XXL Nutrition

Nieuwe pc J.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Aangezien mijn oude pc alweer 2 jaar oud is is het tijd voor een nieuwe.

Mijn huidige setup (XP2600, 1GB pc3200 DDR2 RAM, Asus A7N8X en 9700Pro) voldoet niet echt meer aan de huidige eisen.

Mijn CD en DVD writers, 160GB S-ATA HD, 19" 2ms LCD (Samsung 940BF), 460W voeding en behuizing kunnen nog wel meegenomen worden. De rest moet worden vervangen.

Op dit moment heb ik 't volgende voor ogen:

Processor:
AMD Athlon 64 X2 6000+
Tweakers.net Pricewatch [ AMD Athlon 64 X2 6000+ (AM2, 2x3.0GHz, 2MB, 1000MHz FSB, 125W, boxed) prijsvergelijking ]

Mobo:
Asus A8N-E
Tweakers.net Pricewatch [ Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) prijsvergelijking ]

OF:

Processor:
Intel Core 2 Duo E6600
Tweakers.net Pricewatch [ Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB) prijsvergelijking ]

Mobo:
Asus P5B Deluxe
Tweakers.net Pricewatch [ Asus P5B Deluxe, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) prijsvergelijking ]

Verder:

Mem:
2x 1GB PC6400
Tweakers.net Pricewatch [ 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL4 (Corsair, TWIN2X2048-6400C4) prijsvergelijking ]

Vid:
Sapphire Radeon HD2900 XT
Tweakers.net Pricewatch [ Sapphire Radeon HD2900 XT 512 MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, HDMI) prijsvergelijking ]

En als toetje waterkoeling: :D
Zalman Reserator 2
Tweakers.net Pricewatch [ Zalman Reserator 2 prijsvergelijking ]

r2_01.jpg

Aangezien de Radein HD2900 net uit is, wacht ik nog heel even met de boel bestellen, de prijzen zullen straks wel gaan zakken. :)

Iemand nog comments?

Laatst bewerkt:
Waarom geen C2D?

• Topic Starter Topic Starter
Gebruik al eeuwen AMD icm Ati. :)

ik weet niet hoelang je gaat wachten maar hou de prijzen van de C2D in het oog, die gingen ook serieus dalen in de maand juni/juli...
Verder zou ik een non SLI moederbord nemen, een nForce 4 ultra ofzo? Spaart miss beetje geld?

mooie bak man,die waterkoeling is ook wel lekker!!! waarvoor ga jem hoofdzakelijk gebruiken?? en zeg nou niet om op DBB te zitten :D

totale huidige kostprijs?

ik weet niet hoelang je gaat wachten maar hou de prijzen van de C2D in het oog, die gingen ook serieus dalen in de maand juni/juli...
Verder zou ik een non SLI moederbord nemen, een nForce 4 ultra ofzo? Spaart miss beetje geld?

Toch idd maar de Intel C2D optie + mobo erbij gezet.

Yeps, tnx. Ga even op zoek naar een nieuwe socket 939 nonSLI mobo.

mooie bak man,die waterkoeling is ook wel lekker!!! waarvoor ga jem hoofdzakelijk gebruiken?? en zeg nou niet om op DBB te zitten :D

In Notepad een briefje tikken. ;)

Gok zo op 1000,-.

wowiewiewa nice cooling :D

daar gaat het geld vd meet naartoe :o

c2d owned die amdsh*t dus go for intel

en als je een geluidsloze pc wilt, zou ik liever paar solidstate hd's + duurdere voeding kopen en een lianli case :P

Solidstate HD's maken het prijsplaatje wel iets anders.

Zou in ieder geval even wachten tot de prijsverlaging van Intel, die is nu aanstaande. Prijzen gaan dan fors omlaag en je kan volgende maand zelfs een Quadcore kopen voor prijzen waar je nu een C2D voor hebt.

wauw, wat een hoop moeilijke taal in 1 topic :eek:

is 2 x 2.4 Gig momenteel zowat de top voor dual core? Lijkt me nogal aan de lage kant...

Probleem is dat een 32 bits OS niet lekker met 4GB overweg kan.

En heb geen zin om een 64bits OS te gaan gebruiken. :)

is 2 x 2.4 Gig momenteel zowat de top voor dual core? Lijkt me nogal aan de lage kant...

Overklokpotentieel van die E6600 is vrij groot, die is boven de 3Ghz te krijgen zonder al teveel problemen. Met goede koeling haal je richting de 4Ghz.

Probleem is dat een 32 bits OS niet lekker met 4GB overweg kan.

En heb geen zin om een 64bits OS te gaan gebruiken. :)

Het gaat over de kloksnelheid droppie ;)

wauw jullie hebben er echt verstand van haha, echt een totaal ander taaltje ook. best cool!

succes met je pc jeroenski!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven