AndroidHealthClinic

Nieuw trainingsschema

rikketp

Novice
Waardering
0
Hee jongens,

Het is weer tijd voor een nieuw schema. Na 6-8 weken een full body schema gevolgd te hebben, wil ik weer een split schema gaan doen.

4 x per week train ik, maar met lekker klassies en simpel kom ik niet uit:

Voor mijn full body schema deed ik 3 daags, borst-biceps, rug-triceps, schouders-benen.

Advies voor mijn 4 daags schema graag! :-)

Laatst bewerkt:
Denk jij nu echt dat die voetbal jouw benen voldoende belast om ze echt te laten groeien?
Een programma waarin de benen niet in voor komen is geen ernstig body building programma.

ten eerste heb je niet duidelijk welke oefeningen je nu precies doet!
Verder heb je niet welke dagen Dag1 dag 2 enz zijn. hoe heb je die opgedeeld?

hier alvast een leuk schema

dag 1 sandbag clean n press
dag 2 sled pulls + tire flips
dag 3 rust
dag 4 squat
dag 5 rust
dag 6 rust
dag 7 deadlift + thick bar rows
dag 8 rust

gl, hf, en niet opgeven op de voetbal

Weer iemand die zijn benen niet traint. Omdat ze 'met voetbal wel genoeg belast worden'....:o

• Topic Starter Topic Starter
Weer iemand die zijn benen niet traint. Omdat ze 'met voetbal wel genoeg belast worden'....:o

mn schema atm is fullbody: bankdruk, fly, upper back, reversed fly, biceps curl mach/db, lying triceps ext, triceps ext rope en shoulder raise + buik.

en nee, het is ook niet de bedoeling om een 'echt' bodybuilding programma te gaan doen, maar wel een waar mijn spiermassa zwaar van de lucht ingaat. mijn benen zijn in verhouding gewoon veel breder dan mn bovenlichaam.

edit: oke, benen mogen erbij. deze train ik dan gewoon minder zwaar.

Laatst bewerkt:
mn schema atm is fullbody: bankdruk, fly, upper back, reversed fly, biceps curl mach/db, lying triceps ext, triceps ext rope en shoulder raise + buik.

en nee, het is ook niet de bedoeling om een 'echt' bodybuilding programma te gaan doen, maar wel een waar mijn spiermassa zwaar van de lucht ingaat. mijn benen zijn in verhouding gewoon veel breder dan mn bovenlichaam.

edit: oke, benen mogen erbij. deze train ik dan gewoon minder zwaar.

fullbody met 1 compound en 7 isolatieoefeningen klinkt allerminst bijzonder scheef

het zou ook best bijzonder scheef kunnen zijn, als het ik het allemaal zo goed zelf wist had ik hier geen raad gevraagd he.

bijdehande opmerkingen maken gaat tot nu toe goed, maar hulp is er niet echt ;(

ps. zijn geen 7 isolatie oefeningen, meeste zijn los. maar weet benaming ff niet 1,2,3. Gaat niet om mijn schema nu, maar over degene die ik wil gaan doen.... dus wijsneuzen help me please :]

bijdehande opmerkingen maken gaat tot nu toe goed, maar hulp is er niet echt ;(

Ik plaatste voor jou een uurtje geleden een prototype van een profesioneel schema ... hoe kun je mij er dan van verwijten dat ik je niet te hulp schiet? Daar lijken mij 2 redenen voor: of je leest selectief enkel mijn kritiekgeving en niet mijn elementair advies, of je snapt geen snars van wat ik daadwerkelijk getypt heb, en in dat geval heb je het recht om om verdere uitleg te vragen. Indien je namelijk niets vraagt ga ik er van uit dat je snapt wat er staat.

Laatst bewerkt:
las er eerlijk gezegd overheen dat jij ook dat schema had gepost.

en als we dan toch eerlijk bezig zijn: van sandbag clean n press, sled pulls + tire rips en thick bar rows heb ik nog nooit van gehoord nee.. weet niet of dit speciale bodybuilding oefeningen zijn ofzo?

het lijkt wel of iedreen hie ruzie heeft met elkaar :p

las er eerlijk gezegd overheen dat jij ook dat schema had gepost.

en als we dan toch eerlijk bezig zijn: van sandbag clean n press, sled pulls + tire rips en thick bar rows heb ik nog nooit van gehoord nee.. weet niet of dit speciale bodybuilding oefeningen zijn ofzo?

Speciale oefeningen zijn dit zeker niet, in tegendeel, ze zijn zeer basisch, en net daarom ook efficiënt. Sled pull is een touw binden aan een palet met gewicht op een een afstandje verdertrekken, tire flips is een traktorband flippen, thickbar rows is rowen met een barbell dikker dan de doorsnee barbell (wikkel een handdoek rond je gewone ofzo) en clean and press is gewoon een gewicht van de grond naar je schouders en pressen (hetgeen met een zandzak functioneler is dan met een barbell imo).

Maandag 3x8-10hh dondedag 4x 6-8hh

Borst:
Benchpress
Incline dumbbell press
Flat fly

Schouders:
Shoulderpress in smith rek
side raises

Triceps:
Skullcrusher
Pressdown

Dinsdag 3x8-10hh Vrijdag 4x 6-8hh

Rug:
Latpull
Seated row
Bent over row
Bent over side raises

Biceps:
Ez barbell curl
incline seated curl
concentration curl

Benen:
leg extention
leg curl

Buikspieren. iedere training

probeer dit schema maar

Maandag 3x8-10hh dondedag 4x 6-8hh

Borst:
Benchpress
Incline dumbbell press
Flat fly

Schouders:
Shoulderpress in smith rek
side raises

Triceps:
Skullcrusher
Pressdown

Dinsdag 3x8-10hh Vrijdag 4x 6-8hh

Rug:
Latpull
Seated row
Bent over row
Bent over side raises

Biceps:
Ez barbell curl
incline seated curl
concentration curl

Benen:
leg extention
leg curl

Buikspieren. iedere training

probeer dit schema maar

geeneen deftige compound voor de benen te bespeuren maakt het boeltje wel zeer jammerlijk. 2x dezelfde spiergroep per week ook overigens imo, maar ik weet dat dit een zeer controversiële welles-niets discussie inhoudt, dus laten we dat hier maar enigzins tolereren. Moest de ts voor geen kneiter groeien op 2x per week xx dan kan hij dit nog altijd aanpassen naar zijn capaciteiten. Verder zie ik gewoon verkeerde verhoudingen tussen spiergroepen, zoals 3 oef biceps, 2 oef schouders, 2 oef benen etc,
Nu ik trouwens ook eens het antal sets in acht neem, dit is bvb 21 voor borst alleen per week, denk ik maar aan 1 ding en dat is overkill.

belatucadros, heb je een iets meer 'basis' schema? zoals een vrachtwagen wiel omgooien, waar haal ik die vandaan?

die dingen hebben mijn school niet en ik denk dat ik nog genoeg kan groeien met een redelijk standaard schema.

correct me if im wrong.

misschien zoiets van schema?

DAG 1: borst-biceps:
bench press
decline dumbbell press
dumbbell fly
cable crossovers

barbell curls
concentration curls
21's

DAG 2: rug - schouders:

bent over row