MuscleMeat

Nieuwe laptop

Ano_43562

Huge Freak
uitgeschakeld
Waardering
210
Lengte
1m92
Massa
104kg
Vetpercentage
13%
Ik heb nood aan een nieuwe laptop richtprijs 1500-2000euro wat is het beste dat je kan krijgen? Liefst Dell,acer,hp

LAptop dient om
gamen
multimedia
liefst 17inch of meer
ik wil een snelle laptop

Thnx

Ik zou zowieso geen Acer nemen... wat een scheit laptops zijn dat zeg!

Idd geen B-merk nemen. Zou zeggen Apple maar vermits je wilt gamen misschien niet de beste oplossing. Dus dan zou ik gaan voor Dell/alienware of HP.

Overigens zijn game laptops erg duur voor de specs die je krijgt, dus ik zou toch eens kijken of je niet beter een desktop neemt. Mocht je er toch 1 kopen, haal dan iets om eronder te zetten want zo'n ding wordt vrij heet als je gaat gamen.

Mogelijke keuzes:

Alienware M17x
[Link niet meer beschikbaar]
Apple Macbook Pro "17

Ik heb pas nog een mooie gaming laptop gekocht, het was een toshiba sattelite met:

-HD4650 ati radeon videokaart
-T6500 intel dual core
-4GB ram geheugen
-17 inch scherm
-upgrade naar windows 7 als die uitkomt

Voor 735 euro inclusief verzendkosten (van webwinkel 4notebooks)

Misschien niet helemaal wat je zoekt als je wat meer wilt hebben, maar ik denk dat je hier wel genoeg aan zal hebben als je niet de komende jaren nog het nieuwste van het nieuwste hoeft te kunnen.

Ik heb een dell m1730 voor ca 1600€ excl. btw.
De maand waarin ik die laptop had gekocht waren er veel promotiecoupons + ik heb hem via de zaak van mijn ouders aangekocht (zij hebben immers ook wel een computeru nodig) waardoor er belastingen afgaan. Als je dat ook kan, ga dan naar dell voor een m1730 en kies daar de rubriek voor kleine en middelgrote bedrijven.

specs van de mijne:
9800m gt sli
2,5ghz core2duo
6gb ram
320gb hd 7200rpm
blue ray reader/dvd burner

Met een beetje zoeken kan je misschien een m1730 met een 9800m gtX (let op de X) in sli krijgen.

Indien het een optie is om even boven budget te gaan, zou ik de beste -maar niet de duurste- gaming laptop nemen nl een asus w90vp. Toen hij een paar maandjes geleden uitkwam voor 2200€ had je een mobiele ati radeon 4870x2 erin, wat best wel vetjes is. Een 3d mark 06 score tussen 15000 en 20000. Mijn m1730 haalt met wat foefjes "slechts" 14000.

Alienware en xxodd zijn ook goed, maar wel redelijk duur. Sowieso of je nu een asus w90vp neemt of een m1730 met 9800m gt sli, een game/benchmark zoals crysis zal je goed kunnen spelen. Bij de asus zal je dat in directx 10 kunnen doen, bij de m1730 ga je de dx9 hack moeten toepassen om hem vloeiend op max te hebben.

nog enkele opmerkingen:
echte gaming laptops zijn niet echt mobiel en gaan zonder stroom hooguit aan een kwart van hun vermogen anderhalf uur mee. Je moet ze eerder beschouwen als een soort mobiele desktop. Op je schoot zetten zal ook geen lachertje zijn, zoals Big t zegt kan zo'n ding best wel heet worden. Maar als je vaak ergens naar toe gaat zoals ik, en graag eens een lannetje doet zonder al te veel heisa met kabel, scherm, dozen, etc... dan is zo een laptop echt wel leuk. Wil je wat plezier voor onderweg op de trein, zoek dan eerder naar een laptop zoals die van markot. Want zelfs dvd's afspelen op een gaming laptop op schermresolutie zal zonder stroom niet vloeiend gaan!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb een dell m1730 voor ca 1600€ excl. btw.
De maand waarin ik die laptop had gekocht waren er veel promotiecoupons + ik heb hem via de zaak van mijn ouders aangekocht (zij hebben immers ook wel een computeru nodig) waardoor er belastingen afgaan. Als je dat ook kan, ga dan naar dell voor een m1730 en kies daar de rubriek voor kleine en middelgrote bedrijven.

specs van de mijne:
9800m gt sli
2,5ghz core2duo
6gb ram
320gb hd 7200rpm
blue ray reader/dvd burner

Met een beetje zoeken kan je misschien een m1730 met een 9800m gtX (let op de X) in sli krijgen.

Indien het een optie is om even boven budget te gaan, zou ik de beste -maar niet de duurste- gaming laptop nemen nl een asus w90vp. Toen hij een paar maandjes geleden uitkwam voor 2200€ had je een mobiele ati radeon 4870x2 erin, wat best wel vetjes is. Een 3d mark 06 score tussen 15000 en 20000. Mijn m1730 haalt met wat foefjes "slechts" 14000.

Alienware en xxodd zijn ook goed, maar wel redelijk duur. Sowieso of je nu een asus w90vp neemt of een m1730 met 9800m gt sli, een game/benchmark zoals crysis zal je goed kunnen spelen. Bij de asus zal je dat in directx 10 kunnen doen, bij de m1730 ga je de dx9 hack moeten toepassen om hem vloeiend op max te hebben.

nog enkele opmerkingen:
echte gaming laptops zijn niet echt mobiel en gaan zonder stroom hooguit aan een kwart van hun vermogen anderhalf uur mee. Je moet ze eerder beschouwen als een soort mobiele desktop. Op je schoot zetten zal ook geen lachertje zijn, zoals Big t zegt kan zo'n ding best wel heet worden. Maar als je vaak ergens naar toe gaat zoals ik, en graag eens een lannetje doet zonder al te veel heisa met kabel, scherm, dozen, etc... dan is zo een laptop echt wel leuk. Wil je wat plezier voor onderweg op de trein, zoek dan eerder naar een laptop zoals die van markot. Want zelfs dvd's afspelen op een gaming laptop op schermresolutie zal zonder stroom niet vloeiend gaan!

Ik heb de 2,6ghz processor
6144mb geheuegen
320gb free all harde schijf
dual 256mb nvidia geforce 8700m gt

Xps m1730

Zal die vlug gaan? (meerdere progs openene snelheid enzo?)

Ik heb de 2,6ghz processor
6144mb geheuegen
320gb free all harde schijf
dual 256mb nvidia geforce 8700m gt

Xps m1730

Zal die vlug gaan? (meerdere progs openene snelheid enzo?)

8700m gt sli... voor hoeveel euro?
Die kaart is wel ferm outdatet. Ga echt voor de 8800m gtx sli = 9800m gt sli of de 9800m gtx sli. De 8700m gt sli is niet echt een aanrader en is de zwakste grafische configuratie bij de m1730 (9800m gtx sli de sterkste bij m1730). Er zijn denk ik andere laptops met single card solutions die beter zullen presteren, in een veel lichtere en mobielere laptop. Voor de rest is de laptop die je voorstelt net hetzelfde als de mijne, dus dat zit goed :) (wel rekening houden dat de m1730 draaien rond een verouderd santa rosa platform).

Laatst bewerkt door een moderator:
jij zou met je budget toch wel een laptop moeten kunnen vinden met een top 10 grafische oplossing uit deze lijst: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

Even er bij vertellen dat de lijst niet 100% accuraat is: 8800m gtx sli, 9800m gt sli en ati 3850x2 zouden in real life ongeveer gelijkaardige resultaten moeten afleggen. Eveneens kan één 280m gtx het irl niet halen van een 8800/9800m gt sli.

De 8700m gt sli die je voorstelt vind je pas terug op de 40ste positie. Markot's voorgestelde laptop presteert met zijn ati 4650 beter.

Dam voor 2000euro moet ik toch wel een wickid laptop vinden :S Zeker 2ghz+

VGN-AW41ZF/B NIEUW
De ideale notebook voor HD-bewerking en -entertainment Die nieuwe noteboo van sony lijkt mij wel wat kan iemand deze overtreffen?

Ik heb pas nog een mooie gaming laptop gekocht, het was een toshiba sattelite met:

-HD4650 ati radeon videokaart
-T6500 intel dual core
-4GB ram geheugen
-17 inch scherm
-upgrade naar windows 7 als die uitkomt

Voor 735 euro inclusief verzendkosten (van webwinkel 4notebooks)

Misschien niet helemaal wat je zoekt als je wat meer wilt hebben, maar ik denk dat je hier wel genoeg aan zal hebben als je niet de komende jaren nog het nieuwste van het nieuwste hoeft te kunnen.
Dat is geen gaming laptop man, dat is gewoon een standaard laptop waar je amper een nieuw spel op kan spelen :o

Dell is een aanrader iig, XPS of Alienware!

Pfff is er echt geen enkele pc die ervan tussenuit schiet met alle goeie dingen er al in 2000euro budget is toch echt niet weinig :S

Laatst bewerkt:
HP HDX X18-1390eb Azerty Deze.?

Beknopte specificaties
Processor 2 GHz Intel Core 2 Quad Q9000
Werkgeheugen 4 GB DDR3
Harde schijf 1000 GB (2 x 500 GB) @ 7200 rpm
Beeldscherm 18,4 inch met 1920 x 1080 FullHD-resolutie
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit
de NVIDIA GeForce GT 130M-videokaart met 1 GB aan geheugen

Sony Vaio VGN-AW31S/B Azerty Deze?

Beknopte specificaties
Processor 2,53 GHz Intel Core 2 Duo-processor P8700
Werkgeheugen 4 GB
Harde schijf 500 GB
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium
NVIDIA GeForce 9600M GT-videokaart op het scherm tovert. Met deze krachtige videokaart en zijn 512 MB aan razendsnel GDDR3-geheugen

Of de XPS m1730?

processor: intel core 2duo processor 2,6ghz
geheugen:6144mb
harde schijf: 320gb
grafische kaart: dual 256mb nvidia geforce go 8700m gt

HP HDX X18-1390eb Azerty Deze.?

Beknopte specificaties
Processor 2 GHz Intel Core 2 Quad Q9000
Werkgeheugen 4 GB DDR3
Harde schijf 1000 GB (2 x 500 GB) @ 7200 rpm
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit
de NVIDIA GeForce GT 130M-videokaart met 1 GB aan geheugen

Sony Vaio VGN-AW31S/B Azerty Deze?

Beknopte specificaties
Werkgeheugen 4 GB
Harde schijf 500 GB
NVIDIA GeForce 9600M GT-videokaart op het scherm tovert. Met deze krachtige videokaart en zijn 512 MB aan razendsnel GDDR3-geheugen

Of de XPS m1730?

processor: intel core 2duo processor 2,6ghz
geheugen:6144mb
harde schijf: 320gb
grafische kaart: dual 256mb nvidia geforce go 8700m gt

Goed, maar geen 2000€ waard. Je moet echt wel een m1730 met een 9800m gt sli kunnen hebben voor dat geld. Voor 2200 heb je een asus w90! De sterkste laptop voor games op dit moment, kan je die 200 echt niet extra? Dan heb je wel het vetste van het vetste: een mobiele ati 4870x2!

ik denkd at het deze word

Sony Vaio VGN-AW31S/B Azerty
Actuele status: op voorraad |voorraadstatus in onze winkel

Op werkdagen voor 22.00 uur besteld, morgen in huis.

Nu met GRATIS
10.000 BC Blu-ray t.w.v. € 19,-
Case Logic Laptoptas VNCI118 t.w.v. € 50,-
Accessoires (265)Combinatieaanbiedingen (4)Reviews (1)Afbeeldingen (4)Vragen en instellingen (6)SpecificatiesSony Vaio VGN-AW31S/B Azerty 4.0000 1
Gemiddelde beoordeling: 4 Gebaseerd op 1 review|Schrijf zelf een review Sony Vaio VGN-AW31S/B: 18,4" Full High Definition-thuisbioscoop
Kijkt u graag een filmpje? Op de sTvolle Sony Vaio VGN-AW31S/B is dat verleden tijd. U belééft uw favoriete films. Met een 18,4 inch Full High Definition-breedbeeldscherm en Dolby Home Theatre-audiosysteem zorgt deze hoogwaardige multimedialaptop elke keer weer voor een ware thuisbioscoop-ervaring. Steek een Blu-ray-disk in de combodrive en ervaar de ongekend gedetailleerde beelden die de NVIDIA GeForce 9600M GT-videokaart op het scherm tovert. Met deze krachtige videokaart en zijn 512 MB aan razendsnel GDDR3-geheugen speelt u ook de meest brute 3D-games, zonder dat u eerst alle instellingen op een minimum hoeft te zetten. Neem geen genoegen met middelmatigheid. Kies voor topentertainment met de Sony Vaio VGN-AW31S/B.

Beknopte specificaties
Werkgeheugen 4 GB
Harde schijf 500 GB

Bekijk de uitgebreide specificaties van de Sony Vaio VGN-AW31S/B.

Blu-ray-schijfjes lezen én branden
De combodrive in de Sony Vaio VGN-AW31S/B weet raad met alle mogelijke schijfjes. Behalve cd's en dvd's brandt het station ook Blu-ray-disks, hét opslagmedium voor uw High Definition-bestanden. Dankzij ondersteuning voor Double Layer-schijfjes fikt u maar liefst 50 GB aan data weg naar één enkele disk. En dat in ongeveer 1,5 uur! Zo zet u een complete multimediabibliotheek op schijf.

Genieten van Blu-ray op uw HDTV
Wanneer u wilt genieten op een nóg groter scherm, sluit u de Sony Vaio VGN-AW31S/B aan op uw High Definition-televisie. Dankzij de HDMI-verbinding gaat niks van het signaal verloren. Zo speelt u de heftigste games of de mooiste films af in de huiskamer, zodat u al uw vrienden, vriendinnen of uw complete gezin versteld laat staan van de ongekende kwaliteit van Sony Vaio VGN-AW31S/B.

Levendige conversaties
Chatten met vrienden en familie over het internet wordt een stuk levendiger op de Sony Vaio VGN-AW31S/B. Dankzij de geïntegreerde webcam en microfoon stuurt u hoogwaardig beeld en geluid de digitale snelweg op. Zo maakt u de conversatie een stuk persoonlijker en worden uw gesprekken nog leuker. Zorg wel dat u er op uw best uitziet, want geen enkel detail ontgaat de 1,3 MegaPixel-camera!

Verbindingsmogelijkheden te over
U legt snel en eenvoudig contact met de Sony Vaio VGN-AW31S/B. Via de draadloze netwerkkaart profiteert u van een snelle, stabiele verbinding en surft, chat en downloadt u er lustig op los. En met draadloze accessoires communiceert u via Bluetooth. Voor razendsnelle datatransfers met bijvoorbeeld uw videocamera gebruikt u FireWire. U vindt overal aansluiting met de Sony Vaio VGN-AW31S/B.

Goede keuze of niet?

ik denkd at het deze word

Sony Vaio VGN-AW31S/B Azerty
Actuele status: op voorraad |voorraadstatus in onze winkel

Op werkdagen voor 22.00 uur besteld, morgen in huis.

Nu met GRATIS
10.000 BC Blu-ray t.w.v. € 19,-
Case Logic Laptoptas VNCI118 t.w.v. € 50,-
Accessoires (265)Combinatieaanbiedingen (4)Reviews (1)Afbeeldingen (4)Vragen en instellingen (6)SpecificatiesSony Vaio VGN-AW31S/B Azerty 4.0000 1
Gemiddelde beoordeling: 4 Gebaseerd op 1 review|Schrijf zelf een review Sony Vaio VGN-AW31S/B: 18,4" Full High Definition-thuisbioscoop
Kijkt u graag een filmpje? Op de sTvolle Sony Vaio VGN-AW31S/B is dat verleden tijd. U belééft uw favoriete films. Met een 18,4 inch Full High Definition-breedbeeldscherm en Dolby Home Theatre-audiosysteem zorgt deze hoogwaardige multimedialaptop elke keer weer voor een ware thuisbioscoop-ervaring. Steek een Blu-ray-disk in de combodrive en ervaar de ongekend gedetailleerde beelden die de NVIDIA GeForce 9600M GT-videokaart op het scherm tovert. Met deze krachtige videokaart en zijn 512 MB aan razendsnel GDDR3-geheugen speelt u ook de meest brute 3D-games, zonder dat u eerst alle instellingen op een minimum hoeft te zetten. Neem geen genoegen met middelmatigheid. Kies voor topentertainment met de Sony Vaio VGN-AW31S/B.

Beknopte specificaties
Werkgeheugen 4 GB
Harde schijf 500 GB

Bekijk de uitgebreide specificaties van de Sony Vaio VGN-AW31S/B.

Blu-ray-schijfjes lezen én branden
De combodrive in de Sony Vaio VGN-AW31S/B weet raad met alle mogelijke schijfjes. Behalve cd's en dvd's brandt het station ook Blu-ray-disks, hét opslagmedium voor uw High Definition-bestanden. Dankzij ondersteuning voor Double Layer-schijfjes fikt u maar liefst 50 GB aan data weg naar één enkele disk. En dat in ongeveer 1,5 uur! Zo zet u een complete multimediabibliotheek op schijf.

Genieten van Blu-ray op uw HDTV
Wanneer u wilt genieten op een nóg groter scherm, sluit u de Sony Vaio VGN-AW31S/B aan op uw High Definition-televisie. Dankzij de HDMI-verbinding gaat niks van het signaal verloren. Zo speelt u de heftigste games of de mooiste films af in de huiskamer, zodat u al uw vrienden, vriendinnen of uw complete gezin versteld laat staan van de ongekende kwaliteit van Sony Vaio VGN-AW31S/B.

Levendige conversaties
Chatten met vrienden en familie over het internet wordt een stuk levendiger op de Sony Vaio VGN-AW31S/B. Dankzij de geïntegreerde webcam en microfoon stuurt u hoogwaardig beeld en geluid de digitale snelweg op. Zo maakt u de conversatie een stuk persoonlijker en worden uw gesprekken nog leuker. Zorg wel dat u er op uw best uitziet, want geen enkel detail ontgaat de 1,3 MegaPixel-camera!

Verbindingsmogelijkheden te over
U legt snel en eenvoudig contact met de Sony Vaio VGN-AW31S/B. Via de draadloze netwerkkaart profiteert u van een snelle, stabiele verbinding en surft, chat en downloadt u er lustig op los. En met draadloze accessoires communiceert u via Bluetooth. Voor razendsnelle datatransfers met bijvoorbeeld uw videocamera gebruikt u FireWire. U vindt overal aansluiting met de Sony Vaio VGN-AW31S/B.

Goede keuze of niet?

Geen goede keuze voor een gaming laptop, wel een goede laptop. Maar ik zweer het je voor jouw budget vind je iets met een top 10 3d kaart en dit is class 2 stuff.

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo T9800 2.93GHz (6MB Cache, 1066MHz FSB)
OPERATING SYSTEM Windows Vista Home Premium (64 bit) + Windows 7 Home Premium Upgrade Coupon
VIDEO CARD Dual NVIDIA® GeForce® GTX 260M, 2GB – SLI® Enabled
LCD PANEL 17-inch WideXGA+ 1440x900 (900p)
MEMORY 6GB DDR3 at 1066MHz
HARD DRIVE 320GB 7,200RPM w/ Free Fall Protection
INTERNAL OPTICAL DRIVE Slot-Load Dual Layer DVD Burner (DVD+-RW, CD-RW)

$2,874
Oftewel
1940 euro.

Gamen dat ie doet. :)

OPERATING SYSTEM Windows Vista Home Premium (64 bit) + Windows 7 Home Premium Upgrade Coupon

$2,874
Oftewel
1940 euro.

Wow, das een biejest! Super CPU en de beste mobiele GPU (samen met de ati 4870x2) in tweevoud. Display resolutie is langs de magere kant, maar wsl kan je als je thuis bent gemakkelijk op een hd-tv aansluiten.
Misschien kan je de TS een link geven (en vertellen hoe hij hij het ding kan importeren, want dat is nog niet eens een makkie)?

$2,874
Oftewel
1940 euro.

Zeker netjes voor die prijs!
Weet niet of je fan bent van Apple maarja,op je mbp kan je ook nog windows installeren;).

$2,874
Oftewel
1940 euro.

mja, reken er nog verzendkosten bij en als je buiten de EU importeert mag je er nog rond de 27% invoertaxen bijrekenen + let op andere stekkersoort van voeding :)

Terug
Naar boven