XXL Nutrition

Nk powerliften 2010

Hmm eens kijken of ik het red om volgend jaar mee te doen. We moeten toch op zijn minst proberen om die mannen wat meer tegenstand te bieden.

Het is net zoals schaken. Stuk leuker om zelf te doen dan te kijken.

Persoonlijk vind ik het zelf meedoen maar marginaal minder saai dan toeschouwer zijn. En dan heb ik bepaald geen ADD.:D

---------- Toegevoegd om 13:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:22 ----------

En ja, als het publiek niet wil aanmoedigen dan houdt het op. Blijkbaar is het stoerder stil te blijven zitten en armen over elkaar, dan te juichen.

Weet niet of er tegenwoordig al muziek wordt gedraaid tijdens het liften? Dat scheelt m.i. ook: als er al geluid is, gaan mensen sneller zelf ook geluid maken.

• Topic Starter Topic Starter
Hmm eens kijken of ik het red om volgend jaar mee te doen. We moeten toch op zijn minst proberen om die mannen wat meer tegenstand te bieden.

Had je soms ook in de klasse tot 90 of 100 willen meedoen? ;)

Ik denk dat als je het voor elkaar krijgt om met de halter in je nek te squattten, je het niet slecht zult doen...je doet raw immers al meer BD / DL dan menig lifter in gear! :cool:

Na het NK ga ik het in ieder geval weer serieus proberen. 2 jaar geleden squatte ik 280kg RAW, dus dat moet er op termijn zeker weer inzitten. Mijn max DL ligt nu op 285kg RAW (zonder riem, zonder straps), maar daar wil ik absoluut 300+kg van maken.

We zullen zien. In een jaar kan veel gebeuren....

Was een leuke wedstrijd om te zien alleen ik heb wel 1000x het liedje, bond.. james bond gehoord:rolleyes:
ik vond persoonlijk Pardeep het heel goed doen voor zijn 80kg BW hij had ook een PR deadlift dacht ik.
verder vond ik het een schrale opkomst. ondergewaardeerde sport

---------- Toegevoegd om 14:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:09 ----------

trouwens het eten en drinken daar was ook niet alles.. 1 ze hadden geen melk te koop en 2 geen eten wat vet genoeg was. Toen maar ff snel tussendoor naar de mac gegaan.. daar hadden ze het wel:D

Wat ik mij afvraag: is het altijd al zo geweest dat PL wedstrijden ergens in een achteraf sportschooltje worden gehouden? is er niet een tijdperk geweest dat het een grotere sport was, met veel meer toeschouwers?
wat dat betreft kunnen wij in Nederland wel wat leren van de Amerikanen. Daar wordt er tijdens PL wedstrijden harde metal / rock gedraaid. Dat is toch een positieve stimuli waardoor de toeschouwers veel sneller de neiging hebben om te roepen/schreeuwen enz.

er zit een hoop organisatie achter, niet iedereen wil dit vrijwillig doen, om vervolgens een hoop gezeik achteraf te krijgen met wat er allemaal niet goed was en wat anderen beter zouden kunnen.

vandaar dat de wedsrijden vaak in alkmaar gehouden worden en het NK van 2006 2007 2008 2010 in cuijk.

hierbij was dus muziek aanwezig

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat ze me nog zullen vragen :o
Het moet namelijk een beetje vlot gaan...en ik ben verre van vlot.

Vind je het niet een beetje zonde dat je bijna gehandicapt bent (door je omvang).
Je zou toch best wel 35kg kunnen cutten en nog steeds 190 raw drukken?

Wat ik mij afvraag: is het altijd al zo geweest dat PL wedstrijden ergens in een achteraf sportschooltje worden gehouden? is er niet een tijdperk geweest dat het een grotere sport was, met veel meer toeschouwers?
wat dat betreft kunnen wij in Nederland wel wat leren van de Amerikanen. Daar wordt er tijdens PL wedstrijden harde metal / rock gedraaid. Dat is toch een positieve stimuli waardoor de toeschouwers veel sneller de neiging hebben om te roepen/schreeuwen enz.

Volgens mij was het rond de jaren 90 inmens populair door onder andere Ab Wolders en Simon Wulfse.

Voordeel was dat die mannen in de strongman wedstrijden exposure opleverden.
Denk dat het al een stuk drukker zou zijn als je een Jarno op het plankier hebt staan, zo moet je dat een beetje zien, denk ik...

Ik merk wel dat er nu een beetje gereageerd wordt zoals er vorig jaar of twee jaar geleden gereageerd werd toen ik was gaan kijken en een zelfde soort reactie had.
Natuurlijk investeren die mensen er veel in om dat te organiseren, maar echt nodeloos gebashed wordt er nou ook weer niet, dus aangevallen hoeft niemand zich te voelen.

Powerliften zoals ik het ervaren heb op een NK heeft een erg steriele uitstraling. Je zou voor de grap eens opnames moeten zien van de regionale bankdrukwedstrijden bij ons in de sportschool. Daar zijn bergen familie/kennissen, etc aanwezig en dan gaat het dak er af bij zo'n beetje elke beurt waar hard voor gewerkt wordt. Aansluitend is er een feestavond waarbij de prijzen uitgereikt worden en hopla de mensen gaan recht uit de douche aan het feesten.
Nou is niet iedereen gezegend met zo'n hondstrouwe schare aanhang als veel van de mensen die bij ons trainen, maar zoiets zou je toch moeten proberen op te zoeken ook bij een wedstrijd als een NK, denk ik. Wellicht aanhaken bij een groter event ofzo, ook nog een mogelijkheid.

Just food for thought...

Edit: ter illustratie.
Nee, het is geen mooie beurt, maar het gaat om het idee: http://www.youtube.com/watch?v=K1Sy2y6PJtk

Laatst bewerkt:
Voordeel was dat die mannen in de strongman wedstrijden exposure opleverden.
Denk dat het al een stuk drukker zou zijn als je een Jarno op het plankier hebt staan, zo moet je dat een beetje zien, denk ik...

die mannen zijn pas na het powerliften strongman wedstrijden gaan doen.
Maar vroeger was het nou eenmaal anders. tuurlijk was het gaaf in die tijd. een aantal squatten ruim in de 300 zelfs tegen de 400 aan.. ik ken die beelden ook...(samen gekeken met iemand die uit die tijd, die ruim achterin de 300 squatte dus ik ken ook de verhalen daarachter.)... en ik neem even hard mijn pet af voor iemand als pjotr die 330 squat als voor iemand die vroeger ruim achterin de 300 squatte.. beide pracht prestaties.

tijden veranderen nou eenmaal zo ook de populariteit voor bepaalde sporten

Powerliften zoals ik het ervaren heb op een NK heeft een erg steriele uitstraling. Je zou voor de grap eens opnames moeten zien van de regionale bankdrukwedstrijden bij ons in de sportschool. Daar zijn bergen familie/kennissen, etc aanwezig en dan gaat het dak er af bij zo'n beetje elke beurt waar hard voor gewerkt wordt. Aansluitend is er een feestavond waarbij de prijzen uitgereikt worden en hopla de mensen gaan recht uit de douche aan het feesten.

De steriele uitstraling straalt ook enig professionaliteit uit. Some support is leuk maar om nou 100 schreeuwende mensen dichtbij me te hebben staan haha nee dank je
En na de wedstrijd is het best gezellig alleen veel publiek gaat voor de prijsuitreiking al naar huis. Ene kant wel begrijpelijk want zo'n dag duurt nou eenmaal lang.

Nou is niet iedereen gezegend met zo'n hondstrouwe schare aanhang als veel van de mensen die bij ons trainen, maar zoiets zou je toch moeten proberen op te zoeken ook bij een wedstrijd als een NK, denk ik. Wellicht aanhaken bij een groter event ofzo, ook nog een mogelijkheid.

Goed om te horen dat het powerliften nog leeft. Al was het bij jullie dacht ik alleen een bankdruk wedstrijd. Nou zijn die bij de NPB ook beter bezocht, reden? Ik gok omdat dat minder lang duurt.

Edit: ter illustratie.
Nee, het is geen mooie beurt, maar het gaat om het idee: http://www.youtube.com/watch?v=K1Sy2y6PJtk
[/QUOTE]
misschien illustreerd dit ook waarom voor veel mensen de sport soms niet te volgen is. het ziet er uit als een goede beurt maar grote kans dat hij bij een wedstrijd met officiële scheidsrechters wordt afgekeurd.
Er zijn nou eenmaal veel regels en niet iedereen weet die.. daarom soms voor publiek en soms ook voor de lifter onduidelijk waarom een ogenschijnlijke goede beurt wordt afgekeurd.

(maar dit vond jij geen mooie beurt, hij heeft er wel mooi voor gevochten ;))

ik voel me trouwens niet aangesproken of aangevallen hoor, maar voor sommige dingen zijn nou eenmaal geen oplossing, maar continu zeggen dat het vroeger beter was, is ook geen oplossing
;)

Ik zou graag bij een prijsuitreiking aanwezig willen zijn maar de wedstrijd was pas om 6 uur klaar en ik moest nog 2,5 uur reizen (wat door storingen en vertragingen zekers 3 uur duurde) naar huis om de volgende dag half 8 paraat te staan voor stage. Als de omstandigheden wat beter waren had ik zekers de uitreiking bijgewoond.

• Topic Starter Topic Starter
Vind je het niet een beetje zonde dat je bijna gehandicapt bent (door je omvang).
Je zou toch best wel 35kg kunnen cutten en nog steeds 190 raw drukken?

Beste Iron,

Dat ik zo "traag" ben heeft niets met mijn omvang te maken, want er zijn ook dikkerds die wel snel(ler) zijn.
Ik ben altijd al traag geweest...vanaf het moment dat de vliezen bij mijn moeder braken, liet ik me al veel tijd voordat ik uiteindelijk eens een kijkje kwam nemen ;)
Ik ben van kindsbeen af aan zo...het is de aard van het beestje...daarnaast beschouw ik het niet als een handicap (of kan er in elk geval goed mee leven), want dat wat ik leuk vind kan ik allemaal doen :p. Dat ik trager ben dan de gemiddelde mens boeid me niet zo...ik heb weer andere kwaliteiten die de mensen die me goed kennen weten te waarderen :) en daarbij is nobody perfect.

Eens met Wim en Floris over publieksreactie, vond 't gewoon een leuke wedstrijd om te kijken! Een aantal buitenlandse mensen in m'n groepje was verbaasd over de afwachtende houding van 't publiek. Beetje klappen kan altijd wel toch? ;)

hey mensen,

Leuk wie er is komen kijken.
Alleen jammer dat jullie je niet hebben voorgesteld.
Was zelf tevreden met de buig, bank wat minder en deadlift helemaal niet.

Vond het leuk effe gekletst te hebben met Gijs, en leuk dat Rene en Ruud er warenb.
Heb verder weining aandacht gehad voor andere mensen sorry, maar was met me wedstrijd bezig.

Nu op naar het EK en voor de andere papendal op de 22ste.

[Link niet meer beschikbaar]

Klik op de banner om naar de site te gaan. De NK's volgen elkaar in rap tempo op. :p

Terug
Naar boven