Fitness Seller

NU OP NED1: Verkiezingsdebat

Onsamenhangende gelul? hahaha ik mag je wel

---------- Toegevoegd om 23:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:45 ----------

Islamitische methode, door slachten:

De eerste 3 seconden vanaf het moment van slachten, heeft de EEG niks anders waargenomen dan van VOOR de slachting. (EEG registreert hersenactiviteiten) Dus het dier heeft geen pijn gevoeld tijdens of vlak na het snijden.

De 3 seconden daarna, gaf de EEG weer, een toestand die gelijk was aan 'slapen', bewusteloosheid. Dit komt omdat het dier een grote hoeveelheid bloed verliest in korte tijd.

Na de zojuist genoemde periode, toonde de EEG een hersenactiviteit niveau van 0 aan. Dit betekent dat het dier absoluut geen gevoel waarneemt, dus ook geen pijn.

en als achmed mohammed rachid en moerat het doen gebeurd het ook allemaal echt zo? :lol: kom op man...gewoon snel dood, stroom/kogel...niet een paar incisies maken en laten leegbloeden.

Het is pijnloos en al mocht het niet pijnloos zijn, alles is beter dan het vetmesten van dieren en het afknippen van snavels.

Als jij moest kiezen hoe dood te gaan:
1) Kogel door hoofd
2) Keel opensnijden en vervolgens doodbloeden

Welke methode zou jij kiezen?

en als achmed mohammed rachid en moerat het doen gebeurd het ook allemaal echt zo? :lol: kom op man...gewoon snel dood, stroom/kogel...niet een paar incisies maken en laten leegbloeden.

hahaha wist jij dat jij net me naam hebt geraden hahaahaha ik lach me kapot!

Het is pijnloos en al mocht het niet pijnloos zijn, alles is beter dan het vetmesten van dieren en het afknippen van snavels.
Je argumentatie wordt er ook niet beter op zo.

Je hebt gelijk dat islamitisch slachten op zich rekening houdt met het dier. Het probleem is dat het halal slachten in het Westen dat absoluut niet doet. Komt omdat het hier snel moet gaan, en dus is het simpelweg (zonder verdoving) de keel oversnijden. Nu weet ik niet hoe jij denkt dat dat voelt, maar ik heb zo'n vermoeden dat het dier toch een verdoving en pin door het hoofd prefereert. Ik weet dat ik daar voor zou kiezen.

Verder ben ik het eens met je kritiek op het afknippen van snavels e.d. Voor mij mag de regulering daaromtrent gerust strenger.

Als jij moest kiezen hoe dood te gaan:
1) Kogel door hoofd
2) Keel opensnijden en vervolgens doodbloeden

Welke methode zou jij kiezen?

Welke het minst pijnlijk is en het is niet alleen de slachting wat het halal maakt, maar ook de leven die het dier heeft geleden is belangrijk. Zo mag er volgens de islam geen snavels worden afgeknipt etc. maar dit is een eindloze discussie.

Bij jou is het al snel een eindeloze discussie, is het niet "Nador" ?

Welke het minst pijnlijk is en het is niet alleen de slachting wat het halal maakt, maar ook de leven die het dier heeft geleden is belangrijk. Zo mag er volgens de islam geen snavels worden afgeknipt etc. maar dit is een eindloze discussie.

Maar welke uit de 2 is dan het minst pijnlijke, volgens jou, EEG-crap etc buiten beschouwing gelaten?

maar ook de leven die het dier heeft geleden is belangrijk.

mee eens..maaaaaaaaaaaar, die dieren die hier halal worden geslacht hebben net zo'n k*tleven achter de rug als de dieren die de kogel krijgen(ze komen bij dezelfde boeren vandaan), dus dat gaat hier in NL niet op

Je argumentatie wordt er ook niet beter op zo.

Je hebt gelijk dat islamitisch slachten op zich rekening houdt met het dier. Het probleem is dat het halal slachten in het Westen dat absoluut niet doet. Komt omdat het hier snel moet gaan, en dus is het simpelweg (zonder verdoving) de keel oversnijden. Nu weet ik niet hoe jij denkt dat dat voelt, maar ik heb zo'n vermoeden dat het dier toch een verdoving en pin door het hoofd prefereert. Ik weet dat ik daar voor zou kiezen.

Verder ben ik het eens met je kritiek op het afknippen van snavels e.d. Voor mij mag de regulering daaromtrent gerust strenger.

Big-t wanneer begrijp jij nou dat wanneer men zich niet aan de regels houdt van de islam men dan geen moslim is. Wist jij dat er in de koran staat: dat (moslims) die niet bidden geen moslim zijn al doen ze al het andere goed. Zo zijn de terroristen in sommige landen die onschuldige mensen doden geen moslim, want zij doen dingen die tegen de islam zijn en als je niet volgens de regels van de islam leeft dan ben je geen moslim. Er zijn 5 pilaren in de islam waar je aan moet voldoen om moslim te zijn en geloof me veel mensen die zich moslim noemen voldoen daar niet aan.

Het klopt overigens dat zelfs veel bedrijven die zogenaamd islamitsch slachten het helemaal verkeerd en op hun eigen manier doen, maar onthoudt dat dit eigelijk niet de islamtische manier van slachten is. Volgens de islam is een islamtische slachting pas halal als het dier een goed en gezond leven heeft gehad en op een diervriendelijke manier is geslacht.

---------- Toegevoegd om 00:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:07 ----------

Bij jou is het al snel een eindeloze discussie, is het niet "Nador" ?

Wanneer iedereen toch bij zijn standpunt blijft dan is het meestal een eindeloze discussie. Denk je niet?

---------- Toegevoegd om 00:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:08 ----------

ik noemde gewoon de namen van mijn buurjongens op :D

haha misschien ben ik dan 1 van je buurjongens:P

---------- Toegevoegd om 00:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:10 ----------

mee eens..maaaaaaaaaaaar, die dieren die hier halal worden geslacht hebben net zo'n k*tleven achter de rug als de dieren die de kogel krijgen(ze komen bij dezelfde boeren vandaan), dus dat gaat hier in NL niet op

Ben het met je eens. Me opa zei zelf dat het vlees in europa niet echt halal is.

GEILE AVATAR EN VETTE OT!

ik ga pitten! slaapzacht allemaal

Laatst bewerkt:
Big-t wanneer begrijp jij nou dat wanneer men zich niet aan de regels houdt van de islam men dan geen moslim is. Wist jij dat er in de koran staat: dat (moslims) die niet bidden geen moslim zijn al doen ze al het andere goed. Zo zijn de terroristen in sommige landen die onschuldige mensen doden geen moslim, want zij doen dingen die tegen de islam zijn en als je niet volgens de regels van de islam leeft dan ben je geen moslim. Er zijn 5 pilaren in de islam waar je aan moet voldoen om moslim te zijn en geloof me veel mensen die zich moslim noemen voldoen daar niet aan.

Het klopt overigens dat zelfs veel bedrijven die zogenaamd islamitsch slachten het helemaal verkeerd en op hun eigen manier doen, maar onthoudt dat dit eigelijk niet de islamtische manier van slachten is. Volgens de islam is een islamtische slachting pas halal als het dier een goed en gezond leven heeft gehad en op een diervriendelijke manier is geslacht.
Tja en wie bepaald wat 'de regels' zijn?

Zo heb je de sharia, voor sommigen is dit 'het reglement' binnen de islam. Echter staat de sharia haaks op veel zaken in onze samenleving en is zelfs in strijd met de mensenrechten.

Daar ga je al, welke wetten? De wetten die de imam je heeft opgelegd, of andere? De islam is net als elke andere religie gewoon niet zo eenvormig als jij denkt.

Stel dat we de koran nemen als grote voorbeeld. Wel, vergeet dan de hoofddoeken maar, staat geen letter over hoofddoeken in de koran. Toch is het algemeen aanvaard dat vrouwen er een horen te dragen als ze serieus zijn over hun geloof.

Sorry maar religie is constant in beweging. Hoe graag ze ook de evolutietheorie afwijzen, ze zijn er zelf onderhevig aan. Dat is zo geweest bij het christendom, en dat zullen we bij de islam ook zien. En die evolutie moet je vooral niet proberen afremmen door elke vorm van kritiek te fnuiken. De islam kan alleen op een goede manier integreren als ze open staat voor kritiek en als ze andere gelovigen en niet-gelovigen met enig respect behandeld.

Moslims moeten hun religie persoonlijk beleven, en niet boven de wetten van het land waarin ze wonen plaatsen. Er is wat mij betreft in het Westen geen plaats voor een politieke islam of islamitisch systeem waar iedereen (ook de niet-gelovigen) onderhevig aan worden. Hoop dat jij dit ook begrijpt.

Ontzettend zwak debat van alle aanwezige kopstukken van links tot rechts waaruit het volk niet kan opmaken waar die 35 miljard nou aan wordt onttrokken. Hier en daar wordt gesproken over tientallen miljoenen en heel zelden over honderden miljoenen. Maar die 3500 miljoen die op tafel moet komen om als land uit de schulden te komen en weer op 0 euro uit te komen geeft niemand duidelijkheid over.

Nog lachwekkender is hoe sommige politici ergens willen bezuinigen om vervolgens dat geld ergens anders in te steken, dat reduceert de schuld dus niet.

Lang getwijfeld, maar zie nu dat democratie aan mij niet besteed is op deze wijze. Een dikke blanco stem en de rug keren richting Den Haag waar de wildgroei aan postiche beloftes niet meer gesnoeid kan worden.

Denk dat een website voor die groep mensen, die het electoraat ziet als een echo kot, geen overbodige luxe is. Durf te wedden dat 1/3de van onze hele bevolking de politiek niet meer ziet zitten maar niet doordrukt vanwege gebrek aan beter.

Om maar weer een beetje terug te komen op de kern van dit topic. Ik heb niets met dat onsamenhangende gelul van Nador maar kan me ook in veel van T's standpunten totaal niet verenigen. Uitspraken als je ik beoordeel mensen op wat ze zeggen en niet wat ze volgens mij denken (vrij samengevatte versie van mij) lijkt me gevaarlijk en ik heb ook weinig met krantenknipselberichten als meisjes met hoofddoeken pesten meisjes zonder hoofddoeken.

Nobody gives a shit, Klaas.

Heb het al vaker gezegd: zijn sT vind ik waardeloos. Maar misschien is dat allemaal deel van het plan, een plan dat toch lijkt te werken.
Om een zo goot mogelijk electoraal draagvlak te creëeren wel inderdaad, iets wat het doel is van elke politieke partij volgens jou in een ander topic.
Maar als hij daardoor veel mensen tegen hem in het harnas jaagt moet hij ook niet gaan zeuren dat ze altijd tegen hem gaan opspreken.

Dat ageren tegen links zou ik ook kunnen doen richting extreem-rechts, maar die zitten niet in de regering, en ik moet als wakkere burger nu eenmaal oppositie voeren tegen beleid van een regering waar ik het hoofdzakelijk niet mee eens ben. Spreek dan trouwens vooral vanuit Belgisch perspectief. Ik vind dat we meer dan genoeg links beleid hebben moeten slikken, en dat een iets rechtsere koers (maar wel met gezond verstand) zeker geen kwaad zou kunnen. Vandaar mijn houding in posts, die overigens in geen geval impliceert dat ik het altijd eens ben met centrumrechts, laat staan extreemrechts.
Vanuit Nederlands perspectief is er al sinds een eeuwigheid geen linkse coalitie meer gevormd, dus kan je ze bij voorbaat al niet de schuld geven:)
En een nog liberalere koers zie ik toch echt niet zitten, het is al veel te ver gegaan. Of bedoel je weer enkel "rechtser" op immigratiebeleid?

---------- Toegevoegd om 08:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:27 ----------

Ik weet niet Klaas, gewoon blijven volhouden denk ik.
Dan ga ik weer even wat kamelentenen kijken ja:D

Hou me op de hoogte BB. Heb je een gsm met camera?

Punt dat je zou moeten maken bij ontwikkelingshulp is dat Nederland als westers land zijn welvaart voor een groot deel te danken heeft aan grondstoffen en arbeid uit ontwikkelingslanden. Op een oneerlijke manier (grote westerse bedrijven die deals sluiten met regimes/organisaties die volgens onze eigen westerse maatstaven (zwaar) crimineel bezig zijn).

Wij maken helemaal niet onze eigen rijkdom.

Terug
Naar boven