AndroidHealthClinic

• XtM045: Beats The Gym •

Ano_1994_3

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
57
Lengte
1m81
Massa
72kg
Heyy DBB :wl: ,

Ik ben de ''XtM045'' :cool:

Waar is het allemaal begonnen ??

Ik wou altijd al naar de sportschool gaan maar ik mocht nog niet echt van mijn ouders voor ik 16 was en toen ik 16 was, was het nog een probleem vanwege school etc en ook omdat ik toen veel deed voetballen. Uiteindelijk gingen vrienden van mij ook fitnessen op het health center waar me broer ook een pasje had dus ik besloot om eens mee te gaan, toen ben ik 3 maanden op die pas wezen sporten. Toen ben ik overgestapt naar een echte sportschool en toen heb ik iets langer als 3 maanden rippetoe gevolgt wat ik een goed schema vond maar toch me motivatie begon te verliezen na deze tijd, dus heb vorige week besloten om toch over te stappen op iets anders. En dan zitten we nu op de dag van vandaag ;)

Me motivatie is weer helemaal terug en ik ben klaar om te KNALLLUHHHHH !!

Voeding

Ook me voeding is steeds beter en beter geworden, eerst at ik bijna alleen maar boterhammen en het avondeten. Nu is dat héél anders want ik heb nu ook brinta in me schema, elke morgen en zo vies vind ik het niet + ik eet nu altijd rond 12.30 rijst/pasta/kip maar sowieso iets voor eiwitten of een eitje bij de pasta ;) Ook cashew nootjes nu in de avond met naturel kwark, het schema word steeds beter zo en ik wil ook binnenkort tonijn uit blik proberen voor een snelle maaltijd !

Stats momenteel (23-02-2011)

16 Jaar
181 cm
65,5 kg

Splitschema 2011
Zie bijlagen, hierin staan ook me stats vermeld + progessie !
Dit is een 3-daags split gericht op massa.

Dus vanaf nu komt elke workout erop te staan, dus zorg ervoor dat je me volgt :yarly:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Workout A - 21/02/2011

Workout van Maandag even erop zetten ;)

Bench Press
5x5x50kg

Dips
3x10xBW

Incline Bench Press
3x6x35kg

Close Grip Bench Press
Overgeslagen wegens drukte :(

DB Fly's
3x12x8kg

EZ Bar lying triceps extension
1x12x15kg
1x10x15kg
1x10x15kg

Peck Deck
3x12x35kg

Wrist Curl
Overgeslagen wegens drukte.

Revurse Wrist Curl
Overgeslagen wegens drukte.

Al bij al toch een goede workout, jammer dat het zo druk was anders had ik 3 meer oefeningen kunnen doen .. Vind het vooral jammer van de CGBP :(
Incline Bench kan ik misschien wel op de 40kg ;) Fly's kan ook hoger en de triceps extension was wel zwaar .. Hoeveel weegt een EZ Bar ? ik heb het gerekent als 5kg dus 5kg aan elke kant = 15kg total.

Ik volg weer. :)
Vanwaar de afwisseling in oefeningen? (borst-tri-borst-tri-...)
De ez-bar die ik hier heb is 6,5kg. (fitness-seller, 50mm)

Als je 5RM bench nu 50kg is, zou ik iets lager beginnen, 45kg ofzo en dan elke week iets verhogen.
Zelfde voor alle oefeningen die je 3/5x5 doet.

ik ben ook weer van de partij:D check mijne ook nog ff af en toe

Je hebt ongeveer dezelfde stats als ik, maar ik ben helaas 3 jaar ouder :'). Gelukkig dat ik ook pas weer sinds 1 maandje serieus bezig ben en de motivatie dik aanwezig is.

ik volg je weer

Mij lijkt een ub/lb schema wel wat voor na Rippetoe. 4x in de week veel spiergroepen per keer nog steeds compound gericht en toch split achtig:P

ps wat vinden jullie trouwens van dit schema? iemand al eens bekeken? echt heftig. Al die fases.. je spieren krijgen elke schock die nodig is voor een groei om de 2 weken. Zijn op dit moment mensen mee bezig ik wacht eerst wel hun resultaat af.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/flex-get-big-schema-10-kg-10-weken-264430/

Mij lijkt een ub/lb schema wel wat voor na Rippetoe. 4x in de week veel spiergroepen per keer nog steeds compound gericht en toch split achtig:P

ps wat vinden jullie trouwens van dit schema? iemand al eens bekeken? echt heftig. Al die fases.. je spieren krijgen elke schock die nodig is voor een groei om de 2 weken. Zijn op dit moment mensen mee bezig ik wacht eerst wel hun resultaat af.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/flex-get-big-schema-10-kg-10-weken-264430/

Niks voor 'n beginner.

Ik volg weer. :)
Vanwaar de afwisseling in oefeningen? (borst-tri-borst-tri-...)
De ez-bar die ik hier heb is 6,5kg. (fitness-seller, 50mm)

Als je 5RM bench nu 50kg is, zou ik iets lager beginnen, 45kg ofzo en dan elke week iets verhogen.
Zelfde voor alle oefeningen die je 3/5x5 doet.

Compound voor de isolatie, dit zeiden ze ook dat ik dit beter kan doen en je zei zelf ook dat je het ermee eens was :p Vergeten ??

Je hebt ongeveer dezelfde stats als ik, maar ik ben helaas 3 jaar ouder :'). Gelukkig dat ik ook pas weer sinds 1 maandje serieus bezig ben en de motivatie dik aanwezig is.

aightt, heb je ook een log ?? denk het niet he want ik zie hem niet in je handtekening.

Compound voor de isolatie, dit zeiden ze ook dat ik dit beter kan doen en je zei zelf ook dat je het ermee eens was :p Vergeten ??

Alle presses zijn compounds hoor, dus ik zou het zo doen:

Bench Press
Incline Bench Press
DB Fly's

Dips
Close Grip Bench Press

Wrist Curl
Revurse Wrist Curl

Zo pak je de groepen één voor één waarbij telkens eerst de compounds en dan isolatie.

Alle presses zijn compounds hoor, dus ik zou het zo doen:

Bench Press
Incline Bench Press
DB Fly's

Dips
Close Grip Bench Press

Wrist Curl
Revurse Wrist Curl

Zo pak je de groepen één voor één waarbij telkens eerst de compounds en dan isolatie.

Jaa oke maar eerst zei je wat anders :p

Ik zou die dips naar voren halen als ik jou was. Vind het zelf lekkerder om wat sterker te dippen en mn triceps de genadeklap te geven met kleiner isolatiewerk zoals tricep extensions. Sowieso is dippen een compound en ook daarom kan je ze beter voor extensions doen. En dippen 3x tot falen doen, jezelf niet vastpinnen op 3x10.
Ook zou ik je flyes en pecdeck pas na je CGBP en dips doen, die oefeningen schieten niet op als je je borst al doodisoleert voor je er aan begint. Zou het zelf zo doen:

Benchpress
Dips (rechtop)
Incline Benchpress
CGBP
Dips
Flyes
Tricep Extensions
Pecdeck

Zou ook voorzichtig zijn met je voorarmen isoleren. Je pakt ze mee met de meeste UB-oefeningen en als je je voorarmen overtrained/blesseerd heb je een groot probleem. Als je ze dan toch wil pakken zou ik eerder hammercurls erbij pakken op rug/biceps/schouder dag.

Met je upright rows je handen zo dicht mogelijk bij elkaar om de nadruk te leggen op je monnikskapspier ipv je delts (vooral je delts ontzien ivm herstel).

Zou ook óf barbell rows doen óf dumbbell rows. Als je het qua energie trekt is t prima, maar ik twijfel over de effectiviteit. Misschien ook een idee om met pullups/chinups te beginnen (voor t deadliften).

Voor de rest lache schema :)

Upright rows zijn toch vooral voor zijkant schouders?
Als je ze doet voor traps zou ik lateral raises erbij doen.
Voor onderarmen misschien enkele sets minder maar ik zou ze toch apart pakken.
Voor rug kan je denk ik beter de lat pulldown vervangen door pullups dan dumbbell/barbell rows.

Wat betreft de volgorde ben ik het met McMetronome eens.

Haha, dit is nog van vorige log hé maar weet niet wie gelijk heeft ??
Zelf had ik ze ook eerst zoals jij ze hebt ingedeeld maar toen zeiden jullie dit en pakte ik de volgorde van mcmetronome

Ah, sorry. :D
Had de post van McM niet goed gelezen dan.
Ik zou het doen zoals in mijn vorige post, dus eerst borst en dan triceps.
En gewoon per spiergroep eerst compounds en dan iso.
Eerst alle compounds, ongeacht de spiergroep, past meer bij fullbody imo.
Ieder zijn ding. :)

Oke, ja zelf vond ik het ook wat fijner om eerst de borst te pakken en daarna triceps ;)
Zit ik 3x op de bandruk maandag haha, flat, incline en closegrip

best wel zin om morgen eens me benen volledig te trainen, weet niet maar door dit forum vind ik het ook best leuk om benen te trainen terwijl al me maten doen dat niet ofja eentje wel die ook serieus bezig is

Succes man, ga je volgen want je bent een leeftijdgenoot;)
heb je een voedingsschema?

Succes man, ga je volgen want je bent een leeftijdgenoot;)
heb je een voedingsschema?

whehe, umhh ja soort van ;)

Kcal 3376
Eiwitten 208
Koolhydraten 402
Vetten 72

Dit is zonder extra's , sommige dagen zit ik rond de 4000 maar meestal rond dit getal ;)

Okey netjes;)

Jup, hoop alleen dat ik er op vooruit kom ..
Ik blijf namelijk steeds wat meer toevoegen als ik na 2 weken niet wat zwaarder ben, kan best wel eens zijn dat ik een snelle stofwisseling heb en wel tegen de 4000 aanmoet zitten :(

Maar hoop het van niet ..

heb je al beginpics trouwens?

Jup, hoop alleen dat ik er op vooruit kom ..
Ik blijf namelijk steeds wat meer toevoegen als ik na 2 weken niet wat zwaarder ben, kan best wel eens zijn dat ik een snelle stofwisseling heb en wel tegen de 4000 aanmoet zitten :(

Maar hoop het van niet ..

Fullbody verbruikt meer dan een split, dus als je je voeding gelijk houdt zal het gewicht wel komen.

Terug
Naar boven