Fitness Seller

Nieuw op het forum en in fitness :)

Jace

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
81kg
:wave::cool:Even voorstellen:

Hoi, ik ben Jace, 37 jaar en nieuw hier op het forum.
Ik ben 1m90, weeg 81kg en heb recent besloten om te gaan fitnessen/powertrainen :lifter:

Ik heb altijd een tengere/smalle lichaamsbouw gehad en ik mocht eten wat ik wou:fries::mc:, ik kwam amper tot niets bij.
Ondertussen heb ik gemerkt dat ik op deze leeftijd stilaan wel begin bij te komen en een klein buikje begin te kweken. Met het bijkomen van gewicht ben ik wel blij, maar met de plaats waar ik bijkom niet :D

Mijn bedoeling met de fitness is om terug een platte buik te bekomen en toch ook wat meer spieropbouw te krijgen. Ik probeer 2 tot 3x per week te gaan trainen. Een breed lichaam zal ik nooit krijgen, daar ben ik me wel van bewust, maar ik zou het wel leuk vinden moest het op termijn allemaal wat mooi afgetekend worden :flex:

Tips van wat ervaren mensen zijn altijd welkom!

Thx :wave:

13007304_1236899906327873_845417811717797136_n.jpg

13012671_1236899959661201_7612708145915085049_n.jpg

Waarom zal je nooit een breed lichaam krijgen ?
Je heb toch niet toevallig naar Filemon staat strak gekeken hé ?

Je kunt nog prima "breed" worden hoor.
Goed trainen / eten / rusten dan kom je een heel eind.

Welkom hierzo!

Hier wordt je wel wat wijzer als je de topics leest. Heb je al eens iets van een sport beoefend?
Er zijn zelfs bodybuilder die na stop rond hun 35ste een comeback maken en doorgaan met trainen tot 55, 60.. Dus zeg nooit nooit je bent er alleen maar zelf bij..

• Topic Starter Topic Starter
:cool:
Waarom zal je nooit een breed lichaam krijgen ?
Je heb toch niet toevallig naar Filemon staat strak gekeken hé ?

Je kunt nog prima "breed" worden hoor.
Goed trainen / eten / rusten dan kom je een heel eind.

Thx voor de tip!

Filemon staat strak... kende het niet (zenden ze in België niet uit), heb het even opgezocht :D Mooi resultaat... maar wel met een kuur.
Ik dacht wel dat je er van een kuur veel opgepompter zou uitzien dan dat hij er uit zag... maar ik ken er dan ook niets van :cool:
Maar met zo een resultaat zou ik ook al heel tevreden zijn ;)

Welkom hierzo!

Hier wordt je wel wat wijzer als je de topics leest. Heb je al eens iets van een sport beoefend?
Er zijn zelfs bodybuilder die na stop rond hun 35ste een comeback maken en doorgaan met trainen tot 55, 60.. Dus zeg nooit nooit je bent er alleen maar zelf bij..

Ik ben vroeger al wel een paar keer gaan fitnessen, telkens een paar maanden. Maar ik denk dat ik het gewoon te snel opgaf omdat ik geen resultaat zag... Resultaat = motivatie

Deze keer volhouden je krijgt er iets moois voor terug en trouwens motivatie = resultaat:p

Met zo'n ingesteldheid kom je er nooit.

:cool:

Thx voor de tip!

Filemon staat strak... kende het niet (zenden ze in België niet uit), heb het even opgezocht :D Mooi resultaat... maar wel met een kuur.
Ik dacht wel dat je er van een kuur veel opgepompter zou uitzien dan dat hij er uit zag... maar ik ken er dan ook niets van :cool:
Maar met zo een resultaat zou ik ook al heel tevreden zijn ;)
De grap is dus dat zo'n resultaat zonder kuur echt makkelijk bereikbaar is, zijn begeleiding, voeding en training leken niet al te best te zijn tijdens die kuur :P Dus goed nieuws voor jou ;) met een jaartje moet je zeker op dat niveau kunnen komen als je het goed aanpakt.

Ik zou de stickies lezen en beslissen of je eerst wilt bulken of cutten. Ga hier dan 100% voor en je zult zeker 10 kilo in een jaartje aan spiermassa kunnen krijgen en je vet percentage lekker verlagen. Hoe dit allemaal in de basis gaat staat in de stickies uitgelegd. Ook een tip is dit topic: https://forum.bodybuilding.nl/topics/beginners-stappenplan-cutten.396021/. Verder is dit topic:https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/ een goudmijn van informatie over veel bestaande misverstanden rondom voeding.

Verder raad ik je aan om een fullbody schema 3x per week als stronglifts 5x5 of starting strength te gaan volgen. Hiermee leer je de basis goed aan en je kun er enorm snel sterker op worden. Ik zou beginnen met stronglifts tot je de vorm goed onder de knie hebt, als je daarna meer power gericht wilt trainen kun je starting strength gaan volgen. Als je meer de BB kant op wilt kun je ice cream fitness doen of verder met stronglifts. Met die schema's kun je zeker het eerste 1-1.5 jaar vooruit.

Als laatste tip: bij training is less soms ook more, je hebt je rust ook goed nodig.

• Like
Waarderingen: Jace
De grap is dus dat zo'n resultaat zonder kuur echt makkelijk bereikbaar is, zijn begeleiding, voeding en training leken niet al te best te zijn tijdens die kuur :P Dus goed nieuws voor jou ;) met een jaartje moet je zeker op dat niveau kunnen komen als je het goed aanpakt.

Ik zou de stickies lezen en beslissen of je eerst wilt bulken of cutten. Ga hier dan 100% voor en je zult zeker 10 kilo in een jaartje aan spiermassa kunnen krijgen en je vet percentage lekker verlagen. Hoe dit allemaal in de basis gaat staat in de stickies uitgelegd. Ook een tip is dit topic: https://forum.bodybuilding.nl/topics/beginners-stappenplan-cutten.396021/. Verder is dit topic:https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/ een goudmijn van informatie over veel bestaande misverstanden rondom voeding.

Verder raad ik je aan om een fullbody schema 3x per week als stronglifts 5x5 of starting strength te gaan volgen. Hiermee leer je de basis goed aan en je kun er enorm snel sterker op worden. Ik zou beginnen met stronglifts tot je de vorm goed onder de knie hebt, als je daarna meer power gericht wilt trainen kun je starting strength gaan volgen. Als je meer de BB kant op wilt kun je ice cream fitness doen of verder met stronglifts. Met die schema's kun je zeker het eerste 1-1.5 jaar vooruit.

Als laatste tip: bij training is less soms ook more, je hebt je rust ook goed nodig.

Bedankt voor de reactie! Dit is info waar ik effectief mee aan de slag kan!

Ice Cream Fitness... klinkt wel lekker! ;) hahaha...

Stronglifts, starting strenght... het klinkt allemaal nog wat chinees maar ik kom er wel uit op termijn. Google is momenteel men beste vriend :D ...en de sticky's ben ik ook aan het doornemen, echt wel veel info daar maar nog niet allemaal van toepassing op een beginner.

Ik denk dat, wanneer mijn lichaam het terug gewend is fysieke arbeid te verrichten (binnen 2-3 weken), bulken het verstandigste is. Eerst bijkomen en dan cutten. Van mijn vetpercentage heb ik geen flauw benul... Ook niet van het aantal kCal dat ik moet binnenkrijgen om te kunnen bulken. Kan ik dat ergens berekenen?

Onmiddellijk mijn eetpatroon volledig omgooien en levensstijl aanpassen van de ene dag op de andere is natuurlijk niet makkelijk en vraagt tijd. Dat zal geleidelijk aan wel gebeuren, alles stap voor stap. Ik denk dat wanneer de aanpassing onmiddellijk te extreem is, dat je ook niet volhoudt.

Ik probeer 3x per week te gaan trainen; ma, woe, vrij. Nu in het begin elke keer een full body workout met haalbare gewichten en 3x15 reps (kwestie van het lichaam nog niet te overbelasten) en binnen enkele weken overschakelen naar een split programma waar ik telkens alles kan geven met zwaardere gewichten.

Qua voedingsschema's zal er hier op het forum ongetwijfeld wel het een en ander te vinden zijn... daar heb ik nog niet naar gezocht. Zou graag eerst willen weten wat wel en wat niet te eten ipv hier blindelings een voedingsschema over te nemen niet wetende of dat voor mij geschikt is.

Je kunt de harris benedict formule gebruiken voor energie behoefte, die geeft een benadering van je onderhoud, als je dat als start punt neemt kun je een beetje tweaken tot je aankomt op de juiste snelheid.

Ik zou overigens geen split doen, gewoon lichtjes met fullbody beginnen en langzaam opbouwen. drie keer per week fullbody gaat je de meeste groei brengen. (spiersynthese is maar ~48 uur verhoogd na training, dus meer keer per week een spier trainen = meer groei).

Qua voeding moet je eten wat jij te eten vindt. Voedingsschema's zijn persoonsgebonden, zolang jij aan je calorieën en 1+ gram vet en 2-2.5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht komt, en genoeg groente eet, gaat het wel goed (wel een beetje nadenken natuurlijk, vetten bijvoorbeeld uit vis en avocado's, niet uit donuts, maar van wat suiker op een dag ga je echt niet dood ofzo). Ik gebruik zelf myfitnesspall (app) om mijn voeding bij te houden, zo kan ik per dag lekker varieren maar wel aan mijn macro's komen.

Verder zou ik ene beetje de stickies lezen, staat veel in :)

k zou overigens geen split doen, gewoon lichtjes met fullbody beginnen en langzaam opbouwen. drie keer per week fullbody gaat je de meeste groei brengen. (spiersynthese is maar ~48 uur verhoogd na training, dus meer keer per week een spier trainen = meer groei).

+1 :p

Een breed lichaam zal ik nooit krijgen

Tuurlijk wel , gewoon hard werken en goed je info hier blijven opzoeken.
gaande weg wordt het steeds duidelijker.

Succes!

• Like
Je kunt de harris benedict formule gebruiken voor energie behoefte, die geeft een benadering van je onderhoud, als je dat als start punt neemt kun je een beetje tweaken tot je aankomt op de juiste snelheid.

Ik zou overigens geen split doen, gewoon lichtjes met fullbody beginnen en langzaam opbouwen. drie keer per week fullbody gaat je de meeste groei brengen. (spiersynthese is maar ~48 uur verhoogd na training, dus meer keer per week een spier trainen = meer groei).

Qua voeding moet je eten wat jij te eten vindt. Voedingsschema's zijn persoonsgebonden, zolang jij aan je calorieën en 1+ gram vet en 2-2.5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht komt, en genoeg groente eet, gaat het wel goed (wel een beetje nadenken natuurlijk, vetten bijvoorbeeld uit vis en avocado's, niet uit donuts, maar van wat suiker op een dag ga je echt niet dood ofzo). Ik gebruik zelf myfitnesspall (app) om mijn voeding bij te houden, zo kan ik per dag lekker varieren maar wel aan mijn macro's komen.

Verder zou ik ene beetje de stickies lezen, staat veel in :)

Net mn gegevens eens ingevoerd in de Harris Benedict formule, vetpercentage gemeten (bij benadering, een alu rolmeter is niet zo handig om de taille te meten :nanner:) en ook even de Katch McArdle formule gedaan.

- Mijn vetpercentage ligt rond de 20% (bij benadering dus, kan ietsje meer of minder zijn)

- Via de HB formule kom ik uit op 1874kcal in rust en caloriebehoefte per dag van 2577kcal

-Via de Katch formule ligt dat iets lager, nl. 1770kcal rust en totale caloriebehoefte 2433kcal, vetvrije massa is 64,8kg en vetmassa 16,2kg.

De getallen die ik uit de formule haal, zijn dat de kcal die ik nodig heb om op mijn huidige gewicht te blijven? Om te bulken zal ik wel wat meer kcal moeten binnenkrijgen denk ik.

Wat je daar zegt over suikers, daar ga ik echt aan moeten werken, ben redelijk suikerverslaafd... :o 's Morgens 2 klontjes in de koffie, eet heel graag zoete dingen, gebakjes, snoep, pannenkoeken, melocakes, energy drinks, cola, noem maar op... Dat wordt afkicken dus! :haar:
Op vlak van voeding ga ik echt heeeeeeel veel moeten bijleren en dat lijkt me bijzonder moeilijk in het begin :angstig:
Kan ik ergens een beginnersschema bekomen dat niet té extreem is, zodat ik mijn volgende inkopen er wat op kan afstemmen? Ik weet dat voedingsschema's persoonsgebonden zijn, maar zit daar in de beginfase zo veel verschil in?

Maar als ik het dus goed bereken zou ik momenteel voor mijn gewicht van 81kg, 81g vet (geen verzadigde vetten) en 162g tot 202,5g eiwit per dag moeten binnenkrijgen?
Ben vandaag de dag gestart met 3 spiegeleieren en 4 bruine boterhammen... en een tas koffie met 2 klontjes :D
Vanmiddag was een bord spaghetti...
Vanavond worden het terug 4 bruine boterhammen met pepersalami...

In mijn ogen is dat al een verbetering (maar ik sta steeds open voor andere dingen) aangezien het vroeger meestal wit brood met choco was en frieten of pizza of kebab als middagmaal... 's avonds at soms gewoon niet en stilde ik de honger met snoep... de melocakes en gebakjes waar ik eerder over sprak.
Don't shoot me, ik weet dat ik slecht bezig was maar ik wil er echt wel verandering in brengen en het blijven volhouden! De motivatie is er als ik mijn foto's zo bekijk :eek:

Net mn gegevens eens ingevoerd in de Harris Benedict formule, vetpercentage gemeten (bij benadering, een alu rolmeter is niet zo handig om de taille te meten :nanner:) en ook even de Katch McArdle formule gedaan.

- Mijn vetpercentage ligt rond de 20% (bij benadering dus, kan ietsje meer of minder zijn)

- Via de HB formule kom ik uit op 1874kcal in rust en caloriebehoefte per dag van 2577kcal

-Via de Katch formule ligt dat iets lager, nl. 1770kcal rust en totale caloriebehoefte 2433kcal, vetvrije massa is 64,8kg en vetmassa 16,2kg.

De getallen die ik uit de formule haal, zijn dat de kcal die ik nodig heb om op mijn huidige gewicht te blijven? Om te bulken zal ik wel wat meer kcal moeten binnenkrijgen denk ik.

Wat je daar zegt over suikers, daar ga ik echt aan moeten werken, ben redelijk suikerverslaafd... :o 's Morgens 2 klontjes in de koffie, eet heel graag zoete dingen, gebakjes, snoep, pannenkoeken, melocakes, energy drinks, cola, noem maar op... Dat wordt afkicken dus! :haar:
Op vlak van voeding ga ik echt heeeeeeel veel moeten bijleren en dat lijkt me bijzonder moeilijk in het begin :angstig:
Kan ik ergens een beginnersschema bekomen dat niet té extreem is, zodat ik mijn volgende inkopen er wat op kan afstemmen? Ik weet dat voedingsschema's persoonsgebonden zijn, maar zit daar in de beginfase zo veel verschil in?

Maar als ik het dus goed bereken zou ik momenteel voor mijn gewicht van 81kg, 81g vet (geen verzadigde vetten) en 162g tot 202,5g eiwit per dag moeten binnenkrijgen?
Ben vandaag de dag gestart met 3 spiegeleieren en 4 bruine boterhammen... en een tas koffie met 2 klontjes :D
Vanmiddag was een bord spaghetti...
Vanavond worden het terug 4 bruine boterhammen met pepersalami...

In mijn ogen is dat al een verbetering (maar ik sta steeds open voor andere dingen) aangezien het vroeger meestal wit brood met choco was en frieten of pizza of kebab als middagmaal... 's avonds at soms gewoon niet en stilde ik de honger met snoep... de melocakes en gebakjes waar ik eerder over sprak.
Don't shoot me, ik weet dat ik slecht bezig was maar ik wil er echt wel verandering in brengen en het blijven volhouden! De motivatie is er als ik mijn foto's zo bekijk :eek:

Rome is ook niet in een dag gebouwd, afkicken van suiker went snel, ik heb zelf niet eens meer trek in zoetigheid tbh, terwijl ik een jaar of wat terug echt niet vies was van een goede nacht gamen met junk food :D
Als je wilt bulken moet je inderdaad ~300 kcal boven je berekende waarde gaan zitten. Deze waarde is slechts een benadering dus denk er aan dat het in realiteit wat kan afwijken. Je zult in een bulk ook geen vet verliezen, dus verwacht daar niet te veel van, bulken is om spier op te bouwen ;)

De reden dat een voedingsschema persoonsgebonden is is dat iedereen ander eten lekker vindt, als jij een schema krijgt dat je gaat vervelen zul je meer moeite hebben je er aan te houden.

Ik kan je wel wat tips geven voor goede producten:

Koolhydraten uit:
havermout, brinta, en andere granen, rijst, pasta, bruin brood & fruit (goed alternatief op voor je suikers, zo kun je nog wel verantwoord wat zoetigheid snoepen). Als je echt iets met vele suiker wilt eet dit dan vlak na de training.

vetten uit:
bij voorkeur uit olijfolie, noten, vis, avocado, en eieren, een deel mag ook uit zuivel en dierlijke bronnen komen, maar deze zijn wel flink minder gezond. Een beetje is niet erg.

Eiwit uit:
zuivel, vlees (bij voorkeur onbewerkt, dus geen gehakt of hamburgers), vis, whey, bonen

Verder minstens 400 gram groenten per dag eten. Je kunt uiteraard ook wat suasjes toevoegen om je eten wat meer smaak te geven, overdrijf dit alleen niet.

Probeer met deze soorten voeding een je berekende macro's op te vullen op een manier die jou aantrekkelijk lijkt om te eten, dan kan ik er wat commentaar op geven.

Een idee van wat ik eet vandaag (ruw geschat):
ochtend:
brinta, melk, whey, banaan, pindakaas ~1000 kcal

middag:
rijst met knoflook, uien, pepertje, kip, beetje ketchup, olie, omelet ~1300 kcal

snack:
whey met havermout + 2 appels ~400 kcal

avondeten:
who knows, heb wel zin in chili, wraps of hamburgers :D (niet al je eten hoeft clean, maar overdrijf het gewoon niet, je bent geen monnik) ~1300 kcal

Totaal 4000 kcal
eiwit ~220
vet ~120
kcal ~500
Dit moet je niet zomaar overnemen (het is sowieso veel meer dan jij nodig hebt :P) maar misschien kun je er wat inspiratie uit halen. Dit topic is ook wel leuk voor ideeën: https://forum.bodybuilding.nl/topics/post-je-maaltijden-met-pics.323275/

Verder is dit een heel handig topic, veel pagina's maar zeker het lezen waard als je je kennis over voeding wilt verbeteren: https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/

Maak nu zelf een schema met kcal en macro waarden en post dit in de voeding sectie, dan kan iedereen je tips geven. Het is niet erg als het de eerste keer niet helemaal goed is, maar het is vele makkelijker te helpen als we een idee hebben van wat voor eten je lekker vindt.

Nou, cnh heeft alles al voorgekauwd. Je hoeft het alleen nog op te eten :D
Iknzou nu kunnen zeggen dat je die suikers echt zou moeten laten staan. Maar als je mede door resultaat steeds meer gemotiveerd bent , ga je ze zelf wel laten staan. Ik dacht eerst ook ik ga niet als een monnik leven. Maar BB is een way of life , dat ga je gaande weg zelf wel inzien.

Good luck!

• Like
Rome is ook niet in een dag gebouwd, afkicken van suiker went snel, ik heb zelf niet eens meer trek in zoetigheid tbh, terwijl ik een jaar of wat terug echt niet vies was van een goede nacht gamen met junk food :D
Als je wilt bulken moet je inderdaad ~300 kcal boven je berekende waarde gaan zitten. Deze waarde is slechts een benadering dus denk er aan dat het in realiteit wat kan afwijken. Je zult in een bulk ook geen vet verliezen, dus verwacht daar niet te veel van, bulken is om spier op te bouwen ;)

De reden dat een voedingsschema persoonsgebonden is is dat iedereen ander eten lekker vindt, als jij een schema krijgt dat je gaat vervelen zul je meer moeite hebben je er aan te houden.

Ik kan je wel wat tips geven voor goede producten:

Koolhydraten uit:
havermout, brinta, en andere granen, rijst, pasta, bruin brood & fruit (goed alternatief op voor je suikers, zo kun je nog wel verantwoord wat zoetigheid snoepen). Als je echt iets met vele suiker wilt eet dit dan vlak na de training.

vetten uit:
bij voorkeur uit olijfolie, noten, vis, avocado, en eieren, een deel mag ook uit zuivel en dierlijke bronnen komen, maar deze zijn wel flink minder gezond. Een beetje is niet erg.

Eiwit uit:
zuivel, vlees (bij voorkeur onbewerkt, dus geen gehakt of hamburgers), vis, whey, bonen

Verder minstens 400 gram groenten per dag eten. Je kunt uiteraard ook wat suasjes toevoegen om je eten wat meer smaak te geven, overdrijf dit alleen niet.

Probeer met deze soorten voeding een je berekende macro's op te vullen op een manier die jou aantrekkelijk lijkt om te eten, dan kan ik er wat commentaar op geven.

Een idee van wat ik eet vandaag (ruw geschat):
ochtend:
brinta, melk, whey, banaan, pindakaas ~1000 kcal

middag:
rijst met knoflook, uien, pepertje, kip, beetje ketchup, olie, omelet ~1300 kcal

snack:
whey met havermout + 2 appels ~400 kcal

avondeten:
who knows, heb wel zin in chili, wraps of hamburgers :D (niet al je eten hoeft clean, maar overdrijf het gewoon niet, je bent geen monnik) ~1300 kcal

Totaal 4000 kcal
eiwit ~220
vet ~120
kcal ~500
Dit moet je niet zomaar overnemen (het is sowieso veel meer dan jij nodig hebt :P) maar misschien kun je er wat inspiratie uit halen. Dit topic is ook wel leuk voor ideeën: https://forum.bodybuilding.nl/topics/post-je-maaltijden-met-pics.323275/

Verder is dit een heel handig topic, veel pagina's maar zeker het lezen waard als je je kennis over voeding wilt verbeteren: https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/

Maak nu zelf een schema met kcal en macro waarden en post dit in de voeding sectie, dan kan iedereen je tips geven. Het is niet erg als het de eerste keer niet helemaal goed is, maar het is vele makkelijker te helpen als we een idee hebben van wat voor eten je lekker vindt.

Dit is het schema van mijn full body workout:

1. Overhead Dumbells: 2 x 8 tot 10

2. Squatten: 3 x 8 tot 12

3. Bench Press: 3 x 8

4. Bent Over Barbell Rows: 3 x 8 tot 12

5. Dips of Close Grip Bench Press: 2 x 8

6. Dumbell Curls: 2 x 8

7. Standing Calf Raises: 3 x 12 tot 20

8. Sit ups: 3 x 12

Ik ga het topic van 'Post je maaltijden' eens bekijken en eruit halen wat ik lekker vind, rekening houdend met het aantal kcal. Dat gaat iets voor het weekend zijn denk ik :yes:

Nog even een 'domme' vraag mss... maar wat zijn macro waarden juist?

Je macro's zijn prima, een beetje meer eiwit mag overigens, en zoals je bij mij ziet is meer vet ook prima :) ik zou voor je schema aanraden stronglifts 5x5 te volgen, google het even, dit us een beginners schema dar zich sterk bewezen heeft. Na een jaartje kun je dan wat meer zelf experimenteren.

• Like
Hoi, eens ff een vraag.

Momenteel train ik full body en doe ik 4 sets van elke oefening hierboven beschreven met 1x12 - 1x10 - 1x8 en 1x6.
Dit zou de spiergroei bevorderen. Mijn vraag is of ik nu bij elke set het gewicht best wat verhoog of hou ik het best op het begingewicht waar ik de 12 reps mee doe?
Qua voeding zit ik nu al een goeie week iets boven de 3000 kcal en merk wel dat ik al wat aangekomen ben. Mss ook ook wel mede dankzij de 3 shakes Turbo Mass Gainer na elke maaltijd. :D

Als je reps verlaagt zou ik gewicht zeker verhogen, ander train je alleen maar lichter op je laatste sets :P Spiergroei komt door twee zaken: mechanische stress, door zware gewichten, en metabole stress, door hogere herhalingen. Het combineren van deze twee is zeker een goed idee, maar ik zou het zelf makkelijker houden. Gewoon de ene dag 3x5 doen op meer gewicht en de andere dag 3x12 op minder. of eerst twee sets van 12 en dan twee sets van 6.Wat jij doet mag natuurlijk ook, maar zou mij teveel gedoe zijn :P Verhoog het gewicht wel genoeg dat het nog steeds zwaar is op de lagere reps, dus pak zoveel gewicht dat je nog misschien een rep extra had gekund.

• Like
Terug
Naar boven