XXL Nutrition

Nieuwe pc J.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is bijna dezelfde opzet, zoals ik hem nu besteld heb. Ik heb alleen een ander moederbord en videokaart en mijn geheugen komt van een ander merk.

Daarbij heb ik niet allemaal rare koelingszooi, zoals jij.;) :D

Mooi PC-tje, J!

Overklokpotentieel van die E6600 is vrij groot, die is boven de 3Ghz te krijgen zonder al teveel problemen. Met goede koeling haal je richting de 4Ghz.

true maar ligt de prijs van zwaardere processoren dan zo'n stuk hoger? 2,4 Gig is toch al een tijdje voorbijgestreeft, vraag me daarom af of het problemen geeft om hoger te gaan in dual core vermits je het idd weinig tegenkomt.

true maar ligt de prijs van zwaardere processoren dan zo'n stuk hoger? 2,4 Gig is toch al een tijdje voorbijgestreeft, vraag me daarom af of het problemen geeft om hoger te gaan in dual core vermits je het idd weinig tegenkomt.

De volgende processor, dus die iets sneller is (2 x 2,7) is bijna 100 euro duurder. Dat verschil is absurd.

@J Ik heb idd de 8600 GTS genomen. Mijn mobo is de Asus P5B/Premium Vista Edition, mijn geheugen is van OCZ/800mHz. Ik heb dezelfde processor en had geen zin om nog een maand te wachten, totdat ze weer iets goedkoper zijn.

Ik voel me dom :(

als je ook je VGA core gaat koelen met je raserator zijn VGA ram koelblokjes wel nodig. Enja als je je northbridge koeler ook gaat koelen moet je op letten ivm de afmeting van de 3d kaart dat hij niet te ver uitsteekt voor de northbridge koeler.

De volgende processor, dus die iets sneller is (2 x 2,7) is bijna 100 euro duurder. Dat verschil is absurd.

ik heb zo de indruk dat de toename van processorsnelheid over z'n top heen is. In hoeverre is de wet van Moore nog van toepassing of zit het probleem eerder bij de productiekost?

ik heb zo de indruk dat de toename van processorsnelheid over z'n top heen is. In hoeverre is de wet van Moore nog van toepassing of zit het probleem eerder bij de productiekost?

In principe zijn ze nu niet sneller dan 3.0. Alleen plaatsen ze er nu 2 of 4 naast elkaar, zodat je 2 of 4 keer de snelheid hebt. De processor zelf kun je wel sneller laten draaien door te overklokken.

ik denk dat de wet van moore hier weinig te maken heeft. Zal natuurlijk altijd wel te maken hebben maar feit is da er een heel grote vraag is naar de E6600 en dus ook een groot aanbod en dat drukt de prijzen denk ik meer door schaalvoordelen.
Enja de wet van moore is denk ik met de komst van meerdere cores wel stilletjesaan voorbijgestreefd...denk ik, heb ook even moeten opzoeken wat wet van moore was :)

Laatst bewerkt:
na 2 jaar alweer een nieuwe? wij zitten nu al 5-6 jaar met de zelfde en toen we deze kregen deed mijn nieuwe spel het er niet eens op :P. Alleen een beetje sneller gemaakt en sinds kort een nieuw beeldscherm. Maarja wij gebruiken um ook alleen voor internet en Word :P.

• Topic Starter Topic Starter
als je ook je VGA core gaat koelen met je raserator zijn VGA ram koelblokjes wel nodig. Enja als je je northbridge koeler ook gaat koelen moet je op letten ivm de afmeting van de 3d kaart dat hij niet te ver uitsteekt voor de northbridge koeler.

Ok, thanks. Zal dat tegen die tijd nog nalopen.

Weet trouwens niet hoe lang ik nog wil wachten totdat de prijzen zakken. 3 Weken wachten voor een totaal van 50,- is het ook niet waard. :)

na 2 jaar alweer een nieuwe? wij zitten nu al 5-6 jaar met de zelfde en toen we deze kregen deed mijn nieuwe spel het er niet eens op :P. Alleen een beetje sneller gemaakt en sinds kort een nieuw beeldscherm. Maarja wij gebruiken um ook alleen voor internet en Word :P.

De mijne is ook al bijna 5 jaar oud.:D

Ik zou voor de X2 6000+ gaan.
Helemaal @ stock is dat ding toch aardig wat sneller.
Vooral @ real life apps ipv Synthetische benchmarks.

Overigens zou ik wat betreft het mobo voor de M2N32-SLI Del gaan ipv het bordje dat je hierboven noemt.

Dat bordje is n.l. een Socket 939 bord en de X2 6000+ heeft een AM2 voetje.
Dus dat gaat niet passen.

Ik zou voor de X2 6000+ gaan.
Helemaal @ stock is dat ding toch aardig wat sneller.
Vooral @ real life apps ipv Synthetische benchmarks.

Overigens zou ik wat betreft het mobo voor de M2N32-SLI Del gaan ipv het bordje dat je hierboven noemt.

Dat bordje is n.l. een Socket 939 bord en de X2 6000+ heeft een AM2 voetje.
Dus dat gaat niet passen.

denk dat ze aan elkaar gewaagd zijn...ik zou gaan voor het goedkoopste.
CPU Charts | Tom's Hardware

hier kun je vergelijken en zien welke programmas je het meeste gebruikt, J.

In principe zijn ze nu niet sneller dan 3.0. Alleen plaatsen ze er nu 2 of 4 naast elkaar, zodat je 2 of 4 keer de snelheid hebt. De processor zelf kun je wel sneller laten draaien door te overklokken.

hola, bij cpu's geld niet 2 + 2 = 4 ;)

maar het lijkt idd zo te zijn dat de cpu's stilstaan, ik teer al enkele jaartjes op m'n 3,2 gig maar zie weinig uitkomen dat er bovenuitkomt. Bizar als je kijkt hoe snel er van 2 naar 3 gig is gegaan maar ik vermoed dat ze nu op hun limiet zitten qua warmteproductie. Miss tijd voor een nieuw materiaal waaruit cpu's worden gemaakt...

Wat wil je met je PC doen? Ben je een overklokker, anders is PC2-6400 niet nodig en kun je voor PC2-4200 gaan of PC2-5300 (met oog op upgrade naar 1333fsb)

Het moederbord ondersteund geen 1333fsb toch? Upgraden naar de nieuwe penryn is dus niet mogelijk? Verder waarom deluxe? Heb je de functies wel nodig?

Je hebt een 19inch scherm wat betekent dat je 1280x1024 draait? Zou je dan niet bij de 8800GTS 320mb blijven. Die is nice en cheap en draait die res makkelijk voluit. Verkoop je hem eind dit jaar en koop je dan weer een nieuwe. Veel efficienter met je centen!

denk dat ze aan elkaar gewaagd zijn...ik zou gaan voor het goedkoopste.
CPU Charts | Tom's Hardware

hier kun je vergelijken en zien welke programmas je het meeste gebruikt, J.

Nadeel van TomsHardware is dat ze altijd wel een voorkeur hebben voor een bepaald merk.
Voornamelijk Intel. Ten tijde van de introductie van de Athlon 64 kraakte ze hem aan alle kanten af. Terwijl we weten hoe de vork in de steel zit.

Daarmee wil ik zeggen dat ze dus geen neutraal oordeel hebben wat dit betreft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven