MuscleMeat

Olympische Spelen

• Topic Starter Topic Starter
xxl.jpg

Toch zou ik er best om kunnen lachen als de Nederlandsche schaatsploeg betrapt zou worden op doping en alle medailles ingeleverd moeten worden :D. Als Nederland succes heeft worden "wij" op een hele vervelende manier trots. Dan gaan we andere landen vragen waarom wij zo goed zijn in het schaatsen en de anderen niet...

We gaan beginne! 10 km.

Tijden belangrijkste ritten:
13.06 uur: Jorrit Bergsma-Davide Ghiotto
13.22 uur: Ted-Jan Bloemen-Nicola Tumolero
13.37 uur: Sven Kramer-Patrick Beckert

Schaatscoach Jillert Anema ondernam poging tot matchfixing op Winterspelen Sotsji - Sport - Voor nieuws, achtergronden en columns
Schaatscoach Jillert Anema heeft volgens sportkoepel NOCNSF een poging tot matchfixing ondernomen tijdens de vorige Winterspelen. Hij heeft vier jaar geleden een officiële waarschuwing ontvangen van Maurits Hendriks, destijds de chef de mission van de olympisch ploeg, wegens 'schending van de olympische waarden'.

Uitgerekend vandaag in het nieuws :roflol: Iemand wil hem en/of zijn pupil zien hangen.
'Wij betreuren het zeer dat dit bericht nu naar buiten komt', zegt Maurits Hendriks, technisch directeur van NOCNSF, vanuit Zuid-Korea in een reactie op het interview met de Volkskrant. 'Vandaag zou het alleen over de sportieve strijd op het ijs moeten gaan.'

En terecht..!

7Ojepqql.jpg

Kramer na het zien van de race van Bergsma.

Zijn geen vrienden, idd.

Mooie race van Bloemen en Bergsma.
Niets anders dan respect voor Kramer.
Echt sport. Prachtig.

Kleine deceptie, maarja je kan als sportman gewoon niet altijd goed presteren. Had het kramer wel gegund, goud op 10k, die mist hij nog. Nu zal het er nooit van komen, denk niet dat hij over 4 jaar er nog staat.

Bergsma beschuldigde kamp Kramer van naar buiten brengen over Anema

Zoals de waard is.. Wie zal het zeggen. In de eerste plaats is zijn coach fout. Op een of andere manier vind ik Bergsma en coach ook minder sympathiek.

Laatst bewerkt:
Bergsma is introverte jongen. Een binnenvetter. Met ploegenachtervolging in 2014 was het ook heibel tussen Sven en hem.

In de eerste plaats is zijn coach fout. Op een of andere manier vind ik Bergsma en coach ook minder sympathiek.
Gemser over Anema: hij zoekt voortdurend de confrontatie

"Hij provoceert voortdurend", zei Gemser in het NOS-radioprogramma Met het Oog op Morgen."

"Ik heb Anema nog nooit betrapt op het nastreven van het harmoniemodel, hij zoekt voortdurend de confrontatie op", aldus Gemser. Hij suggereert dat Anema zijn pupil Jorrit Bergsma heeft ingefluisterd dat iemand in het kamp van zijn grote concurrent, Sven Kramer, verantwoordelijk was voor de timing van de onthullingen van gisteren.

"Dit komt niet bij Jorrit zelf vandaan (...), de beïnvloeding van die kant is waarschijnlijk", zei Gemser op de radio, waarna hij voorbeelden uit het marathonschaatsen gaf. "Daar ging hij bij zijn omgang met schaatsers van andere ploegen ook over de grens."

Enkele uren na de wedstrijd maakte Bergsma zijn excuses voor de beschuldiging aan het adres van Kramer. "Ik ben fout geweest dat ik het bij het kamp-Kramer heb gelegd. Dat was slecht."
Ombudsblog - Boze reacties op het nieuws over poging tot matchfixing in Sotsji - Opinie - Voor nieuws, achtergronden en columns
Hoe is het gegaan met dit nieuws? Mark van Driel, chef Sport, legt uit: 'Onze verslaggever John Volkers had ergens in de afgelopen jaren al opgevangen dat Anema was berispt door NOC*NSF. Er lag een interview met Anema klaar, dat we deze week voorlegden aan NOC*NSF. Om middernacht Koreaanse tijd stuurde de sportkoepel een reactie, inclusief de brief die destijds aan Anema is gestuurd. Daarin stonden details die het hele verhaal kantelden. Toen hadden we ineens nieuws: een reactie van NOC*NSF die ze vier jaar lang niet hebben willen geven. En dus hebben we het interview omgebouwd tot nieuwsartikel.

Laatst bewerkt:
Goud voor Visser met 5km.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven