XXL Nutrition

Shocking News NSMB VS Merchtem (en andere Belgische wedstrijden)

• Topic Starter Topic Starter
Yoeri, ik ben voorstander van beginnende wedstrijden zoals Sterkste man van Laarne, Oudenaarde,... en idd in mijn ogen zijn dat geen wedstrijden die moeten voldoen aan internationale regels. Waarom? simpel deze wedstrijden worden gebruikt door beginnende strongman atleten om kennis te maken met de sport en dat mag zeker op een amusante manier gebeuren. Met beginnende bedoel ik echt iemand die nog nooit een farmer of dergelijke gelopen heeft

Voor uw informatie. Ik probeer mijn wedstrijd in Merchtem zodanig in te richten dat ook de beginnende atleet kan deelnemen. Uiteraard zal hij een zekere basiskracht moeten hebben. Maar in principe kan iedere respectabele powerlifter of fitnesser deelnemen. Bvb de timbers dit jaar: Ik heb de timber zo ontworpen dat iedereen ze zal kunnen uittillen en een zekere tijd zal kunnen vasthouden. 60m zal niet iedereen kunnen maar dat is niet de bedoeling. Net zoals de bollen. Iedereen zal wel 1 of 2 bollen kunnen tillen maar slechts enkelen zullen ze er allemaal opleggen.
Nu vraag ik mij wel af of al het materiaal van de NSMB voldoet aan de internationale regels. De log die bvb gebruikt werd op het BK in 2008 voldoet niet aan de IFSA afmetingen. Mijn log ook niet maar hij komt dichter in de buurt dan die van de NSMB toen in 2008. Nu weet ik niet wat voor een log ze nu hebben. Maar op foto lijkt hij ook niet dezelfde afmetingen te hebben. Maar enfin ik maak daar geen probleem van op de wedstrijd zelf is het toch voor iedereen hetzelfde!

??

Laatst bewerkt:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEN, geen slotje! anders is het weer de schuld van de NSMB :rolleyes:
maar het lijkt idd dat we afdwalen naar die strongmanonderdelen, lijkt me wel een interessant topic, maar heb de indruk dat jullie hierover ook naast elkaar praten

Even over die foto die gepost is door Mc Chick. Wat mij betreft bestaan die lachende gezichten nog steeds. Voorzover ik weet, althans!!!

NEEEEEEEEEEEEEEEEEN, geen slotje! anders is het weer de schuld van de NSMB :rolleyes:
maar het lijkt idd dat we afdwalen naar die strongmanonderdelen, lijkt me wel een interessant topic, maar heb de indruk dat jullie hierover ook naast elkaar praten

We dwalen niet af. Eén van de argumenten was toch dat de onderdelen niet professioneel genoeg waren. Dat ik niet kies voor standaardisatie daarover gaan de laatste posts.
Sorry David, waar blijft je tekst?

Laatst bewerkt:
Als ze niets durven zeggen zou ik dat spijtig vinden. Zo iets kan niet de bedoeling zijn.

Ik zou ook graag mee doen in Merchtem en ik ben zeker niet bang om zo iets te zeggen maar dan zou ik graag een aantal onderdelen zien veranderen naar officieële onderdelen. Zodanig dat dit voor mij een voorbereidingswedstrijd zou zijn naar de Finale toe.Natuurlijk moet je dan ook bij de NSMB komen hé :)

Is puur persoonlijke mening

Ik heb zelf al gevraagd waarom dit niet mocht en dan wilden ze toen deze discussie vermijden (nu is deze er toch).

Ik en Yannick hebben niets lievers dan dat we mogen deelnemen aan Merchtem. Had Sint-Job nog doorgegaan dit jaar had ik me zelfs niet aangesloten bij NSMB.

Ok ik ben nu niet een van de sterkere atleten (hierbij bedoel ik kanshebbers op deelname aan de Sterkste Man van België). Hadden er een aantal kanshebbers van de sterkste man van belgie nu NSMB afgewezen omwille van deze regel zag ik deze al snel veranderen (of zou toch beter zijn geweest)

Hierbij kijk ik naar mensen van Nederland zoals Sarko, Alex Moonen, Richard van de Linden. Als er zo'n mensen waren in Belgie en zij zich niet aan dit contract willen houden zou je zelfs geen spraken hebben van een echte "Sterkste man van Belgie", wat op dit het geval wel is.

Tevens zijn er ook maar een 3tal sterkste man wedstrijden in België buiten die van NSMB meegerekend dus vind het een vrij tot zeer nutteloze regel en ok deze is gemaakt, maar soms moet je ook een beetje de regels kunnen buigen.

Maar enfin dat is maar mijn mening, deze met alle respect naar de NSMB toe want deze levert superwerk, dat zal niemand tegenspreken. Als jullie organisatie op niets zou trekken zou ik me ook niet aansluiten, maar er zou toch enige vorm van respect voor de sterkste man van Merchtem mogen zijn aangezien ook Jimmy aan heeft deelgenomen.

Ook zal NSMB geen leden verliezen en willen we zeker niet op deze manier al jullie regels buigen, misschien hebben jullie enige "schrik" (maar dit is niet het juiste woord) dat als jullie 1 regel veranderen we op deze manier ook veranderen.

Laat gewoon jullie goed hard zien en laat deze regel vallen. Jullie zijn toffe gasten en willen ook van deze zever van af. Zet u gewoon in Joery zijn schoenen en probeer zijn wedstrijd niet te verpesten door de atleten "weg te snoepen" want in feite gebeurd dit door deze regel...

Tevens spreek ik ook in naam van Yannick van Roy en Björn Slachmuylders...

Laatst bewerkt:
Is er ook iemand die het topic "FUNGAMES 2010" volgt?

Ja, hoezo?
Vanwegen je ballen? :D

Ik heb zelf al gevraagd waarom dit niet mocht en dan wilden ze toen deze discussie vermijden (nu is deze er toch).

Ik en Yannick hebben niets lievers dan dat we mogen deelnemen aan Merchtem. Had Sint-Job nog doorgegaan dit jaar had ik me zelfs niet aangesloten bij NSMB.

Ok ik ben nu niet een van de sterkere atleten (hierbij bedoel ik kanshebbers op deelname aan de Sterkste Man van België). Hadden er een aantal kanshebbers van de sterkste man van belgie nu NSMB afgewezen omwille van deze regel zag ik deze al snel veranderen (of zou toch beter zijn geweest)

Hierbij kijk ik naar mensen van Nederland zoals Sarko, Alex Moonen, Richard van de Linden. Als er zo'n mensen waren in Belgie en zij zich niet aan dit contract willen houden zou je zelfs geen spraken hebben van een echte "Sterkste man van Belgie", wat op dit het geval wel is.

Tevens zijn er ook maar een 3tal sterkste man wedstrijden in België buiten die van NSMB meegerekend dus vind het een vrij tot zeer nutteloze regel en ok deze is gemaakt, maar soms moet je ook een beetje de regels kunnen buigen.

Maar enfin dat is maar mijn mening, deze met alle respect naar de NSMB toe want deze levert superwerk, dat zal niemand tegenspreken. Als jullie organisatie op niets zou trekken zou ik me ook niet aansluiten, maar er zou toch enige vorm van respect voor de sterkste man van Merchtem mogen zijn aangezien ook Jimmy aan heeft deelgenomen.

Ook zal NSMB geen leden verliezen en willen we zeker niet op deze manier al jullie regels buigen, misschien hebben jullie enige "schrik" (maar dit is niet het juiste woord) dat als jullie 1 regel veranderen we op deze manier ook veranderen.

Laat gewoon jullie goed hard zien en laat deze regel vallen. Jullie zijn toffe gasten en willen ook van deze zever van af. Zet u gewoon in Joery zijn schoenen en probeer zijn wedstrijd niet te verpesten door de atleten "weg te snoepen" want in feite gebeurd dit door deze regel...

Tevens spreek ik ook in naam van Yannick van Roy en Björn Slachmuylders...

bedankt voor je reactie Tim, ik was aan het wachten tot er één van jullie ook zou reageren, ik ga het zeker nog last minute inbouwen in mijn antwoord op dit topic

Ja, hoezo?
Vanwegen je ballen? :D

ja inderdaad, vanwege mijn ballen...hehe.
Nu eigelijk zijn het mijn ballen niet maar die van Michel Koekoek. Hij heeft me gevraagd om er voor hem ook te maken. Voor iemand zegt dat dit niet meer met dit topic te maken heeft. Ik wil alleen even aantonen dat mijn ballen niet langer exclusief in Merchtem worden gebruikt maar ook in Nederland nu, op de Fungames. Een mini standaardisatie tussen Merchtem en de Fungames :D

squatbeast;4696933 Maar ik herriner me een hele discutie met Jeffrey Phlips over de scheidsrechters en het veranderen van regels ter plaatse (Kelly heeft dat hier juist ook even boven gehaalt) 2de jaar dat ik meedeed werd er echt gefoeled tegen de sterren op. (dat zeg ik ni om dat ik ni tegen men verliest kan maar om dat het schaamtelijk was dat jaar) Fouad & Alex heb ik ook al wat dingen horen zeggen. (op het forum zei:
Het veranderen van regels (halvering van de deelnemers de ene persoon sprongen laten maken van 2,5kg de andera niet) en kapot (eerste proef)gaan van materiaal kan overal gebeuren hé!
Denk maar aan het eerste kamioenschap in Sint-Niklaas........!

Gefoefeld tegen de sterren op, vind ik een opmerking van ik ben verloren maar.......!

Op de sterkste man van vlaanderen met de car deadlift dat vondt ik persoonlijk een staaltje van........!

Ik zou zeggen zand over alles begin met een schone lei en een klein beetje water bij de wijn doet wonderen.

Wtf is er mis met laden van odds( ijzeren ballen)??
Bedoel we lopen ook met wasmachines te smijten..
Persoonlijk snap ik de nsmb ook niet, waarom die regel... Ipv atleten uit te sluiten, zie ik jullie bv in dit geval merchtem liever steunen..
Atleten die lid zijn, hebben zelf ervoor gekozen en rja dan moet imo achteraf niet moeilijk doen!

ANTWOORD NAMENS DE NSMB EN MEZELF ALS LIEFHEBBER VAN DE SPORT

Beste lezers,

Even ter inleiding twee begrippen uitleggen voor mensen die het niet zien zitten eens in een woordenboek of encyclopedie te gaan rondneuzen. Vergeef mij af en toe mijn sarcasme en lichtelijke neiging tot passieve agressie, beroepsmisvorming zeker. Da’s mijn manier om mijn frustraties te uiten over het voortdurende aanslepen van deze historie.

DISCUSSIE (bron wikipedia) = “een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus zijn mening veranderen tijdens een discussie, en tevreden zijn met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven. Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.

Een discussie hoeft niet 'real-time' plaats te vinden, maar kan ook bijvoorbeeld schriftelijk of, wat tegenwoordig veel gedaan wordt, digitaal op een forum worden gevoerd.
Om een discussie goed te laten verlopen is het nodig dat alle partijen openstaan voor de ideeën van de andere partijen en dat de mening van de partij onderbouwd wordt met argumenten (een mededeling als "ik vind het een slecht plan" zonder onderbouwing helpt een discussie zodoende niet). Verder is het in een discussie belangrijk dat men professioneel blijft, en niet een idee afkeurt enkel omdat men zijn gelijk wil krijgen of omdat het van een bepaalde persoon afkomstig is. Wanneer een onderwerp erg gevoelig ligt en men een discussie te persoonlijk aantrekt, of wanneer persoonlijke opmerkingen gemaakt worden, zegt men wel dat de discussie uit de hand loopt. De discussie gaat dan over in een woordenwisseling of ruzie.”
FEDERATIE = verbond van samenwerkende lichamen of staten; algemene, overkoepelende bond. BOND = groep mensen met hetzelfde doel. (bron: encyclo.nl)

Laten we die zaken alvast even grondig in het achterhoofd bezinken voor we verder gaan. Bij een discussie kan en moet je praten over argumenten (vaak de subjectieve visies), maar ook en vooral over feiten (concrete zaken die zich voordoen of deden). Eerst moeten we de probleemstelling verduidelijken.

Joeri start een topic vanuit zijn frustratie over de NSMB. Concreet meen ik vooral volgende opmerkingen daaruit en uit sommige posts op te maken:
* Joeri stelde een vraag over deelname van NSMB-atleten in Merchtem, maar kreeg niet het antwoord welke hij verwachte. Eigenlijk spreken we hier over een onechte vraag als ik het goed heb? Zoals mijn vrouw me vraagt “zou je niet beter trainen ipv op dbb te zitten lullen?” Het klinkt als een vraag maar eigenlijk weten we allemaal welk antwoord ze verwacht.
* Los daarvan kan hij maar niet begrijpen waarom ze wel mogen meedoen met buitenlandse wedstrijden en niet met binnenlandse “niet-NSMB”.
* Men leidt uit dit alles af dat de NSMB een monopolie nastreeft.
* Concluderende heel extreme theorie als ik er mijn eigen interpretatie aan geef: de NSMB wil hem en zijn wedstrijd weg (of dat is toch de visie van patkrachtser ed).
* Mensen lezen waarschijnlijk de openingspost al niet meer, maar enkel de titel en de laatste posts en geven er dan eens hun ongezouten mening op.

Aangezien veel problemen, zeker op communicatief vlak, véél complexer blijken te zijn dan aanvankelijk gedacht, probeer ik hier een uitgebreide analyse, motivatie en bundeling van de argumenten en feiten te maken. Zoals gezegd af en toe met het sarcastische knipoogje (vooral door de lengte van de tekst), maar toch hoop ik dat mensen die er echt een gefundeerde mening willen over vormen alles zullen lezen. De relschoppers zullen het hopelijk teveel tekst ineens vinden, die ze moeten lezen voor ze nog eens een intelligente opmerking kunnen maken over iets wat eigenlijk twee bladzijden geleden ook al werd aangehaald.

Sommige zaken hierna lopen wat door elkaar maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit op het totaalverhaal. Ik wil bepaalde informatie gewoon nog eens meegeven. Er zal ook verwezen worden naar dingen die misschien al op de site staan, maar ik geef toe dat het meeste er gewoon opgegooid is zonder er sindsdien naar te kijken. Dat wordt mijn volgende werkje ;-) Het herwerken en/of verduidelijken van de doelen, regels ed. van de federatie op de site. Constructieve kritiek van mensen met het hart op de juiste plaats voor de sport zal ook daarbij meer dan welkom zijn.

Misschien eerst even verduidelijken vanuit welke gedachten/doelen/hoop het idee ontstaan is een federatie op te richten:
* Het aanbod vergroten van sterkste man-wedstrijden in België. Eventueel sommige ook toegankelijk voor niet-Belgische atleten. Hierbij een duidelijk onderscheid maken tussen A-, B- en C-wedstrijden voor het doorgroeiprincipe. Strevend naar een evenwichtig aanbod van elk.
* Maar tegelijk ook kwaliteitscontrole houden op de bestaande. Streven naar een, voor het publiek en sponsors, zo uniform en herkenbaar mogelijk beeld van de sport en haar “principe-onderdelen”. Zo kunnen ook de atleten en de federatie inschatten wie ongeveer op welk niveau staat.
* De Sterkste Man Van België organiseren (kwalificaties en finale)
* Internationale wedstrijden organiseren (om het publiek een internationale kijk op de sport te gunnen). Hopende op termijn ooit een top-internationale wedstrijd naar België te halen, mits goedkeuring van de achterban vanwege de grote investering.
* Afsluiten van een ongevallenpolis voor alle bij de federatie aangesloten Belgische leden zowel op training als op wedstrijd.
* Het verschaffen van professioneel materiaal voor trainingen en wedstrijden. Vorming en begeleiding van de atleten indien gevraagd.
* Alle aangesloten leden de kans bieden om sterkste man wedstrijden te organiseren met hulp van de federatie.
* Promotie en prospectie van de sport en de atleten, nationaal en internationaal. Nationaal: “Eendracht maakt macht”, iedereen die iets te maken heeft met de sport, samen brengen onder één vaandel. Op die manier hopen we de (naam)bekendheid van de sport te vergroten om zo makkelijker sponsors te kunnen aantrekken via de media-aandacht. Internationaal: atleten uitzenden naar internationale organisaties Sterkste man.

Ik denk dat dit zo wat de doelstellingen zijn van de federatie. Nu, om die te kunnen bereiken gaat een federatie vaak werken met regels. En laten regels nu ook vaak al even veel tegenspraak oproepen als ze vermijden. Maar ja, je hebt ze wel nodig en je ergens lid van maken betekent impliciet ook ze aanvaarden. Er zijn reeds voorbeelden aangehaald zoals het gewicht van een discus, of de spelregels van voetbal. Maar zelfs als we naar het verkeer kijken zien we dit. Een auto kopen en rijbewijs halen betekent dat, als je de baan opgaat, je gebonden bent aan de maximumsnelheid. Zelfs als ga je er niet mee akkoord, je moet je er toch aan houden! Doe je dat niet, dan moet je de gevolgen dragen als je betrapt wordt op het overtreden ervan. Stel je eens voor dat er helemaal geen verkeersregels zouden zijn?

De regel waar het hier specifiek over gaat is dat leden van de NSMB “niet mogen deelnemen aan nationale ‘strongman’ activiteiten die niet in samenwerking gaan met of zijn opgericht door de NSMB”. Opgericht door de NSMB is duidelijk denk ik (rechtstreeks vanuit het bestuur dus), maar misschien even iets over dat ‘samenwerken met’. Een wedstrijd inrichten in samenwerking met de NSMB betekent dat we het volgende verwachten van de organisator en in ruil krijgt u (los uit de pols en standaard, discussie is uiteraard altijd mogelijk – alleen liever niet op een open forum):
* De naam en het logo van de NSMB zichtbaar gebruiken op de wedstrijd en aankondigingen (Dit met als doel de naambekendheid te verhogen)
* Elke atleet die meedoet, van Belgische nationaliteit, moet lid zijn. In ruil is die ook voor een jaar lang verzekerd op wedstrijden en trainingen. (Naast de verzekering is hier het doel vooral dat er niemand deelneemt aan de wedstrijd die er niks te zoeken heeft. Anders kan het imago van de wedstrijd, de federatie én vooral de sport beschadigd worden.)
* Proeven gebruiken die gebaseerd zijn op internationaal erkende onderdelen. Er staan nu reeds een 40-tal events op de site waar je creatief mee kan omgaan. Zolang er maar dezelfde basisprincipes gerespecteerd worden. Bv. deadlift maar kan met bak zijn, car, silver dollar…(ook hier speelt vooral de bekendheid en beeldvorming rond de sport een rol als reden)
* Scheidsrechters gebruiken die ervaring hebben in de sport (let wel, sommige vragen een vergoeding)(vooral naar veiligheid voor de organisatie en atleten toe).
* Een EHBO-/verzorgingsstand is verplicht (veiligheid en professioneler imago)
* Mits duidelijke afspraken kan er probleemloos materiaal van de federatie geleend worden.
* De federatie schenkt de eerste drie bekers.
* De federatie helpt via alle mogelijke wegen om reclame, ook en vooral onder atleten, te verdelen en de media in te lichten via onze contacten.

De verschillende redenen die ons het idee gaven dat dit een goede regel zou zijn om controle te houden op de groeiende! Belgische “Strongman-scene” vind je hier deels al in terug. Maar misschien ter verduidelijking nog eens samengevat:
* Er wordt hier vastgepind op het verzekeringsaspect maar dat is slechts één van de vele aspecten. Het is uiteraard zo dat een zo goedkoop mogelijke verzekering moeilijk gaat doen over een vraag om een aantal personen het hele jaar door te verzekeren voor een bepaalde activiteit als ze diezelfde activiteit daarnaast ook uitoefenen. Durf ik hier bijna de vergelijking maken met het verzekeren van een racewagen waar je ook in het dagelijks leven wil mee rondrijden? Hmm, klopt niet echt maar ik hoop dat er toch een aantal mensen de basisfilosofie achter deze reden begrijpen (LET WEL: we zijn een discussie bezig en dit geldt voor alle uitspraken, ik vraag begrip en niet noodzakelijk je akkoord). Maar laten we die eens loslaten en naar de andere kijken.
* De hoofdreden in mijn ogen voor het oprichten van een federatie is om controle te houden / advies te kunnen geven en de kwaliteit van je sport voor haar atleten en het publiek verhogen. In die zin leek ons dat een goede regel, dat is de basisfilosofie die hier achter zit. Waarom? Het lijkt ons in ieders voordeel te zijn. Uniformisering van de sport (vooral dan op vlak van organisatie en communicatie). Omdat je dan controle kan uitoefenen op wat het niveau van de wedstrijd is en of alle onderdelen geschikt zijn voor dat niveau. Of nog eenvoudiger, door een netwerk van communicatie leren uit de fouten die gemaakt worden op wedstrijden, vermijden dat iets wat fout gaat in het begin van het seizoen telkenmale terugkomt. Zo krijg je geen professioneel imago. Voor de organisator, de atleet en het imago van de sport: vermijden dat er mensen meedoen aan een wedstrijd die er niks te zoeken hebben, zowel positief als negatief. Bijvoorbeeld: dat Jimmy Laureys tegenwoordig niets te zoeken heeft op de meeste van de wedstrijden in België als atleet, is een beetje zoals je Jarno zou laten meedoen met Sterkste Man van Parkstad (hij weet dat dit mijn standpunt en dat van de anderen is en gaat daarmee akkoord). In principe zou je als jezelf respecterende atleet deze beslissing voor jezelf moeten kunnen nemen, maar de praktijk leert ons dat dit niet altijd klopt. Anderzijds dat er een C-atleet terechtkomt op de Strongman Cup en alles moet laten staan of zichzelf blesseert voor de rest van het seizoen. Beide situaties zijn negatief qua beeldvorming vind ik persoonlijk en al helemaal voor het gevoel van eigenwaarde van de atleet. Door onze atleten enkel te laten deelnemen aan erkende wedstrijden ism de federatie proberen we dus bijvoorbeeld te vermijden dat ik in de krant kom met een vermelding als NSMB-atleet dat ik de sterkste man geworden ben van Bachtendekupe, met een foto van mijn gigantische pens naast twee sympathieke KLJ-leiders van 18. Onder die kwaliteitscontrole verstaan we uiteraard nog veel meer dan dit. Bv. dat je naar een wedstrijd gaat en er 35 mensen blijken ingeschreven te zijn waardoor je om 21u ’s avonds nog bezig bent (en bv. zoals eerder gezegd de helft krijgt iets niet eens omhoog). Of dat je als organisator 20 man op je lijst hebt en de dag zelf komen er maar 5. Met een federatie meen ik dat we toch net iets meer druk/controle kunnen uitoefenen op de atleten. Nu weet ik ook wel dat je zoals reeds eerder gezegd zou moeten hopen dat mensen al deze zaken met wat gezond verstand zouden kunnen voorkomen. Als we allemaal heel eerlijk zijn over de mens op zich, dan moet iedereen mij toch gelijk geven dat er altijd mensen gaan zijn die dit gezond verstand aan hun laars lappen en sociale verzuring kunnen veroorzaken. Wij hebben die regel aangenomen om wat meer armslag te hebben. Nu krijgen we op basis daarvan het verwijt van sommige mensen een dictatoriaal monopolie te zijn? Meer hierover in verderop.
* Verder koesteren we toch ook hoop met een ‘uniformisering’ van de sport om mensen een beeld te geven waar ze internationaal staan die dan misschien eens hun grenzen kunnen verleggen. En dan bedoel ik niet WSM of CL maar bv. zoals Simon die naar Spanje of Zwitserland trekt. Jules en Alex die naar Londen gaan voor een wedstrijd.

Door het feit dat ik dit in stukken heb geschreven hoop ik dat ik niks vergeten ben. Maar dat is onze visie op wat de federatie moet zijn en de uitleg waarom wij destijds voor die regel gekozen hebben. En NIET, ik herhaal NIET, om Merchtem een hak te zetten/om Merchtem te saboteren/om Merchtem dood te krijgen/om een monopolie op strongman te krijgen/anderen op een kwaadaardige doelbewuste manier buitenspel zetten/enz. Want dat is wat er hier bepaalde mensen blijkbaar maar al te graag geloven niet? Sommige mensen lijken er een kik van te krijgen dat er hier geruzied wordt op het forum. Waar blijft dan de kritiek van de sterkste man van Laarne (die zelf lid is maar voorlopig er liever geen NSMB-wedstrijd van maakt omdat hij het liever lokaal houdt), de jongens van sterkste man van Oudenaarde (die hun wedstrijd liever zonder ‘getrainde’ mensen houden omdat het hun amusementsmanier is om eens uit te maken wie de sterkste is binnen hun rugbyteam en vriendenkring, zo heb ik het toch begrepen), enz. Oh ja, da’s waar, die hoor je niet omdat ze juist blij zijn dat die regel bestaat om te vermijden dat er mensen daar gaan meedoen die het voor de rest verknallen. Maar tja, dat zal dan ook al weer geen goede reden zijn zeker? Mag ik misschien ook eens een paar dingen posten waar ik echt geen vat op krijg (en hier komt het persoonlijke gedeelte)? Maar ja, misschien ben ik geen normaal beschaafd persoon om het te snappen (is een sarcastisch grapje hé jongens, sorry maar dat heb ik af en toe nodig). Ok, hier ga ik dan:

Iemand stuurde mij een link van een DBB-topic uit 2006/2007 waarin Jimmy reeds voorstelde aan Joeri om samen te werken om de sport groot te maken in België. Toen er nog geen sprake was van de NSMB. Joeri zag er toen het nut niet van in, ok kan ik nog begrijpen dat je in die tijd nog dacht dat de sport nooit zou kunnen groeien in België. Mag ik er ook even aan herinneren dat de NSMB reeds sinds vorig seizoen serieus actief is? En dat ook toen oa Sint-Job, Merchtem en Laarne plaatsvonden. Aangezien we toen die regel al hadden!!, maar het nog allemaal in de startblokken stond, hebben we op vraag van enkele atleten en Merchtem het besluit genomen die regel tijdelijk te bevriezen. Hoewel we bovenstaande filosofie nastreefden, maar we beschouwden het als een ‘overgangsjaar’, mensen hadden zich bv. al ingeschreven voor ze lid werden van de federatie. Verscheidene leden hebben toen aan die wedstrijden deelgenomen. Ikzelf bv. aan Sint-Job en het was mijn vurige wens dat ze zich zouden aansluiten zodat die op onze kalender kon komen (omdat ik wist dat ik dit seizoen niet zou mogen meedoen als ze geen lid waren). Wim Jammaer is spijtig genoeg gestopt met de sport, maar ik blijf hopen op een brutale comeback. (waren goeie boterhammekes met eikes op training, doch dit even terzijde). Des te meer omdat ik hoorde dat Wim destijds op een federatievergadering gezegd heeft dat hij de eerste maal wel met een powerliftingfederatie samenwerkte, maar voor verdere edities wel met de federatie wou werken.
Ondanks meningsverschillen heeft Jimmy toen nog eens aan Joeri gevraagd om bij de federatie te komen en zelfs in het bestuur te stappen. Waarvoor Joeri vriendelijk voor bedankt heeft. Ook Wim kreeg die vraag meen ik begrepen te hebben maar die is dus zich meer op het gezin gaan richten. De aanvankelijke bedoeling was dus een bestuur voor de NSMB met Jimmy, Joerie en Wim als atleten. We respecteerden Joeri’s beslissing om niet bij de NSMB te komen omdat het zijn creativiteit zou belemmeren. Maar we hebben toen wel een stap gezet in de richting van Merchtem door die tijdelijke toegeving, zo zie ik het toch. Wat krijgen we in ruil, dezelfde vraag het jaar erop. OK, daar hadden we ons enerzijds wel aan kunnen verwachten. Er wordt een topic gestart op DBB voor de Merchtem-wedstrijd en de hele discussie waar we ook nu weer over doorbomen laait opnieuw op. Vandaar ook de late reactie, ik heb hier echt geen zin meer in. Ik had al 10 sets squats, deadlift, overhead, enz kunnen doen of heel dierbare slaap inhalen en vooral quality time met mijn gezin kunnen doorbrengen maar ondertussen blijven er hier maar mensen posten en het enige antwoord dat je krijgt is “ik zie nog altijd geen redenen”. Dat noem ik geen discussie.
Zie http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/sterkste-man-merchtem-2010-a-233425/index5.html Er vallen harde woorden en het topic ontspoort. Nu daag ik iedereen uit om ergens te gaan vinden waar er letterlijk staat dat “de NSMB het topic op slot zet omdat het over hen gaat”. Blijkbaar ben ik dan toch niet duidelijk geweest in mijn communicatie, maar kan iedereen met straffe uitspraken daar nog eens gaan lezen aub? Ik meen te begrijpen dat ik gevraagd heb om, uit respect voor de wedstrijd, het topic op te schonen of op slot te zetten en opnieuw opstarten (weet nog altijd niet goed hoe die fora exact werken op dat vlak). Heel die discussie mocht voor mij toen al gevoerd worden, bij voorkeur man tot man aan tafel ipv op het net, maar op zijn minst dan in een ander topic. Dat topic ging over de wedstrijd, onderdelen en deelnemers. McChick rapporteert met de vraag om op te schonen, maar topicstarter kon ook kiezen er een slotje op te zetten. Topic staat op slot zonder dat topicstarter dit wou, dat was helemaal niet wat ik wou bereiken. Maar opnieuw ik ken dit allemaal niet zo goed, waarschijnlijk heeft de mod dat zelf gedaan maar mag die dat dan ook eens laten weten. Ondertussen hebben we ook in hetzelfde lokaal gezeten, afgevaardigden van de NSMB en Joeri, maar Joeri sluit niet aan bij de vergadering met de organisator van een andere wedstrijd. Een ideaal moment om de discussie aan te gaan zou ik zo denken, maar Joeri doet dit niet. Terwijl de vergadering juist ging over iets dat in dat topic besproken werd, maar verkeerd begrepen werd.
Soit, ik besluit dat het dan maar beter is de hele discussie van man tot man te voeren, via email in eerste instantie, en stuur een mailtje naar de organisator van Merchtem. Die laat mij weten dat er een aantal atleten vragen of ze toch niet mogen meedoen. Ik vond dat die dat beter rechtstreeks deden, maar dat was ondertussen ook gebeurd. De vraag wordt door mij gebracht op het einde van een training waarbij zelfs meer dan enkel bestuursleden aanwezig zijn. En iedereen schaart zich achter het idee dat we vorig jaar al een toegeving hebben gedaan, als we dat weer doen kunnen we net zo goed ons hele reglement veranderen hetgeen dan weer botst met de filosofie die er achter zit. Ik laat hem weten dat we een besluit hebben genomen, maar dat hij nog even moet wachten op het antwoord. We zouden een algemene brief naar de leden posten met die informatie, de bewuste atleten hebben van mij direct nog een antwoord gekregen omdat ik wist dat ze erop wachtten (de avond zelf nog als ik mij niet vergis), maar tevens met de vraag het nog niet openbaar te maken omwille van die openbare brief. Die beslissing heb ik zelf genomen, uit respect voor alle leden (ik wil de bewuste brief hier ook nog eens posten als jullie willen?). Verbeter mij als ik mis ben, maar ik krijg liever iets te horen via een brief van de federatie dan via een post op DBB die niet eens van iemand van de federatie komt. Door privé-omstandigheden duurt het even maar het antwoord wordt gegeven, maar het antwoord komt er en spijtig genoeg voor Merchtem is het antwoord nu eenmaal “neen”, we hebben vorig jaar toegegeven maar dit jaar willen we onze regels zo consequent mogelijk gaan toepassen. Daarbij hebben we hulp nodig in de vorm van opbouwende kritiek maar dan moeten we ook zelf het goeie voorbeeld proberen geven. En nu komt het...
Joeri stuurt mij dezelfde dag nog een mail, waarin hij nog maar eens zijn boosheid uit. Opnieuw, waarvoor ik begrip heb. Ik probeer mij in te leven in iemand anders visie en situatie, maar ik heb vaak het gevoel dat het niet wederzijds is. Maar, ik sprong een gat in de lucht bij de eindconclusie dat ik hem het rekeningnummer van de federatie mocht geven en hij zou zich lid maken. Maar hij zou zijn eigen regels blijven handhaven (die hij toch bijna niet heeft) en hij duldt geen enkele inspraak van het bestuur, ter compensatie moeten wij met niks helpen, zelf geen reclame of wat dan ook. Ik vond dit in eerste instantie superpositief omdat ik zoiets had van, eindelijk zet hij ook een stap in onze richting. Lijkt mij een basisprincipe van constructieve onderhandelingen, of ben ik mis. Ik dacht eindelijk een lichtpuntje aan het eind van de tunnel te zien, hoewel ik ook wist dat de af te leggen weg nog heel lang zou zijn. Ik dacht ‘yes!’ nu kunnen we serieuze onderhandelingen opstarten. Hoe denken jullie dan dat ik mij dan voelde als ik op hetzelfde moment zie dat dit topic een uur NA die mail gestart is?

Er komt hier veel kritiek op de beslissing van de federatie en als zouden wij dwarsliggen, maar nu wil ik ook wel eens weten hoe de mensen denken over deze gang van zaken? Bon, maar misschien ben ik hier wel over de lijn aan het gaan en het veel te persoonlijk aan het maken. Maar dit moest er even uit.

Ik hoop hier nu eindelijk genoeg argumenten aangehaald te hebben die aangeven waarom we voor die regel gekozen hebben voor het binnenland. Om alle goeie wedstrijden (zonder denigrerend te zijn naar de anderen) onder één logo/vaandel te krijgen, herkenbaar voor het publiek dat fan is/wordt van de sport, onder het lang vergeten motto “eendracht maakt macht”. Om diverse redenen zijn we dus voor de ‘harde aanpak’ gegaan, de ‘zachte aanpak’ loont vaak niet dus hebben we risico genomen. En niet om Merchtem dood te krijgen. Mag ik hier misschien ook nuanceren en de overgang maken naar het aspect buitenland? Als we dan echt deelnemers willen weghouden, hoe komt het dan dat Dain Wallis is ingeschreven? Want Dain traint bij ons maar is steunend lid van de NSMB. We zouden evengoed kunnen zeggen dat hij ook niet mag meedoen, maar Dain is Canadees en valt dus niet onder die regel, we zijn al dolblij dat zelfs een in België wonende en werkende Canadees lid wordt. Hoe zit het dan met buitenland? Waarom mogen ze daar wel meedoen? Omdat wij niet de pretentie hebben ons te bemoeien met buitenlandse wedstrijden. Wat we wel willen doen is advies geven aan de atleten mbt internationale wedstrijden. We willen het strongman-gebeuren in België naar een hoger niveau tillen, maar wij kunnen toch niet voor een internationale wedstrijd beslissen of ze iemand toelaten of niet. Dat moet de organisator zelf maar beslissen, daarvoor kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen. Nogmaals wat we wel willen vermijden door de federatie, en dus ook door controle via die regel, dat er zich situaties voordoen zoals in Nederland dat er gewoonweg veel te veel deelnemers zijn ingeschreven of gewoon straffeloos iedereen zijn kat stuurt, of er teveel afwijkingen op jurering zijn over de wedstrijden heen. Jammer genoeg heb ik begrepen dat hierdoor al iemand van een hoog niveau hierdoor uit de sport stapt. Maar hoe men dit in het buitenland oplost, daar hebben wij toch niks over te zeggen?

@joeri (maar de rest mag meelezen, aangezien we toch alles opengooien):
Wat is er nu toch aan de hand? Hoe verklaar je enerzijds de uitspraak dat je dan toch zou aansluiten bij de federatie? Weliswaar dik tegen uw zin maar het was toch een stap in onze richting. Maar je lijkt een uur later weer elke vorm van communicatie onmogelijk te willen maken door dit topic op te starten. Ik dacht dat we eindelijk de dialoog konden opengooien maar jij gooit ‘m keihard weer toe? Of ben je van mening dat vorig jaar geen toegeving was door de mensen te laten meedoen?
Iemand stelde jou ook reeds een vraag waar je tot op heden ook geen antwoord op gaf. Jij wou de voordelen van de federatie horen en vooral de redenen waarom die regel gehandhaafd wordt. Ik denk dat ik die nu wel deels heb aangehaald. Wil jij nu aub ook eindelijk eens duidelijk stellen waar jij alle nadelen ziet om bij een federatie te gaan? Wat schrikt je zo af?
Dat je creativiteit zou beperkt worden, maw dat jij niks meer zou te zeggen hebben over de onderdelen?
Zoals hierboven reeds aangehaald, je hebt reeds keuze uit 40 onderdelen. Waar zeer creatief mee omgesprongen kan worden. Jouw onderdelen leken al heel conform volgens de strongman-filosofie. En met Wim Jammaer als scheidsrechter al helemaal. We zijn dan ook vooral gefrustreerd dat je halstarrig weigert om ook maar iets van dialoog op te starten om bij de federatie te komen, dus nogmaals: wij die jou willen uitschakelen? De enige suggestie die bv. nog vanuit het bestuur zou gekomen zijn zou idd gaan over de “balls of steel”. Maar waarom, de reden waarom iedereen er over valt: het zijn geen ballen en de naam doet teveel denken aan atlas stones aka stones of strength. Kritiek die overigens ook in het fungames topic wordt gegeven, en alleen maar kan versterkt worden door de mededeling dat er geen hars mag gebruikt worden. De meeste strongman zullen hier eerder een heel originele laadrace in zien. Kies dan een andere naam die minder verwarring veroorzaakt. Bv. ook voor publiek dat niet zal snappen dat de atleten hier wel alles laden maar met stones niet, want ze zullen het willen vergelijken. Denk je dan niet zelf dat er mensen gaan beweren dat ze helemaal niet zo zwaar zijn als je zegt?
Is dit dan echt de reden? Want dit topic is aan het afdwalen naar nog een tweede valse overtuiging over de NSMB als zouden wij stricte vaste onderdelen willen gaan handhaven. Ik hoop dat het bijvoorbeeld niet daarom is dat je aan het polsen bent naar de afmetingen van de IFSA-logs van Jan Dryvers om te zien of die van ons wel conform zijn, want dan begin je voorspelbaar te worden. Ik zet nog iets over die onderdelen en regels achteraan als bijlage.
Of is het gewoon omdat Jimmy de drijvende kracht achter de federatie is?
Als hij opgewonden is, floept hij er inderdaad dingen uit waar hij achteraf dan wel eens spijt van kan hebben. Hij heeft nochtans al zijn excuses aangeboden voor de felle uitvallen naar Merchtem. Maar zo is hij nu eenmaal, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is maar je moet ze kennen om ze te kunnen appreciëren. En hij is idd het gezicht van de federatie. Maar hoe meer mensen hier beweren dat de NSMB eigenlijk Jimmy is, trapt hier zwaar tegen de schenen van meer en meer mensen die zich met hart en ziel inzetten om de sport groot te maken hier in België. Die nu al veel tijd vrijmaken voor de sport en weten dat ze de komende maanden strongman gaan eten/drinken en slapen. Om maar te zwijgen over het ‘Jimmy-clubje’?
Ik ben het beu om het deksel op de neus te krijgen, hoe verwacht jij dat dit soort ‘constructieve discussies’ iets oplevert? Dit is momenteel nog steeds een ‘zinloos debat’.

@jan en Gijs, maar ook anderen, mbt tot de ‘regels’
Zo zie je maar wat er gebeurt met een topicdiscussie online, ze ontspoort naar zaken die er niks meer mee te maken hebben doordat mensen snelle interpretaties én reacties geven. Ik wil hier toch even duidelijkheid over scheppen, want ik ben de eerste om toe te geven dat de site inderdaad duidelijker mag (Jimmy zit mij trouwens achter het gat om dat allemaal eens beter uit te schrijven). Er is nog werk aan de winkel hoor! Maar wat die strongman-onderdelen betreft in het algemeen betreft, dat lijkt me een interessant topic.
Het is een misvatting te denken dat wij voor een letterlijke toepassing van “de IFSA-regels” gaan, zoals Jan reeds zei bestaat de IFSA niet meer maar de term is een gewoonte geworden. Hoeveel strongman spreken er niet nog steeds van een “IFSA-size” log? Het is eerder voor een deel een blauwdruk omdat internationaal vaak afkooksels hiervan gebruikt worden. Hoe zien we het eigenlijk concreet: een aantal algemene wedstrijdregels die altijd gelden, zoals bijvoorbeeld (wordt dus nog aan gewerkt hé)
Iedereen mag (moet niet) gebruik maken op de wedstrijd van een riem en/of een steunriem (rug), polsbanden, neopreen kniebanden, enkelbanden,...
Magnesium mag voor elke proef indien men dit wenst.
Hars: Mag enkel gebruikt worden bij de atlas stones / stones of strenght. Harsspray mag wel gebruikt worden bij tire flip.
Suits en straps: Mag enkel gebruikt worden op maximale zware pogingen (bv deadlift max of op herhalingen), NIET bij holds of afstandsoefeningen (bv yoke, farmers walk)
Elbow bands/wraps: 1 band/wrap per arm toegelaten. (reden: zo kan de scheidsrechter zien of je armen wel degelijk gestrekt zijn)
Onderscheid tussen A-, B- of C-klasse wedstrijden en atleten.
Zoiets dus. Werken aan onze eigen regels, maar aansluitend bij wat internationaal gebruikelijk is zoals Jan zegt.
Het lijkt wel alsof wij op alle wedstrijden dezelfde onderdelen willen? Dat is ook een misvatting. Ik ben de eerste om te zeggen dat er wel wat variatie mag zijn, zeker als het spektakel geeft voor het publiek. Bv. ipv conventionele deadlift of squat laat je het met een auto op een constructie doen. Waarnaar streven we bv. met een wedstrijd volledig vanuit het bestuur zelf:
Onderdelen hangen af van het terrein en de tijdsduur van de wedstrijd. 50% wordt door de organisator/sponsors beslist, 50% wordt door de NSMB beslist.
De onderdelen worden geselecteerd van een lijst van internationaal toegepaste onderdelen (variaties erop zijn mogelijk) maar bij voorkeur geen twee uit dezelfde categorie (bv. geen log lift en een apollo’s axle, op de zelfde wedstrijd ) Categorieën: Back; Overhead; Legs; Endurance; Shoulder/arm; Grip
Enz.

Ik wil hierbij ook graag ter afsluiting de opmerking maken hoe snel iedereen zich laat leiden (maar maak u geen zorgen, dat doet de hele maatschappij tegenwoordig ook regelmatig). Ik heb hier al gelezen dat wij Merchtem kapot willen, terwijl we Joeri er liever bijhadden. Maar hij wil niet en wij willen principieel onze regel niet veranderen omdat we vorig jaar reeds een toegeving deden in de vorm van een overgangsjaar en er in tussentijd niets gebeurd is. Nu plots is het weer alle hens aan dek en worden er harde woorden uitgewisseld, sommige ronduit misplaatst (reacties waar ik al helemaal geen tijd wil aan verspillen). Misschien zelfs van mij ook in de opwelling. Toch gaan velen frontaal in de aanval tegen de NSMB. Heeft dat misschien te maken met de topic titel die !shocking news! beloofde over de NSMB versus Merchtem (en andere Belgische wedstrijden)? Misschien een klein beetje reeds een beeld gevormd nog voor het topic te lezen? (vraag mij eerlijk gezegd zelf af welke andere Belgische wedstrijden, hadden er drie of vier wedstrijden dezelfde afkeer dan zou ik idd beginnen twijfelen)

Er wordt hier over vanalles en nog wat gediscussieerd en plots zouden we Merchtem willen ‘uitsluiten’ omwille van de balls of steel. Terwijl ook dat helemaal niet klopt, ook weer een idee dat vorm kreeg in jullie hoofd en zich daar ging nestelen? Opnieuw: we willen alle degelijke wedstrijden (opnieuw respect voor de anderen, maar ik weet niet goed hoe te onderscheiden qua naamgeving), onder één vaandel krijgen dat tegelijkertijd ook een soort controleorgaan is.

Tim, Yannick en Bjorn. Met jullie spreek ik sowieso liever privé, voor men jullie ook weer ergens in betrekt. Enige dat ik erover wil zeggen is omdat het ook voor anderen geldt. Door samenloop van omstandigheden waren jullie niet op de algemene vergadering, terwijl dat voor ons het belangrijkste moment van het seizoen is. Maar zoals je zelf zegt Tim, PL gaat voorlopig nog voor voor jullie (en de wedstrijd werd last minute verlegd, anders had ik zelf meegedaan voor de fun). Maar als het strongman ook echt zo belangrijk is, laat dat dan toch weten. Stuur een mail waarin je vraagt of die regel zeker op de algemene vergadering kan gebracht worden, misschien krijg je wel massale medestand en dan moeten we de regel wel veranderen. Ik kan mis zijn, maar dat is toch het basisprincipe van een algemene vergadering. In tegenstelling tot wat sommigen hier beweren zijn we geen dictatuur hé. Of ik zou verschrikkelijk blind en randdebiel moeten zijn. Vraag desnoods een persoonlijke vergadering aan met het bestuur (en kom onderwijl eens trainen). We blaffen wel op training tegen elkaar, maar jullie kennen ons ondertussen toch al een beetje. We staan open voor discussie maar soms krijg je natuurlijk niet het antwoord dat je verwachtte. Gelukkig reageert niet iedereen daar op met een tekst van 9 bladzijden ;) Kom eens langs op een training wie met mij wil praten, dan ben ik toch zodanig buiten adem dat het veel korter zal zijn.:D

Ik weet niet hoe alles van hieruit zal gaan, but I don’t give a sh** op dit moment. Ik ga meer spenderen aan trainen, de discussies over de onderdelen en andere zaken kunnen we wel eens voor blijven plakken na een training of wedstrijd. LESS TALKY, MORE LIFTY!!!!!

Maar hou het nu eens constructief jongens. Diep van binnen zie ik de meeste van jullie graag maar sommige mensen kunnen zo verschrikkelijk naast elkaar praten en anderen kunnen dan weer verschrikkelijk lang praten. yours truly voorop

sportieve grtzzzzzzzzz

Namens de NSMB en ook namens mezelf

David

Moet nu naar stageplaats, zal het straks lezen
Stiekem wil je geen schrijver worden David? :)

Moet nu naar stageplaats, zal het straks lezen
Stiekem wil je geen schrijver worden David? :)

ik kom uit de kast, heb nog meegedaan met heel wat poëziewedstrijden, maar de projecten voor een dichtbundel en een bundel verhalen (:eek: I know :gay: voor een strongman) zijn in de diepvries beland na de universiteit, maar ik train nu liever (zever al genoeg overdag tijdens de lessen)

Hehehe, wat een lap tekst, maar ik heb hem aandachtig doorworstelt :D

Dit stuk viel me op:

Joeri stuurt mij dezelfde dag nog een mail, waarin hij nog maar eens zijn boosheid uit. Opnieuw, waarvoor ik begrip heb. Ik probeer mij in te leven in iemand anders visie en situatie, maar ik heb vaak het gevoel dat het niet wederzijds is. Maar, ik sprong een gat in de lucht bij de eindconclusie dat ik hem het rekeningnummer van de federatie mocht geven en hij zou zich lid maken. Maar hij zou zijn eigen regels blijven handhaven (die hij toch bijna niet heeft) en hij duldt geen enkele inspraak van het bestuur, ter compensatie moeten wij met niks helpen, zelf geen reclame of wat dan ook. Ik vond dit in eerste instantie superpositief omdat ik zoiets had van, eindelijk zet hij ook een stap in onze richting. Lijkt mij een basisprincipe van constructieve onderhandelingen, of ben ik mis. Ik dacht eindelijk een lichtpuntje aan het eind van de tunnel te zien, hoewel ik ook wist dat de af te leggen weg nog heel lang zou zijn. Ik dacht ‘yes!’ nu kunnen we serieuze onderhandelingen opstarten. Hoe denken jullie dan dat ik mij dan voelde als ik op hetzelfde moment zie dat dit topic een uur NA die mail gestart is?

Is dit zo joeri? Dan zie ik echt niet waarom je dit topic hebt opgestart...

Ik heb altijd achter Merchtem gestaan en dat weet je normaal, dit topic en het vorige stemmen me gewoon triest, zeker nu er eindelijk eens iets moois aan't openbloeien is in het belgische strongmanwereldje

Zet u eens met de NSMB aan tafel en praat het gewoon uit, zoals het nu draait draait het gewoon vierkant en het kan met een beetje goede wil zo mooi rond draaien :o

Probleem was idd dat we wedstrijd hadden op de dag van de vergadering en Yannick had ook geen auto beschikbaar. Soms wel een beetje jammer dat de wedstrijden vaak dicht opeen vallen (zowel PL wedstrijden van verschillende bonden als nu sterkste man wedstrijden) Sport is zoizo nog wat te klein om hier al serieus rekening mee te houden :)

Trainen komt er zoizo nog wel van en ik stoor mij zeker niet als jullie op elkaar zitten te vitten. Als wij trainen doen wij niets anders dan op elkaars kap zitten. Anders ga je nooit een hoog genoeg niveau halen. Als Wim en ik niet op Yannick zijn kap zaten dan zou hij nooit 1ste zijn op SM van Sint-Job. Ben van plan binnen de 4 weken zeker 1 x te komen trainen (als de trainingen toch op zondag zijn maar dat was zo als ik me niet vergis)

Ik vind het alvast goed dat je alles diplomatisch wil regelen, niet Jimmy z'n sterkste kantje, maar zoals je zei, mensen zal je niet snel kunnen veranderen :)

wat een rond de pot gedraai allemaal...
jullie zijn duidelijk concurrentie van elkaar.

Terug
Naar boven