MuscleMeat

Nieuwe cutschema! Zomer 2014

Michael111

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
89kg
Heren,

Ik ben een professioneel kickbokser en train bij Mike's Gym. Mijn trainer heeft een voedingsschema overhandigd en aangegeven dat er wat kilo's afmoeten, maar twijfel daarover. Nou heb ik geen tijd om mijn voeding af te wegen. Kunnen jullie mij helpen? 20 mei weer een wedstrijd en heb hier hulp voor nodig.

Ik weeg 89 kilo en ben 1.85 lang en 22 jaar. Wat ik gemiddeld door een dag eet (BULK):

08.00 300 ml melk met 7 eetlepels brinta en 1 schepje whey, 1 eetlepel lijnzaadolie

11.00 1 boterham pindakaas

12.00 4 boterhammen met pindakaas

15.00 2 boterhammen met pindakaas

18.00 wat de pot schaft, voldoende eiwitten/koolhydraten en vetten

19.00 TRAINING

20.30 whey shake met water/creatine/schepje destrose

21.00 rijst, broccoli, kip of tonijn

23.00 bakje kwark met handje pindanoten

Is dit een goede schema om vet te verliezen? Denk dat ik rond een vetpercentage zit van 18%. Armen/benen en rug zit geen vet, behalve rond mijn buikomtrek. Dit komt door dit bulkschema die ik de afgelopen maanden heb gehanteerd.

Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt :)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor je reactie, echter heb ik geen tijd om mijn voeding etc te wegen per dag. Het is toch mogelijk om dit zonder gewichten te doen?

Afwegen duurt 1 minuut. Moet wel lukken lijkt me zo

Is voor mij echt niet te doen. Kan iemand me niet gewoon info geven wat betreft het aantal boterhammen?

---------- Toegevoegd om 12:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:08 ----------

Of bijvoorbeeld het afraden van zuivelproducten? Ik lees er namelijk veel over

Geeft Mike je ook spuitjes? Of doe je dat zelf?

Is voor mij echt niet te doen. Kan iemand me niet gewoon info geven wat betreft het aantal boterhammen?

---------- Toegevoegd om 12:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:08 ----------

:roflol:

en waarom zouden wij die moeite gaan doen voor jou? als je wat wil bereiken zal je er wat in moeten steken.

volkorenbrood is dacht ik 80 kcal per stuk en pindakaas gemiddeld 100 kcal

Niks mis met zuivel hoor. Makkelijke macro's.
Ga nou maar gewoon wegen. Hoef je ook niks te schatten en weet je beter waar je aan toe bent.

:finger:

Als jij er niks voor wilt doen val je ook niet af.

Ik ken genoeg vechters die hun eten niet afwegen en toch klerenkasten zijn! Dit zou toch ook gewoon zonder macro's kunnen? Als ik bijv extra cardio erbij doe?

Cardio --> hogere verbranding --> meer eten. Dan wel ja.

But again... Als je het nooit hebt afgewogen en gaat gokken weet je het niet zeker.
Weeg alles een tijdje af tot je weet hoeveel gram het is uit ervaring

Cardio --> hogere verbranding --> meer eten. Dan wel ja.

But again... Als je het nooit hebt afgewogen en gaat gokken weet je het niet zeker.
Weeg alles een tijdje af tot je weet hoeveel gram het is uit ervaring

Thanks voor je reactie man! Ik ga het proberen. Maar ziet mijn voedingsschema er wel goed uit? Of moet ie veranderd worden?

Om daarover te oordelen hebben we je caloriebehoefte nodig en hoeveel kcals je schema is

Maar je kan toch wel in 1 oogopslag zien of het teveel of te weinig is?

Dat heb ik wel gedaan. Caloriebehoefte van ruststofwisseling: 2061, Dagelijkse caloriebehoefte: 3195 en caloriebehoefte om een pond per week af te vallen: 2695.

aangezien je niet bijzet hoeveel het is, kunnen wij niet bepalen of het genoeg is, rijst kan 100 gram zijn maar misschien ook wel 150 of 60 :dunno:

Je eet tussen 8u & 18u alleen maar boterhammen met pindakaas :rolleyes:
Dat zijn enkel koolhydraten en vetten.... als je echt vet wil verliezen zou ik in jou plaats toch wat beter op mijn macro's letten. Een goede basis is ongeveer 50/30/20
En bereken ook eens je energie behoefte en maak aan de hand daarvan een schema ;)

succes !

Terug
Naar boven