AndroidHealthClinic

nvm

Ik heb nog nooit geld gegeven aan een " goed " doel. Geen collectebus, geen girorekening, geen actie. Niks. En ik vind dat de regering ook moet stoppen met miljoenen pompen in ontwikkelingshulp. Zorg eerst maar eens dat iedereen hier in nederland fatsoenlijk kan leven, en alle schulden van de staat zijn afbetaald/ crisis over is. Voordat we een paar bosbewoners gaan helpen die het geld toch gebruiken voor een nieuwe AK47 om de buurman af te knallen.

Want we hebben het toch oh zo slecht hier.
Geen burger in dit land hoeft op straat te slapen, of zijn/haar hand op te houden voor de ingang van de supermarkt. Ook hoeft niemand bij de voedselbank te shoppen.
Kan me nog goed het verhaal herinneren van een afgestudeerde 27e jarige (IT'er volgens mij), haalde zn voer bij de voedselbank omdat hij geen baan had. Hij vond het namelijk onredelijk dat hij onder niveau zou moeten gaan solliciteren.

De crisis over is... want die los je gewoon even 1,2,3 op natuurlijk, heeft Nederland helemaal zelf in de hand, want we doen niet aan in- en export.

Ik geef helemaal niks. Kan het zelf goed gebruiken.
Op mijn werk staat vaak een straatkrant verkoper bij de voordeur, en als ie dan wat centen krijgt loopt ie de winkel in om een blik halve liter cheapass bier te kopen

Ik geef helemaal niks. Kan het zelf goed gebruiken.
Op mijn werk staat vaak een straatkrant verkoper bij de voordeur, en als ie dan wat centen krijgt loopt ie de winkel in om een blik halve liter cheapass bier te kopen

werd er maar bier gekocht van al het gedoneerde geld, dan werd er nog wat nuttigs mee gedaan.

Want we hebben het toch oh zo slecht hier.
Geen burger in dit land hoeft op straat te slapen, of zijn/haar hand op te houden voor de ingang van de supermarkt. Ook hoeft niemand bij de voedselbank te shoppen.
Kan me nog goed het verhaal herinneren van een afgestudeerde 27e jarige (IT'er volgens mij), haalde zn voer bij de voedselbank omdat hij geen baan had. Hij vond het namelijk onredelijk dat hij onder niveau zou moeten gaan solliciteren.

De crisis over is... want die los je gewoon even 1,2,3 op natuurlijk, heeft Nederland helemaal zelf in de hand, want we doen niet aan in- en export.

Je ziet mij nergens schrijven dat we het hier slecht hebben. Maar waarom zou je als land zijnde gaan bezuinigen op diensten voor je eigen burgers ( zoals zorg, onderwijs en bijstand etc ) Terwijl je bakken geld aan landen geeft die ook maar nooit iets voor ons hebben gedaan. Dat bedoel ik met eerst alles zelf 100 % op orde hebben voor je ook maar over het idee van weggeven gaat denken.

En niemand in Nederland die op straat hoeft te slapen en voedselbank nodig heeft ?! b*ch please....

Vind de meeste zooi ook onzin.

Maar maar welke elke maand geld over aan het Wereld natuur fonds.

Zolang ze het geld klakkeloos blijven overmaken aan corrupte overheden en directeuren van die organisaties bakken met geld blijven verdienen krijgen ze van mij geen cent. Er worden miljoenen euro's overgemaakt en de bestuurder van het land heeft een paar weken later opeens een nieuw privevliegtuig. Dat gaat er bij mij niet in.
Kijk naar Tahiti, het was helemaal hot om geld in te zamelen. Kinderen gingen deuren langs en keerden hun spaarvarken om, speciale evenementen werden gehouden en de staat (wij dus) hebben er ook miljoenen extra in gepompt. En zelfs na een jaar of 2/3 zag het er precies hetzelfde uit als eerst op een paar houten hutjes op het strand na.

Ik ben meer voor een soort groot team dat met een schip vol voorraden, materieel en alles het buitenland in gaat en bepaalde gebieden opbouwd en dat mensen hier ook hun brood mee kunnen verdienen. Moet je kijken wat je allemaal zou kunnen doen als die miljarden ook echt op hun plek terecht komen.

Ik ben ook een keer overgehaald tot zo'n donatie abonnement toen ik minder dan volledig bij mijn verstand was. 5 euro per maand voor de hartstichting.
Ze hadden als doel bloed- en harttesten in het basispakket. Dat leek me wel aardig.
Ik maakte een opmerking 'net als zyzz' (was iemand anders bij) en die trut moest lachen:mad: net alsof ze zeez kent.
Voelde me wel een beetje opgelicht achteraf:o

Annebole billies van DBB, als hartritme testen ooit in het basispakket komen; geen dank.

Ik irriteer me altijd mateloos aan de daklozenkrant verkopers bij supermarkten. Ik heb weleens gezegd dat ik een baantje voor ze heb maar dan schrikken ze zich het apenzuur.

Kan je er toch beter zelf bier mee kopen? :dunno:

er zijn mensen op de wereld die bier harder nodig hebben dan ik.

---------- Post toegevoegd Fri 29 Mar 2013 om 16:08 ----------

Ik ben ook een keer overgehaald tot zo'n donatie abonnement toen ik minder dan volledig bij mijn verstand was. 5 euro per maand voor de hartstichting.
Ze hadden als doel bloed- en harttesten in het basispakket. Dat leek me wel aardig.
Ik maakte een opmerking 'net als zyzz' (was iemand anders bij) en die trut moest lachen:mad: net alsof ze zeez kent.
Voelde me wel een beetje opgelicht achteraf:o

Annebole billies van DBB, als hartritme testen ooit in het basispakket komen; geen dank.

die gasten die leden werven op straat krijgen minimaal 7,5 euro per geworven zieltje. en dan heb je nog allerlei gasten op kantoor die niks doen. ik vind het knap dat ze dat allemaal kunnen doen van die 5 euro van jou, ik kan me goed voorstellen dat er geen geld meer over is voor dat doel. misschien kun je maandelijks een 10tje overmaken?

Er zullen ongetwijfeld al topics over bestaan maar naar aanleiding van het irritante gebedel tbv 'warchild' de hele week al op radio538 ben ik benieuwd naar jullie mening over liefdadigheid/goede doelen in het algemeen.

Ik zal aftrappen, ik vind het vragen om geld voor eender welk doel nogal schaamteloos en onbeschoft temeer omdat je vrijwel nooit een stem hebt mbt de besteding van de gelden.
Als ik dan zo'n duur 30 seconden spotje van de KNGF 6 keer per avond op 5 verschillende zenders voorbij zie komen vraag ik me af of dat geld niet beter besteed had kunnen worden.

Discuss!:)

Eens en nog erger vind ik die mensen die langs deuren gaan schooien om kleingeld.

Jezus... gemiddeld 15% van de inkomsten (PwC) worden daadwerkelijk besteed aan waar je denkt voor te betalen. Rest is overhead, en er is een maximum van 25% van de inkomsten dat ze mogen uitgeven aan meer werving.
Geef ze liever niks dan 10 euro nu.

''Goede doelen'' valt tegenwoordig heel wat onder, ook qua perspectief. Is het kansloos om aan een project te doneren, waarvan het geld naar een school gebouw gaat in bv. Haïti? Stel dat werkelijk al het geld in goede handen komt, dan is het alsnog moreel gebonden of jij dat wel of niet als een goed (genoeg) doel beschouwt. Al vallen alle ''goede doelen'', waar je niet direct in aanraking mee komt onder je eigen (pure) morele waarden. Dus nee, zeker niet kansloos als jij er om die reden voldoening uit haalt.

Genoeg over moreel, een ander perspectief waarmee mensen goede doelen benaderen is een praktische, dus je eigen omgeving. Wat heeft, had of zou invloed kunnen hebben op jou en je omgeving(negatief), waarvan jij je verantwoordelijk voelt, jouw aandeel in te brengen? Om een simpel voorbeeld te geven over een praktisch goed doel: Doneren naar kankeronderzoek. Ook niet kansloos.

Mijn conclusie: Het is niet kansloos zolang jij je onderzoek hebt gedaan naar de efficiëntie van jouw bijdrage, en/of de morele/praktische waarde die aan jouw bijdrage inherent zijn.

Laatst bewerkt:
De staat zou gewoon beter elke Belg/Nederlander die boven een bepaald bedrag verdient verplichten om plan ouder van minstens 1 kind te worden.

De staat zou gewoon beter elke Belg/Nederlander die boven een bepaald bedrag verdient verplichten om plan ouder van minstens 1 kind te worden.

Lol ben je al weer vergeten wat er met Plan gebeurd is een paar jaar geleden, toen het nog Foster Parents Plan heette?

Overigens geeft ik 5 euro aan stop aids now, ben er ingeluisd op Mysteryland door lekkere wijven in minimale kleertjes.

Ik zeg dit al jaren , het wordt GVD is tijd dat ze in Nederland gaan kijken,
is gewoon diep treurig wat er nog aan hulp hier geboden kan worden...

Nee we gaan eerst mensen helpen die er geen reet aan hebben :rolleyes:
water naar de zee brengen heet dat........

Ow ik heb net voor 2Euro een groen Anti pest bandje gekocht , HA.............
Groetjes......

• Topic Starter Topic Starter
eten, het is dan de bedoeling dat je 'extra' eten koopt en dit meegeeft aan hen.

Daar zou ik in een zwak moment misschien nog weleens aan mee kunnen doen, weet je tenminste waar je geld gebleven is.

---------- Post toegevoegd Fri 29 Mar 2013 om 18:22 ----------

Lol ben je al weer vergeten wat er met Plan gebeurd is een paar jaar geleden, toen het nog Foster Parents Plan heette?

Overigens geeft ik 5 euro aan stop aids now, ben er ingeluisd op Mysteryland door lekkere wijven in minimale kleertjes.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Alle goede doelen met mens als uitgangspunt heb ik totaal niets mee.

Goede doelen die dieren helpen wel, die beestjes zitten vaak in mindere toestanden wegens wangedrag van de mens.

heb vroeger nog "gewerkt" voor het rode kruis als bewakingsagent en het was toen -12 graden buiten,
ik moest de daklozen uit de verwarmde (!!) garage houden en niemand mocht 's nachts binnenkomen, terwijl het gebouw leeg was want ze gingen verhuizen (!)
Ik liet de mensen wel in de verwarmde parking slapen maar 's morgens kreeg ik tegen mijn kloten van de heren in hun dikke 7-reels omdat hunne oto niet in de garage kon...
En dan te bedenken dat er vrijwilligers in weer en wind stickers staan te verkopen voor die mannen... onbegrijpelijk maar zo zit de wereld in elkaar zeker??

Terug
Naar boven