MuscleMeat

Shocking News NSMB VS Merchtem (en andere Belgische wedstrijden)

:no: wat een gejank van alle betrokkenen, waar grote jongens klein in kunnen zijn

Daar gaan we weer yiplaaaaaaaaaaa :D

zucht, hier gaan we weer...
Deze discussie is gedoemd om eeuwig aan te slepen, Joeri!
Het ging niet zozeer over de conformiteit maar over de verwarrende benaming, en idd ook over de kwaliteit van sommige jaargangen (via deelnemende atleten vernomen, niet van buitenstaanders). Wat bij de finale 2008 ook het geval was, geef ik grif toe. Vandaar de verdere professionalisering via een groeiende federatie om gezamenlijk te leren uit fouten.
Wat je nu doet lijkt heel professioneel te worden, hetgeen ook al meermaals van ons uit naar jou gecommuniceerd is, vandaar dat we je er zo graag bij wilden hebben. Maar bon, alle argumenten pro en contra zijn hier de revue reeds gepasseerd en je weet zelf maar al te goed dat we in een impasse zitten.

De NSMB heeft als organisatie regels opgesteld met als hoofddoel alle "echte" strongman-wedstrijden onder één publiek herkenbaar banner te plaatsen. Regels waar elk lid van het eerste uur zich toen kon in vinden. Waar staan we dan als we omwille van één persoon, die weliswaar een wedstrijd organiseert maar pertinent weigert lid te worden, die regels zomaar uit de losse pols gaan wijzigen? Dat moet je toch aanvoelen dat dit not done is, zoals ik al eerder zei: via de ledenvergadering ja, we zijn een democratische federatie, geen dictatuur. Maar ik ben niet van zinnens om zoals onze grote politieke leiders om de haverklap nieuwe stemmingen uit te schrijven (mark the sarcasm:rolleyes:).

Jij, aan de andere kant, bent helemaal niet te vinden voor het federatie-principe en al helemaal niet voor de regels. En naar mijn gevoel, heb je het nog steeds moeilijk met de kritiek die je DESTIJDS te verwerken kreeg, maar waar je anderzijds wel je lessen uit trekt.

Het is zoals het is en het zal voorlopig wel zo blijven tot er één van beide partijen een toegeving doet. Focus nu maar in eerste instantie op je wedstrijd zelf. Ik wens je zoals Didier alvast een succesvolle wedstrijd toe met mooi weer. We zijn nog aan het twijfelen om even langs te komen maar zoals je weet zijn er het weekend erop kwalificaties en die mensen willen nog een laatste voorbereiding. Ikzelf kan elke training ook gebruiken want over enkele weken is het reeds de belangrijkste wedstrijd van het jaar.

Het spijtige van heel deze zaak is wel dat sommigen atleten daar wederom eens te dupe van zijn.
Neem nu bijvoorbeeld Steve, zou graag mee doen aan de voorrondes voor belgie maar wordt gedwongen om een keuze te maken (door de nsmb en niet door merchtem) die hij helemaal ni wil maken. Logisch volgens mij dat hij uiteindelijk toch kiest om mee te doen in merchtem waar iedereen hem kent en waar ook zijn roots liggen.
Omdat hij nu kiest voor merchtem mag hij niet deelnemen aan wedstrijden van de nsmb.
Moet hij dan kiezen voor de nsmb en al zijn vrienden-supporters teleurstellen door niet deel te nemen in merchtem?
Leuk he voor iemand van 20 die leeft voor de sport!!!!!!!

De volgende...

Waar is de tijd gebleven... :-)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

@ highnderd01
LoL , daar kunnen we nu eens heel veel op zeggen ze ;) (maar kga het niet doen xxx)

+ "bye the way" Max385deadlift denk dat Steve zijn roots bij power lifting rust en zijn doel ook.
Als het bij strong man was was de keuze snel gemaakt denk ik.
(zo niet hoor ik het hem toch liever persoonlijk zeggen tegen ons face to face, kwestie van misverstanden te voorkomen)
Maar als federatie kijken we naar de grote massa (Atleten, publiek, sponsors, fans, crew, wereld federatie, enz ...) en als er echt een probleem is, op het 1ste weekend van December 2010 is het einde jaars vergadering van de NSMB. Iedereen is welkom, van leden tot niet leden, van sponsors tot sympantisanten, enz ... je kan alles in de groep smijten geen enkel probleem en er word ter plaatse gezamelijk gepraat en beslist (meestal ;) )
(Dit zal plaats vinden te hoogstraat 56 Bazel 9150, op de zetel van de NSMB)

Je kan ook altijd eens komen praten met ons als vriend of kennis, tijdens een training geen probleem.
(er voor of er na liefst, want tijdens moet er getraint worden he :D)
Elke Zondag om 15u te Sint - Pauwels.

En nu mag die zever hier toch wel echt stoppen zene, als ge echt wil praten en echt alles wil oplossen je kent ons antwoord.
We willen praten en staan open voor discutie (Natuurlijk persoonlijk en niet via het internet of forums)
Alles rust in jullie handen om de stap te zetten (nogmaals)
Zo niet, trek u plan en wij wensen jullie veel geluk toe met jullie streven van jullie event.

Laatst bewerkt:
@ highnderd01
LoL , daar kunnen we nu eens heel veel op zeggen ze ;) (maar kga het niet doen xxx)

+ "bye the way" Max385deadlift denk dat Steve zijn roots bij power lifting rust en zijn doel ook.
Als het bij strong man was was de keuze snel gemaakt denk ik.
(zo niet hoor ik het hem toch liever persoonlijk zeggen tegen ons face to face, kwestie van misverstanden te voorkomen)
Maar als federatie kijken we naar de grote massa (Atleten, publiek, sponsors, fans, crew, wereld federatie, enz ...) en als er echt een probleem is, op het 1ste weekend van December 2010 is het einde jaars vergadering van de NSMB. Iedereen is welkom, van leden tot niet leden, van sponsors tot sympantisanten, enz ... je kan alles in de groep smijten geen enkel probleem en er word ter plaatse gezamelijk gepraat en beslist (meestal ;) )
(Dit zal plaats vinden te hoogstraat 56 Bazel 9150, op de zetel van de NSMB)

Je kan ook altijd eens komen praten met ons als vriend of kennis, tijdens een training geen probleem.
(er voor of er na liefst, want tijdens moet er getraint worden he :D)
Elke Zondag om 15u te Sint - Pauwels.

En nu mag die zever hier toch wel echt stoppen zene, als ge echt wil praten en echt alles wil oplossen je kent ons antwoord.
We willen praten en staan open voor discutie (Natuurlijk persoonlijk en niet via het internet of forums)
Alles rust in jullie handen om de stap te zetten (nogmaals)
Zo niet, trek u plan en wij wensen jullie veel geluk toe met jullie streven van jullie event.

kan ik niet anders dan mij bij aansluiten, je bent echt veranderd in je reacties kleintje ;)
ik praat over zo dingen ook liever face-to-face dan op een forum, al meermaals gezegd geweest

• Topic Starter Topic Starter
@squatbeast en sionnach

wat bezield jullie nu eigelijk? Wat is nu eigelijk de bedoeling?
Het enige dat ik kan uitmaken uit al jullie reacties is dat ik mij MOET aansluiten. 90% van de forumbezoekers vind jullie bewuste regel van "verbod om wedstrijden te draaien buiten de NSMB" maar niks. Maar blijkbaar houden jullie daar geen rekening mee.
Als ik dan vraag waarom deze regel bestaat krijg ik ofwel geen antwoord ofwel een ellenlang antwoord waar in feite niks concreet instaat. En ik zou mij dan na 8 jaar of meer, ik ben de tel al kwijt, moeten aansluiten bij uw jonge federatie. En als ik mij dan zou aansluiten dan verdwijnt het specifieke karakter van de wedstrijd in merchtem want dan is het niet langer de sterkste man van merchtem maar de sterkste man van vlaams-brabant NSMB of zoiets, met jullie regels en wetten.

Met jullie aan de tafel gaan zitten om dan te horen te krijgen dat ik heel de filosofie van de NSMB moet navolgen en respecteren. Maw weg verandering en diversiteit, welkom standarisatie en eentonigheid. (sponsors, publiciteit, tv, commercie, noem maar op, dat is niet belangrijk, het gaat hem om de sport en de sportiviteit). Dat is helemaal mijn doel niet. Dus waarom zou ik dan..

Maar goed. Ik zal er voortaan niet meer over "zeveren", spijtig genoeg, maar vergeet niet, squatbeast, het is wel door dat ene kleine regeltje dat er hier een hele hoop gezeverd is geweest. En ik heb dat regeltje niet uitgevonden.

PS: Wat betreft Steve en Florent.
Steve heeft inderdaad gekozen om mee te doen in Merchtem. Niet dat hij iets heeft tegen de NMBS, niet om mij een plezier te doen (want dan zou hij vorig jaar ook mee gedaan hebben), maar omdat hij gedwongen word om te kiezen. En blijkbaar blijft hij liever bij zijn volk, zoals Maxdeadlift al aanhaalde.
Florent, daar weet ik minder van, hij heeft mij gezegd dat hij zou meedoen in Merchtem, nu als jij zegt dat dat niet zo is, dan accepteer ik dat. We leven trouwens in een democratie. Ik zou het natuurlijk heel spijtig vinden, hij heeft al zo dikwijls meegedaan in Merchtem. Als hij nu niet meer zou "mogen" meedoen om die ene regel, nou ja dat vind ik dan triest. Ma bon, dan doen we het wel zonder hem. Dat scheelt ons het maken van een buitenmaat T-shirt :-)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven