MuscleMeat

Nieuw trainingsschema

Rickerta

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
65kg
Ben nu ongeveer 5 maanden bezig met fitness en heb net een nieuwe schema gemaakt.

mijn doel is massa.
mijn fitness instructeur vond het een goed schema maar zou graag jullie reacties willen horen.

Schouders / Benen
Schouders:
1. Dumbbell shoulder press
2. Dumbbell Side/Lateral raise
3. Rear Deltoid Row
Benen:
4. Squats
5. Leg press
6. Leg curl
7. Calve Raise

Borst / Tricep
Borst:
1. Bench Press
2. Chest Dips
3. Fly
4. Incline Dumbbell Press

Triceps:
5. Rolling dumbbell extensions
6. Overhead dumbbell extensions

Rug / Bicep

Rug:

1. Deadlifts
2. Optrekken
3. Shoulder Shrug

Biceps:
4. Optrekken
5. Hammer curl
6. Standing Barbell Curl

Ik train 4x per week op ma,di, don & vrijdag. Elke week draai ik door met mijn schema en doe ik 2 spiergroepen 2x op de maandag en vrijdag.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Of het is kei slecht of kei goed kom op nog reacties? :p

erg weinig oefeningen voor je rug.
wide grip chin behind the back? een wijde grip naar je kin achter je rug?
en een close grip chin ups
verder helemaal geen roei oefeningen?
ben benieuwd waarom jou fitnes instructeur dit een goed schema vind

Wide grip Chins is gewoon optrekken eigenlijk. Ik trek het niet meer door tot achter me nek vanwege kans op blessures. Ik heb zelf ook gezegt of ik niet misschien 1 bicep oefening moet weg laten en een rug oefening erbij. Hij zei hierop dat ik dat beter niet kon doen omdat overbelasting van de rug erg vervelend is. Welke oefening raden jullie aan om er bij te doen of te wisselen?

als je 2 oefeningen voor je rug doet hoef je je volgens mij niet echt druk te maken over over belasting
ik zou een kabel row of bent over row eraan toevoegen minimaal
maar als je de site een beetje afspeurd dan vind je genoeg schema's waar je inspiratie uit kunt halen

succes

Ik zat er aan te denken om bor er aan toe te voegen alleen dan zit ik op 4 oefeningen toch kan dat wel want jij zegt dus dat ik dan op 2 zit?

de "echte"rug oefeningen in jou schema zijn voor mij die 2 optrek oefeningen.
shoulder shrug zegt het eigenlijk al schouder.
en deadlifts ondanks dat het een goede overall oefening is voel ik die als ik doe alleen in me onderrug, trapezius en in me benen. ik kan niet echt zeggen dat ik die in me lats voel.(kan misschien ook aan de uitvoering liggen)
ik zelf doe meestal 3 oefeningen puldowns met verschillende gripps
en 2 oefeningen roeien ook met verschillende grips en misschien nog een paar setjes dumbel roeien om af te sluiten

Oh ik dacht dat shoulder shrugg specifiek trapezius was. Maar als ik met een barbell bent over row eraan toevoeg heb ik dan een goede rug workout? En moet ik er 3 biceps oefeningen in laten of 1 er uit halen?

Omdat je er shoulder shrug had staan dacht ik meer aan een schouder oefening.
Ik zelf doe me shrugs altijd bij me schouder zodoende.
Die barbell row is een goede oefening voor je rug.
En je kan zelf weten of je 3 biceps oefeningen daarna doet.
Ik doe er meestal wel 3 maar ik pin me daar niet op vast .
Ooit gaat het lekker en pak ik een oefening meer, of minder verschillende oefeningen maar meer sets.

Oké alleen tijdens mijn workout wissel ik steeds tussen een rug en bicep oefening zodat je rug of andere spiergroepen een beetje tot rust kunnen komen. Is het veel beter om alle oefeningen van dezelfde spiergroep achter elkaar te doen?

ik werk altijd eerst mijn hoofdspiergroep af dus eerst mijn rug en dan me biceps.
maar je moet doen wat je zelf het fijnste vind

bicep heb je nodig om rug goed te trainen.is niet verstandig om bicep te vermoeien om vervolgens weer een rugoefening te doen. met de waarschijnlijkheid dat je bicep de beperkende factor wordt tijdens rugoefening.

Terug
Naar boven