AndroidHealthClinic

Nog nooit gedeadlift!!!

Nee, niet heel hol. Een klein beetje is geloof ik geen ramp, maar je moet je rug zo recht mogelijk proberen te houden.

als je je rug zo hol mogelijk probeert te maken zal hij veelal het rechtst zijn, overdreven hol trekken gaat toch niet als je met pittig gewicht bezig bent.

ik ben 2weken geleden begonnen met deadlift maar ik doe 4x12 65kg is dat wel verstandig?

kheb trouwens altijd direct na de training al spierpijn in mn onderrug van het deadliften is dat wel goed?

4x 12 is geen ramp, je zou zwaarder kunnen gaan, maar als dit maar niet ten nadele gaat van je techniek. Spierpijn is niet verkeerd. Als het geen spierpijn is maar een ander soort pijn en niet na een paar dagen over gaat, dan doe je wat fout in je beweging.

oke maar normaal voel ik spierpijn altijd een dag later pas en met deadlift altijd direct hoe kan dat?

Je rug zo hol mogelijk maken is net zo dom als zo bol mogelijk maken, vragen om problemen dus. Het best hou je hem zoals hij van nature is, dus gewoon neutraal met een kleine marge.

Eenmaal wat meer ervaring moet je imo zelf maar zien wat je doet kwa bovenrug, zolang je onderrug maar niet te bol komt te staan. Sommigen nemen kwa onderrug wat meer risico dan anderen. Moet iedereen zelf maar weten.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt

voor de vele reacties ik begin er mee vanaf januari omdat ik eerst supersets en trisets ga doen en wil wel als ik deadlift doe me daar volledig in te storten.

Je rug zo hol mogelijk maken is net zo dom als zo bol mogelijk maken, vragen om problemen dus. Het best hou je hem zoals hij van nature is, dus gewoon neutraal met een kleine marge.

.

nee, want als je een redelijk gewicht gebruikt zal hij gewoon niet veel verder als recht komen ipv overdreven hol.

nee, want als je een redelijk gewicht gebruikt zal hij gewoon niet veel verder als recht komen ipv overdreven hol.

Ik pobeer hem ook altijd hol te trekken als ik begin.
Maarja zodra je het gewicht oppakt is je rug toch niet meer hol.
Dacht altijd dat je hem aan het begin juist altijd hol moest houden:o Omdat je anders het risico hebt dat hij snel bol komt te staan.

Ben echt nog niet super ervaren met krachttraining maar heb nog nooit last gehad van mijn rug door deadliften.(Maak nu reps op 110kg, en gaat nog altijd goed).

Ik voel ook altijd net na het deadliften mijn rug (5x5), wat ik eerst best wel eng vondt, maar ik heb de volgende dag nooit spierpijn van de training:(, maar dat heb ik bijna nooit spierpijn:O, zeg nu niet dat ik dan niet goed train:p

Overigens heb ik nu wel spierpijn, na 3 jaar voor het eerst weer gaan schaatsen, en heb nog verloren van een meisje ook:rolleyes:

RJ

• Topic Starter Topic Starter
hey

Ik voel ook altijd net na het deadliften mijn rug (5x5), wat ik eerst best wel eng vondt, maar ik heb de volgende dag nooit spierpijn van de training:(, maar dat heb ik bijna nooit spierpijn:O, zeg nu niet dat ik dan niet goed train:p

Overigens heb ik nu wel spierpijn, na 3 jaar voor het eerst weer gaan schaatsen, en heb nog verloren van een meisje ook:rolleyes:

RJ

je bent nog maar 15 dus je gaat vanzelf meisjes leuk vinden;)

EXRX heeft een reeks tabellen met wat iemand bij een bepaald gewicht en ervaring kan liften. Voor de deadlift kijk hier:

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/DeadliftStandards.html

Alleen wel omrekenen van lbs naar kg.... en rekening houden met het volgende:
"The standards (not norms) presented in the linked tables below represent a 1RM performance (in pounds) that can be reasonably expected of an adult athlete at various levels of training advancement using standard full range-of-motion barbell exercises with no supportive wraps or suits."

Ik heb ook altijd last van mijn onderrug. Vandaag voor het eerst gedeadlift. En ik merkte dat als ik het onderste deel van de beweging vooral met de benen deed en mijn rug pas ging rechten nadat ik het gewicht van de grond had getild met mijn benen het een veel minder grote belasting voor mijn (onder)rug was dan wanneer ik al vanaf het begin af aan mijn rug ging rechten (dan trek je meer met je rug en voelde ongemakkelijk). Het was wel zwaar, maar 8x 80 ging bij mij nog prima. Zwaarder ben ik nog niet gegaan.

ik ben 2weken geleden begonnen met deadlift maar ik doe 4x12 65kg is dat wel verstandig?

Compleet niet nodig, 1 zware set deadlift per week is zat. Dan heb ik het hier wel over een topsetje, dus iets van 6 x 110 ofzo (als ik naar jou gewichten kijk).

kheb trouwens altijd direct na de training al spierpijn in mn onderrug van het deadliften is dat wel goed?

Spierpijn of echt gewoon pijn. Ik zit namelijk nog steeds beetje met die k*t onderrug blessure, die is ook gekomen door veel deadliften, en dan gaat het een keer mis.

Terug
Naar boven