Fitness Seller

Obligaties

MMAjunkie

Advanced Bodybuilder
Waardering
161
Lengte
1m77
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Dag DBB,

Ik zou graag staatsobligaties kopen (van een Euroland), de rente op de bank is waardeloos, dus kan ik net zo goed iets proberen waar ik meer voor kan krijgen.

http://www.iex.nl/Obligatie-Koers/195241/NL-375-2014-07-15.aspx
Hier is al een jaar lang een dalende lijn in te zien, is het dan goed om nu te kopen, voor bijvoorbeeld 5 jaar lang, omdat de kans groot is dat we over 5 jaar weer uit de crisis zijn?

Heeft iemand tips voor mij, zoals welke bank, voor hoeveel geld, waar moet ik rekening mee houden etc.

Had al begrepen dat ik een effectenrekening moet hebben, moet dit bij speciale banken of Alex/Binck ofzo, of kan dit bij elke bank?
De vooruit te betalen rente, had hier ook over gelezen, maar vond dat een beetje raar, stel je datum van de obligatie is 1 juli, en het zou nu 1 juni zijn, dan moet ik één maand vooruitbetalen? En zo ja, waarom zou ik dat gaan doen?

Groettttttjes

Laatst bewerkt:
ja die zullen vast veel waard zijn op dit moment.

• Topic Starter Topic Starter
3.75% rente versus 2.1% rente.
Niet veel maar toch iets..

Maar bedankt voor je nuttige toevoeging man

Als je het niet nodig hebt. Is een termijndeposito misschien ook nog wel eens intressant.

• Topic Starter Topic Starter
Hoogste die ik daar zie is 2.60%, en dan staat het vijf jaar vast.
Is de kans dat de rente in vijf jaar weer boven die 2.60% komt aanzienlijk?
Of groeit het % van zo'n deposito mee?

Nee groeit niet mee maar als je kijkt voor 'groene'depositos krijg je belastingvoordeel ;) dat kan soms nog intressanter zijn dan puur de rente. Maar hier houdt mijn kennis wel even op. Maar is misschien ook wel het uitzoeken waard.

Terug
Naar boven