AndroidHealthClinic

Om later mee te lachen

• Topic Starter Topic Starter
Train nu sinds een paar maanden met een 'negatieve' oefening.
Gewoon op een toestel, of smith, duwen met 2 handen, zakken met 1 hand.
Da's doodgaan!

Maar na 1 maand merkte ik wel meer kracht.
Dumbbell shoulderpress ging van een magere 26kg naar 34 kg! (6-8reps).
Schouders hebben zo lang achtergestaan, en eindelijk progresse.

Idem met incline bench.
Zit nu op 6reps van 110kg, daarna negatief met 'slechts' 30 kg.

Eindelijk spierpijn aan mijn schouders! Ook de ant delt na de benchpress.

Ik ga dit voor elke spiergroep doen, want ik had niet gedacht dat ik op zulke korte tijd nog zo een krachtgains kon halen zonder aas:D

Vandaag borst en triceps gedaan:
Incline bench
Flat flyes
Dips
Rope pushdown 'superset' met reverse grip press

En cardio!

Cheerz

ondertussen weet een week verder. Dankzij mijn baas maar 1x kunnen trainen vorige week.

Dus helaas, ik zit nu weer aan borst en triceps.

Begonnen met incline flyes: 10 x 34, met negatieve beweging van 3 seconden. Zo houden is niet echt mogelijk, maar dan wel 'explosief' naar beginpositie.

Incline bench press op de smithmachine: zat niet meer in dan 6 x 95kg. Het suckte keihard. Was eigenlijk al doodop. Laag in KH vandaag, echt klotegevoel...
Aan het einde, als laatste set hang ik langs elke kant slechts 5kg aan, duw met 2 armen de bar omhoog, en laat met 1 arm zakken traag (5 a 6 seconden). Heb met meer gewicht geprobeerd, maar verlies dan mijn evenwicht...
Dat brandt.

Dan maar machine fly, armen lage positie. 40-60 en 80kg. 12-10 en 4 reps, telkens explosief toeknijpen, een seconde houden en langzaam opengaan.

Pijn pijn pijn ! And I liked it
Maar ik kon wel mijn bed gebruiken man...

Overgang met dips. Bodyweight: 2x 12, zelfde principe, traag zakken, explosief omhoog.

Mini giantset (contradictio in terminis, i know) met pushdown 70kg (12x) en reversed one arm pushdown 20kg (traaaaaaaaaag: 4 reps gemiddeld).

20min cardio erachter, interval, maar naar einde toe wat rustiger want hartslag zakte niet genoeg meer. Op't einde gemiddelde van 146bpm.

Donderdag rug en biceps.
Op medium carbs dan...

Laatst bewerkt:
Vorige week enkel nog schouders kunnen trainen.

- dumbbell press met 34 kg ging zeer makkelijk. Ben verwonderd dat ik de laatste weken zoveel progressie maak op deze oefening.
40 kg ging redelijk vlot, maar de 8e rep was nogal sukkelachtig:-)
- superset lateral, front and back raise. Lateral raise blijft toch de zwaarste oefening voor mij. Verhoudingsgewijs een 'licht' gewicht (18kg). Idem voor back en front is 26 kg voor 12 reps.

Ook deze week was het mager qua training: borst en biceps

BORST:

Bench press: tot 125kg gegaan, meteen gevolgd door incline negative press. (10kg langs elke kant op smith, 2 armen push, en negatief met een arm. Telkens 6 reps per kant, 3x afwisselen, geen pauze.

Incline cable fly: 3x12, 20kg, 30kg, 40 kg. ging redelijk vlot eigenlijk.

BICEPS:

Barbell curl: 3x6-8. Zonder stang: 30-50-60kg. Laatste slechts 5 reps en laatste echt gecheat.

Preacher hammer concentration curl (als dat al bestaat, maar dat was't dus:-) )
4x5x20kg. Traaaaaaaaaaaag. Meestal haal ik slechts 4 volledige reps en help ik met de 5e.

Meer dan genoeg, alles brandt en doet pijn. Nu 2dagen later nog steeds :-)

Groeten

RUG:

Dumbbell row: 8x 40-60-70-80kg. Laatste slechts 7reps
Pull down: 20x60kg en 2x10 100kg
One arm machine row: 4x6 60kg, nadien negatief 30kg
Deadlift: 10x 60-120-160-190kg. Gaat niet zo vlot, heb wat last van knie en onderrug.

Hamstring: one leg curl8x 30-40-50kg

Triceps overgeslagen, enkel nog 20min cardio.

Volgende training zal ik 1 tricepsoef doen, na schouders en kuiten.

Gezien het aanhoudende knieprobleem en de onmogelijkheid om te squatten, doe ik hamstring en kuiten aanvullend op andere trainingen.
Kuiten deed ik zo soms ook al, want dan heb/had ik minder vermoeidheid bij het squatten.

Deze week slechts 2 trainingen kunnen doen.

Een geluk bij een ongeluk dat mijn knie nog steeds pijn doet, dus geen quads trainen.

Eerder voor soortement fullbody gegaan wegens tijdgebrek. Was wel ****in' zwaar.

Maandag: borst, anterieure delts en biceps.
Votte training.
Incline fly's 3x12 tot 36kg
Decline bench3x8 tot 125kg
Negative flat press: 35kg (dus 2 handen duwen, 1 hand excentrisch)

Biceps:
Barbell curl: 60kg (zonder stang): lukte slechts 4x
Cncentration hammer preacher curl (op zo een bankske): 16kg was zwaar genoeg voor 3x5 traaaage herhalingen.

Front delt raise: 26kg 6 reps ging net

Donderdag:
Rug en triceps. Ging klote want heb een witte angine.
One arm row: 6x80 kg was wel ok
Pull ups telkens 5 herhalingen:
Bw, dan assisted: +5 kg, 15kg, 25 kg enz tot 55kg. Wou eens proberen. Een tweede set zat er niet in.
One arm machine row: negative: 50kg: 6reps

Rear delt raise 18kg 6reps was wel genoeg.
Shoulder dumbbell press: 34kg 10 reps. Vond ik een tegenvaller, nuja, wacht maar tot ik genezen ben :-)

Triceps: pull down en 'concentration dips'. 2sets was voldoende.

Hamstrings, kuiten en abs heb ik thuis tussendoor kunnen trainen.

Groeten

Ik moet thuis blijven van de dokter:D
dus... tijd om te trainen:D

Zal op laag volume trainen, gewoon totale deload weekje, en eens kijken of ik eens niet tot failure kan trainen.

Ik train altijd to failure, dus dat zal wel afkicken zijn.

Terug
Naar boven