XXL Nutrition

Ode aan SEINFELD: beste sitcom ooit, period.

Bezoekers in dit topic

Ik had Seinfeld nog nooit eerder gezien, pas toen het op Comedy Central verscheen ben ik het gaan kijken. Ik ben er van gaan houden, Kramer FTW!
 
Married With Children, beste sitcom ooit, period.
 
Seinfeld is ook 1 van mijn favoriete comedy series, zo niet meest favoriet.
Snap ook niet dat er mensen zijn die wél Family Guy leuk vinden maar Seinfeld niet.
Ben in seizoen 9 van Seinfeld en het einde is in zicht :(
Close second is Scrubs.
Kan soms in een deuk liggen maar de serieuze momenten zijn ook goed gekozen.
Daarna The Office maar na seizoen 4 of 5 vond ik het niet zo interessant meer.

Trouwens een tip voor degenen die het nog niet kennen: Archer.
Soort van 18+ tekenfilm met bijdehante humor over een soort spionnenbureau waar de collegas elkaar het leven zuur maken.
 
Seinfeld staat ook echt onderaan bij mij, zap het meteen weg. Is echt iets wat dan op tv komt en ik me dan realiseer dat het veel te laat is.
 
Ik snap die hele scrubs hype niet. Dat is nou een serie waar ik echt niet naar kan kijken.

Seinfeld moet je gewoon echt even voor gaan zitten. Beginnen bij seadon 1 en dan door kijken. De latere seasons zijn wel beer imo maar vamaf season 4 wordt het echt cool.
 
Mensen in de medische sector zouden in principe scrubs toch beter kunnen appreciëren.
Voor 1 keer geen spoed-toestanden,het is eens wat wat anders...de kalmere dagen?
Wordt goed de draak gestoken met de machtsverhoudingen tussen interns,chirurgen etc etc.
Of met de stress die je best gekke dingen laat doen.Lekker uitvergroot maar toch niet zo vergezocht als je zou denken.
Niet om te zeggen een topper maar zeker degelijk.

Seinfeld kan je zeker van genieten maar voor mij vooral een goed stukje geschiedenis.
Keek ik graag in tandem met Taxi (met Andy Kauffman).

Friends volledig af kraken is erover.Het was nu eenmaal zo mainstream dat er natuurlijk veel touchy feely andere zaken zijn ingekropen maar het heeft zeker zijn goede momenten.
Denk dat als je een dismissive persoonlijkheid hebt(tov specifieke mainstream toestanden/clichés)je natuurlijk wel wat meer moeite hebt ermee en dan is Seinfeld ook wat meer je ding.
Friends voor die tijd leuke rare toestanden/personages en zeker als je in die periode bent opgegroeid zal dit je smaken.Humor vloeit gewoon voort uit al de jaren '90 comedy..die toen beperkt succes hadden tot ze deze "kaskraker" te pakken kregen.


En office UK pak beter dan US al doet Us er een zeer zeer goede gooi naar.
Moet er zeker niet voor onder doen.
Heb voor al die comedy series best iets.
Als je veelzijdig bent ingesteld kan veel goede comedy je smaken.

De acteurs zelf zijn vaak zwaar onderschat in amerika,vooral zij die al wat langer in de business zitten met kleinere rollen.Terwijl dat stuk voor stuk toppers zijn op zich.
Jammer.
 
natuurlijk heeft Friends zijn momenten. Het is ook geen kwestie mainstream afzeiken, seinfeld is ook populair. Het is pas nadat je een aantal Friends eps hebt gezien en daarna weer eens Seinfeld dat je imo de genialiteit van de laatate gaat zien. Natuurlijk heeft friends een wat meer inhaak gehalte. Je kan iedere aflevering altijd aanzetten en ie zit er direct wel in. Er zittej niet zo veel lopende verhaallijnen in. Ik heb ook wel krom gelegen bij sommige Friends afleveringen. Echter komt er altijd weer die 90210 vibe in terug en dan is wel jammer.
 
Tja toen ik Scrubs eerst voorbij zag komen dacht ik ook van "wtf is dit voor vage shit", tot ik een keer echt geen reet te doen had en Scrubs het enige op TV was dat me nog een klein beetje kon boeien.
Na die keer echt een volledige aflevering te hebben gekeken vond ik het een stuk toffer.
Alsnog, smaken verschillen en ze veranderen ook natuurlijk.

Friends was wel ok, maar een beetje tja... weet niet.
Het moest gewoon een toegankelijke serie zijn voor iedereen.
Ik ga niet de hipster uithangen en mainstream haten, alles wat je op tv ziet is mainstream.
Chandler en Phoebe maakten de serie grappig, al die anderen waren gewoon totaal niet grappig.
Vond het vroeger leuker dan nu.

Ik heb de complete Friends serie op mijn HD staan trouwens :D
Pas geleden nog afgekeken, gewoon omdat het op zich zo voordat ik in slaap val wel lekker wegkijkt.
Zelfde voor That 70's show, geen geweldige serie maar om een beetje weg te doezelen is het echt zwaar relax omdat je gewoon niet hoeft op te letten (en soms nog grappige stukjes ook).

Ik snap dan op mijn beurt weer niet waarom Curb your enthusiasm grappig moet zijn.
Je voelt wel dat er aandacht aan het schrijven er van is besteed maar het raakt kant noch wal.
Het probeert soms grof te zijn of een "bam zo dit is het grappige moment" te hebben maar zo flauw..
 
Ik voel me onbegrepen. Ik vind Seinfeld geen reet aan, sorry. Ook Scrubs en Married With Childeren staan onderaan mijn lijst. Misschien is het de leeftijd of de verbetering in techniek en het acteren, ik weet het niet.
 
Ik vond seinfeld altijd een saaie serie toen ik het net kende. Na een tijdje kwam ik erachter dat de serie heel erg gewaardeerd was en volgens sommige lijsten de beste serie aller tijden is. Toen heb ik het nog maar een kans gegeven en ik zie de humor er nu wel van in. Kan er af en toe wel om lachen, maar kvind nog steeds de personages niet erg interessant. Ook vind ik het raar dat jerry met zo'n hoog stemmetje praat en dat iedere scene bij hem thuis toevallig alledrie zn vrienden op bezoek komen :D
 
King of Queens 200 x beter dan alles wat hier genoemd is. Vervolgens komt Everybody loves Raymond.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ZidUzpou4kI

3:30 - 4:00

Zeker 1 van mijn favoriete seinfeld momenten.

"Use it in a sentence.
- Man that Michael Jordan is so fony...
WHY DID YOU TELL HEM?!"

****ing epic, ik ging echt stuk.
 
King of Queens 200 x beter dan alles wat hier genoemd is. Vervolgens komt Everybody loves Raymond.

Hmmm tja smaken verschillen he
King of Queens = Die bolle of die milf zegt eerst wat, vervolgens doet hij/zij het tegenovergestelde, hij/zij komt er achter en moet het goed maken.
Heeeeeel soms zitten er wel grappige dingen tussen.

Everybody loves Raymond gaat dan nog wel op zich.
 
King of Queens, mja, niet mijn ding.
 
Zonde.

Man ik heb afleveringen die ik voor het eerst zag in het begin echt kapot gelegen van het lachen, dat er tranen over mijn wangen liepen. Inmiddels elke aflevering wel 15 x gezien en blijft gewoon mooi.
 
Acteerwerk: 5/10
Niveau van de grappen: 5/10

Conclusie: slechte sitcom

Come at me bro
 
Ik come niet at je. Smaken verschillen bro.
 
Back
Naar boven