MuscleMeat

XtM045: Beats Rippetoe

Bench, deadlift, shoulder press en Squat 5x5 doen en elke week verzwaren. Zul je veel aan hebben( ook met je ander oefeningen doordat je sterker wordt ).

Verder je DL/Press dag omwisselen met je benen dag en t is wel goed te doen.

Zou ook, persoonlijk, chins toevoegen na je deads voor 3x6( evt. verzwaard ) en je incline bench 3x6 doen.

Edit: zou ook reverse fly's toevoegen en je BB curls 3x8 doen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bench, deadlift, shoulder press en Squat 5x5 doen en elke week verzwaren. Zul je veel aan hebben( ook met je ander oefeningen doordat je sterker wordt ).

Verder je DL/Press dag omwisselen met je benen dag en t is wel goed te doen.

Zou ook, persoonlijk, chins toevoegen na je deads voor 3x6( evt. verzwaard ) en je incline bench 3x6 doen.

Edit: zou ook reverse fly's toevoegen en je BB curls 3x8 doen.

Oke, thankss alle voor de tips , die repranges zijn handig om te weten ;)
Dus workout 2 met 3 wisselen ??

Ik post zo weer even het aangepast schema binnen 10-20minuten

nog tips ??
Ik heb nog 1 oefening bij de kuiten toegevoegd, maar ik ken alleen de calf raises en ik moet sowieso kijken waar ik hem staand kan doen.

Biceps 1/2 oefening ? Anders misschien hammer curls vervangen voor cable curls maar ik zie wel. Ik ga ook na elke workout dan 2 oefeningen voor me buikspieren te pakken, crunches + knee raises denk ik.

More tips ?

Bijlagen

nog tips ??
Ik heb nog 1 oefening bij de kuiten toegevoegd, maar ik ken alleen de calf raises en ik moet sowieso kijken waar ik hem staand kan doen.

Biceps 1/2 oefening ? Anders misschien hammer curls vervangen voor cable curls maar ik zie wel. Ik ga ook na elke workout dan 2 oefeningen voor me buikspieren te pakken, crunches + knee raises denk ik.

More tips ?

Calf raises kan je ook in de smith doen, als die er is.
Je kan voor biceps ook standing bicep curls (alternate) doen.
Eventueel wrist curls voor de onderarmen.

Calf raises kan je ook in de smith doen, als die er is.
Je kan voor biceps ook standing bicep curls (alternate) doen.
Eventueel wrist curls voor de onderarmen.

Jaa, Smith hebben we ook jaa maar ik we hebben ook een squat machine en volgens mij ook iets voor calf raises staand moet ik even kijken morgen.

Biceps kan staand ja met dumbbells bv en de andere oefening met een ez bar

++ Ik zie net dat ik 2x schouders in het schema heb staan.

Dit heb ik nu; een foutje gemaakt ergens :S

Dag 1: Borst Triceps
Dag 2: Benen Schouder Traps
Dag 3: Rug Schouder Biceps

Ik denk dat ik het beter zo kan doen;

Dag 1; Borst Triceps
Dag 2; Benen Kuiten Voorarmen
Dag 3; Rug Schouder Traps Biceps

Op dag 3 heb ik de traps gezet omdat dat toch maar 1 oefening is, of zou ik voor traps meerdere oefeningen pakken ?

Dag 1 is sowieso goed, maar ben twijfelen tussen dag 2 en 3 ..
Of zeggen jullie ik zou het anders doen ?

Traps staan op de goede plek, is gewoon een rugspier dus imo train je die gewoon bij rug. Zou gewoon 4 setjes van 8 op je lievelings oefening pakken voor traps, veel variatie heeft die niet nodig.

Ik zou onderarmen bij borst triceps plakken, dit omdat je rugtraining ook belastend is voor je onderarmen en je dus neit wilt hebben dat die ook maar enigszins gaar zijn wanneer je je rug gaat trainen.

Traps staan op de goede plek, is gewoon een rugspier dus imo train je die gewoon bij rug. Zou gewoon 4 setjes van 8 op je lievelings oefening pakken voor traps, veel variatie heeft die niet nodig.

Ik zou onderarmen bij borst triceps plakken, dit omdat je rugtraining ook belastend is voor je onderarmen en je dus neit wilt hebben dat die ook maar enigszins gaar zijn wanneer je je rug gaat trainen.

Ohjaa had ik nog niet aan gedacht ;) Even veranderen dan maar.

Volgens mij is ie nu goed.

Alleen moet ik dan de repranges zien te vinden wat het beste werkt bij de andere oefeningen

Bijlagen

Heb ook nog buik toegevoegd voor als er tijd is na de workout.

Knee raises en crunch

Ik vind wel jammer dat je met Rippetoe stopt maarja jij was er al een tijdje mee bezig en afwisseling zal je spieren ten goede komen:) Succes met de split straks en ik blijf je wel volgen:P Ik wil ook niet eeuwig Rippetoe blijven doen;P

Bij die stronglifst van 5x5, is dat ook 5x5xhetzelfde gewicht?? Lijkt me erg zwaar. mja k heb me daar nog niet in verdiept dus weet nog niet hoe het in elkaar zit precies.

Buik zou ik niet elke workout doen.
Dag 3 ziet er wel zwaar uit?
Ik zou eerder schouders bij benen zetten, maar dat is persoonlijk.
Qua oefeningen en sets/reps zit je nu wel goed denk ik.

Schouders bij de benen zetten ? Ja is goed, vond dag 2 al weinig en dag 3 veel maar dag 3 is meestal op vrijdag en dan ben ik al 1 uur thuis :P

Dan verander ik dat nog even, maar ga eerst film afkijken :P

K heb dan nu

Dag 1: Borst, Triceps & Voorarmen
Dag 2: Benen, kuiten & Schouders
Dag 3: Rug, Traps, Biceps

Het zal nu wel ongeveer weer kloppen, denk ook dat ik dan morgen ofzo een nieuwe log begin ;)

Bijlagen

Ik zie net dat je voor buik 20-20-18 doet?
Buik kan je net als de rest trainen hoor, dus 8-12.
Voor de rest zou ik er niks meer aan veranderen. :)

Lol 20-20-18 :P Ja even veranderen ..
Dus dan is ie klaar om morgen te gebruiken, gelukkig ken ik alle oefeningen al die ik morgen ga gebruiken :)

Bedankt voor de hulp, heb weer helemaal zin om weer te gaan

Ik zou die dips naar voren halen als ik jou was. Vind het zelf lekkerder om wat sterker te dippen en mn triceps de genadeklap te geven met kleiner isolatiewerk zoals tricep extensions. Sowieso is dippen een compound en ook daarom kan je ze beter voor extensions doen. En dippen 3x tot falen doen, jezelf niet vastpinnen op 3x10.
Ook zou ik je flyes en pecdeck pas na je CGBP en dips doen, die oefeningen schieten niet op als je je borst al doodisoleert voor je er aan begint. Zou het zelf zo doen:

Benchpress
Dips (rechtop)
Incline Benchpress
CGBP
Dips
Flyes
Tricep Extensions
Pecdeck

Zou ook voorzichtig zijn met je voorarmen isoleren. Je pakt ze mee met de meeste UB-oefeningen en als je je voorarmen overtrained/blesseerd heb je een groot probleem. Als je ze dan toch wil pakken zou ik eerder hammercurls erbij pakken op rug/biceps/schouder dag.

Met je upright rows je handen zo dicht mogelijk bij elkaar om de nadruk te leggen op je monnikskapspier ipv je delts (vooral je delts ontzien ivm herstel).

Zou ook óf barbell rows doen óf dumbbell rows. Als je het qua energie trekt is t prima, maar ik twijfel over de effectiviteit. Misschien ook een idee om met pullups/chinups te beginnen (voor t deadliften).

Voor de rest lache schema :)

Upright rows zijn toch vooral voor zijkant schouders?
Als je ze doet voor traps zou ik lateral raises erbij doen.
Voor onderarmen misschien enkele sets minder maar ik zou ze toch apart pakken.
Voor rug kan je denk ik beter de lat pulldown vervangen door pullups dan dumbbell/barbell rows.

Wat betreft de volgorde ben ik het met McMetronome eens.

Upright rows zijn toch vooral voor zijkant schouders?
Als je ze doet voor traps zou ik lateral raises erbij doen.
Voor onderarmen misschien enkele sets minder maar ik zou ze toch apart pakken.
Voor rug kan je denk ik beter de lat pulldown vervangen door pullups dan dumbbell/barbell rows.

Wat betreft de volgorde ben ik het met McMetronome eens.

Zijkant/bovenkant. Focus ligt niet echt op de traps maar je gebruikt inderdaad een groot deel van de bovenste helft van je rug.

Ik zou die dips naar voren halen als ik jou was. Vind het zelf lekkerder om wat sterker te dippen en mn triceps de genadeklap te geven met kleiner isolatiewerk zoals tricep extensions. Sowieso is dippen een compound en ook daarom kan je ze beter voor extensions doen. En dippen 3x tot falen doen, jezelf niet vastpinnen op 3x10.
Ook zou ik je flyes en pecdeck pas na je CGBP en dips doen, die oefeningen schieten niet op als je je borst al doodisoleert voor je er aan begint. Zou het zelf zo doen:

Benchpress
Dips (rechtop)
Incline Benchpress
CGBP
Dips
Flyes
Tricep Extensions
Pecdeck

Zou ook voorzichtig zijn met je voorarmen isoleren. Je pakt ze mee met de meeste UB-oefeningen en als je je voorarmen overtrained/blesseerd heb je een groot probleem. Als je ze dan toch wil pakken zou ik eerder hammercurls erbij pakken op rug/biceps/schouder dag.

Met je upright rows je handen zo dicht mogelijk bij elkaar om de nadruk te leggen op je monnikskapspier ipv je delts (vooral je delts ontzien ivm herstel).

Zou ook óf barbell rows doen óf dumbbell rows. Als je het qua energie trekt is t prima, maar ik twijfel over de effectiviteit. Misschien ook een idee om met pullups/chinups te beginnen (voor t deadliften).

Voor de rest lache schema :)

Oke, dan zal ik die volgorde aanhouden ;) Maar wat bedoel je met dippen rechtop en gewoon dippen ??

Denk dan dat ik dumbbell rows ga pakken want die vind ik veel fijner en voor mijn gevoel werkt die ook beter en over dat pullups/chinups moet ik even kijken want toen ik dat altijd deed was ik KAPOT na die oefening. Even proberen deze week en kijken of ik het erin doe. Even weer wat veranderen :)

Oke, dan zal ik die volgorde aanhouden ;) Maar wat bedoel je met dippen rechtop en gewoon dippen ??

Denk dan dat ik dumbbell rows ga pakken want die vind ik veel fijner en voor mijn gevoel werkt die ook beter en over dat pullups/chinups moet ik even kijken want toen ik dat altijd deed was ik KAPOT na die oefening. Even proberen deze week en kijken of ik het erin doe. Even weer wat veranderen :)

Hoe rechterop je je bovenlijf houd hoe meer je je triceps aanspreekt en hoe minder je je borst aanspreekt.
Vind DB Rows persoonlijk wel lekker.

Terug
Naar boven