Fitness Seller

Omgekomen militairen getroffen door eigen vuur

Hiro

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
DEN HAAG - De twee militairen die zaterdag om het leven kwamen in Afghanistan zijn getroffen door zogenoemd 'friendly fire', vuur van eigen troepen. ANP Dat heeft commandant der strijdkrachten d*ck Berlijn zondag bekendgemaakt. Ook de twee Afghaanse militairen die bij het incident omkwamen werden door het zelfde vuur getroffen.

De gesneuvelden zijn de 20-jarige soldaat eerste klas Wesley Schol en de 22-jarige korporaal Aldert Poortema.

Onoverzichtelijk

Berlijn zei dat de situatie kon ontstaan door de duisternis, slecht weer en een onoverzichtelijke situatie. Daardoor was luchtsteun niet altijd mogelijk. De Koninklijke Marechaussee is in opdracht van het Openbaar Ministerie een uitgebreid onderzoek begonnen naar de incidenten, zei Berlijn. Daaruit moet de komende dagen meer duidelijk worden. Berlijn is ook een eigen onderzoek begonnen.

Gewonde

Zaterdag viel eveneens een gewonde bij een incident op een andere plaats. Berlijn gaf zondagavond ook zijn naam vrij. Het gaat om soldaat Marc van de Kuilen. Berlijn benadrukte dat die niet door eigen vuur is geraakt. Van de Kuilen raakte gewond aan beide benen. Deze zijn inmiddels geamputeerd. Hij verkeert buiten levensgevaar.

Verschrikkelijk

Berlijn sprak van "verschrikkelijke berichten" die "diepe indruk hebben gemaakt". Defensie doet er alles aan om de families van de slachtoffers bij te staan. De militairen die bij de incidenten zijn betrokken, krijgen ook zorg en steun.

Van Middelkoop

Minister Eimert van Middelkoop van Defensie zal maandag de Tweede Kamer informeren over de gebeurtenissen.
Bron

Erg.. had nog gelezen dat ze bezig waren om een collega te helpen die was geraakt door vijandelijk vuur. :(

Slordig...

Zoiets moet niet kunnen.

darwin award?

Lullig......:sad:

Dat is zeer treurig :(

En voor watvoor doel eigenlijk? Laat die mensapen in hun sop gaar koken.......

Het is triest.. maar ergens moet ik er altijd om lachen als ik weeeer hoor dat Nederlanders zichzelf verwonden. Het lijkt zowat erop dat het aantal nederlandse soldaten dat door eigen vuur/eigen stommiteit is verwond of is doodgegaan groter is dan het aantal nederlandse soldaten dat is gewond geraakt/is overleden door toedoen van de "vijand".

Tjah jammer he
Moeten ze daar maar ook oprotten, zolang ze dat land bezetten is het dikke doei!

De leeftijd van die gasten is ook vrij laag, hoeveel ervaring heb je nou en hoe stress bestendig ben je?

Treurig dat het weer zo moet aflopen.

Oorlog is je mening of wil opleggen aan anderen... Het lijkt me in dat geval schitterend om als land een neutrale houding aan te durven nemen en het allemaal als de 'ver van mijn bed show te zien'. Ik lig niet wakker van de inzet van troepen of doden, maar less is more in dit geval denk ik.

Ik ben geen Moslim btw :D

Treurig, maar friendly fire is nu eenmaal een veel voorkomende doodsoorzaak in oorlog.

triest !

FF on dus

komt heel vaak voor ....

Zeer triest , maar gebeurd zoals Zelda zegt veel vaker alleen hoor je er dan niets van en gaat de gesneuvelde door als "gesneuveld tijdens gevechten" ,.... iets wat de gesneuvelde meer eer aan doet dan dit.

Shit happens, ook wel erg natuurlijk voor de verantwoordelijke(n) die de dodelijke kogels afvuurde.

Tjah jammer he
Moeten ze daar maar ook oprotten, zolang ze dat land bezetten is het dikke doei!

Deze gasten geven goddomme hun leven om onschuldige onderdrukte mensen een kans te geven hun land op te bouwen zonder onderdrukt te worden door een stel religieuze fanaten en dan durf jij met zo'n dooddoener te komen... waar haal je het gore lef vandaan.

Terug
Naar boven