Fitness Seller

Nieuwe start na 2jaar

JanWillempje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
Ik zou me even voorstellen ik ben Janwillem
en ben 22 jaar oud 92kg 1.83m en vetpercentage na schatting 24% (of hoger)

2 jaar geleden 80kg 18% VP

2 jaar geleden hing ik nog fanatiek in de gewichten en begon ik toch wat voorruitgang te boeken.
Totdat ik een ernstige blessure opliep in de Smith machine (squads aan het doen zwaar gewicht en niet goed terug haken) Daardoor heb ik een lange periode erg last van men rug gehad. Waardoor ik mijn inzet en motivatie verloor en uiteindelijk ben gestopt.

Nu 2 jaar verder 12kg zwaarder volop gemotiveerd wil ik het weer op gaan pakken! Maar heb jullie hulp nodig met het opnieuw indelen van mijn voeding's schema!

Wat ik zelf erg moeilijk vind is door mijn huidige werk situatie ( part-time 3dagen)
een betaalbaar dieet te volgen en wat ik op mijn dagen moet eten als ik thuis zit en vrij weinig uitvreet.

Fitness schema: 4 daagse split

Ma Benen
Di Borst biceps
Wo Rug triceps
Vr Schouders kuiten

De dagen zijn niet geheel ideaal verdeelt maar wordt lastig om het anders in te delen in verband met werk
( donderdag van 9:00/20:30 en zaterdag 8:00/18:00)

Ik hoop jullie genoeg informatie te hebben gegeven en waardeer jullie hulp en inzet.

P.s ik heb nog oude foto's van 2 jaar geleden mocht het nodig zijn.

2e poging voeding schema

8:00 kom muesli 100 gram 250ml half volle melk + shake

10:00 2 broodjes + 2 plakjes kipfilet

12:00 2 broodjes 1 kip en 1 pindakaas + banaan + shake

15:00 1 broodje 1 plakje kipfilet appel

18:00 200 gram groenten + 100 gram kip/koolvis + 150 gram rijst

20:00 500 gram kwark

shake na trainen

Calorieën 2613
Koolhydraten 361gr
vet 49gr
Eiwitten 200 gr

dagelijks behoefte ongeveer 2884 calorieën

Excel schema toegevoegd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
vrij weinig uitvreet? op je vrije dagen ga je toch juist KT doen? of anders wat cardio?

En iemand anders gaat het je ook zeggen dus kan het net zo goed in deze post.
Bereken je onderhoud en tel je macro's (Eiwit, koolhydraten, vetten).
anders weet je niet wat je aan het doen bent.

Qua "betaalbaarheid", ik heb zelf ook geen groot budget maar lever wat budget in van andere dingen omdat je prioriteiten moet stellen.
veel producten zijn redelijk goedkoop te krijgen als je slim inkoopt. Kip haal ik bij Musclemeat en vers bij de Turkse Toko. is daar 5,50 de kilo, overigens haal ik bij de turk ook rijst, bulgur, kruiden en nog veel meer.
Kwark bij de aldi / lidl

dure supplementen heb je dan eigenlijk niet eens nodig. ik heb alleen whey en eigenlijk heb ik die niet eens nodig maar ja een lui mens wilt soms ook wat.

Dus rekenen, qua voedingswaardes EN euro's ;)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor je reactie !

natuurlijk train ik ook op zoon dag ! ;) Bedoel alleen dat met verhouding met werkdagen ik natuurlijk minder beweeg/verbrand.
Bedankt voor de tip ga ik meteen eventjes bereken.
Begrijp je volkomen met prioriteiten maar soms heb je van die tijden dat er even weinig te schuiven valt.
Maar is het erg hinderlijk om misschien wat vaker een shake te nemen in plaats van andere voeding ?

Als een shake je beter uitkomt en je haalt hiermee je macro's, dan zou ik zeggen waarom niet. Maar je moet niet puur op shakes gaan leven en zo veel mogelijk vast voedsel eten.

oke zal ik zeker onthouden ! Als ik gestaagd men VP wil verlagen is het dan verstandig om 1gr vet per 1kg lichaamsgewicht aan te houden of liever het in nemen van vet wat verlagen?

ook in de cut houd je 0.8 tot 1.0g vet per kg lichaamsgewicht aan. dus slechts koolhydraten verlagen.
hoewel elk lichaam anders is en dus anders reageert. ook een kwestie van proberen.
Ikzelf vind 0.8g per kg genoeg in de cut bijv.

bedankt voor de tip zal proberen het vet te verhogen.
Ik ben nog enorm aan het worstelen met men eet schema heeft iemand een excel bestand om het te bereken?

---------- Toegevoegd om 12:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:53 ----------

Eet schema aangepast doel : gestaagd VP verlagen en spiermassa behouden/ kleine winst

---------- Toegevoegd om 19:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:41 ----------

iemand?

Wat wil je, squatten in de smith

tja als het één en ander bezet is moet je soms wat hé ;)
enig aanvulling op mijn topic?

tips ?

ietjes meer vetten, handje noten bij je kwark savonds doet al wonderen.
daarvoor haal je bijv een paar gram muesli er weer vanaf.
Eiwit is ok, wel het maximale wat je nodig hebt.

En je begint weer een beetje met sporten zeg je.
Dan is een 4 daagse split misschien wat overdreven. velen zullen zeggen om gewoon een Fullbody workout 3x in de week te doen maar een 2daagse split kan je 2x in de week doen. je moet toch weer beginnen met de compound oefeningen.

als allerlaatste tip: Pas op met squatten ;)

---------- Toegevoegd om 13:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

trouwens met je ondehoud op ongeveer 2900 zou ik een schema maken voor 2400.
-500kcal is de richtlijn voor cutten. (gaat sneller als de -250 die je nu hanteerd.)

Niet meer squatten in de smith !

Als jij dagen hebt dat je niks uitvoert zou ik juist op je onderhoud gaan eten en dan de 500 kcal eraf lopen.
Je vreet niks uit zeg je nou lekker uurtje hard lopen ofzo, kan je ook weer iets meer eten ;)

ietjes meer vetten, handje noten bij je kwark savonds doet al wonderen.
daarvoor haal je bijv een paar gram muesli er weer vanaf.
Eiwit is ok, wel het maximale wat je nodig hebt.

En je begint weer een beetje met sporten zeg je.
Dan is een 4 daagse split misschien wat overdreven. velen zullen zeggen om gewoon een Fullbody workout 3x in de week te doen maar een 2daagse split kan je 2x in de week doen. je moet toch weer beginnen met de compound oefeningen.

als allerlaatste tip: Pas op met squatten ;)

---------- Toegevoegd om 13:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:36 ----------

trouwens met je ondehoud op ongeveer 2900 zou ik een schema maken voor 2400.
-500kcal is de richtlijn voor cutten. (gaat sneller als de -250 die je nu hanteerd.)

bedankt voor de hulp samen tips ! Ga me eventjes een noten mix aanschaffen ;)
En betreft men training's schema verander ik het eventjes naar 3 groepen verdeeld over 4 dagen
Ben geen fan van te lang in de sportschool te hangen.
en betreft iets minder eten laat ik het eventjes zo omdat het avond eten per groente grote verschillen kan hebben en speel ik daar een beetje mee :)

Niet meer squatten in de smith !

Als jij dagen hebt dat je niks uitvoert zou ik juist op je onderhoud gaan eten en dan de 500 kcal eraf lopen.
Je vreet niks uit zeg je nou lekker uurtje hard lopen ofzo, kan je ook weer iets meer eten ;)

Bedankt! Ik cardio ook niet in sportschool maar loop 3 x in de week hard van ongeveer 30/40 min :)
maar als ik 2800 calorieën eet en daar bij train en hardloop komt het dan goed? of moet ik dan maar eten op zoon dag ?

Dan mag je wel iets meer eten ja.

Terug
Naar boven