AndroidHealthClinic

NS en Albert Heijn willen geen Marokkaans personeel in dienst

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
AH to go-winkels willen geen Marokkanen als personeel
donderdag 16 juli 2009 13:31

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Diverse filialen van Albert Heijn willen geen medewerkers van Marokkaanse afkomst. Dat blijkt uit een overzicht van de afdeling personeelszaken van de Albert Heijn to go-winkels.

Enkele filiaalmanagers van de AH to go willen geen Marokkanen
Dat schrijft het dagblad AD donderdag.

De lijst, die in het bezit is van het dagblad, werd donderdag 4 juni per e-mail naar 31 Albert Heijn to go winkels gestuurd. Bij de filialen Amsterdam-Westtunnel, Amsterdam Lelylaan en Den Haag Centraal Station staat vetgedrukt in het overzicht 'Geen Marokkanen!'.

De lijst gaat naar alle filiaalmanagers van de kleine supermarkten voor snelle boodschappen. Die konden nog wijzig in het personeelsbestand aanbrengen. Vanuit een van de filialen kreeg personeelszaken daarop wederom het verzoek: ‘Dringend! Geen Marokkanen!’.

Geschrokken

De directie van Albert Heijn laat weten 'ontzettend geschrokken' te zijn. Een woordvoerder laat weten dat het bedrijf ‘juist een afspiegeling van de samenleving wil zijn’ en het een raadsel te vinden waarom een aantal To go-winkels Marokkanen wil weren.

‘Wij hebben medewerkers uit wel honderd verschillende culturen in dienst. Onderscheid naar etnische afkomst tolereren wij niet.’

Bedreigend

Servex, exploitant van de minisupermarkten en onderdeel van de Nederlandse Spoorwegen, is door de supermarktketen op het matje geroepen. De NS biedt donderdag zijn excuses aan en zegt 'passende maatregelen' te hebben genomen tegen de betrokken medewerkers. Om wat voor sancties het gaat wil de NS niet zeggen.

Een anonieme medewerker van AH to go laat het AD weten dat filiaalmanagers in Amsterdam en Den Haag vinden dat meer Marokkaanse jongens als personeel ‘bedreigend overkomen voor andere klanten’.

[Link niet meer beschikbaar]

Snap het best. Marokkanen staan nou niet echt bekend om hun loyaliteit bovendien is er genoeg werkloosheid onder de autochtone Nederlander.

Ik snap het heel goed, niks mis mee :)

wie wil er sowieso nou werken bij de AH to go, is net zo groot als mijn kamer.

het gaat er toch om dat 'the best man' de job krijgt. Of dat verder een autochtoon of allochtoon zou toch niet uit mogen/moeten maken?

Niks mis mee, iedereen weet dat Marokkanen stelen.

Ze zouden eigenlijk alleen hardwerkende rechtsmenschen moeten aannemen. De mensen die het beste voor hebben met hun land.
Al die linksdenkende werkschuwe k*thippies gewoon laten verrotten.

Ze zouden eigenlijk alleen hardwerkende rechtsmenschen moeten aannemen. De mensen die het beste voor hebben met hun land.
Al die linksdenkende werkschuwe k*thippies gewoon laten verrotten.

Ja, en daar hoort de gemiddelde Marokkaan dus niet bij, en elk weldenkend mens weet dat Marokkanen stelen, op die enkeling na, maar die komt echt niet in de Albert Heijn werken.

Als ik zou moeten kiezen tussen een Hollander of een wannabe Ali B straatmarokkaan dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.

alles gebeurd met een reden.. :D

schirk denk ik toch mensen af vooral ouderen dus gelijk hebben ze

Racisme verdedigen :roflol:

Racisme. :roflol:

Ja dit is nou regelrecht racisme. Maar goed als ik zie wie degenen zijn die het verdedigen verbaast mij dat ook weinig. Alle mocro's stelen toch!!

niet alle mocro's stelen maar neem nu gwn het feit dat de overgrote meerderheid in de gevangenis marokaans is, er is een groter risico dat ze gaan stelen

is nix van racisme aan

Dan had men beter gevraagd "mensen zonder strafblad of aanvaring met politie" veel effectiever en perfect legaal.

Dit vind ik dan wel weer wereldvreemd/naïef:

"Een woordvoerder laat weten dat het bedrijf ‘juist een afspiegeling van de samenleving wil zijn’ en het een raadsel te vinden waarom een aantal To go-winkels Marokkanen wil weren."

Terug
Naar boven