Fitness Seller

Nitraat kankerverwekkend?

alles is kankerverwekkend tegenwoordig

In veel supplementen zit nitraat om de bloedvaten te verwijden, maar een teveel is toch kankerverwekkend?
Is het dan nog wel goed te gebruiken?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672...peelt-Russische-roulette-met-gezondheid.dhtml

Scary!!! Nog deze middag stelde ik me dezelfde vraag maar dan meer omdat ik op het platteland woon en ik me zorgen maar over de kunstmest die het grondwater vervuild.
Ik zal in mijn geschiedenis checken of ik de link naar wat info voor je kan terugvinden.

---------- Toegevoegd om 22:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Arginine, citrulline en agmatine bevat volgens mijn geen nitraat maar laten wel je bloedvaten verwijden (zelfde werking) of heb ik de artikels op o.a. ergogenics verkeerd begrepen?

hmmm dit is vrij duidelijke taal wat er staat. en je ziet steeds meer supps in nitraat vorm verschijnen zoals arginine nitraat en creatine nitraat en beiden werken echt goed. assault heeft ook beetrootextract erin zitten en dan tussen haakjes erachter "(high in nitrates)"

net als met alles is matiging van belang. dus deze supps moeten niet dag in dag uit gebruikt worden maar mijn voorzichtige aanname is dat als je ze in normale dosis een paar keer per week gebruikt het niet zo een vaart zal lopen. maargoed ik ben geen wetenschapper natuurlijk.

Scary!!! Nog deze middag stelde ik me dezelfde vraag maar dan meer omdat ik op het platteland woon en ik me zorgen maar over de kunstmest die het grondwater vervuild.
Ik zal in mijn geschiedenis checken of ik de link naar wat info voor je kan terugvinden.

---------- Toegevoegd om 22:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

Kunstmest vervuild het grondwater, maar bladeren die van de boom vallen vervuilen tot tien keer meer het grondwater, dus dat kunstmest is niet de belangrijkste oorzaak van de nitraatvervuiling in het grondwater...

Kunstmest vervuild het grondwater, maar bladeren die van de boom vallen vervuilen tot tien keer meer het grondwater, dus dat kunstmest is niet de belangrijkste oorzaak van de nitraatvervuiling in het grondwater...

Bladeren vallen al miljoenen jaren op de grond dus moest het zo slecht zijn als je denkt, dan zou het grondwater de mens reeds uitgeroeid hebben.

Kan in deze lage concentraties nog geen kwaad zodra je er hoofdpijn van begint te krijgen dan zit je wel tegen je nitraat max aan maar daarvoor moet je flink van de preworkout snoepen

• Topic Starter Topic Starter
Max is 3,65mg per kg lichaamsgewicht per dag. Nitriaat + vet is het slechtst. Nitraat + vitamine c en weinig vet is als het goed is niet tot bijna niet schadelijk.

Pubmed even op iets als "Dietary nitrate[title] AND cancer" als je wat concrete data wilt i.p.v. gespeculeer.

Terug
Naar boven