AndroidHealthClinic

nvm

Doen ze hier ook met music for life...beetje spijtig, is zoals valentijn. We geven er even om, maar kijken er dan niet meer naar om?

Ik heb srs nog nooit iemand/een instelling wat gegeven. Gierige nederlander toch.

Ik heb me ooit met mijn wauze kop op AwakeFest eens om laten kopen door een lekker wijf om lid te worden van KWF... Tot op de dag van vandaag dus nog lid en steun ik ze met 5,- per maand :o

Maak mezelf altijd wijs dat er wellicht een dag komt dat ik hoop dat anderen ook 5,- voor mijn onderzoeken over zouden hebben. Anyway die 5,- is natuurlijk peanuts en of er daadwerkelijk iets goeds mee gedaan wordt, daar moet ik dan maar naief in blijven geloven :)

Ik heb srs nog nooit iemand/een instelling wat gegeven. Gierige nederlander toch.
NLers staan juist bekend om hun vrijgevigheid qua goede doelen betreft. Dit zal ongetwijfeld minder worden, niet alleen door de crisis, maar het shockeffect is grotendeels weg zoals bijv. de eerste "afrikaanse hangbuik kindjes in Afrika goede doelen spotjes".

Kankerfonds is niks mis mee.

Ik geef zelf elke maand aan de wnf wat centjes. Maar elk jaar lees ik weer dat er zoveel honderd tijgers zijn gestroopt en zoveel hectare bossen zijn gekapt. Eigenlijk wil ik er mee stoppen want ze doen er geen fl**ker aan lijkt wel.

Bij elke aankoop op eBay geef ik 1$ aan whatever goed doel er als keuze wordt gesteld bij het betalen, meestal iets met zieke kindjes of mariniers die niet meer kunnen lopen oid.

Je mist het toch niet en als iedereen het doet is het enorm veel geld.

Dit is een taak voor de overheid... het is schandalig dat dieren nog altijd niet op een humane wijze worden geslacht (zelfs in Nederland) omdat enkele zandmensen vroeger bepaalden hoe een dier moet geslacht worden

Ik zeg nee tegen onverdoofd slachten.

Dat we dan financieel er een mindere zaak aan doen, het zij zo, maar het welzijn van dieren is mij meer waard

Dit is een taak voor de overheid... het is schandalig dat dieren nog altijd niet op een humane wijze worden geslacht (zelfs in Nederland) omdat enkele zandmensen vroeger bepaalden hoe een dier moet geslacht worden

Dat we dan financieel er een mindere zaak aan doen, het zij zo, maar het welzijn van dieren is mij meer waard
Ik ben het voor de verandering eens met je eens. Alleen het 2e gedeelte heeft niet echt iets met dit topic te maken.

Ik heb me ooit met mijn wauze kop op AwakeFest eens om laten kopen door een lekker wijf om lid te worden van KWF... Tot op de dag van vandaag dus nog lid en steun ik ze met 5,- per maand :o

Maak mezelf altijd wijs dat er wellicht een dag komt dat ik hoop dat anderen ook 5,- voor mijn onderzoeken over zouden hebben. Anyway die 5,- is natuurlijk peanuts en of er daadwerkelijk iets goeds mee gedaan wordt, daar moet ik dan maar naief in blijven geloven :)

Ik ook :roflol:!!!! Ze ging me insmeren. :fa:

OT: K ben het grotendeels met je eens Marcel, maar je reclame-argument gaat niet op. Het werkt nou
eenmaal zo dat meer reclame meer inkomsten genereren. Dat geld had beter besteed kunnen worden, maar niemand geeft wat als je geen reclame maakt.

Heb geregeld goede doelen gesteund (maandelijkse donaties aan Oxfam Novib en het Rode Kruis). En ook bij collectanten aan de deur doneer ik meestal wel 2 euro ofzo. Toch blijf ik het wrang vinden dat de directieleden van dergelijke liefdadigheidsinstellingen vaak buitensporig hoge salarissen ontvangen. Heb inmiddels mijn donateurschap bij Oxfam en het Rode Kruis ook opgezegd; als je rond moet komen van enkele honderden euro's per maand dan moet je helaas op dergelijke uitgaven bezuinigen.

Kankerfonds is niks mis mee.

Ik geef zelf elke maand aan de wnf wat centjes. Maar elk jaar lees ik weer dat er zoveel honderd tijgers zijn gestroopt en zoveel hectare bossen zijn gekapt. Eigenlijk wil ik er mee stoppen want ze doen er geen fl**ker aan lijkt wel.

Idem, ooit lid geworden voor een vriend, maar k lees dat boekje nooit en vind het een k*torg eigenlijk.

ik geef meestal wel aan collectanten die aan de deur komen, voor de een wat meer dan de ander, maar die komen ten minste vrijwillig langs(kwf enzo). In de stad ofzo laat ik me nooit ompraten, neem meestal de leiding van het gesprek over door te vragen of ze 's avonds nog wat leuks gaat doen of al iets heeft verkocht:o

Ik ook :roflol:!!!! Ze ging me insmeren. :fa:

OT: K ben het grotendeels met je eens Marcel, maar je reclame-argument gaat niet op. Het werkt nou
eenmaal zo dat meer reclame meer inkomsten genereren. Dat geld had beter besteed kunnen worden, maar niemand geeft wat als je geen reclame maakt.

:roflol: Gelukkig niet de enige dus :p

En dan een avatar van Beitar Jerusalem hebben met daarop een chanoekia afgebeeld.. Waren er geen joden in Nederland dan was het onverdoofd (ritueel) slachten hier allang verboden.. Troll is obvious :o

Ik werk voor een non-profit organisatie, in een functie waar ik zelf dagelijks hét verschil kan maken. En mede daardoor zal ik nooit geld doneren aan de grotere organisaties, of ver-van-mijn-bed organisaties

Als ik dan zo'n duur 30 seconden spotje van de KNGF 6 keer per avond op 5 verschillende zenders voorbij zie komen vraag ik me af of dat geld niet beter besteed had kunnen worden.
Als goed doel kan je je spotjes beschikbaar stellen, dan worden ze gratis gebruikt om tijd op te vullen (bv als er nog even 30 seconden over is tussen een nummer en het nieuws, maar ook in magazines). Ik kan zo snel niet op de naam komen. En daarnaast zetten die spotjes aan tot actie: als ervoor betaald wordt dan levert het al vaak het 7-voudige of meer op. En veel acties zijn ook geoormerkt. Dat houdt in dat geld voor een bepaald project wordt ingezameld, en dat er ook echt toezicht op is dat het geld daaraan besteed wordt.

Wij geven aan de kankerbestrijding, meer niet. Opdonderen met al die k*t zeikerds in Afrika, ik haat het.

Dit is een taak voor de overheid... het is schandalig dat dieren nog altijd niet op een humane wijze worden geslacht
Oh ja, Nederland. Die liever een schandalig bedrag subsidie geeft aan een stichting zoals 'het vergeten muziekinstrument', dan aan iets wat met dieren temaken heeft :o

Terug
Naar boven