XXL Nutrition

Omgekomen militairen getroffen door eigen vuur

Haha, epic vakmanschap. Dat krijg je ervan als je al die achterlijke idioten naar het leger lokt met het 'je verdient er een aardig zakcentje'-verhaal.

Al die domme marokkanen maar reageren met blijdschap op dit bericht. Ik dacht dat moslims zo'n vredelievend volk waren? Tenminste, dat menen ze zelf te zijn. Deze militairen zijn daar op last van onze regering dacht ik. Elk mensenleven wat verloren gaat door oorlog is er toch echt eentje teveel.

Valt nog mee dat het zo lang geduurd heeft dat er slachtoffers vallen door vriendelijk vuur. Er valt altijd een bepaald percentage slachtoffers door dit soort voorvallen, heeft weinig met vakmanschap te maken.

Valt nog mee dat het zo lang geduurd heeft dat er slachtoffers vallen door vriendelijk vuur. Er valt altijd een bepaald percentage slachtoffers door dit soort voorvallen, heeft weinig met vakmanschap te maken.

Zeker als je weet dat rebellen zichzelf klem laten zetten, dan in alle richtingen vuren en de nabije troepen op elkaar beginnen te schieten omdat niemand meer weet wie of wat alleen dat ze onder vuur liggen. De rebel verstopt vervolgens zijn AK74 en kruipt naar een veiliger paats.

Overigens hoort de legerleiding daar ook op te letten en het is mij ook wel eens overkomen dat ik granaten op een vriendelijke positie kreeg gehonoreerd.. godzijdank was het maar een oefening op papier en zat ik maar wat te zieken om te zien of ze op zaten te letten, maar blijkbaar ging het toen ook al heel gemakkelijk mis. Het lijkt me dat het met GPS-trackers beter zou moeten zorden als het leger tenminste niet nog steeds 20 jaar achter loopt qua technische innovaties.

Deze gasten geven goddomme hun leven om onschuldige onderdrukte mensen een kans te geven hun land op te bouwen zonder onderdrukt te worden door een stel religieuze fanaten en dan durf jij met zo'n dooddoener te komen... waar haal je het gore lef vandaan.

En wanneer rot jij een keer op met je grote muil?
Moet je niet in naam van Allah daar vechten ofzo in plaats van hier de stoere vent uit te hangen met die rare uitspraken van je? :mad:

Navo: burgerslachtoffers Afghanistan voorkomen - RADIO NEDERLAND WERELDOMROEP - NIEUWS

De dood van honderden Afghaanse burgers bij aanvallen van geallieerde troepen in Afghanistan overheerste de conferentie in Rome over de opbouw van de rechtsstaat in Afghanistan.

Van mij mogen die slachtoffers aan Nederlandse/Geallieerde kant blijven vallen, todat ze daar weggaan.
Trekt tenminste het cijfer een beetje recht

Navo: burgerslachtoffers Afghanistan voorkomen - RADIO NEDERLAND WERELDOMROEP - NIEUWS

Van mij mogen die slachtoffers aan Nederlandse/Geallieerde kant blijven vallen, todat ze daar weggaan.
Trekt tenminste het cijfer een beetje recht

spiertje16
Huge Freak

Leeftijd: 20
Karma Power: 37

wat ben je toch een held voor je volk :thumbup:

Al die domme marokkanen maar reageren met blijdschap op dit bericht. Ik dacht dat moslims zo'n vredelievend volk waren? Tenminste, dat menen ze zelf te zijn. Deze militairen zijn daar op last van onze regering dacht ik. Elk mensenleven wat verloren gaat door oorlog is er toch echt eentje teveel.

Zeg dat maar tegen die honderden onschuldige slachtoffers die er zijn gevallen naar aanleiding van operaties van de uitheemse troepenmacht.En geef me niet die crap van collateral damage, want het zal me niet verbazen als er uit die slachtofffers weer een aantal rebellen verschijnen die op bloedwraak zinnen

Neem hem nu niet serieus.
Als je boos word moet je denken aan Ali B. Is het beste product van Marokaanse afkomst in NL.
Dan moet je toch gewoon lachen:D Die neemt zichzelf minder serieus en bijna iedereen vind hem wel oke.

Die serieuze marokanen met hun stoere praat worden door niemand serieus genomen.

Wel met 2 maten meten spiertje16.
Zodra de hulpbehoevenden in Afghanistan ook maar enige hulp krijgen van ons 'westerlingen' moeten zij dit vaak met de dood bekopen.

Vermoord na Nederlandse hulp - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [Kerstgroet uit Oeroezgan]

De Islam is zeker een mooi geloof, sommigen slaan helaas door en proberen alles goed te praten in naam van Allah, net als jij en je marokkaanse vriendjes op dat maroc forum.

Heb je trouwens ook zo'n uitgesproken mening in het dagelijks leven? Of doe je dat alleen hier, schuilend achter die prachtige avatar van je?
Beroep(en):
Terrorist

Het is een religion of peace, tot een bepaalde mate
Niet een religion van buigen buigen buigen, en iedereen over je heen laten lopen.
Voor de andere wang toekeren moet je toch even een blokkie om zijn bij de christenen

Klopt, een deel van de aanhangers van de Islam zijn net ff te heetgebakerd om naar de regeltjes uit een boek te handelen.

Wel met 2 maten meten spiertje16.
Zodra de hulpbehoevenden in Afghanistan ook maar enige hulp krijgen van ons 'westerlingen' moeten zij dit vaak met de dood bekopen.

Vermoord na Nederlandse hulp - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [Kerstgroet uit Oeroezgan]

De Islam is zeker een mooi geloof, sommigen slaan helaas door en proberen alles goed te praten in naam van Allah, net als jij en je marokkaanse vriendjes op dat maroc forum.

Heb je trouwens ook zo'n uitgesproken mening in het dagelijks leven? Of doe je dat alleen hier, schuilend achter die prachtige avatar van je?
Beroep(en):
Terrorist
Nogmaals een teken van dat de Nederlandse troepen daar niet thuishoren en zo snel mogelijk daar weg moeten. Nou ben ik zeker geen voorstander van de Taliban, maar dat betekent niet dat iedereen daar makkelijk in kan marcheren.
En iedereen loopt zich hier te bekommerem om die 2 nederlandse soldaatjes, terwijl er honderden doden vallen, onschuldige slachtoffers door troepen die daar niet horen. Joh, daar heb ik hier nog tot nu toe helemaal NIKS over gehoord stelletje hypocrieten.

Offtopic: Veel mensen weten precies en waarom irl mijn zo uitgesproken is.
Dus ja het blijft zeker niet tot het forum

Nogmaals een teken van dat de Nederlandse troepen daar niet thuishoren en zo snel mogelijk daar weg moeten. Nou ben ik zeker geen voorstander van de Taliban, maar dat betekent niet dat iedereen daar makkelijk in kan marcheren.
En iedereen loopt zich hier te bekommerem om die 2 nederlandse soldaatjes, terwijl er honderden doden vallen, onschuldige slachtoffers door troepen die daar niet horen. Joh, daar heb ik hier nog tot nu toe helemaal NIKS over gehoord stelletje hypocrieten.

Ok, nu gaan alle troepen daar weg. En wat dan?

Wel een mooie redenering: er vallen doden onder de Nederlandse troepen en jij ziet dat als een teken dat ze daar niet thuishoren. Maaaaarrr, er vallen ook een hoop slachtoffers onder de lokale bevolking en onder de Taliban. Als wat voor een teken moet ik dat dan zien?

Oh ja, dat is ook heel erg (verschrikkelijk zelfs), net als al die mensen die door de Taliban zijn vermoord omdat ze een (andere) mening hadden. Elke dode is er een te veel.

Wie is er nu hypocriet ? Hij die juigt om de ene dode en men mensen kwalijk neemt dat ze niet juigen om een andere dode ?

mijn ... ?

Dat er onschuldige slachtoffers vallen daar is zeer zeker heel erg !! dan kan idd niet ontkend worden !
Maar als het aan de taliban ligt gebruiken ze net zo lief die onschuldige mensen als schild of als zelfmoord commando's :mad:

En dat laatste is imo neg vele malen erger !! als wij onschuldige slachtoffers maken is dat zeer zeker niet de bedoeling geweest , hun daarentegen pikken ze er bewust uit omdat ze weten dat wij daar voor uitkijken ( kids/vrouwen )

Kom op zeg,we hebben daar toch ook niets te zoeken.Nederlanders,de hulpies van ome busch.Moet je eens kijken hoe de mensenrechten in china en dergelijke landen word geschonden.Vergeleken daarmee stelt afghanistan geen reet voor.Ja spiertje is een lul,maar er zijn een boel punten waar die wel gelijk in heeft.Moeten ze allemaal voor ons buigen?In hun plaats had ik hetzelfde gedaan en vele van julie ook.En het lijkt me nogal logisch dat er militairen sneuvelen.Goh goh,2 Hollandse soldaatjes overleden in een tijdsbestek van 20 jaar.Weet je hoeveel bouwvakkers er in die tijdsbestek zijn overleden?

Kom op zeg,we hebben daar toch ook niets te zoeken.Nederlanders,de hulpies van ome busch.Moet je eens kijken hoe de mensenrechten in china en dergelijke landen word geschonden.Vergeleken daarmee stelt afghanistan geen reet voor.Ja spiertje is een lul,maar er zijn een boel punten waar die wel gelijk in heeft.Moeten ze allemaal voor ons buigen?In hun plaats had ik hetzelfde gedaan en vele van julie ook.En het lijkt me nogal logisch dat er militairen sneuvelen.Goh goh,2 Hollandse soldaatjes overleden in een tijdsbestek van 20 jaar.Weet je hoeveel bouwvakkers er in die tijdsbestek zijn overleden?

Irak ome Bush oke, maar Afghanistan is Verenigde Naties zover ik weet.
Is een ander verhaal imo. Alleen ze komen niet aan opbouwen toe, dat is weer jammer.

Kom op zeg,we hebben daar toch ook niets te zoeken.Nederlanders,de hulpies van ome busch.Moet je eens kijken hoe de mensenrechten in china en dergelijke landen word geschonden.Vergeleken daarmee stelt afghanistan geen reet voor.Ja spiertje is een lul,maar er zijn een boel punten waar die wel gelijk in heeft.Moeten ze allemaal voor ons buigen?In hun plaats had ik hetzelfde gedaan en vele van julie ook.En het lijkt me nogal logisch dat er militairen sneuvelen.Goh goh,2 Hollandse soldaatjes overleden in een tijdsbestek van 20 jaar.Weet je hoeveel bouwvakkers er in die tijdsbestek zijn overleden?[/QUOTE]

Dank u

Goh goh,2 Hollandse soldaatjes overleden in een tijdsbestek van 20 jaar

Nou, iets meer dan 2 hoor

6 juli 2006

Twee Nederlandse militairen (29 en 47) komen om het leven bij een helikopterongeluk in de Afghaanse provincie Paktia. Er wordt uitgegaan van een ongeval onder slechte weersomstandigheden. In de civiele helikopter bevonden zich zestien mensen, onder wie een luitenant-kolonel van de Koninklijke Luchtmacht en een sergeant van de Koninklijke Landmacht.

31 augustus 2006

De 29-jarige piloot van een Nederlandse F-16 komt om het leven als zijn toestel neerstort. Het ministerie van Defensie gaat uit van een ongeluk; de straaljager is voor zover bekend niet neergeschoten.

11 oktober 2006

Een Nederlandse militair berooft zich van het leven met zijn dienstwapen. De man, een sergeant, wordt dood aangetroffen door collega's.

6 april 2007

Een 33-jarige sergeant der eerste klasse van de landmacht overlijdt door een ongeval met een Patria-pantservoertuig. De overige inzittenden blijven ongedeerd. Tijdens een patrouille bij het oversteken van een rivier kantelde de Patria door een wegverzakking.

20 april 2007

Een 21-jarige militair komt om het leven door een bermbom. Het is de eerste keer dat een Nederlander in Afghanistan sneuvelt als gevolg van oorlogsgeweld.

15 juni 2007

Een 20-jarige Nederlandse militair komt om door een zelfmoordaanslag. Drie van zijn collega's raken gewond door de autobom in het centrum van Tarin Kowt, dichtbij de Nederlandse basis. Ook vijf Afghaanse kinderen vinden de dood. Dertien Afghanen raken gewond.

18 juni 2007

Een 44-jarige sergeant-majoor komt om het leven door een ongeluk tijdens gevechtshandelingen in de buurt van de stad Chora in de provincie Uruzgan. Drie andere Nederlandse militairen raken gewond.

12 juli 2007

De 24-jarige eerste luitenant Tom Krist overlijdt in het ziekenhuis in Utrecht aan de gevolgen van een aanslag twee dagen eerder in Deh Rawod. Zeventien Afghanen overleefden de aanslag niet, onder wie twaalf kinderen. Enkele Nederlandse militairen raakten gewond.

27 augustus 2007

De 30-jarige sergeant Martijn Rosier uit Sint Annaparochie komt bij een aanslag om het leven. Hij was op zoek naar zelfgemaakte bommen, toen hij werd getroffen door een bermbom.

20 september 2007

De 20-jarige soldaat Tim Hoogland komt bij een vuurgevecht om het leven.

3 november 2007

In Uruzgan is de 21-jarige Nederlandse militair Ronald Groen omgekomen. Het Fennek-pantservoertuig waar hij in zat, reed op een bermbom. Korporaal Ronald Groen is daarmee het twaalfde slachtoffer.

12 januari 2008

Korporaal Aldert Poortema van 22 jaar en soldaat Wesley Schol van 20 jaar komen om het leven tijdens een vuurgevecht met de taliban. Later wordt bekend dat het eigen vuur was dat de twee jonge Nederlanders doodde.

Terug
Naar boven