Fitness Seller

Nieuw speelgoed (Digitale camera)

Bezoekers in dit topic

Centaur zei:
Is het op zaterdag half 11 nog een beetje rustig? meestal ga ik zondags.

Meestal wel ja, man of 10 tot 15 maximaal. Heb er in december getraind op een zaterdagochtend met 3 man in de hele gym. Ik doe op zaterdag benen.
 
EricR zei:
Meestal wel ja, man of 10 tot 15 maximaal. Heb er in december getraind op een zaterdagochtend met 3 man in de hele gym. Ik doe op zaterdag benen.
Nog ff 1 off-topic...

Ik probeer meestal in het weekend een full body te pakken, mits ik zeker weet dat ik allebei de dagen kan trainen. Ook de cardio ga ik opschroeven..moet nog aardig wat vet wegwerken.
 
Red devil zei:
Heb vorig jaar voor 450 een canon g5 gekocht die toen erg goedkoop was. Het gaat echt absurd hard met die camera prijzen.

Komt ook omdat al die producenten blijven innoveren, gelukkig wel. Die opties op een camera van nu rond de 300 euro vond je 4 geleden nog niet op een camera van 1000 euro. Ook al kan je net zo goed mooie foto's maken met een oudere camera. Mijn 4 jaar oude Ricoh deed het in ieder geval goed in Nepal vorig jaar :

http://www.manaslu.net/coppermine/albums/userpics/mera/RIMG0093.jpg

En dan is die foto nog verkleind, het origineel ziet er nog iets beter uit.
 
EricR zei:
Ben ook benieuwd ;) Denk dat jij een stuk meer belichtingsmogelijkheden hebt en andere instellingen. Die Dimage is meer een tussenstation van point and click naar D-SLR. Heeft wel aardig wat opties maar het blijft een automaat.

Daar ben ik weleens benieuwd naar of ik meer instellingen heb. Ik kan iig eigenlijk alles instellen op elke waarde. Maar als je gewoon standaard pics wil schieten heb je daar niet zoveel aan. Ik kreeg eigenlijk ook het advies om een compact digicam te kopen omdat ik niks van fotografie weet. Maar ik ben wel van plan om een cursus te doen.

Het voordeel van mijn camera is dat je een aantal instellingen hebt (standaard instellingen) zoals een portre foto met nachtachtergrond. Of gewoon een nachtfoto. De iso waarde is dan hoger (sensor gevoeligheid) en de sluitertijd iets langer. Ook zit er een verschil in de grootte vh diafragma. Als je een beetje wil fotograferen zijn deze variabele instellingen echt wel een must vind ik. Toen ik de skyline van Manhattan aan het fotograferen was er ook iemand met een compact olympus camera van 3 MP. Die kreeg die skyline er gewoon niet mooi op. Bewegingsonscherpte etc.

Maar ik ben er zeker van dat je dat met die van jou ook kan. De meeste digicams zijn een stuk uitgebreider dan de meeste mensen snappen. Het is wel handig om de verschillende mogelijkheden te kennen en de variabel in te stellen waardes te begrijpen want op die manier kan je echt veel betere foto's maken.
 
EricR zei:
Komt ook omdat al die producenten blijven innoveren, gelukkig wel. Die opties op een camera van nu rond de 300 euro vond je 4 geleden nog niet op een camera van 1000 euro. Ook al kan je net zo goed mooie foto's maken met een oudere camera. Mijn 4 jaar oude Ricoh deed het in ieder geval goed in Nepal vorig jaar :

http://www.manaslu.net/coppermine/albums/userpics/mera/RIMG0093.jpg

En dan is die foto nog verkleind, het origineel ziet er nog iets beter uit.

Mooie pic, maar het wordt pas echt lastig als je bv gebouwen in een schaduw heb waar je irl wel de details op kan zien en je hebt bv felle lucht op de achtergrond. Als je het detail in de minder belichte delen wil laten tonen op de foto moet je de gevoeligheid hoger instellen (of scherp stellen op het minst belichte deel vd foto) maar dan krijg je een te felle lucht. Als je normaal scherp stelt, stelt de camera scherp op de lucht en is heel je detail verdwenen van het minder belichte gedeelte. Ik wil wel eens uitvogelen hoe je dat nou precies aanpakt, weet je dat mischien?
 
EricR zei:
Vandaag maar even de Minolta Dimage Z20 besteld, is een 5 MP camera met 8x optische zoom. Wilde eerst een P200 van Sony bestellen maar die heeft die verdoet dure memorystick pro en anders een Kodak DX7630 maar die heeft weer te weinig optische zoom naar mijn smaak.

Dus dan maar het nieuwste model van Minolta, kon ook de stuk duurdere Z5 bestellen maar die heeft alleen het voordeel dat hij tot 12 keer optisch zoomen gaat en een beeldstabilisatiefunctie.

Deze camera kost me inclusief verzending maar 261 euro, vier jaar geleden dokte ik nog 1500 gulden voor een 3 MP. Dat kan dus hard gaan.

Gelijk even 2 keer een 1 GB Sandisk Digital Extreme III kaartje (109 euro per stuk) er bij besteld, zijn de snelste kaartjes momenteel verkrijgbaar met 20 Mb/s transfersnelheid. 1 voor mijn camera en 1 voor mijn nieuwe PDA (Ipaq 2410).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Geld moet rollen, maar voorlopig ben ik even uitgerold :D Is nog een crime om een goede prijs te vinden voor die camera's, Nederlandse bedrijven bieden die camera voor 300 euro of meer aan en de meeste Duitse bedrijven hebben of torenhoge verzendkosten of niks op voorraad. Bij [Link niet meer beschikbaar] in ieder geval goede voorwaarden, beter dan sommige wat goedkopere bedrijven uit Duitsland.

Mooi dingetje, heb afgelopen zomervakantie ook een Minolta Dimage 5 MP meegenomen uit Singapore. Ben er erg tevreden over, vooral de super macro functie is top.

/*edit: een pic die ik afgelopen zomer had gemaakt
[Link niet meer beschikbaar]
 
TongPo zei:
Mooi dingetje, heb afgelopen zomervakantie ook een Minolta Dimage 5 MP meegenomen uit Singapore. Ben er erg tevreden over, vooral de super macro functie is top.

/*edit: een pic die ik afgelopen zomer had gemaakt
[Link niet meer beschikbaar]

Vette pic! Alleen veels teveel ruis, je moet je cam beter afstellen ;)
 
Homer17 zei:
Vette pic! Alleen veels teveel ruis, je moet je cam beter afstellen ;)

Thanks, ja ik moet de manual nog eens een keer doorlezen :D
 
Ruis kan je ook weghalen met Neat Image, achteraf dan. Is een goed pakket om ruis te reduceren.
 
EricR zei:
http://www.manaslu.net/coppermine/albums/userpics/mera/RIMG0093.jpg

En dan is die foto nog verkleind, het origineel ziet er nog iets beter uit.

Is een mooie foto, misschien mist die hier en daar nog een tikkeltje zwart. Ik ben voorlopig nog tevreden met een Canon 10D :D . Ik switch toch graag van lens voor de bepaalde opnames.

Homer17 zei:
Vette pic! Alleen veels teveel ruis, je moet je cam beter afstellen

Volgens mij is het tijd voor een nieuwe monitor, ik zie geen ruis ;) .
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn bewijs dat ik Mount Everest van redelijk dichtbij heb gezien, is het achterste puntje dat uitsteekt in het midden. Foto genomen op 5800 meter, vlak voordat het dichttrok, daarna Mount Everest niet meer kunnen waarnemen.
 
Beide erg mooi foto's... :)
 
Jinsu zei:
Is een mooie foto, misschien mist die hier en daar nog een tikkeltje zwart. Ik ben voorlopig nog tevreden met een Canon 10D :D . Ik switch toch graag van lens voor de bepaalde opnames.



Volgens mij is het tijd voor een nieuwe monitor, ik zie geen ruis ;) .

Bekijk de foto maar ens op ware grootte :)
En ik doel meer op de donkere achtergrond.
 
Laatst bewerkt:
Vette cam, is die van mij nix bij...k zal maar geen foto's posten van de mijne :o
 
cool man, je ziet gewoon de lucht donkerblauw/zwart wegtrekken op die hoogte.
 
Homer17 zei:
Bekijk de foto maar ens op ware grootte :)
En ik doel meer op de donkere achtergrond.

Ehrm, de bedoeling van een macro-shot is dat het object in front haarscherp is en de background onscherp is :D .
 
Jinsu zei:
Ehrm, de bedoeling van een macro-shot is dat het object in front haarscherp is en de background onscherp is :D .

Dude ik weet heus wel wat macro is :P
En dat op de achtergrond, het donkere gedeelte is gewoon ruis, maar met die camera hoort dat niet, iig ff goed instellen en dan is het weg.
 
Centaur zei:
cool man, je ziet gewoon de lucht donkerblauw/zwart wegtrekken op die hoogte.

In het echt is dat nog een stuk helderder, een hel om de witbalans voor mijn digitale videocamera goed te krijgen. Is ook wel cool als je 's nachts om 2 uur je tentje uitrolt en gaat kijken naar de sterrenhemel met die bergreuzen op de voorgrond.
 
Back
Naar boven