Fitness Seller

Omvallen van de honger, onder onderhoud

EctoMeso

Dutch Bodybuilder
Waardering
18
Hallo,

Met de Formule van Katch-McArdle (meest nauwkeurige manier om onderhoud te berekenen) kom ik op een onderhoud van 2649 kcal. Nu wil ik graag wat cutten om iets droger te worden en wil dagelijks zo'n 300-400kcal onder gaan zitten. Maar nu heb ik me vandaag zo'n 2751 kcal gegeten en moet echt niet minder gaan eten want dan val ik om. Hoe kan ik onder mijn onderhoud gaan eten zonder constant zo'n knallende honger te hebben? Ik drink er zo'n 2 liter water naast trouwens.

Dit heb ik vandaag gegeten en dat is al op het randje van overleven qua honger gevoel:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Laatst bewerkt:
KH is goed genoeg zo voor de cut, aangezien je ook sport en je onderhoud hoger zou zijn als je zou sporten? dit weet ik niet zeker.
Wel weet ik dat meer eiwitten geen kwaad kunnen en ook goed zouden werken tegen je honger.
Meer kan ik je niet vertellen helaas.

KH is goed genoeg zo voor de cut, aangezien je ook sport en je onderhoud hoger zou zijn als je zou sporten? dit weet ik niet zeker.
Wel weet ik dat meer eiwitten geen kwaad kunnen en ook goed zouden werken tegen je honger.
Meer kan ik je niet vertellen helaas.

Ik zou eerder de eiwitten opschroeven en minder koolhydraten nemen. Beter voor in de cut

Minder vaak eten per dag, voeg wat maaltijden samen, zodat je wat grotere porties kan eten!
En meer eiwitten geven een groter verzadigingseffect dan koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
Oke dankje,
En als ik nu juist 300-400kcal ofzo er boven wil zitten om te bulken..dan neem ik juist wel dit aantal maaltijden?

nee hoor, het aantal maaltijden maakt helemaal niks uit.
Het is een (hardnekkig) sprookje dat je 6x per dag moet eten.
Als je in de bulk zit KAN het makkelijker zijn om wat vaker te eten, maar nodig is het niet.
En zeker voor het cutten zou ik de voorkeur geven aan 3 grotere maaltijden, dat je toch een deel van de dag een lekker vol gevoel hebt, dan iedere paar uur een muizenhapje naar binnen te schuiven, waarvan je na 20 minuten weer trek hebt...

• Topic Starter Topic Starter
Ik train 4x per week zo zwaar mogelijk op 90% van mijn kunnen en ben altijd helemaal leeg na de training?

Welke vermenigvuldiginsfactor moet ik dan kiezen?

3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725

Het aantal trainingen komt overeen met 1.55 maar ik train veel zwaarder dan gemiddelde training, als ik me vergelijk met anderen in de sportschool. Train trouwens met iemand samen en gaan tot het uiterste.

Komt redelijk overeen met wat ik eet.. Heb je afgebouwd of ga je in 1 klap een stuk minder eten?

ik zou je carbs zelfs nog wat omlaagschroeven.. als je het goed hebt uigerekend en met 2750kcal goed zit zul je door toevoegingen (olie/boter) altijd nog wat hoger in vetten uitkomen, wat natuurlijk helemaal niet erg is.. ik zit zelf ook op ongeveer hetzelfde aantal kcal, maar zit maar op 220gram carbs bijvoorbeeld.

ze zeggen dat veel groente eten helpt om het hongergevoel tegen te gaan, misschien helpt dit wat..

Is waarschijnlijk ook gewenning, probeer het gewoon een weekje vol te houden.

Om je buik een beetje gevuld te houden kan je wel rauwkost eten, bijvoorbeeld komkommer en andere groenten, bevat zowat geen kcal en helpt je wel weer een half uurtje tot je volgende maaltijd.

Schema ziet er verder namelijk wel netjes uit.

Om je buik een beetje gevuld te houden kan je wel rauwkost eten, bijvoorbeeld komkommer en andere groenten, bevat zowat geen kcal en helpt je wel weer een half uurtje tot je volgende maaltijd.

Goede tip, moet je zeker wat mee doen. Neem inderdaad komkommer, wortels, radijsje mee en vul hiermee de tijdstippen op wanneer je het meest honger hebt...

Ik word ook vaak duizelig in extreme dieeten, dat is wel vaak onder 2000 Kcal. Wat voor mij werkt is Chroom om je suikerspiegel constant te houden.

Verminderd eetlust:)

1 snee volkorenbrood met pindakaas vult ook niet. Waarom niet een stuk magere vis met flink wat gekookte broccoli (of andere groente)? Dat vult namelijk wél...

ik eet in de cut door de dag heen een paar flinke vleestomaten,
weinig kcal en veel vulling.

Vezels...
Als ik razende honger heb in de cut (altijd)
Grote portie Brocolli of zelfs tot 1kg spinazie bij de maaltijd na het trainen

Ik train 4x per week zo zwaar mogelijk op 90% van mijn kunnen en ben altijd helemaal leeg na de training?

Welke vermenigvuldiginsfactor moet ik dan kiezen?

3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725

Het aantal trainingen komt overeen met 1.55 maar ik train veel zwaarder dan gemiddelde training, als ik me vergelijk met anderen in de sportschool. Train trouwens met iemand samen en gaan tot het uiterste.

Ga er tussen in zitten met 1.65, dat komt waarschijnlijk het dichtst in de buurt.

Terug
Naar boven