MuscleMeat

No more Haider...

Ik snap je punt volledig. :thumbs:

Maar het is en blijft de verantwoordelijkheid van de bestuurder, die moet weten met welk 'gereedschap' hij omspringt. Juist met de kennis dat de snelheidsbeleving zo afhankelijk is van de auto.
Ken uzelve, en uw auto :D

Eensch !!

Volgens bouwens is na het uitrekenen van de veiligheid met natuurkundige formules de onderstaande straat dus precies even veilig als een smalle straat in een willekeurige woonwijk:

03.jpg

En dit was gewoon de eerste hit ongeveer op google afbeeldingen, je hoeft echt niet te zoeken naar plaatjes waaruit blijkt dat het vaak nattevingerwerk is.

Maar goed, dat is niet het enige argument waarom iets te hard rijden vaak helemaal niet gevaarlijk(er) is. Zie de argumenten die voor het gemak worden genegeerd uit post #101.

Op de meeste plaatsen in Duitsland is het 130 hoor. Op sommige plekken kan je nog wel eens op het gas drukken maar als je daar bent zie je ook wel dat daar om 1 of andere reden veel gedisciplineerder gereden wordt. Als je dit in België en Nederland invoert draait het hopeloos in de soep.

Anyway, als er die snelheidsbeperking geldt kan je je er maar beter aan houden. In dat geval is dubbel zo hard rijden gewoon onverantwoord. Je moet wel een beetje dezelfde sT erop nahouden als het omringende verkeer om geen brokken te veroorzaken.

Het is zelfs nergens 130 in D ;) 130 is daar een vierkant blauw bord welke een advies snelheid aangeeft !
Wanneer je die overschreid heb je als duitser zijnde de kans dat je verzekering niet uitkeerd ook al zit je in principe bij wet goed,.. de verzekering steld in D 130 als max verantwoorde snelheid,.... niet de regering ;)
(Als nl zijnde val je niet onder die "gemaakte" wet vd verzekeringsmaatschappijen en wordt ook een ongeluk bij bvb 200 gedekt ;) )

Wel zie je in D steeds meer de 100 zones komen , vooral bij afdalingen en randwegen.

Volgens bouwens is na het uitrekenen van de veiligheid met natuurkundige formules de onderstaande straat dus precies even veilig als een smalle straat in een willekeurige woonwijk:

http://www.flitsservice.nl/rpics_2005/17032005/Heerlen_Einderstraat/03.jpg

Eens dat is idd gewoon BS , bij ons achter heeft altijd een 80 km zone geteld totdat de belijning werd veranderd en er zonder borden ineens een 60 zone van is gemaakt. Precies dezelfde weg , nooit of zelden ongelukken en ineens 60 ???

Buitenwegen en zelf BBK's zijn totaal verschillend van elkaar ,.... kijk bvb alleen al naar België waar je vaak 70 mag op een weg waar gewoon huizen staan ,... dat is bbk en zou in nl gelden als 50 weg.

Al met al ben ik het er idd zeker mee eens dat vele snelheids limieten veranderd zouden kunnen/moeten worden, ook zelfs soms naar beneden (bvb in een dorpstraat waar vaak 50 geld maar 30 een imo beter optie zou zijn als je gaat kijken naar drukte en dat gaat vergelijken met een woonerf waar bvb stapvoets geld)

Laatst bewerkt:
Op de meeste plaatsen in Duitsland is het 130 hoor. Op sommige plekken kan je nog wel eens op het gas drukken maar als je daar bent zie je ook wel dat daar om 1 of andere reden veel gedisciplineerder gereden wordt. Als je dit in België en Nederland invoert draait het hopeloos in de soep.

Anyway, als er die snelheidsbeperking geldt kan je je er maar beter aan houden. In dat geval is dubbel zo hard rijden gewoon onverantwoord. Je moet wel een beetje dezelfde sT erop nahouden als het omringende verkeer om geen brokken te veroorzaken.

Toen ik vorig jaar zo'n 2000 km door Duitsland reed mocht je 80% van de tijd zo hard als je wilde. En dat er gedisciplineerder gereden wordt klopt wel inderdaad. Komt denk ik vooral omdat Duitsers niet zo gefrustreerd zijn door nodeloze snelheidbeperkingen zoals wij. Als ze dan een keertje ergens wat minder hard mogen houdt men zich er ook aan. In Nederland en België leer je helaas al snel dat veel snelheidslimieten onredelijk zijn en dus is de stap om sommige verkeersregels te negeren snel gemaakt.

Dubbel de snelheid is trouwens inderdaad onverantwoord, dat ben ik met je eens. Vaak is het trouwens niet eens mogelijk om je aan de snelheid te houden als er weer eens een onredelijk bord is geplaatst, ik ken een paar wegen waar je keihard van achter zou worden aangereden als je er een gewoonte van zou maken je aan de onredelijk lage limiet te houden. Maar goed, het zijn vooral de mensen die zelf nooit autorijden die dat soort dingen niet weten.

Laatst bewerkt:
Dat is geen feit. Een goede chauffeur heeft altijd snelheidsbesef. Wat jij aanhaalt is alleen dat je het minder snel merkt. En dit is aangetoont is jouw onderzoekje.

Verder is het gewoon bullshit dat je echt niets door zou hebben als je ergens 50km/u te hard gaat.

roep ik 50 te hard ??? nope ,...
Tuurlijk merk en weet je het wanneer je 50 te hard rijd ,.... echter weet ik zeker dat wanneer jij een keer mee zou rijden je het verschil tussen 50 en 60 niet kunt vertellen.
Daarbij ging het mij er enkel in die post om om strie te beamen met het feit dat je in een luxere/zwaardere auto minder snelheidsbesef hebt ,... meer niet ;)

@klusmier: :D

zelda zei:
Ik ben er bijvoorbeeld van overtuigd dat ik veilig 30% harder kan rijden dan mag, en toch net zo veilig bezig ben als de gemiddelde chauffeur.

Social and cognitive psychologists have identified a number of predictable errors (psychologists call them biases) in the ways that humans judge situations and evaluate risks. Biases have been documented both in the laboratory and in the real world, mostly in situations that have no connection to international politics. For example, people are prone to exaggerating their strengths: About 80 percent of us believe that our driving skills are better than average

Zou het ?

Geen bron voor dat onderzoek, maar het klopt wel naart schijnt :p

Nee in Duitsland zijn ze bereid meer risico's te nemen.
Hm? Nee hoor, gewoon beter ontworpen snelwegen waardoor die veilig blijven bij hogere snelheden. Volgens mij gebeuren er in Duitsland nog steeds minder ongevallen dan in BE of NL.

Ik las hier ook dat de max. snelheden hier voor omaatjes gekozen zijn. Dat is een beetje "kort door de bocht" hé. De snelheidsbeperkingen zijn er voor meerdere zwakke weggebruikers natuurlijk: fietsers, spelende kinderen, voetgangers, .... Verder als de snelheid hoger ligt dan verhoogt ook de kans dat anderen trager of te traag reageren op jouw, hoe goed je zelf ook mag rijden.

Hm? Nee hoor, gewoon beter ontworpen snelwegen waardoor die veilig blijven bij hogere snelheden. Volgens mij gebeuren er in Duitsland nog steeds minder ongevallen dan in BE of NL.

Ik las hier ook dat de max. snelheden hier voor omaatjes gekozen zijn. Dat is een beetje "kort door de bocht" hé. De snelheidsbeperkingen zijn er voor meerdere zwakke weggebruikers natuurlijk: fietsers, spelende kinderen, voetgangers, .... Verder als de snelheid hoger ligt dan verhoogt ook de kans dat anderen trager of te traag reageren op jouw, hoe goed je zelf ook mag rijden.

Inderdaad, dat heeft Adolf netjes aan laten leggen. Kwaliteit is hoogstaand Duits.

De wegen van België zijn ook een wereld van verschil vergeleken met die van Nederland. Zodra ik België binnen rij lijkt het net alsof ik 50 jaar terug in de tijd ben gereisd.

Terug
Naar boven