AndroidHealthClinic

Nieuw Trainingsschema

Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
107kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,
ik hou 2 dagen rust tussen elke trainingsdag, 8 herhaligen, 3 sets

Dag 1: Bovenlichaam
Incline Bench
Cable crossover
Dips
Tbar Row
BB curl

Dag 2: Onderlichaam
Squat
Lunges
Deadlift
Calf Raise
crunch
leg raise

Dag 3: bovenlichaam
Pullup
Hammer Curl
Millitary Press
lateral raise
shrugs (met dumbbells)

hoezo 2 dagen rust tussen elke training? 1 dag rust zal wel voldoende moeten zijn denk ik zomaar.

• Topic Starter Topic Starter
denk ik zomaar? omdat in het algemeen iedereen 1 dag rust neemt word het al snel als richtlijn genomen.. Ik neem gewoon 2 dagen rust omdat ik voel dat ik de 2e dag nog spierpijn heb dus mijn spieren nog niet voldoende hersteld zijn.

Bij mij ging de spierpijn over na een aantal trainingen. Ik trainde gewoon toen ik spierpijn had en het ging over dus ik zou zeggen neem 1 dag rust en dan heb je er geen last meer van.

maar je traint toch niet dezelfde spieren de volgende training, als je met fullbody nog spierpijn heb kan ik het begrijpen maar hier is dat helemaal niet relevant

Als hij 2 dagen rust fijner vind, laat hem dat gewoon doen en loop niet te zeuren dat 1 dag genoeg zou moeten zijn.

Wat betreft jou schema:
Vind het wat weinig rug oef. hebben.
Als je UB / LB doet, zou ik het zelf zo doen:

UB,LB,UB,LB,Ub,LB enz.

Als je UB,LB,UB doet, + 2 dagen rust tussen trainingen, hebben je benen wat veel rust gehad. Door om en om te wisselen, krijgt elke spiergroep / spieren evenveel werk + rust.

Je kan nog hiernaast variëren wat betreft oefeningen.
voorbeeld ene UB training meer gefocust op chest en andere UB training meer op rug.
Met benen kan dit ook, ene keer meer op quads (squats) en andere keer meer op hamstrings (deadlift)

Voorbeeld van een UB / LB zou dan kunnen zijn:
Ub 1: borst focus
- bankdrukken
- t-bar row
- In.DB.BP
- cable row
- db side raise

Lb 1: quad focus
- squat
- lunges
- leg press
- SL deadlift
- calf raise
- leg raise

Ub 2: Rug focus
- pull ups
- military press
- DB row
- BB shrug
- push ups (3 sets 12-15 BW, om borst wel wat aan te spreken)

Lb 2: hamstring focus
- Deadlift
- leg curl
- squat (2 sets, 12-15 herhalinge) of leg press 3x8 met voeten meer naar boven op de plaat
- seated calf raise
- leg raise / crunch

Hopelijk heb je hier wat aan !, oef. kan je natuurlijk iets variëren naar jou personal preference.

Wat betreft geen arm. oefeningen, als je jezelf pusht steeds + rustig tempo uitvoert (zodat de time under tension langer is) krijgen je armen zeker weten ook genoeg prikkels.

Terug
Naar boven