XXL Nutrition

Shocking News NSMB VS Merchtem (en andere Belgische wedstrijden)

• Topic Starter Topic Starter
Hehehe, wat een lap tekst, maar ik heb hem aandachtig doorworstelt :D

Dit stuk viel me op:

Is dit zo joeri? Dan zie ik echt niet waarom je dit topic hebt opgestart...

Ik heb altijd achter Merchtem gestaan en dat weet je normaal, dit topic en het vorige stemmen me gewoon triest, zeker nu er eindelijk eens iets moois aan't openbloeien is in het belgische strongmanwereldje

Zet u eens met de NSMB aan tafel en praat het gewoon uit, zoals het nu draait draait het gewoon vierkant en het kan met een beetje goede wil zo mooi rond draaien :o

Nee dat is niet zo. Want als ik lid zou zijn geworden dan mocht iedereen meedoen en zou dit topic niet bestaan hebben, wat toch wel logisch is.

Moet ik nu echt zeggen dat dat sarcastisch is bedoeld.
Iemand (Sionnach) die zo een mooie tekst kan schrijven en die zo zijn best doet, zou dat toch moeten weten. En ik dacht ook dat hij dat wist want hij heeft nooit het rekeningnummer gegeven maar alé. Het is een sarcastisch knipoogje zoals Sionnach dat beschrijft.

Waarom stemt dit topic je triest? Omdat de federatie waar je aangesloten bent negatieve kritiek krijgt? Kritiek die ze makkelijk hadden kunnen vermijden. En kritiek die zeker niet alleen van mij komt maar in feite van zowat iedereen die niet is aangesloten bij de NSMB. Maar wel terechte kritiek en dat weet jij zo goed als ik. En zelfs na de uiteenzetting blijft de kritiek terecht.

Vierkant draaien?? Wat draait er vierkant. Hun wedstrijden zijn toch allemaal goed ingericht. En als ik het goed begrijp de mijne ook volgens de NSMB. Dus waar is het probleem? Dat hun leden niet in Merchtem mogen meedoen is heel spijtig maar ja, je hebt het gelezen he.....

Een beetje goede wil: kort samengevat, ik zou een heleboel moeten veranderen om aan de eisen van de NSMB te voldoen terwijl zij enkel een paar atleten de toestemming moeten geven om in Merchtem mee te doen (laat ons zeggen de middenklasse). Maar ik zal mijn goede wil tonen, hier en nu. De "balls of steel" heten voortaan "ovums of steel" (in het nederlands stalen eieren)

Laatst bewerkt:
Moet ik nu echt zeggen dat dat sarcastisch is bedoeld. Een sarcastisch knipoogje zoals Sionnach dat beschrijft.
Iemand (Sionnach) die zo een mooie tekst kan schrijven en die zo zijn best doet, zou dat toch moeten weten. En ik dacht ook dat hij dat wist want hij heeft nooit het rekeningnummer gegeven maar alé. Het is een sarcastisch knipoogje zoals Sionnach dat beschrijft.

Waarom stemt dit topic je triest? Omdat de federatie waar je aangesloten bent negatieve kritiek krijgt? Kritiek die ze makkelijk hadden kunnen vermijden. En kritiek die zeker niet alleen van mij komt maar in feite van zowat iedereen die niet is aangesloten bij de NSMB. Maar wel terechte kritiek en dat weet jij zo goed als ik.

Waarom? Omdat het allemaal via het internet moet gaan en IRL meng je je niet in een discussie, vind ik best wel triestig eigenlijk

Ik heb vorig jaar zelf ook de regel in vraag gesteld maar naderhand me er gewoon bij neergelegd

Waarom? Omdat het allemaal via het internet moet gaan en IRL meng je je niet in een discussie, vind ik best wel triestig eigenlijk

Ik heb vorig jaar zelf ook de regel in vraag gesteld maar naderhand me er gewoon bij neergelegd

Lees dan het topic nog eens opnieuw....maar omdat het al zolang geleden is zal ik het hier nog eens schrijven.

....ik kwam blijkbaar te laat op de vergadering. Jimmy, David, Patrick, Tino en Azem waren al bezig. Ik heb toen discreet aan Tino gevraagd of hij wou dat ik erbij kwam zitten. Hij antwoorde dat het niet nodig was. Tijdens een minipauze in hun vergadering heb ik nog eens aan Tino gevraagd of hij mij niet nodig had maar niet dus. Dus ik heb mij verder niet gemoeid en heb de heren ongestoord laten verder vergaderen.

Mag ik er ook bij vermelden dat niet ik gevraagd heb om te vergaderen maar wel Tino, in verband met zijn wedstrijd in Liedekerke. Tino heeft mij dan gevraagd om hem wat bij te staan maar uiteindelijk bleek dat niet nodig te zijn. Mat andere woorden de vergadering ging niet over Merchtem. Toevallig werd ze wel in Merchtem gehouden.

Tof dat je de regel in vraag stelt. Doet mij veel plezier. hehe

Om een cronologisch antwoord te geven op de geweldige post van Sionnach:

-ik stelde een vraag waarop ik GEEN antwoord kreeg in plaats van een ONVERWACHT antwoord (de vraag was, als het over dit topic gaat natuurlijk, WAAROM ze niet mogen meedoen). Daarom de opening van dit topic.

-dat van lid te worden en geen inmening te dulden is een sarcastisch knipoogje

-uw leden (sommige dan) aanvaarden de regels en volgen ze op maar vinden ze ongehoord en leggen zich erbij neer (ze moeten ook wel)
Ik doe dat niet. Sorry. Ik hoef het trouwens ook niet te doen.

-vb over de auto's. Iedereen rijd even snel (wettelijk gezien) maar niet iedereen betaalt evenveel taks. En diesel kost minder dan naft. (zo een opmerking slaat op niks, sorry nogmaals)

-Als Jimmy slim genoeg is om zich niet in te schrijven aan een wedstrijd die voor hem te licht is of waarvan hij denkt dat dat slechte reclame voor hem is, dan is iemand anders ook slim genoeg om zich niet in te schrijven voor een wedstrijd die voor hem te zwaar is of hem ook in slecht daglicht zet. Sorry, geen goede regel.

-Pretentie tov buitenlandse wedstrijden?? Voor Belgische wedstrijden hebben jullie dat wel, het zou omgekeerd moeten zijn verdomme ! ! !
Ik denk wel dat de organisator zelf wel zal beslissen wie hij toelaat en wie niet. Zoals bvb de organisator van Oudenaarde. (cfr Wommelgem 2de jaargang, kan ook 1ste geweest zijn, aan de organisator vroeg ik of ik mocht meedoen maar dat ging toen niet omdat het enkel voor buurtbewoners was of mensen van Wommelgem zelf. Dus je ziet, deze hebben daarvoor geen federatie nodig (of iemand die hun zegt wat wel en niet kan)

-op welke vraag heb ik nog niet geantwoord?

-En ik ben gefrustreerd ja, niet omdat jullie een federatie hebben opgericht of wat dan ook, enkel omdat uw leden niet mogen meedoen in Merchtem.

-Jullie willen mij misschien niet uitschakelen maar wel opslokken. Maar ik blijf in jullie keel steken en word er daardoor uitgebonjourd.

-Stones betekent stenen en balls betekent ballen. Ik heb ondertussen de naam al aangepast maar als je nu kijkt naar mijn balls of steel en je kijkt dan naar de balls in uw broek, wat hebben die dan gemeen? ....en naast grote wat nog...??.... eventueel de vorm misschien, of is dit enkel bij mij.

-hadden er 3 of 4 wedstrijden of meer geweest dat tegen de NSMB is of hoe moet ik dat verstaan? Tja er is er in feite maar één meer en dat is in Merchtem. Bij mijn weten hebben zich er nog geen andere organisatoren zich bij de NSMB aangesloten. Ik kan daar ook mis in zijn. Maar de enige open wedstrijden die ik ken, Wommelgem en St Job, zijn ermee gestopt en hebben zich dus niet aangesloten. Misschien een mooi moment om u eens af te vragen waarom ze er juist mee gestopt zijn.
En wat betreft Laarne en Oudenaarde. Hebben die zich nu aangesloten of niet? En ik bedoel hiermee de organisatie zelf en niet de persoon.

Voor de rest ga ik met alles akkoord, toch zo ongeveer.

David, ten eerste hulde voor het typen van zo'n lap tekst en ik hoop dat je vrouw het je vergeeft! ;)

DISCLAIMER: Ik wil vooraf even kwijt dat de volgende tekst puur mijn persoonlijke mening is die gebaseerd is op eigen ervaringen in het verleden. Ook laat ik de "vete" tussen een aantal personen voor wat het is en kijk ik alleen naar punten die mij opvallen in de argumenten (als objectieve buitenstaander EN domme Hollander)

Ik heb de volledige tekst gelezen en even op mij in laten werken maar ik ben nog niet overtuigd. Nu hoeft dat natuurlijk ook niet want ik heb verder geen band met de NSMB en ik word er ook niet persoonlijk door beinvloed maar toch even mijn gedachten (of in ieder geval een klein stukje er van).

De indruk die bij mij gewekt word is dat hier een goed beargumenteerd pleidooi voor de NSMB gehouden wordt maar wat in mijn ogen toch niet meer dan een verkooppraatje is (dit klinkt overigens negatiever dan ik het bedoel).
De punten die aangehaald worden (ik zal ze hier niet herhalen want jij hebt ze duidelijk verwoord) voor het niet laten deelnemen van atleten aan wedstrijden buiten de NSMB om vind ik nog steeds niet juist. Maar ik had ook al eerder gezegd dat er in mijn ogen nooit en in geen enkel geval een geldige reden voor gegeven kan worden tenzij je met betaalde atleten te maken hebt.
Mijn mening blijft dat je de atleten daar toch de vrijheid in moet geven en je hen hoogstens kunt adviseren daarin. Met verbieden geef je op de lange duur je eigen organisatie een doodsteek.
Er zijn zat mensen die zich er bij neerleggen maar er is nu ook al onvrede want er zijn toch atleten die aangeven het hier niet mee eens te zijn.

Een ander punt wat ik vreemd vind is dat organisatoren die zich bij jullie aansluiten om in samenwerking met de NSMB hun eigen wedstrijden te organiseren een lijst met voorwaarden voor hun kiezen krijgen waar de honden geen brood van lusten.
Wat ik begrijp uit jouw argumenten is dat alle Belgische atleten die meedoen aan zo'n wedstrijd in samenwerkingsverband ook lid moeten worden van de NSMB. Leuk om jullie kas te spekken maar wat nu als sommige atleten nu eens geen behoefte hebben om lid te worden van de NSMB? Dan kunnen zij dus alleen nog maar terrecht op kermissen of ze moeten uitwijken naar Nederland. Dat is een "slikken of stikken"-beleid lijkt mij. Of vergis ik mij nu heel erg?
Ook wordt iedere atleet die geen lid wenst te worden middels een minder handig argument in jouw verhaal bestempeld als iemand die niets te zoeken heeft op zo'n wedstrijd.

Het volgende punt, en niet geheel onbelangrijk denk ik, is dat als zo'n organisator met de NSMB in zee gaat er door de NSMB een behoorlijk zwaar stempel op de wedstrijd gedrukt middels reclame/promotie, regelgeving vanuit de NSMB etcetera dat er nauwelijks nog gesproken kan worden van een eigen wedstrijd en het persoonlijke karakter volledig verloren gaat. De organisator wordt een verlengstuk van de NSMB en is niet meer dan een stroman.

Ook vond ik het heel opvallend hoe vaak het wordt controle terug bleef komen in de argumenten. Hierdoor wordt het argument dat de NSMB geen monopolie nastreefd in mijn ogen een stuk minder geloofwaardig.

Ik geloof echt wel dat jullie zelf 100% achter jullie argumenten en doelstellingen staan en dat het allemaal vanuit goede bedoelingen is ontstaan maar zijn de talloze powerliftbondjes ook niet zo begonnen?
Zorg dat jullie het beter aanpakken en zorg dat de sport niet vroegtijdig komt te overlijden. ;)

mag ik heel even terloops vermelden dat ik helemaal niet de intentie heb om nu of later een federatie of bond op te richten. Had ik dat gewild dan had ik wel de uitnodiging aanvaard om in het bestuur te zitten van de NSMB. (Maar of ze mij dan gehouden hadden is een andere zaak)

Nee dat is niet zo. Want als ik lid zou zijn geworden dan mocht iedereen meedoen en zou dit topic niet bestaan hebben, wat toch wel logisch is.

Dus als jij lid bent is alles opgelost?

Wat met de lokale deelnemers die willen mee doen?
35euro voor 2uur fun tijdens de plaatselijke KERMIS.....!

Mag dat dan wel doorgaan? Moet je geen andere datum nemen?

Wat met de deelnemers van de nsmb die willen mee doen en volgens het bestuur van de nsmb te ver gevorderd zijn en geen groen licht krijgen?

[/QUOT

Dus als jij lid bent is alles opgelost?

Wat met de lokale deelnemers die willen mee doen?
35euro voor 2uur fun tijdens de plaatselijke KERMIS.....!

Mag dat dan wel doorgaan? Moet je geen andere datum nemen?

Wat met de deelnemers van de nsmb die willen mee doen en volgens het bestuur van de nsmb te ver gevorderd zijn en geen groen licht krijgen?
[/QUOT

Das een goede opmerking. Dat zou in feite ook geen oplossing zijn. Van mij persoonlijk mogen de lokale deelnemers meedoen, zonder lid of lidgeld, maar dat druist dan weeral in tegen de regels van de NSMB en zo is het altijd wel iets. Maar dit probleem stelt zich niet want ik ben toch geen lid.
Is dit een antwoord op uw vraag?

In het kort gezegd...van mij mag iedereen overal deelnemen, lid of geen lid.

Die Hollander is nog zo dom niet!!!!!!

Hallo"STERKE MANNEN"

Ik ben per toeval op jullie site gestoten omdat deze sport mij interesseerd.Ik heb de hele discussie gelezen en zodoende heb ik mij vandaag aangemeld om te kunnen reageren.Waar draait het hier nu eigenlijk om???
Ik dacht dat het hier om sterke mannen ging,maar ik zie hier alleen maar een hoop WOORDEN maar geen DADEN,is dit nu zo moeilijk om een vriendschappelijke wedstrijd te spelen op welke gemeente dan ook,zonder veel regels,gewoonweg voor t plezier!
Als je zonodig lid moet zijn van een federatie dan moet er toch nog altijd de vrijheid bestaan om zo n vriendschappelijke wedstrijd te kunnen organiseren,en dit zonder inmenging van een federatie.
Als de man met de naam "Joeri"dit al 8 jaar heeft georganiseerd en dit nog steeds graag wil doen en dat dan nog wel in zijn eigen gemeente 1x per jaar!!!!!!mag daar toch niks op tegen zijn,en dat evenwel voor zijn sportieve makkers die er de voorbije jaren er maar al te graag deel van uitmaakten en nu bang moeten zijn te reageren op het forum wegens eventuele sancties of uitsluitingen?????Of voelt de"STERKSTE MAN VAN BELGIE"zich bedreigd want ik zie hier alleen maar jaloezie!!!!!!!
Of ligt het eraan dat de naam"jOERI"zoveel genoemd word op deze site????????
Dit heeft niks meer met sport te maken maar wel met"BLAAM en BLUF"
Wat hier gebeurd is mensen proberen te dwingen om in een federatie te stappen en zodoende zelf geen inbreng meer mogen hebben,dus m.a.w.VOOR HONDJE SPELEN!!!!!!!!!!want HUN WIL IS WET!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het gaat toch niet om nationale of internationale ingeschreven wedstrijden maar gewoonweg voor de FUN,en dit zonder bemoeiing of inmenging van eender welke federatie dan ook.
Ik veronderstel toch dat we in een democratie leven en niet in een dictatuur waar enkelingen het voor het zeggen hebben en de rest moet zwijgen en gewoon meelopen.
Regels zijn er om nageleefd te worden,dat kan ik best wel begrijpen maar we zijn hier met een mooie sport bezig waar ook tussenwegen bewandeld kunnen worden.Bij voetballers op hoog niveau gebeurd dit ook wel eens dat ze in hun eigen gemeente een wedstrijd meespelen voor t' plezier.
Ik vind het erg dat hier in deze sport in jullie regio er maar 1 man vol goede intenties de dupe is en dit enkel en alleen door een zogenaamde federatie.
MENSEN KAN JE NIET DWINGEN!!!

Vriendelijke groeten,

Anaconda1964

Lol...

Belachelijk, verder zal ik er maar niet me mening bij zetten...... heeft dit verder nog gevolgen voor Merchtem, aangezien er nu weinig mensen over zullen blijven.

Chopperbob...blijkbaar heeft het geen of weinig gevolgen voor Merchtem. Er zijn er nu reeds 19 ingeschreven. Hier zitten wel 2 mensen in (Kenneth Schins en Patrick De Meersman) die nog niet bevestigd hebben. Maar nu mogen die er nog afvallen. Dan blijven er nog 17 over. Uit ervaring weet ik dat van die 17 er ook nog wel een paar zullen afvallen. Zelfs al blijven we maar met 12 over, dan nog zal het een mooie wedstrijd worden.

Nu geef ik wel toe dat er zich veel Nederlanders hebben ingeschreven. Waarvoor veel dank trouwens. Toch had ik graag nog 1 à 2 Belgen gehad. En ik denk daarbij vooral aan Yannick Van Roy en Tim Boniver (en eventueel hun vriend Bjorn..).

Na al de kritiek dat de NSMB heeft gekregen zouden ze eigelijk toch wel deze jongens de toelating moeten geven. Dat zou volgens mij hun imago terug een flink stuk opkrikken. Nou ja... we zien wel he.

Laatst bewerkt:
Ik merk op uit de reactie dat hier een andere persoon bejegend word dit geschreven te hebben.Ik ben gewoon een buitenstaander die van deze sport houdt,maar deze zelf niet uitoefen.Ik heb gewoon gereageerd op dat gebakkelei!!!
Zelf vind ik dat zulke zaken niet in een forum thuishoren,met een beetje goeie wil kan alles!
We zijn al genoeg omgeven door regels en wetten dus kan er in deze sport toch eens een keer een uitzondering gemaakt worden.
Wat hier gebeurd doet de vereniging zeker geen deugd,laat staan de sporters?
Ik veronderstel dat een federatie een overkoepelend orgaan is waaronder verenigingen vallen,dusdanig denk ik dat jullie deze naam van federatie NIET mogen gebruiken voor een club of vereniging???

Nogmaals met vriendelijke groeten,

Anaconda1964

Als ze niets durven zeggen zou ik dat spijtig vinden. Zo iets kan niet de bedoeling zijn.

Ik zou ook graag mee doen in Merchtem en ik ben zeker niet bang om zo iets te zeggen maar dan zou ik graag een aantal onderdelen zien veranderen naar officieële onderdelen. Zodanig dat dit voor mij een voorbereidingswedstrijd zou zijn naar de Finale toe.Natuurlijk moet je dan ook bij de NSMB komen hé :)

Is puur persoonlijke mening

Ik verveelde mij en las even een zeer interessant topic na. Na het lezen van uw post (ik adresseer mij hier naar Didier) vroeg ik mij af of je nog altijd dezelfde mening hebt over mijn onderdelen. Ondertussen heb ik foto's geplaatst van de onderdelen in Merchtem. http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/sterkste-man-merchtem-2010-2-a-234756/index5.html Je zal deze wellicht al wel gezien hebben.
Graag uw puur persoonlijke reactie omtrent de al dan niet zijnde "officieële onderdelen"

ps uiteraard mogen andere mensen ook reageren. het is en blijft een FORUM

Laatst bewerkt:
Heb de foto's eens bekeken en ja dat ziet er mooi uit hé. Waarschijnlijk veel tijd ingestoken. Maar je weet dat het niet ging over de gebruikte materialen hé... Het ging om de onderdelen zelf.

Toch veel succes op de wedstrijd volgende week en hopelijk blijft het droog!

onderdelEN,

je bedoelt onderdeel. het enige dat zogezegd niet "conform" is zijn de ovums.
En net dat onderdeel is het meest in trek bij de toeschouwers. Bovendien zijn de ovums reeds in Nederland gebruikt geweest en zullen ze in de toekomst nog op andere wedstrijden opduiken ook.
Maar nietegenstaande begrijp ik uw standpunt.
Maw volgend jaar zal ik weer niemand van de NSMB kunnen verwelkomen want ik ga volledig nieuwe dingen uitvinden, zoals bvb een verticale hand over hand en de reversed tractor pull. Nog nooit eerder zal een sterkste man wedstrijd zo sensationeel zijn geweest

Laatst bewerkt:
zucht, hier gaan we weer...
Deze discussie is gedoemd om eeuwig aan te slepen, Joeri!
Het ging niet zozeer over de conformiteit maar over de verwarrende benaming, en idd ook over de kwaliteit van sommige jaargangen (via deelnemende atleten vernomen, niet van buitenstaanders). Wat bij de finale 2008 ook het geval was, geef ik grif toe. Vandaar de verdere professionalisering via een groeiende federatie om gezamenlijk te leren uit fouten.
Wat je nu doet lijkt heel professioneel te worden, hetgeen ook al meermaals van ons uit naar jou gecommuniceerd is, vandaar dat we je er zo graag bij wilden hebben. Maar bon, alle argumenten pro en contra zijn hier de revue reeds gepasseerd en je weet zelf maar al te goed dat we in een impasse zitten.

De NSMB heeft als organisatie regels opgesteld met als hoofddoel alle "echte" strongman-wedstrijden onder één publiek herkenbaar banner te plaatsen. Regels waar elk lid van het eerste uur zich toen kon in vinden. Waar staan we dan als we omwille van één persoon, die weliswaar een wedstrijd organiseert maar pertinent weigert lid te worden, die regels zomaar uit de losse pols gaan wijzigen? Dat moet je toch aanvoelen dat dit not done is, zoals ik al eerder zei: via de ledenvergadering ja, we zijn een democratische federatie, geen dictatuur. Maar ik ben niet van zinnens om zoals onze grote politieke leiders om de haverklap nieuwe stemmingen uit te schrijven (mark the sarcasm:rolleyes:).

Jij, aan de andere kant, bent helemaal niet te vinden voor het federatie-principe en al helemaal niet voor de regels. En naar mijn gevoel, heb je het nog steeds moeilijk met de kritiek die je DESTIJDS te verwerken kreeg, maar waar je anderzijds wel je lessen uit trekt.

Het is zoals het is en het zal voorlopig wel zo blijven tot er één van beide partijen een toegeving doet. Focus nu maar in eerste instantie op je wedstrijd zelf. Ik wens je zoals Didier alvast een succesvolle wedstrijd toe met mooi weer. We zijn nog aan het twijfelen om even langs te komen maar zoals je weet zijn er het weekend erop kwalificaties en die mensen willen nog een laatste voorbereiding. Ikzelf kan elke training ook gebruiken want over enkele weken is het reeds de belangrijkste wedstrijd van het jaar.

verwarrende benamming, ik heb de naam veranderd. Dus nu is er geen verwarrende benaming meer.
Ja, das waar, ik heb het nog steeds moeilijk met de kritiek (als je het kritiek kunt noemen ten minste) die ik jarenlang geslikt heb (en eigelijk nu nog). Maar of ik daar iets uit geleerd heb, ja toch wel maar dat heeft dan niks meer te maken met strongman.
Ik vind het niet erg hoor dat je (jullie) niet zou(den) kunnen langskomen. Ik begrijp dat het veel belangrijker is om jullie leden nog een "laatste" goede training aan te bieden.

In de voorbije 2 posts wou ik gewoon even aantonen dat er, in tegenstelling tot de NSMB, variatie in mijn wedstrijden zit, dat er eens iets nieuws gedaan word. Dit jaar, en eigelijk uit respect voor de NSMB, heb ik mij nog wat ingehouden. (wat in feite niks heeft opgebracht, maar alé das ni erg) Maar volgend jaar doe ik echt volledig mijn zin. Zodat er eens iets nieuws uit de bus komt. Zoals Michel Koekoek bvb met zijn trein. Ik hoef geen lid te zijn van om het even wat of waar. Het gaat zo ook wel.

Jullie zijn het grootst in aantal, ik ben het grootst van geest.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven