XXL Nutrition

Nieuwe computer

wwe

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ik wil eigenlijk een nieuwe computer kopen. Ik wil een computer waar ik op kan gamen. Het hoeft geen super goede te zijn want ik heb ook niet zo veel geld. Ik keek op internet maar ik heb echt geen verstand er van. er zijn zoveel verschillende soorten.

Dus mijn eerste vraag. Hoeveel geld heb ik mimimaal nodig voor een pc waar ik op kan gamen. Dus dat ik games uit 2008 gewoon goed kan spelen.

800 euro kom je wel rond mee, het beste kun je naar een zaak gaan waar ze de computer onderdelen voor je in elkaar zetten. Dus dat jij ze kiest, als je er niet zo slim in bent kun je het beste rond gaan vragen.

• Topic Starter Topic Starter
800euro tja, dat is eigenlijk al veel te veel.

Mijn budget is echt klein. Dus misschien zit een game pc er voor mij dus helemaal niet in?

(beelscherm heb ik zelf al trouwens)

nouja het valt intekorten naar de 500 maar ook egt niet minder, maar dan moet je denken dat je alle games niet op high kunt spelen(grafisch).

500 is wel echt het maximale wat ik wil betalen...

daar kan het wel mee lukken, maar als ik jou was zou ik een computer bedrijfje opzoeken en je daar laten informeren, zeg maar gewoon dat je wilt gamen maar niet te veel wilt uitgeven, dan kunnen ze je wel helpen met advies, zulle vast en zeker zoiets zeggen als de hele goeie grafische kaart komt erin maar de rest is minder.

Wat voor bedrijfje bedoel je?
gewoon een computer winkel of..?

En er zijn op internet toch ook sites waar je zelf dingen aan kan klikken wat je in je pc wil hebben en dan zie je hoe duur dat zou zijn? Dat is voor mij misschien wel handig om even te zien hoeveel ik kan hebben voor een bepaald bedrag.

kijk eens naar dell.nl ofzo, kan je zelf samenstellen wat je wil, en zie je waar je uitkomt.

computer winkel ja, dus niet na de mediamarkt ofzo, ja zon soort site kan je ook ff rondkijke ja om een idee te krijgen.

Ik heb een hele goeie tweedehands pc te koop, inclusief goed scherm. Gamen is geen probleem. Heb er ook pas een nieuwe case voor gekocht. Kan foto's regelen als het nodig is.

computer winkel ja, dus niet na de mediamarkt ofzo, ja zon soort site kan je ook ff rondkijke ja om een idee te krijgen.

heb je zown site voor mij?
Ik heb een hele goeie tweedehands pc te koop, inclusief goed scherm. Gamen is geen probleem. Heb er ook pas een nieuwe case voor gekocht. Kan foto's regelen als het nodig is.

Tja, ik moet in de vakantie eerst een paar weken werken tot ik een pc kan kopen. het is dus nog niet meteen voor nu. Hoe goed is je pc, en wat vraag je er trouwens voor.

Linkje: [Link niet meer beschikbaar]

Natuurlijk niet meer het nieuwste van het nieuwste maar de meeste games draaien er prima op.

Ik weet niet wat voor games je wilt gaan spelen, maar anders zou ik als ik jou was toch even verder sparen om vervolgens een betere PC te kopen.

Ik ga morgen hier wel ff de stad in op zoek naar een pc winkel. en daar vraag ik het wel even wat er mogelijk is voor dat budget. Als ik meer weet post ik het hier

Mwoah wel echt oud die videokaart hoor. 4 generaties terug.

Als je niet zelf dingen wilt samenstellen kan je hier kijken http://www.one.de/shop/index.php
Tja wat wil je, videokaarten veranderen zodra je ze gekocht hebt. Elke 4 maanden is er een nieuwe generatie ofzo. Maar voor de meeste mensen is dit een prima videokaart die de meeste games gewoon probleemloos aankan. Ik zie ook het nut niet in van dan meer uit te gaan geven.

makro lidl daar kan je ook wel goeie goedkope pc s halen

Ik denk dat je met 500€ wel een pc kan hebben die beter presteert dan een ps3 of xbox360. Uiteindelijk is het redelijk nutteloos om veel meer te geven aan bijv een core i7 met gtx295 sli, want:
1.exclusieve pc games die het max van de nieuwste pc vergen en nog eens de moeite waard zijn, zijn zeldzaam. De enige game die ik kan bedenken en die wel echt de moeite waard is: crysis.
2. De meeste games die je gaat spelen zijn multiplatform games. Met een goede core2duo (e8400?) en een standaard 3d kaart (8800gt) game je ver boven de console settings tegen een prijsje waar de ps3 eigenlijk alleen maar jaloers op kan zijn. Met zulke rig speel je crysis op hoge settings, wat nog altijd een lust voor het oog is. Als je wil kan je voor een prikje een tweede 8800 in je pc prikken en dan speel je crysis aan very high op 1900x1080 zonder aa. Ik heb een laptop die ongeveer evengoed presteert als een desktop met een core2duo en een 8800gt sli, en ik kan zeggen dat je daar echt alles maar dan ook alles meer dan deftig op kan spelen. De laptop kost veel geld, maar de desktop zal een prikje zijn.

Terug
Naar boven