AndroidHealthClinic

Olympische Spelen 2012 Londen

• Topic Starter Topic Starter
Samen met VDH is dit gewoon 1 van de knapste overwinningen ooit door een Nederlandse sporter. Geesink die een Japanner in eigen huis versloeg blijft ook legendarisch.

Ellen van Langen was vooral overwachts en bij atletiek. Een discipline waar Nederlanders over het algemeen geen hoge ogen gooien tijdens een olympiade.

Qua sportploegen dames waterpolo en volleybal in Atlanta. Vooral die laatste wordt de grootste sportprestatie ooit genoemd door een Nederlands team/sporter.

Ellen van Langen was vooral overwachts en bij atletiek. Een discipline waar Nederlanders over het algemeen geen hoge ogen gooien tijdens een olympiade.

Qua sportploegen dames waterpolo en volleybal in Atlanta. Vooral die laatste wordt de grootste sportprestatie ooit genoemd door een Nederlands team/sporter.

Zeker maar de titels van VDH, Zonderland en Geesink zijn wel aansprekender.

Volleybal is zeker voor Nederland een legendarische overwinning, mede gelet op de route er naar toe.

Samen met VDH is dit gewoon 1 van de knapste overwinningen ooit door een Nederlandse sporter. Geesink die een Japanner in eigen huis versloeg blijft ook legendarisch.

Anton Geesink is een held. Machtige prestatie. Een echte opvolger van Pieter van den Hoogeband hebben we helaas niet, die races tussen hem en Thorpe waren ook legendarisch.

Opvolger van Inge de Bruijn hebben we wel.

Laatst bewerkt:
gewichtheffen mannen +105 kg:
[Link niet meer beschikbaar]

Epke-Zonderland-in-the-Lo-008.jpg

The men's high bar final provided the most sensational spectacle the North Greenwich Arena has yet witnessed, as Epke Zonderland of the Netherlands reached stratospheric heights to take the gold. Zonderland became the first ever male gymnast to win a medal for his country, and he did it with the kind of style that would earn him instant entry to the Dangerous Sports Club, not to mention British Airways' frequent flyer programme.

http://www.guardian.co.uk/sport/2012/aug/07/london-2012-gymnastic-gold-epke-zonderland

The Guardian heeft superlatieven te kort.

gewichtheffen mannen +105 kg:
[Link niet meer beschikbaar]

Ietwat teleurstellend allemaal. Geen chigichev, steiner op zijn retour, salimi die niet gepushed wordt.. -105 was ook maar zozo. De heavyweight vrouwen was het spektakel dit jaar!

Zeker maar de titels van VDH, Zonderland en Geesink zijn wel aansprekender.

Volleybal is zeker voor Nederland een legendarische overwinning, mede gelet op de route er naar toe.
Het Bankrasmodel, idd.

Waarom zijn die titels meer aansprekend dan die van Van Langen?

Morgen EINDELIJK BMX op het programma. zat ik al ff op te wachten. leuke sport.

Het Bankrasmodel, idd.

Waarom zijn die titels meer aansprekend dan die van Van Langen?

Een 800m vrouwen heeft gewoon minder status. Vind zelf de overwinning van Van Langen heel mooi en zelfs mooier dan de volleyballers maar de status van een 800m vrouwen is gewoon lager dan een finale koningsnummer zwemmen, Judo in het hol van de leeuw of een turnoefening op het hoogste niveau waar je goud mee wint.

Gaat moeilijk worden voor de beachvolleyballers. Wel leuke sfeer daar.

We gaan duimen!

Ik heb helemaal niks langs zien komen hier over de prestatie van Ilya Ilin, oly weightlifting -94 kg.

185 Snatch en 233 (WR) C&J en 418 (WR) totaal. Daarmee was zijn totaalgewicht 6 kg meer dan de nummer 1 in de klasse -105kg!!! En zijn C&J WR slechts een paar kg minder dan het WR C&J in de klasse -105kg. Wat mij betreft echt een bijzonder zieke prestatie.

http://www.youtube.com/watch?v=pJ2-r3pM9xQ

Nederland inmiddels 10de in de medal ranking. Zal niet zo blijven omdat Australie er achter staat maar ondanks een wat haperend begin komt de doelstelling van 17 medailles toch weer in zicht.

Wordt wel tijd dat er in Nederland een beter topsportbeleid komt. De Britten kunnen teren op gelden uit de National Lottery pot en in Nederland draagt de Lotto ook behoorlijk bij aan topsport maar het kan qua ondersteuning nog wel een stuk beter.

Roeien maar ook zwemmen moet in de breedte veel meer kanshebbers voor medailles kunnen opleveren. In de kleinere sporten zoals schieten en boogschieten valt ook wel wat te halen als je de prestaties van twee individuele sporters op deze OS zag.

Krijg pijn mijn oren als die zeilster op tv aan het praten is, schel :mad:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
"Waaaa waa waa"

Een 800m vrouwen heeft gewoon minder status. Vind zelf de overwinning van Van Langen heel mooi en zelfs mooier dan de volleyballers maar de status van een 800m vrouwen is gewoon lager dan een finale koningsnummer zwemmen, Judo in het hol van de leeuw of een turnoefening op het hoogste niveau waar je goud mee wint.

Ik denk dat er zoveel mensen van de wereld bevolking zijn die nog nooit hebben gezwommen. Iedereen rent wel is en kan het trainen ook want je heb er eigenlijk niks voor nodig. In zwemmen kom je ook geen arme landen tegen waar toch de sterkere mensen vandaan komen. Dus ik vind de 800m zeker knapper.

het is natuurlijk ook raar dat er in zwemmen onbekende 15 jarige meisjes kunnen winnen. Dat is ook gewoon onmogelijk in de atletiek.

Martina heeft dan wel niks gewonnen maar 6e op de Olympische finale 100m vind ik ook 100 malen beter dan het goud op windsurfen.

Terug
Naar boven