MuscleMeat

PC valt steeds uit

Dude, die kaarten gaan echt niet veel minder verbruiken als ze in SLI opstelling staan hoor, zal niet heel veel schelen... :rolleyes:
Als 1 kaart 200W verbruikt, dan zullen 2 van die kaarten in SLI waarschijnlijk samen rond de 350-380W verstoken.

Jouw spelling wordt met de minuut slecht trouwens...
Dat zeg ik..... alleen dan met een hoger begin wattage want een kaart van 200W is een Ati radion family met 128 geheugen ofzo van 5 jaar trg....

Dat zeg ik..... alleen dan met een hoger begin wattage want een kaart van 200W is een Ati radion family met 128 geheugen ofzo van 5 jaar trg....

Dan is mijn GTX275 ook maar zielig met maar 220W onder full-load, tijd voor 'n upgrade naar zo'n 550W kaartje :cool:

PC valt steeds uit wo 16 dec 2009 13:37 Welluh Die retarded uitspraken van jou zijn gewoon karma waard
Thanks. =]

Laatst bewerkt:
Jij hebt een 850Watt voeding met als reden? Met jou conclusie zou je dan ook veel te veel Wattage hebben. Maar dat heb je niet. Jij draait SLI jou system req (recom) zijn dat je daarvoor 680Watt voeding hebt dus dat heb jij... dus ik snap echt niet wat je nou krom loopt te lullen. Jij zegt dat meer Watt alleen maar overkill en dom is, maar zelf heb je met jou beredering net zo'n dikke overkill....

en graag gedaan want zoals het er al stond jou retarded reacties zijn karma waard

Probeert die n00b het nog steeds :D LMAO wat een ****tard :roflol:
Ik ga dit op een engels computer forum zetten, we kunnen wel wat leuks gebruiken !

Laatst bewerkt:
Probeert die n00b het nog steeds :D LMAO wat een ****tard :roflol:
Ik ga dit op een engels computer forum zetten, we kunnen wel wat leuks gebruiken !
Nee jij bent hier gewoon een n00b jij roept het een na het ander als een homotje wat achter het kontje van ze vriendje aanloopt. Kom jij eens met feiten dan?? Nee dat doe je niet want je hebt er geen... en jij bent cker lekker je post count aan het omhoog halen ofniet? met je inhoudloze topics. ga je eerst maar es ff inlezen over het onderwerp. lezen is vast en cker ook een kunst voor jou ofniet? ****face

Jij hebt een 850Watt voeding met als reden? Met jou conclusie zou je dan ook veel te veel Wattage hebben. Maar dat heb je niet. Jij draait SLI jou system req (recom) zijn dat je daarvoor 680Watt voeding hebt dus dat heb jij... dus ik snap echt niet wat je nou krom loopt te lullen. Jij zegt dat meer Watt alleen maar overkill en dom is, maar zelf heb je met jou beredering net zo'n dikke overkill....

en graag gedaan want zoals het er al stond jou retarded reacties zijn karma waard

1. Ik heb al mijn componenten geOC'ed, dit verbruikt dus 'n stuk meer watt.
2. Volgens jouw beredenering verbruikt 1 videokaart 630W en 2 680W samen. Wat een vage veronderstelling, een betere veronderstelling zou zijn dat dit voor het gehele systeem is, en omdat het voornamelijk gaat om de geleverde AMPS op de +12v lijntje(s) etc. zit er maar 50W verschil tussen de 2 recommandaties.
3. Mijn CPU, ram, HD's, fans etc. draaien ook niet op lucht.

Zonder OC op al mijn componenten zou een 600W van een a-merk voldoen. (HOLY SHIT, MAAR DAT KAN NIET WANT --> 1 VKAART VERBRUIKT AL 630W EN 2 WEL 50W EXTRA, WANT DE 2E VKAART DRAAIT VOORNAMELIJK OP GEBAKKEN LUCHT, EN JE CPU, RAM, HD'S, FANS, MOEDERBORD OOK, HAHA EINZ!!!1!! :o :o , overigens had ik eerst een 750W op het oog, maar ik kon een 850W van zalman voor heel goedkoop krijgen ;)).

MBO is heul nie dom, neu, ze willen gwoon nie leren!
(Overigens wel gewoon respect voor de MBO'ers die wel kunnen spellen en gezond verstand hebben ;))

Welluh, ik ga toch ook niet in discussie met Hawking over zwarte gaten? Waarom ga jij überhaupt in discussie met mij over zo'n onderwerp :o .

2vkdgmg.jpg

Hier, energieverbruik van een GTX275, van de nVidia site geplukt, maar goed, die hebben het vast ook fout.
Ik hoop dat je nog wel het verschil weet tussen een "system" en een "graphics card". :o

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Holy shit jongens, het was maar een vraagje! :o :roflol:

Nee heb nog geen andere voeding geprobeerd, heb deze ook niet tot mijn beschikking. Voorlopig even geen spel spelen maar denk en binnenkort eens even langs Alternate rijden. :p

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Om van al het gezeik af te zijn. De voeding moet minimaal nog 200 a 300 watt extra kunnen leveren bovenop de maximale load van je videokaart(en). Als je overklokt nog 50 tot 100 watt meer en bij een hele rits HD's al dan niet in raid kan je er ook nog 20 watt per hd bij optellen.

Holy shit jongens, het was maar een vraagje! :o :roflol:

Nee heb nog geen andere voeding geprobeerd, heb deze ook niet tot mijn beschikking. Voorlopig even geen spel spelen maar denk en binnenkort eens even langs Alternate rijden. :p

Ik wil overigens niet zeggen een voeding het absoluut niet kan zijn, maar de kans dat het wat anders is, is more likely. Overigens wil ik wel even bevestigen dat je geen 1.6kW voeding nodig hebt :eek:

aaiycj.jpg

FFFFFFFUUU NVIDIA ZAT ER 2 WATT NAAST :fuu:
De 8800 ultra had ik hiervoor :D

Laatst bewerkt:
Een gare voeding levert minder power terwijl deze toch nog steeds de pc laat opstarten. Bij volle load knalt de boel er dan alsnog uit.

Een videokaart op 90 graden kan maar het verschilt per videokaart of deze kan blijven draaien bij deze temperatuur. Mijn 8800GT ging bij temperaturen boven de 80 graden over zijn nek maar draait nu prima op 55 graden op volle load nadat ik een nieuwe koeler plaatste. Veel standaardkoelers op een videokaart zijn vrij ruk bevestigd en als de koeler maar een gedeelte van de GPU koelt en de rest niet voldoende kan de videokaart voor aardig wat problemen zorgen. Bij mijn GPU was er amper koelpasta geplaatst, heb dat zelf maar gedaan toen ik de nieuwe koeler plaatste.

Gemeten temperaturen zeggen niet zoveel, het kan zijn dat een ander gedeelte van je GPU veel warmer wordt dan gemeten.

Ja jij trekt nu de hele wattage verdeling uit elkaar. Hij vraagt waarom zijn pc reboot als zijn videokaart zware dingen gaat lopen doen. De belasting van alle hardware bij elkaar en dus ook de zwaardere belasting van de videokaart (dus zijn maximale aantal Wattage wat hij nodig heeft) gaat omhoog dan wat hij standaart in windows gebruikt en dat haalt hem omzeep. Als je puur de Videokaart moet draaien dan lukt het makkelijk ja met die voeding, maar daar gaat het tog helemaal niet over? Hij heeft voor het hele systeem meer Wattage nodig dan dat die voeding levert. En dat zeg ik nu de hele tijd al. En die SnW kan ook niet leven dat ik 2 videokaarten het wattage bij elkaar op reken :S. Ik zeg dat het een voeding probleem is zijn systeem vraagt meer dan dat er gelevert wordt dus slaat de voeding af. Niks met oververhitting te maken. anders zou je echt wel wat ruiken als hij het de hele tijd probeert.

FF een vraagje aan de TS
Als jij je pc opstart kan je gewoon onder windows werken? dus beetje bureaublad snuffelen? En zodra je games gaat doen gaat hij omzeep? of hij gaat het precies in z'n gangetje?

Ja jij trekt nu de hele wattage verdeling uit elkaar. Hij vraagt waarom zijn pc reboot als zijn videokaart zware dingen gaat lopen doen. De belasting van alle hardware bij elkaar en dus ook de zwaardere belasting van de videokaart (dus zijn maximale aantal Wattage wat hij nodig heeft) gaat omhoog dan wat hij standaart in windows gebruikt en dat haalt hem omzeep. Als je puur de Videokaart moet draaien dan lukt het makkelijk ja met die voeding, maar daar gaat het tog helemaal niet over? Hij heeft voor het hele systeem meer Wattage nodig dan dat die voeding levert. En dat zeg ik nu de hele tijd al. En die SnW kan ook niet leven dat ik 2 videokaarten het wattage bij elkaar op reken :S. Ik zeg dat het een voeding probleem is zijn systeem vraagt meer dan dat er gelevert wordt dus slaat de voeding af. Niks met oververhitting te maken. anders zou je echt wel wat ruiken als hij het de hele tijd probeert.

FF een vraagje aan de TS
Als jij je pc opstart kan je gewoon onder windows werken? dus beetje bureaublad snuffelen? En zodra je games gaat doen gaat hij omzeep? of hij gaat het precies in z'n gangetje?

Ho even, jij beweerde dat alleen de videokaart al 550W verbruikt... Eindelijk door dat dit totaal niet kan en dat die aanbevolen wattages voor gehele systemen zijn?

Oververhitting kan, maar ja, de voeding kan natuurlijk ook z'n beste tijd hebben gehad, dit betekent echter nog steeds niet dat dat systeem het niet hoort te doen met een niet-gare 460W van een A-merk.

Laatst bewerkt:
Ik wil overigens niet zeggen een voeding het absoluut niet kan zijn, maar de kans dat het wat anders is, is more likely. Overigens wil ik wel even bevestigen dat je geen 1.6kW voeding nodig hebt :eek:

aaiycj.jpg

FFFFFFFUUU NVIDIA ZAT ER 2 WATT NAAST :fuu:
De 8800 ultra had ik hiervoor :D
Dat zeg ik juist ook helemaal niet. Waar halen jullie dat dan vandaag waar ik dat zeg? Ik zeg juist dat je Videokaart meer gaat vragen als hij zware dingen moet doen zoals Eric ook laat zien in deze grafiek.

Een 4870 1gb trekt op max load 187 watt. Dan is een 550 watt voeding meer dan voldoende.

Ho even, jij beweerde dat alleen de videokaart al 550W verbruikt... Eindelijk door dat dit totaal niet kan en dat die aanbevolen wattages voor gehele systemen zijn?

Oververhitting kan, maar ja, de voeding kan natuurlijk ook z'n beste tijd hebben gehad, dit betekent echter nog steeds niet dat dat systeem het niet hoort te doen met een niet-gare 460W van een A-merk.
Ik heb net ff me post trg te lezen om te zien wat ik ook alweer zei. Ik zie dat ik heb gezegt dat ik een Videokaart van 550Watt heb. Dat klopt dus niet daarmee bedoelde ik dat het systeem dan op 550Watt uitkwam die typo kwam 2x vaker voor en wil ff zeggen dat dat een dom klote mis verstandje was. Sorry voor die ophef daarover. mijn systeem heeft dus minstens 550 nodig. Wat die van de TS ook ongeveer zal zijn weet zo gauw ff niet wat voor videokaart hij heeft. Bedoelde dus te zeggen dat ze meeste videokaart met 1 of meerdere 6Pins een systeem!! vereiste van 550W voor het HELE systeem nodig heeft om de andere dingen niet om zeep te laten gaan.

Ik heb net ff me post trg te lezen om te zien wat ik ook alweer zei. Ik zie dat ik heb gezegt dat ik een Videokaart van 550Watt heb. Dat klopt dus niet daarmee bedoelde ik dat het systeem dan op 550Watt uitkwam die typo kwam 2x vaker voor en wil ff zeggen dat dat een dom klote mis verstandje was. Sorry voor die ophef daarover. mijn systeem heeft dus minstens 550 nodig. Wat die van de TS ook ongeveer zal zijn weet zo gauw ff niet wat voor videokaart hij heeft. Bedoelde dus te zeggen dat ze meeste videokaart met 1 of meerdere 6Pins een systeem!! vereiste van 550W voor het HELE systeem nodig heeft om de andere dingen niet om zeep te laten gaan.
:roflol: Ik kom werkelijk niet meer bij....
O trouwens (OT) mijn middelste kaart stoomt, over de 100c.. dus ja een vid kaart kan wel wat hebben...

niet dat ik zeg dat het bevoordelijk is !, moet dus wel een betere koeler op...

Laatst bewerkt:
Dat zeg ik juist ook helemaal niet. Waar halen jullie dat dan vandaag waar ik dat zeg? Ik zeg juist dat je Videokaart meer gaat vragen als hij zware dingen moet doen zoals Eric ook laat zien in deze grafiek.

Dus;
Hiermee beweer je dat de huidige videokaarten meer verbruiken dan dat? Jammer dat de huidige videokaarten rond de 200W zweven.

Jonge piepo zeg dan hoe zwaar je voeding is. volgens jou theorie trekt mijn kaart 150Watt en mijn PC valt uit bij een voeding van 500Watt dus dan zouden mijn CPU RAM HDD enz samen 350watt trekken..... Fail

En hier beweer je opnieuw dat jouw videokaart zogenaamd meer dan 150W trekt, terwijl een GTS250 dit toch echt niet doet.

Je mag het ook gewoon toegeven dat je het eerst fout had, zou ik heel wat meer waarderen dan dit, het valt duidelijk af te leiden uit jouw voorgaande reactie's dat je toch eerst dacht dat videokaarten zelf 550W verstookten...

Laatst bewerkt:
Dus;

Hiermee beweer je dat de huidige videokaarten meer verbruiken dan dat? Jammer dat de huidige videokaarten rond de 200W zweven.

En hier beweer je opnieuw dat jouw videokaart zogenaamd meer dan 150W trekt, terwijl een GTS250 dit toch echt niet doet.

Je mag het ook gewoon toegeven dat je het eerst fout had, zou ik heel wat meer waarderen dan dit, het valt duidelijk af te leiden uit jouw voorgaande reactie's dat je toch eerst dacht dat videokaarten zelf 550W verstookten...
Ja zoals ik hier in me verhaal hierboven al zei dat ik ff niet goed las en in het begin een typo maakte waar dit hele geneuzel mee is begonnen.

Een single GPU videokaart die meer dan 250 watt trekt is schaars en de kans dat je met zo'n kaart meer dan 550 watt nodig hebt is vrij klein. Of je moet heel je systeem vol hebben gebouwd met andere onderdelen.

Het lijkt me hier eerder een warmteprobleem of een probleem met een gare voeding. Gelet op het slechte aanbrengen van koelpasta door veel fabrikanten zou ik zelf de koeler opnieuw bevestigen of een nieuwe koeler plaatsen op de GPU.

Bij mij was het namelijk wel een voedings probleem. Van een 450Watt naar een 750Watt gegaan en probleem over. Verder niks anders gedaan.

Terug
Naar boven