Fitness Seller

Nk powerliften 2010

Ben gebleven tot Pjotr zijn squat. 330 nieuw wedstrijd pr. Erg indrukwekkend.

Verder gepraat met wat lui zoals Huggy, Dr Strong (beer trouwens), Peter Baltus maar verder is zelfs zo'n nk pl een saaie gebeurtenis jammer genoeg. Niettemin zijn de zware beurten natuurlijk wel mooi om te zien.

Ben gebleven tot Pjotr zijn squat. 330 nieuw wedstrijd pr. Erg indrukwekkend.

Verder gepraat met wat lui zoals Huggy, Dr Strong (beer trouwens), Peter Baltus maar verder is zelfs zo'n nk pl een saaie gebeurtenis jammer genoeg. Niettemin zijn de zware beurten natuurlijk wel mooi om te zien.

Dat vond ik ook bij vorige wedstrijden idd.
Misschien dat mee doen iets leuker is.
Maar PL heeft iets saais over zich op de een of andere manier

Wow Pjotr 330 kniebuigen. hopelijk zijn er filmpjes gemaakt.

Zelf meedoen is altijd mooier dan er naar te kijken.
De zware beurten zijn altijd mooi om tezien.
En naar de sterke lifters te kijken BV Pjotr, Wim, Floris, Pardeep

Laatst bewerkt:
Zijn er nog andere uitslagen bekent( Wimwam, Ilja ect ), en wat heeft Pjotter totaal gedraait?

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag aanwezig op het NK PL in Cuijk.

Behalve G-Men en Minotaurus niemand van het forum gezien :(

Ik was gevraagd om als vanger/lader mee te helpen, maar was helaas niet daar op het tijdstip dat de wedstrijd begon.
Ruud Gransier (Dr. Strong) kwam me ophalen (omdat ik zelf niet mobiel ben), maar was nog niet eerder bij mij geweest en had problemen met zijn tomtom...daardoor kwamen we ruim een kwartier te laat aan.
Iemand anders had al "vrijwilig" mijn plek ingenomen, maar later mocht ik alsnog bij de 1e groep meehelpen.
Daarna werd ik afgelost...ik vrees dat de wedstrijd anders heel erg uitgelopen was. Ik wil graag behulpzaam zijn, maar vrees dat ik niet snel genoeg ben om als lader effectief te zijn :o. Ik had dat overigens al toen ik gevraagd werd kenbaar gemaakt, en denk dat ze het ook snel genoeg doorhadden ;).

De wedstrijd zelf:

Er werden indrukwekkende kilo's getild, met een onbetwiste nummer 1 die dag, Pjotr v/d Hoek! (beste lifter en goed voor bijna 550 Wilkspunten!)
SQ 330 - BP 235 - DL 305 totaal 870kg bij een BDW van zo'n 90kg :eek:

Ook de nummer 2 in die klasse P. van Haaren zette een indrukwekkende wedstrijd neer!
SQ 327,5 BP 167,5 DL 325 Totaal 820kg...een nieuw Europees Master Record van 332.5kg DL slaagde jammer genoeg net niet.

Floris van Melis de 3e in die klasse tilde:
SQ 295 BP 210 DL 265 Totaal: 770kg.

Wim Wamsteeker heeft ook ruim zijn doelstelling (800kg) bereikt.
SQ 325 BP 202,5 DL 282,5 goed voor 810kg totaal!

Bij de dames was wederom Ielja Strik de beste lifster met ruim 560 wilkspunten! SQ 255 (een nieuw NL record van 262,5 lukte net niet) BP 170kg DL 220kg goed voor een totaal van 645kg :eek:
Het moet gezegd zijn dat bij haar laatste BD beurt met 180kg e.e.a. mis ging...we hoorden als laders het signaal RACK, en dat betekend de halter terugnemen, maar Ielja gaf aan dat ze nog aan het drukken was en helaas werd deze beurt niet goed gekeurd...ze mocht haar beurt overdoen, maar helaas kwam ze bij het uitdrukken tegen de haltersteunen aan en lukte het net niet.

Mijn trainingsmaatje Wil Renkens is 3e geworden (-82.5kg) en heeft diverse wedstrijdpr's vandaag geëvenaard.
SQ 195 - BP 145 DL 205, helaas werden zijn zwaardere beurten afgekeurd :(, die wel lieten zien dat Wil sterk genoeg is voor meer (totaal 555kg)

Mijn andere trainingsmaatje Danny van Dorsten (Denkemenke van dit forum) draaide een heel goede wedstrijd met diverse pr's
SQ 217,5 BP 162,5 (waar nog wel meer inzat!) en blesseerde zich helaas bij het DL waardoor hij niet verder kwam dan een 1e beurt met 195kg.
Totaal 575kg, op naar de 600kg totaal, Danny!
Hij zat in de sterkste klasse, waar Pjotr v/d Hoek inzat met de meeste deelnemers.

Op weg naar huis werden we zowat van de weg afgeblazen...maar gelukkig hebben Ruud en ik genoeg gewicht zodat de wagen alsnog enigzins stabiel ligt op de weg ;)
Nog even naar de Mc Donald's geweest als afsluiting.:)

Laatst bewerkt:
Uitslagen staan op mijn site. Grt. wimwam

Mooie wedstrijd en een zeer zeer sterke Pjotr!
Ilja was ook goed en inderdaad waren er ook wat (voor mij) minder bekende powerlifters zeer sterk bezig. :)
Jammer van Danny dat hij geblesseerd raakte! Ik zag al de paramedics achter de doek verdwijnen maar kon niet vatten om wie het precies ging.
Wim draaide ook een uitstekende wedstrijd alhoewel ik dacht dat hij met z'n laatste Squatbeurt onterecht werd afgekeurd, maar ik zat niet op een optimale plek om dat echt te beoordelen. :)

Huggy heeft tenslotte als lader en vanger ook flink wat PR's gezet. :)
Was leuk je te ontmoeten, damn man wat een (grizzly)bear ben jij zeg!

Huggy heeft tenslotte als lader en vanger ook flink wat PR's gezet. :)
Was leuk je te ontmoeten, damn man wat een (grizzly)bear ben jij zeg!

:roflol: ik heb in elk geval een nieuw persoonlijk record zweten gehaald :zweet:vandaag...pff...wat was het ook warm op dat plankier onder die felle lampen. Was ook leuk om jou te ontmoeten, we zien ons beslist binnenkort weer op een wedstrijd.

P.S. ik vrees dat als ik tijdens de hele wedstrijd had moeten laden/vangen ik ook rijp was geweest voor de paramedics ;).

:roflol: ik heb in elk geval een nieuw persoonlijk record zweten gehaald :zweet:vandaag...pff...wat was het ook warm op dat plankier onder die felle lampen. Was ook leuk om jou te ontmoeten, we zien ons beslist binnenkort weer op een wedstrijd.

P.S. ik vrees dat als ik tijdens de hele wedstrijd had moeten laden/vangen ik ook rijp was geweest voor de paramedics ;).

Hehe, je zweette inderdaad als een gek. Begrijpelijk als je dat gek*t met de schijven verricht onder de felle lampen. :)
Volgende keer toch maar geen lader/vanger? ;)
We zien inderdaad elkaar vast nog terug! (ik denk dat de NK BD ook wel op mijn agenda zal staan :D)

Hehe, je zweette inderdaad als een gek. Begrijpelijk als je dat gek*t met de schijven verricht onder de felle lampen. :)
Volgende keer toch maar geen lader/vanger? ;)
We zien inderdaad elkaar vast nog terug! (ik denk dat de NK BD ook wel op mijn agenda zal staan :D)

Ik denk niet dat ze me nog zullen vragen :o
Het moet namelijk een beetje vlot gaan...en ik ben verre van vlot.

Je doet het gewoon rustig aan, zo zou ik het ook aanpakken. :D
Krijgen de andere lifters ook nog eens extra rust!

Maar een wedstrijd moet niet uitlopen tot midden in de nacht ;)
Ik ben ook dat vele bukken totaal niet gewend en kreeg last van mijn onderrug (had uit voorzorg snel mijn riem omgedaan) en was echt opgelucht toen ik werd afgelost.
Ik zeg dat vaker...ik kan alleen nog maar bankdrukken, maar ze willen me niet altijd geloven ;)

Maar een wedstrijd moet niet uitlopen tot midden in de nacht ;)
Ik ben ook dat vele bukken totaal niet gewend en kreeg last van mijn onderrug (had uit voorzorg snel mijn riem omgedaan) en was echt opgelucht toen ik werd afgelost.
Ik zeg dat vaker...ik kan alleen nog maar bankdrukken, maar ze willen me niet altijd geloven ;)

Je bent echt gemaakt voor bankdrukken had ik de indruk inderdaad. :)
Volgend jaar hoop ik zelf op de NK te staan. :) (van sommige lifts werd je ook niet warm of koud terwijl ze suited gedaan werden :p)

maar verder is zelfs zo'n nk pl een saaie gebeurtenis jammer genoeg. Niettemin zijn de zware beurten natuurlijk wel mooi om te zien.

Ben ik niet met je eens. Ik moet zeggen dat Ielja (en de mede organisatorische vereniging Friends of Powersport) en de speaker van die dag William Paay goed geprobeerd hebben het enigszins enerverend te maken en ook bepaalde dingen probeert uit te leggen

Het is eerder dat het publiek af en toe wat dood is.. en zeker in het begin niet "durft" aan te moedigen?

(al had ik niet echt te klagen daaromtrend)

Ben ik niet met je eens. Ik moet zeggen dat Ielja (en de mede organisatorische vereniging Friends of Powersport) en de speaker van die dag William Paay goed geprobeerd hebben het enigszins enerverend te maken en ook bepaalde dingen probeert uit te leggen

Het is eerder dat het publiek af en toe wat dood is.. en zeker in het begin niet "durft" aan te moedigen?

(al had ik niet echt te klagen daaromtrend)

Ik sluit me aan bij Floris. Het was weer een mooi kampioenschap. Goed georganiseerd. In het begin ging het even mis met de vanger/laders.
Daarnaast wil ik zeggen dat vangen/laden een vak apart is. Zij zorgen ervoor dat de snelheid in de wedstrijdblijft.
Plankier zag er weer top uit. Intrainruimte was weer goed. En ja, als het publiek niet wil aanmoedigen dan houdt het op. Blijkbaar is het stoerder stil te blijven zitten en armen over elkaar, dan te juichen.

Ho ho, ik vind het saai he. Ik zeg niet dat dat voor iedereen zo zal zijn. Verder deden jullie mee wat mss wel een andere indruk geeft.

Hey huggybear1968 Pjotr heeft in de -100 klasse mee gedaan en woog 92kilo.
In jou tekst lijkt het er op dat ie in de -90 klasse heeft mee gedaan.
Maakt ook niet uit het zijn top gewichten.

Jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Er werden indrukwekkende kilo's getild, met een onbetwiste nummer 1 die dag, Pjotr v/d Hoek! (beste lifter en goed voor bijna 550 Wilkspunten!)
SQ 330 - BP 235 - DL 305 totaal 870kg bij een BDW van zo'n 90kg

Hey huggybear1968 Pjotr heeft in de -100 klasse mee gedaan en woog 92kilo.
In jou tekst lijkt het er op dat ie in de -90 klasse heeft mee gedaan.
Maakt ook niet uit het zijn top gewichten.

Jammer dat ik er niet bij kon zijn.

SQ 330 - BP 235 - DL 305 totaal 870kg bij een BDW van zo'n 90kg

Pff...wat een muggenzifter ben jij ;)
Dat hij 92 kg woog en daardoor in de -100 meedoet i.p.v. in de -90 is inderdaad belangrijk voor de officiële wedstrijd.
Ik denk echter niet dat ze er op dit forum een halszaak van zullen maken :p

Daarbij doet Ptjor in NL bewust de ene keer in de -90 en de andere keer in de -100 klasse mee, om zodoende steeds zijn records in beide klassen te kunnen verbeteren (aldus Ptjor zelf).

Terug
Naar boven