruitgaan als nu + je voorkomt blessures.

Dan maar geen macho macho man in de gym ;)

waarom is de deadlift geen deadlift dan?

Niet lullig bedoeld of zo maar ik vind dit nou niet echt een juiste uitvoering.Wou je de voordeel van de twijfel geven maar biceps curl moet je echt niet zo doen je smijt het gewicht gewoon half omhoog met je schouder.De bedoeling is dat je je schouder stil houd en je arm bij het gewricht alleen van 180 naar 90 graden gaat en niet de rest.

http://www.youtube.com/watch?v=ZawrdYA0WXU

kijk maar eens naar hem zo doe je een echte biceps curl.

De rest vind ik ook maar half om eerlijk te zijn maar de biceps curl is echt slecht.Denk toch dat de meeste mensen idd gelijk hadden.Je kan wel zeggen dat je weinig weegt,maar ja die mensen zien we allemaal in de sportschool van die dunne ventjes die gewoon steevast te zwaar trainen en niks goed uitvoeren.

Zorg eerst voor een goede uitvoering en ga dan met gewichten omhoog,en niet andersom want dan kom je van een koude kermis thuis.

zal werken aan de uitvoering ;) maar ff voor de duidelijkheid wat is er niet goed aan de Squat, Leg Press en Deadlift dan?

Eens met BBman, en broeder Obeb.
In IEDER geval los gaan squatten. Begin bij 60 of zo iets, en bouw het op. Je hebt er 100x meer aan. En denk erom: NIET de squat te veel verhogen totdat je ATTG squat. (ATTG = Ass to the grass/ground, oftewel je kont moet de vloer (bijna) aanraken).

Edit: En oh mijn god, alsjeblieft doe die dumbbell curls -8 kg of zo, en voer ze gecontroleerd uit. Want zo duurt het niet lang allereer je een blessure hebt.

Voor de tijd dat hij nog maar bezig is, is hij vrij sterk.
Al moet ik zeggen dat er veel oefeningen niet correct uitgevoerd zijn.
Maar toch, doe verder met iets lichtere gewichten (vooral dumbbell curl) en je komt er! Zo niet, zul je wel een of andere blessure krijgen..:D

Voor de tijd dat hij nog maar bezig is, is hij vrij sterk.
Al moet ik zeggen dat er veel oefeningen niet correct uitgevoerd zijn.
Maar toch, doe verder met iets lichtere gewichten (vooral dumbbell curl) en je komt er! Zo niet, zul je wel een of andere blessure krijgen..:D
Eens met BBman, en broeder Obeb.
In IEDER geval los gaan squatten. Begin bij 60 of zo iets, en bouw het op. Je hebt er 100x meer aan. En denk erom: NIET de squat te veel verhogen totdat je ATTG squat. (ATTG = Ass to the grass/ground, oftewel je kont moet de vloer (bijna) aanraken).

Edit: En oh mijn god, alsjeblieft doe die dumbbell curls -8 kg of zo, en voer ze gecontroleerd uit. Want zo duurt het niet lang allereer je een blessure hebt.

kritiek waar ik op kan bouwen thnx guys :) niet dat random gezeik wat ik al de heletijd krijg.

zal de DC met 16Kg doen die weet ik zeker dat ik die 100% goed uitvoer. de reden dat ik de Squats met dat apparaat deed was omdat daar niets anders was en het me een mooi apparaat lijkt om te leren squaten aangezien dit me eerste keer squaten was wat dus ook de reden is dat het niet een goed uitgevoerde was.

ik zal na de zomer ergens in augustus weer foto's en videos posten over hoe het met me progressie gaat :) verder bedankt voor de comments en tips :)

Ze laten je gewoon zo aankloten in die sportschool ? ???

Terug
Naar boven