vaak lichtste
Cool Novice
- Waardering
- 7
Yoeri, ik ben voorstander van beginnende wedstrijden zoals Sterkste man van Laarne, Oudenaarde,... en idd in mijn ogen zijn dat geen wedstrijden die moeten voldoen aan internationale regels. Waarom? simpel deze wedstrijden worden gebruikt door beginnende strongman atleten om kennis te maken met de sport en dat mag zeker op een amusante manier gebeuren. Met beginnende bedoel ik echt iemand die nog nooit een farmer of dergelijke gelopen heeft
Voor uw informatie. Ik probeer mijn wedstrijd in Merchtem zodanig in te richten dat ook de beginnende atleet kan deelnemen. Uiteraard zal hij een zekere basiskracht moeten hebben. Maar in principe kan iedere respectabele powerlifter of fitnesser deelnemen. Bvb de timbers dit jaar: Ik heb de timber zo ontworpen dat iedereen ze zal kunnen uittillen en een zekere tijd zal kunnen vasthouden. 60m zal niet iedereen kunnen maar dat is niet de bedoeling. Net zoals de bollen. Iedereen zal wel 1 of 2 bollen kunnen tillen maar slechts enkelen zullen ze er allemaal opleggen.
Nu vraag ik mij wel af of al het materiaal van de NSMB voldoet aan de internationale regels. De log die bvb gebruikt werd op het BK in 2008 voldoet niet aan de IFSA afmetingen. Mijn log ook niet maar hij komt dichter in de buurt dan die van de NSMB toen in 2008. Nu weet ik niet wat voor een log ze nu hebben. Maar op foto lijkt hij ook niet dezelfde afmetingen te hebben. Maar enfin ik maak daar geen probleem van op de wedstrijd zelf is het toch voor iedereen hetzelfde!

Kom eens langs op een training wie met mij wil praten, dan ben ik toch zodanig buiten adem dat het veel korter zal zijn.
I know
voor een strongman) zijn in de diepvries beland na de universiteit, maar ik train nu liever (zever al genoeg overdag tijdens de lessen)