Fitness Seller

oefeningen armspieren

ericy

Novice
Waardering
0
heej mensen

ik zwem zelf erg veel.
hierbij wil ik meer kracht hebben in me armspieren maar ook meer uithoudingsvermogen, om middellange afstanden (bijv. 100 meters) sneller kan, maar ook dat langer volhoudt.
is het verstandig om dan op te drukken (miss zelf met verhoging bij benen) of juist niet
bij nee wat is wel handig (om thuis te doen, want thuis kan ik vaker trainen)
het is niet echt mij bedoeling om zeg maar grotere spieren te krijgen alhoewel t natuurlijk wel mooi meegenomen is als dat gebeurd ;)

alsvast bedankt :D

Opdrukken is goede arm en borst oefening, kan je er nog bij optrekken. Voor de rest heb je toch materiaal nodig lijkt me. d

• Topic Starter Topic Starter
ja met zwemmen train ik idd me hele lichaam,
maar ik weet dat armspieren mijn "zwakte" zijn vandaar:P
maar bedankt

probably horsesh*t

oke ga me bijna schamen
maar wat is dat :S

Ik heb weinig weet van zwemmen, maar het is belangrijk dat je de duur aanhoudt waarvoor je traint. Stel de 100 meter doe je in 1.30 (weet niet of dat realistisch is, maar je snapt mn punt), zorg dan ook voor een oefening waarbij je de armspieren gedurende 1.30 minuten belast.

Denk hierbij aan box- MMA- of kickboxtrainingen, die trainen ook steeds 3 of 5 minuten met 1 minuut rust, precies zoals in de ring bij een echt gevecht.

Wellicht ten overvloede, maar toch nog even: Je moet het verschil zien tussen explosieve kracht en spierconditie. In jouw geval is spierconditie een stuk belangrijker lijkt me. De eerste 50 meter voorliggen en vervolgens bijna verdrinken van verzuring is geen optie.

Tevens is (volgens mij) je triceps je belangrijkste armspier bij het zwemmen, hoewel dat misschien verschilt per slag. Hoe je die spier het best kunt trainen kun je vinden bij de sectie oefeningen.

Voer je oefeningen explosief uit, want dat doe je bij zwemmen ook, en zorg voor een relatief laag gewicht om het aantal reps hoog te houden. Het is even zoeken naar een gewicht dat je 1.30 minuut kan tillen.

Deze oefeningen geven je niet direct enorme armen, maar zijn mijns inziens wel het meest effectief voor wat je doet.

En iedereen mag me uiteraard corrigeren als ik fout zit. Dat zou heel goed kunnen namelijk ;).

Jitsu, de rondes zijn inderdaad 3 of 5 minuten. Met één minuut rust. Maar goeie vechters trainen langer dan 3 minuten of 5 minuten. Zodat ze weten dat ze conditioneel niet uitgeput raken. Ik ben niet bang om klappen te krijgen maar WEL om conditioneel uitgeput te raken.

Maar even op de vraag; voor uithoudingsvermogen moet je zorgen dat je veel reps maakt. Wil je echt kracht training dan moet je denk aan weinig reps. Je kunt natuurlijk nu eerst voor een bepaalde periode licht gaan trainen. Veel herhalingen maken, per spiergroep verschillend. Naardat je spieren meer uithoudingsvermogen gaan krijgen. Kan je overstappen naar kracht training weinig herhalingen met zo zwaar mogelijk gewichten (oefeningen correct uit blijven voeren).

Ben je lid van een sportschool? Heb je thuis materieel ?

Jitsu, de rondes zijn inderdaad 3 of 5 minuten. Met één minuut rust. Maar goeie vechters trainen langer dan 3 minuten of 5 minuten. Zodat ze weten dat ze conditioneel niet uitgeput raken. Ik ben niet bang om klappen te krijgen maar WEL om conditioneel uitgeput te raken.

Maar even op de vraag; voor uithoudingsvermogen moet je zorgen dat je veel reps maakt. Wil je echt kracht training dan moet je denk aan weinig reps. Je kunt natuurlijk nu eerst voor een bepaalde periode licht gaan trainen. Veel herhalingen maken, per spiergroep verschillend. Naardat je spieren meer uithoudingsvermogen gaan krijgen. Kan je overstappen naar kracht training weinig herhalingen met zo zwaar mogelijk gewichten (oefeningen correct uit blijven voeren).

Ben je lid van een sportschool? Heb je thuis materieel ?

We lullen nu in 2 topics met elkaar, maar goed, lijkt me hier relevant...

Je stelt dat je eerst met veel reps je conditie kan trainen om vervolgens met weinig reps kracht te kweken.

Is andersom ook een optie? Ofwel, heeft het voordeel om je spierconditie te trainen als je al reeds een goede explosieve kracht hebt?

Opdrukken met je handen dicht bij elkaar focust zich meer op de armen .
Optrekken zou ik zeker doen als zwemmer . Die gebruiken hun lats namelijk heel vaak . Zeker bij crawl of vlinderslag .
Als je echt een goede zwemmer wil worden , ga dan naar de sportschool tussen je zwemtrainingen in .

Opdrukken met je handen dicht bij elkaar focust zich meer op de armen .
Optrekken zou ik zeker doen als zwemmer . Die gebruiken hun lats namelijk heel vaak . Zeker bij crawl of vlinderslag .
Als je echt een goede zwemmer wil worden , ga dan naar de sportschool tussen je zwemtrainingen in .

train dan wel je hele lichaam he! want zwemmers gebruiken ook veel benen:D!

haha ik kan hier zeker heel veel mee
bedankt :D
ow en wat veel mensen vergeten
maar je gebruikt idd je hele lichaam
maar 1 van je belangrijkste spiergroep is je buik :P
maar jah dat kan ik weer weten
maar bedankt jullie zijn top :D

Terug
Naar boven