Fitness Seller

Nog een raadseltje

Bezoekers in dit topic

haha dit was zo makkelijk, kon dit van het 1e leerjaar
Omdat iemand je dit gezegd had, bijna niemand kan het vinden als men het niet weet. Wist wel dat het snel gevonden zou worden omdat ie al heel oud is.
 
nog eentje dan:

hoe kun je door een a4 papiertje kruipen?
 
Door het papier te versnipperen en het in de lucht te gooien en er snel doorheen te rennen?
 
nou stelletje leeghoofden weten jullie het al?
 
Hier ook nog een raadsel:

Je doet mee aan een spelprogramma waarbij er 3 doosjes zijn, onder 1 van die doosjes ligt een balletje. Raad je het juiste doosje dan win je een prijs van 1000 euro. Je kiest een van de drie doosjes, de quizmaster, die weet onder welk doosje het balletje zit, pakt de andere twee doosjes appart en draait er een om onder welke het balletje niet zit.

De vraagstelling: Is het nuttig je keuze te herzien? (en waarom?)

Ook nu karma voor wie 'm als eerste weet:p
 
Ah, the monty hall dilemma. Ik hou me even stil.
 
tuurlijk niet, maakt toch niets uit welk doosje je kiest
 
ehm ja ik denk het wel.

als de quizmaster een doosje moet kiezen dan moet dat een andere zijn die jij gekozen hebt en ook niet de deur zijn waar de prijs achter zit.

In de eerste ronde is de kans dat je het niet goed hebt 2/3.
De quizmaster kan dus maar 1 doosje aanwijzen waar de prijs niet achter zit. Als je nu wisselt heb je dus het goede doosje te pakken

maar:

Als je in de eerste ronde het goede doosje al had, levert wisselen uiteraard verlies op, maar die kans is maar 1/3. Conclusie bij wisselen is de kans groter
 
nog eentje dan:

hoe kun je door een a4 papiertje kruipen?
Zigzag knippen als een lange 'slang' van papier en dan openleggen in een circel?

edit: spiraal is beter
 
iets specifieker graag maar ik denk dat je em wel weet :rolleyes:
 
Back
Naar boven