XXL Nutrition

Nieuw lid Ruben

kritiek waar ik op kan bouwen thnx guys :) niet dat random gezeik wat ik al de heletijd krijg.

zal de DC met 16Kg doen die weet ik zeker dat ik die 100% goed uitvoer. de reden dat ik de Squats met dat apparaat deed was omdat daar niets anders was en het me een mooi apparaat lijkt om te leren squaten aangezien dit me eerste keer squaten was wat dus ook de reden is dat het niet een goed uitgevoerde was.

ik zal na de zomer ergens in augustus weer foto's en videos posten over hoe het met me progressie gaat :) verder bedankt voor de comments en tips :)

Je zit hier ook om te leren dus random gezeik is sowieso gewoon gezeik om te negeren.

Als je DC's met 16 kg kan vind ik dat knap sterk. Ik heb net even getest, en dit waren de resultaten bij mij: (Verkapt kijk mij eens liften :p, nee even serieus, was benieuwd)

6 kg easy, logisch
9 kg easy, logisch
12 kg vrij easy
13 kg beetje moeite
14 kg net te doen
15 kg fail.

Dus bij mij: 14 kg max. (DB curls)

Squatten moet je echt los proberen te leren, gewoon rustig quarter squats doen met 50 kg, en dan steeds iets dieper tot het ATTG is. Dan verhogen naar bijv. 55-60.

En als het mogelijk is, doe BB curls i.p.v. DB curls. Die zijn al wat minder makkelijk te 'zwaaien', maar je moet je rug wél goed stil houden.

Succes.

Bij mij gaat het gewoon om het feit, ik zag je stats, ik zei dat ze niet klopten, dat je uw oefeningen niet goed uitvoerde, dat je anders nooit zo 'sterk' kon zijn op een paar maand.

Door het posten van uw filmkes heb je hierbij mijn gelijk bewezen. Opbouwende kritiek?

neem een oefeningen boek, kijk naar de uitvoering en knallen :)

Het gewicht speelt geen rol, het is de uitvoering/techniek die telt, en alleen dan ga je nette progressie maken.

door het verkeerd uitvoeren van bepaalde oefeningen (lees: Squat, Deadlift, x aantal andere) gaan sommige spieren anders en verkeerd gaan groeien.

Je bent waarschijnlijk sterk voor je gewicht no doubt, maar ik zou alles rustig opbouwen om geen kwetsuren te hebben. Als je 2 maand niet kunt gaan trainen door een ontstoken schouder zit je veel verder van huis!

veel succes nog (deze post was zeker niet slecht bedoeld)

greetz

• Topic Starter Topic Starter
ja ik heb zelf het gevoel dat als ik zonder gewicht op me lichaam en dan met me kont naar de grond ga dat ik dan achterover kukel xD maarja daar moet je gewoon op trainen lijkt mij. of is er een handig trucje voor? ik doe Barbell Curl ook die doe ik rond de 35Kg ong zonder zwaaien. alleen vind ik DB Curls leuker om te doen.

en dankje ;) jij ook suc6

Bij mij gaat het gewoon om het feit, ik zag je stats, ik zei dat ze niet klopten, dat je uw oefeningen niet goed uitvoerde, dat je anders nooit zo 'sterk' kon zijn op een paar maand.

Door het posten van uw filmkes heb je hierbij mijn gelijk bewezen. Opbouwende kritiek?

neem een oefeningen boek, kijk naar de uitvoering en knallen :)

Het gewicht speelt geen rol, het is de uitvoering/techniek die telt, en alleen dan ga je nette progressie maken.

door het verkeerd uitvoeren van bepaalde oefeningen (lees: Squat, Deadlift, x aantal andere) gaan sommige spieren anders en verkeerd gaan groeien.

Je bent waarschijnlijk sterk voor je gewicht no doubt, maar ik zou alles rustig opbouwen om geen kwetsuren te hebben. Als je 2 maand niet kunt gaan trainen door een ontstoken schouder zit je veel verder van huis!

veel succes nog (deze post was zeker niet slecht bedoeld)

greetz
nee cker niet deze post was juist goed :) met zulke posts kan ik wat, maar je hebt ook replies gepost waar ik niks mee kon. ik zal de bewegingen die ik maak gecontrolleerder maken en dan kijk ik hoe snel ik progressie maak. en dan kan je na de zomervakantie weer fotos verwachten, dat ik over ong 3-4 maanden. verder veel suc6

ja ik heb zelf het gevoel dat als ik zonder gewicht op me lichaam en dan met me kont naar de grond ga dat ik dan achterover kukel xD maarja daar moet je gewoon op trainen lijkt mij. of is er een handig trucje voor? ik doe Barbell Curl ook die doe ik rond de 35Kg ong zonder zwaaien. alleen vind ik DB Curls leuker om te doen.

Ik weet er wel een 'trucje' voor;

Ga nu, direct, 10x rustig door je knieën tot je de grond raakt met je kont, en omhoog. Hierdoor raak je eraan gewend dat je NIET achterover kukelt, én je leert om dieper te gaan.
Waarom diep squatten nou eigenlijk? Met een volledige ROM (Range Of Motion) spreek je meer spiervezels aan. Oftewel het is gewoon beter voor het groeien.

Er bestaan squat schoenen, die zijn hoger aan de hiel

Bij ons in de gym hebben we een stukje judomat als je daar met het achterste van je voet op gaat staan, krijg je hetzelfde effect als die schoen en kan je dieper zakken en ga je minder geneigd zijn om te vallen.

heb je wel wat meer aan, dan gwn wat te zakken (ik had hetzelfde probleem :p)

Er bestaan squat schoenen, die zijn hoger aan de hiel

Bij ons in de gym hebben we een stukje judomat als je daar met het achterste van je voet op gaat staan, krijg je hetzelfde effect als die schoen en kan je dieper zakken en ga je minder geneigd zijn om te vallen.

heb je wel wat meer aan, dan gwn wat te zakken (ik had hetzelfde probleem :p)

Ik weet er wel een 'trucje' voor;

Ga nu, direct, 10x rustig door je knieën tot je de grond raakt met je kont, en omhoog. Hierdoor raak je eraan gewend dat je NIET achterover kukelt, én je leert om dieper te gaan.
Waarom diep squatten nou eigenlijk? Met een volledige ROM (Range Of Motion) spreek je meer spiervezels aan. Oftewel het is gewoon beter voor het groeien.
helaas zit ik nu in de les en kan ik niet direct door me knieën zakken dan denkt de leraar WTF o.O maar ik zal het thuis eens proberen. ja ze hadden mij ook al een keer gezegt om een 1kg schijfje onder je hak te leggen zodat je steviger staat:)

helaas zit ik nu in de les en kan ik niet direct door me knieën zakken dan denkt de leraar WTF o.O maar ik zal het thuis eens proberen. ja ze hadden mij ook al een keer gezegt om een 1kg schijfje onder je hak te leggen zodat je steviger staat:)
Haha dat is niet zo slim inderdaad :P.

Spijtig dat je de oef. niet goed uitvoerde maar ik wens je veel succes om naar die gewichten toe te groeien.

Gewoon goed trainen en eten en je komt er wel ;)

Jammer van je houding bij die dumbbell curl's mijn romp zou er nog al snel van zeer doen denk ik :D

dit is een deadlift;)

[Link niet meer beschikbaar]

Je laat telkens het gewicht even de vloer aantikken en dan weer omhoog trekken,daarom dat het ook deadlift heet,een gewicht dat "dood" of stil op de grond ligt,na wat oefenen lukt dit vrij aardig.

Ik zou zeggen verdiep je genoeg via internet en vraag aan wat leden op de gym met ervaring of je de oefening juist doet,heb zelf ook veel geleerd dmv vragen te stellen men leert altijd wat bij.

Doe op deze manier verder maar verfijn je techniek waarbij gewicht niet op de eerste plaats hoeft te komen;)

greetz

22kg bc is toch niet extreem?

tja die filmpjes verklaard dus waarom je zoveel kan pakken. Mijn advies is dus, minder gewicht pakken, ga op youtube filmpjes kijke hoe je de oefeningen moet uitvoeren.
Want wat je in die filmpjes deed sloeg nergens op, en moest best wel lache doen je de bp deed.
Het zou ook heel handig zijn geweest als een van de medewerkers van de gym jou wat advies gaf...Echt fail van die sportschool als ze jou gewoon zo laat kloten.

Zo zijn er wel meer gym's die van mij inclusief,55 euro/maand maar wat degelijke begeleiding ho maar liever buiten zitten op terras dan eens rond de gym lopen en wat mensen helpen:mad:

Dit verklaart toch al weer een hoop waarom je zulke hoge gewichten pakt.
Allemaal halve reps. Dat is geen bor (maar dat weet je nu wel)
Squat moet dieper.

Gewoon de gewichten verlagen en beter techniek/ uitvoering toepassen.

Als dit echt is ben ik stikjaloers en heb ik respect voor je.

Ik weeg 10kg zwaarder dan jou, 73kg bij een lengte van 1,74m en 18j.
Ik kom van 60kg en train sinds september 08 en vrij deftig sinds begin februari 09.
Mijn dumbbell bp is 3x7x26kg
Mijn bench is 3x7x55kg
Mijn DL is 4x100kg
Mijn dumbbellcurl is 14x14kg

Ik ben dus wel benieuwd naar de filmpjes..

Ik neem mijn woorden terug.

Hey Ruben, hoe gaat het met de squat techniek? :)
Heb je dat kniebuigen nog geprobeerd? :p

ja ben elke dag ff aant oefenen en schiet al aardig op :) val al minder snel om :D

Terug
Naar boven