En dit wordt hem dan (97,5% zeker

).
Processor:
Intel Core 2 Duo E6850
De laatste C2D proc van Intel met 1333MHz FSB. Draait standaard op 3GHz (9x 333) en ik wil hem overclocken op 4GHz.
De G0 stepping zorgt voor minder stroomverbruik, dus minder warmte, dus een hogere overclock.
Mobo:
GigaByte GA-P35-DQ6
Op dit moment het beste P35 chipset board voor overclocking. Alle voltages volledige tweakbaar plus superieure cooling (zelfs een heatsink over de mosfets!).
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Mem:
2x 1GB PC6400 GSkill
Met de befaamde d9gmh chips die erop zitten kan deze 400MHz module makkelijk de 500+ halen. Dus ik gok op een 500MHz FSB waarbij ik de MP van de proc. 1 omlaag moet zetten. Maar dan heb ik nog 8x 500 = 4GHz.
Videokaart:
Sapphire Radeon x1950 XT 256MB
Ik heb toch niet voor 1 van de 1ste generatie DX10 kaarten gekozen. Ten eerste vanwezige de prijs 350+,-, ten tweede vanwege het feit dat er mijn inziens nog wel eea verbeterd kan worden qua architectuur. Ten derde omdat de 2900 van Ati het bij lange niet haalt bij de 8800Ultra van NVidia. Hoop dat de R650/R680 series zich eind dit jaar wel weer kunnen meten met de topmodellen van NVidia. En als laatste aangezien er nog weinig watercooling mogelijkheden voor deze grote kaarten zijn.
Verder is de x1950XT een absolute topkaart in het DX9 segment. Kan hier zeker een flinke tijd mee voort alvorens ik over ga op een DX10 kaart.
Koeling:
Zalman Reserator 2 met extra
VGA RAM koeling
Dit mooie een stille setje zal mijn processor, VGA blok en VGA RAM koel houden.
Voeding:
Thermaltake Toughpower 600W
Nu ik de 2900 heb laten vallen zou ik kunnen volstaan met mijn oude 460w voeding. Maar goed, aangezien ik nu toch bezig ben hoef ik in de toekomst mij niet snel meer druk te maken over vermogen met deze 600watt voeding die maar liefst 48a over de 12V zal sturen.
Ga denk ik maandag de hele zooi bestellen en hoop alles binnen 1,5 week binnen te hebben.