AndroidHealthClinic

Nitwit's log

Bezoekers in dit topic

Vandaag maar weer eens achter het fornuis gestaan:
-wortel/prei/kokossoep
-broccolisoep
-2 pannen met wok, waarvan 1 met kipfilet en de ander met garnalen
-verse appelmoes, met vers geraapte appels, gezoet met kaneel en Stevia
-en nu zuurkool met magere runderrookworst als avond eten.

Ben gaar..3 uur in de keuken gestaan en alles met de weegschaal verpakt :o (90gr.gekookte rijst, de rest met wok aangevuld tot 340gram als totaal gewicht)

Zo lekker zuurkool eten :D

De soep ga ik afwisselen met de wok pakketjes. Deze eet ik tussen de middag op mijn werk ipv brood. (ik eet geen brood) Dus de ene dag soep als middag maal en de andere wok.

Ik ga wel verse roggebrood eten bij de soep (1 plakje met kipfilet erop), gewoon om wat 'vast' op de maag te hebben :)

Weer lekker gezond bezig dus. :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
homer_drool.png




waarom eet je geen brood?
 
Weet je wat een werk om alles klein te snijden en schoon te maken?
En eerst 1 soep gemaakt en toen de 2de (bedacht mij later nog een soep te maken)

En DAARNA de wokmaaltijden.. Ik heb maar 4 gaspitten :D
 
Weet je wat een werk om alles klein te snijden en schoon te maken?
En eerst 1 soep gemaakt en toen de 2de (bedacht mij later nog een soep te maken)

En DAARNA de wokmaaltijden.. Ik heb maar 4 gaspitten :D

Ah zo :p misschien eens een cursus koken doen, als je eenmaal leert snijden dan gaat t 10x zo snel.

Wij hebben zelf ook maar 4 pitten, als ik een eigen huis heb zorg ik sowieso voor een 5 of 6 pitten en een kook eiland :roflol:
 
Ah zo :p misschien eens een cursus koken doen, als je eenmaal leert snijden dan gaat t 10x zo snel.

Wij hebben zelf ook maar 4 pitten, als ik een eigen huis heb zorg ik sowieso voor een 5 of 6 pitten en een kook eiland :roflol:

Ik heb een jaar koksopleiding gedaan ;) Dat zijn de basisvaardigheden qua snijden.
Ik vond de opleiding geen **** aan ivm te laag niveau dus ben gestopt :D maar ik kan wel snijden :p
 
Een goed koksmes kopen en leren snijden. Dat helpt echt hard ;)

Groenten kuisen en snijden gaat echt 10x sneller als je een goed, scherp mes hebt en fatsoenlijk kan snijden.
Ik spreek uit ervaring. Werk bij een keurslagen en moet vaak groenten snijden. In het begin was ik hier echt slecht in, tot mijn baas mij fatsoenlijk leerde snijden.


edit: lol nvm, las net jouw post boven mij
 
Een goed koksmes kopen en leren snijden. Dat helpt echt hard ;)

Groenten kuisen en snijden gaat echt 10x sneller als je een goed, scherp mes hebt en fatsoenlijk kan snijden.
Ik spreek uit ervaring. Werk bij een keurslagen en moet vaak groenten snijden. In het begin was ik hier echt slecht in, tot mijn baas mij fatsoenlijk leerde snijden.


edit: lol nvm, las net jouw post boven mij

Ik heb BK messen ;)

Snijden gaat wel goed hoor, maar ik had veel verschillende groenten en heb veel verschillende gerechten gemaakt :)
Bewust voor gekozen om 1 voor 1 te doen, dus ik stond lang in de keuken :)
 
Ik heb een jaar koksopleiding gedaan ;) Dat zijn de basisvaardigheden qua snijden.
Ik vond de opleiding geen **** aan ivm te laag niveau dus ben gestopt :D maar ik kan wel snijden :p

Waarom doe je er zo lang over dan? :roflol:

Of heb je de hele tijd in de keuken gestaan terwijl de soep stond te trekken? :p

Moet overigens wel zeggen dat ik regelmatig vals speel, champignons snij ik met zo'n ei snijder en wortels maak ik schoon met schuursponsje :o .
 
Vrouwen staan graag in de keuken, snap dat dan jongens....
 
Waarom doe je er zo lang over dan? :roflol:

Of heb je de hele tijd in de keuken gestaan terwijl de soep stond te trekken? :p

Moet overigens wel zeggen dat ik regelmatig vals speel, champignons snij ik met zo'n ei snijder en wortels maak ik schoon met schuursponsje :o .
Zo lang is dat toch niet voor 3 (meerdere porties) gerechten??


En lol wtf, wortels schoonmaken met een schuursponsje??
 
Zo lang is dat toch niet voor 3 (meerdere porties) gerechten??


En lol wtf, wortels schoonmaken met een schuursponsje??

Srs, dat gaat zoveel sneller als met een mes :roflol:

Wel zorgen dat je sponsje om groentes schoon te maken apart houd van de schoonmaak sponsjes..

Nouja, 3 uur in de keuken staan is wel lang :p ik ben met 1 gerecht max half uurtje bezig, waarvan ik de helft van de tijd op tablet zit te kloten omdat ik moet wachten.
 
Omg, een hele discussie over mijn tijd in de keuken :o

Groenten snijden, de boel in de pan; bak/kooktijd, zooi portioneren, pannen wassen: volgende maaltijd van voren af aan opnieuw.

x 3

= veel tijd. Keuken is schoon als ik klaar ben ;) Geen ontplofte keuken die je voor je moeder achter laat. :D
 
Vrouwen.. Ik spoel pannen tussendoor altijd om met water en als ik klaar ben hop de vaatwasser in :p

Maar goed, als je de tijd dat het aan t pruttelen is in de keuken blijft dan kom je idd wel aan de 3 uur.
 
ziet er lekker uit Nit. Jij kan weer ff vooruit ;)
 
Om dan maar in de trant van het eten te blijven..heb je nog een portie over:P
Geintje.. hoe gaat het nu pijn al wat minder ondanks je grit-training??
 
Om dan maar in de trant van het eten te blijven..heb je nog een portie over:P
Geintje.. hoe gaat het nu pijn al wat minder ondanks je grit-training??
:D

Verga nogsteeds van de spierpijn maar mijn SI lijkt zich goed te houden! :) Thanks for asking.
 
Ah spierpijn is niet erg.. als die SI zich maar goed houd..(je moet m ook wel toespreken hé, dat helpt:)) Yw;)
 
heee Niittttiiiii, waar ben je?

gaat het nog wel een beetje met je?
 
Back
Naar boven