Fitness Seller

Olympische Spelen 2012 Londen

Martina heeft dan wel niks gewonnen maar 6e op de Olympische finale 100m vind ik ook 100 malen beter dan het goud op windsurfen.

Ben ik wel met je eens. Hoe toegankelijker/groter de sport des te moeilijker het is om een medaille te halen. Vooral bij kleine sporten zie ik soms spelers op de OS waarvan ik denk: "dat kan ik ook als ik vanaf nu 4 jaar full-time die sport zou gaan trainen".

Ik ben zelf helemaal leip geworden van dat baanwielrennen. Wat vind ik dat ongelofelijk vet zeg. Ik ga eens kijken of ze daar in NL een open dag van hebben, ik heb namelijk volgens mij wel sprintbenen :D

Toegankelijkheid van een sport zegt niet alles over de moeilijkheid om een medaille te halen in zo'n sport. Atletiek is dan misschien de meest toegankelijke sport maar het blijft ook maar een select groepje landen dat daar de dienst uitmaakt.

Wat verspreider dan bij andere sporten omdat Afrikaanse landen daar ook meetellen maar atletiek is zo'n beetje de enige sport waar 'armere' landen ook meetellen. Als je dat als criterium opstelt zijn andere sporten altijd al minder belangrijk omdat je voor de meeste andere sporten nou eenmaal meer faciliteiten nodig hebt.

Vind zelf atletiek ook wel de moeder aller sporten maar het blijft nog steeds zeer lastig om in een willekeurige andere grote sport zoals judo, roeien, zwemmen etc een medaille te halen laat staan een gouden medaille. Zeker op de koningsnummers waar het niveau over het algemeen het hoogste ligt.

Er zijn op de spelen een aantal nummers met een grote status, wie daar excelleert zal meer aandacht boeken dan iemand die op een 'bijnummer' een medaille pakt.

Toegankelijkheid van een sport zegt niet alles over de moeilijkheid om een medaille te halen in zo'n sport. Atletiek is dan misschien de meest toegankelijke sport maar het blijft ook maar een select groepje landen dat daar de dienst uitmaakt.

Wat verspreider dan bij andere sporten omdat Afrikaanse landen daar ook meetellen maar atletiek is zo'n beetje de enige sport waar 'armere' landen ook meetellen. Als je dat als criterium opstelt zijn andere sporten altijd al minder belangrijk omdat je voor de meeste andere sporten nou eenmaal meer faciliteiten nodig hebt.

Vind zelf atletiek ook wel de moeder aller sporten maar het blijft nog steeds zeer lastig om in een willekeurige andere grote sport zoals judo, roeien, zwemmen etc een medaille te halen laat staan een gouden medaille. Zeker op de koningsnummers waar het niveau over het algemeen het hoogste ligt.

Er zijn op de spelen een aantal nummers met een grote status, wie daar excelleert zal meer aandacht boeken dan iemand die op een 'bijnummer' een medaille pakt.

Als je kijkt naar de medaille verdeling van atletiek (google athletics, krijg je direct overzicht van OS2012) deze OS dan zie je nou net een mooie verdeling van de medailles tussen een vrij grote verzameling landen, anders dan bijvoorbeeld gewichtheffen.

Judo is dan ook een immens gote sport, evenals roeien (studentensport wereldwijd) en zwemmen.

• Topic Starter Topic Starter
Stok brak

weet iemand de precieze tijden van de finale 200m sprint (m) en 110m horden (m)?

Wow dat ongeluk van Matthias Steiner, sick dat hij niks heeft.

Nl doet het goed met bmx

Zo de t*ring, Ellen Hoog raakte die andere meid keihard op haar hoofd met de hockeystick. Bloeden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Totaal geen bewerking ook op die foto :o

Zij is dan ook wel de knapste van dat hele team

Terug
Naar boven