MuscleMeat

OM wil puntenrijbewijs voor iedereen

apfelstrudel

Superior Athlete
Waardering
61.740
OM wil iedereen puntenrijbewijs geven

Uitgegeven:25 maart 2011 06:58Laatst gewijzigd:25 maart 2011 06:58
AMSTERDAM - Alle Nederlanders moeten een puntenrijbewijs krijgen dat bij te veel verkeersovertredingen wordt ingetrokken.

m1cz4r7arraa.jpg
© Chris Heijmans

Dat schrijft De Telegraaf vrijdag op basis van een vertrouwelijk advies van het OM aan minister van Infrastructuur en Milieu Melanie Schultz van Haegen (VVD) en minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD).
Wie in vijf jaar twee keer wordt gepakt voor rijden onder invloed, bumperkleven of te hard rijden, raakt minimaal zes maanden zijn rijbewijs kwijt. Die termijn kan oplopen tot een heel of zelfs anderhalf jaar.

In het advies staat volgens de krant dat automobilisten hun voertuig moeten laten staan als ze negen punten hebben verzameld. Te hard rijden binnen de bebouwde kom kost vier punten en een ongeluk met een slachtoffer zeven.

Vergunning

Volgens het advies moet het rijbewijs de vorm krijgen van een vergunning, zodat er bij het intrekken ervan geen rechter meer aan te pas hoeft te komen. Wie te veel punten heeft, raakt automatisch zijn rijbewijs kwijt. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen zou de punten moeten bijhouden.
"Er komt een moment waarop betrokkene de vergunning heeft verspeeld", staat in het advies. "De maatschappij moet dan beschermd worden tegen diegene die door zijn rijgedrag en/ of ongeschiktheid een gevaar vormt voor zichzelf en anderen."

Helemaal de weg kwijt die mensen.

Koekoek.......Mensen die echt een gevaar voor de maatschappij met rijden vormen worden allang aangepakt op basis van art. 5 van de WVW. Is het dan echt nodig om ook nog zo'n puntenbende in te stellen? Minimaal 6 maanden vind ik ook wel erg fors.....

Lol @ te hard rijden. De snelheid wordt steeds verder verlaagd en dan rij je twee keer te hard ben je 6 maanden je rijbewijs kwijt. Beetje buiten proportie, behalve voor de mensen die natuurlijk "nooit te hard rijden" omdat ze geen auto hebben

Te hard rijden doen de meeste volgens mij wel eens, zeker wel meerdere malen in 5 jaar.
Die Ivo Opstelten is helemaal doorgedraaid heeft wel vaker achterlijke ideeen.

7 punten maar als je een slachtoffer aanrijd?
nou ik weet wel een paar mensen die nodig de onderkant van me auto willen zien. ghehe :D

Te hard rijden doen de meeste volgens mij wel eens, zeker wel meerdere malen in 5 jaar.
Die Ivo Opstelten is helemaal doorgedraaid heeft wel vaker achterlijke ideeen.

Nee, het is het te absurd voor woorden dat te hard rijden gewoon sociaal aanvaard is.

(En ja, ik heb zelf een rijbewijs en auto.)

Nee, het is het te absurd voor woorden dat te hard rijden gewoon sociaal aanvaard is.

(En ja, ik heb zelf een rijbewijs en auto.)

Politie heeft er toch zelf ook lak aan, dat heb je kunnen zien in die reportage van Peter R de Vries.
En leden van het koningshuis die even met 200 voorbij racen omdat ze op tijd op een afspraak moeten zijn.

Zie niet in wat er absurd aan is afentoe een paar km te hard rijden, leg eens uit?

The nanny state strikes again. Ik haat deze zever, ik heb hersenen dus de staat moet niet voor mij denken. Gelukkig woon ik in Belgie en zijn er ergere problemen dan het rijbewijs hier :roflol:

Haha en echte criminaliteit laten ze lopen:D
Jammer, weer geschoten en weer mis.
Krijgen ze er toch niet snel door heen.

Alleen bij het rijden onder invloed kan ik het me heel goed voorstellen, mensen die met een slok op achter het stuur gaan zitten verdienen geen rijbewijs. Beetje scheef om dat gelijk te trekken met een keertje te hard rijden of bumperkleven :\. Sukkel

Alleen bij het rijden onder invloed kan ik het me heel goed voorstellen, mensen die met een slok op achter het stuur gaan zitten verdienen geen rijbewijs. Beetje scheef om dat gelijk te trekken met een keertje te hard rijden of bumperkleven :\. Sukkel

Bumperkleven is pas iets verschrikkelijks! Ik neig er dan naar om even aan de handrem te trekken...

Ik vind het een goed idee, mits punten na een x periode vervallen. Na 5 jaar geen punten erbij dan vervallen je punten etc

Bumperkleven is pas iets verschrikkelijks! Ik neig er dan naar om even aan de handrem te trekken...

Ik vind het een goed idee, mits punten na een x periode vervallen. Na 5 jaar geen punten erbij dan vervallen je punten etc
Probleem met dit soort regels is dat het steeds iets uitgebreider wordt. Net als boetes die elk jaar duurder worden kun je er op rekenen dat je over een paar jaar voor een keertje 20 km te hard te rijden, je rijbewijs een half jaar kwijt bent.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Haha wat een plaatje, iedereen zit stil en hij word helemaal gek!

Terug
Naar boven