Fitness Seller

One Cycle Won't Hurt

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.381
Dan zou ik denk ik 3 dagen wachten. Dan zijn voor zover ik op hun website kan vinden de meeste waardes weer normaal, behalve Hematocriet natuurlijk. Maar dat is neem ik aan precies waarvoor je het doet?
Ja eigenlijk doe ik het inderdaad puur voor hematocriet idd

Shoulder press is db of met BB?

• #2.384
Na 6 weken is je hematocriet weer op het oude niveau.

Ik heb wel eens bloed gedoneerd en de morgen nadien m’n bloed getest. Hematocriet was zo’n 5 punten lager dan het er voor was. RBC en hemoglobine waren uiteraard ook gezakt.

Na 6 weken is je hematocriet weer op het oude niveau.

Ik heb wel eens bloed gedoneerd en de morgen nadien m’n bloed getest. Hematocriet was zo’n 5 punten lager dan het er voor was. RBC en hemoglobine waren uiteraard ook gezakt.
RBC = hematocriet, toch? Of wat is precies het verschil tussen die 2?

Edit: never mind. De een is de totale hoeveelheid rode bloedcellen de ander een percentage.

Doneren tijdens TRT is volgens deze studie(https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28150363/) nutteloos, laat staan als je blast met veel meer gear. Dweilen met de kraan open dus.

En wat betreft je gezondheid checken middels een bloedtest en dan denken dat je ok bent: weet ook dat je linkerventrikelhypertrofie etc. niet kunt aflezen via een bloedtest. En die shit blijft verergeren naarmate je steeds meer en langer blijft blasten. Eén van de dingen die je kunt doen om dit te beperken is om bijvoorbeeld een ARB nemen.

• #2.388
Doneren tijdens TRT is volgens deze studie(https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28150363/) nutteloos, laat staan als je blast met veel meer gear. Dweilen met de kraan open dus.

En wat betreft je gezondheid checken middels een bloedtest en dan denken dat je ok bent: weet ook dat je linkerventrikelhypertrofie etc. niet kunt aflezen via een bloedtest. En die shit blijft verergeren naarmate je steeds meer en langer blijft blasten. Eén van de dingen die je kunt doen om dit te beperken is om bijvoorbeeld een ARB nemen.
Vind deze hele zooi sowieso dweilen met de kraan open

Beetje een vat met gaten en elk gat wat je dicht opent weer een nieuwe

Wel interessante studie, thanks daarvoor

Ik ga ook eens verder kijken mbt die linkerventrikelhypertrofie, heb ik zelf nog niets over gelezen namelijk

RBC = hematocriet, toch? Of wat is precies het verschil tussen die 2?

Edit: never mind. De een is de totale hoeveelheid rode bloedcellen de ander een percentage.
Idd :P

Is idd vrij nutteloos jammer genoeg.

Die ARB fuckte dan weer met m’n nieren :roflol:

Verhoogde hematocriet/RBC is wel een van de kutste sides van steroids, omdat je er eigenlijk vrijwel niks tegen kunt doen.

Het meest verstandige zou zijn om lang en op minimale doseringen te cruisen, zodat je het meerendeel van het jaar met enigszins normale waardes rondloopt.

Jarenlang met veels te dik bloed rondlopen kan vrij ernstige gevolgen voor je hart hebben.

Verhoogde hematocriet/RBC is wel een van de kutste sides van steroids, omdat je er eigenlijk vrijwel niks tegen kunt doen.

Het meest verstandige zou zijn om lang en op minimale doseringen te cruisen, zodat je het meerendeel van het jaar met enigszins normale waardes rondloopt.

Jarenlang met veels te dik bloed rondlopen kan vrij ernstige gevolgen voor je hart hebben.

Ace inhibitors zijn bewezen om je hematocriet te verlagen. Geen idee waarom hier niemand over praat op dit forum, na veel research dit tegengekomen en mijn hematocriet verlaagd.

• #2.393
Vind deze hele zooi sowieso dweilen met de kraan open

Beetje een vat met gaten en elk gat wat je dicht opent weer een nieuwe

Wel interessante studie, thanks daarvoor

Ik ga ook eens verder kijken mbt die linkerventrikelhypertrofie, heb ik zelf nog niets over gelezen namelijk
Hetzelfde geldt in principe voor slagaderverkalking. Het feit dat je tijdens een bloedtest even een gunstige LDL hebt, wilt niet per definitie zeggen dat er geen slagaderverkalking heeft plaatsgevonden. Om dat te constateren, zijn er net als bij het constateren van LVH weer andere tests nodig. En als je die shit eenmaal hebt kun je het niet meer terugdraaien. Je kunt alleen de kans verkleinen door medicatie/supplementen te nemen.

Maar goed, ik en (waarschijnlijk) de meesten hier doen ook niet meer dan een bloedtest. Ik prop mijzelf daarom vol met meds en supplementen in de hoop zoveel mogelijk schade te beperken.

Ace inhibitors zijn bewezen om je hematocriet te verlagen. Geen idee waarom hier niemand over praat op dit forum, na veel research dit tegengekomen en mijn hematocriet verlaagd.

Welke gebruik je dan en welke dosering? En hoeveel is je hematocriet nu dan tijdens het blasten itt wat het eerst was?

Hoe kwam je daar achter dan?
Mijn creatinine (en eGFR) waren ALTIJD perfect, zelf wanneer ik de dag er voor getraind had. Bij mijn laatste testen, waar ik dan een jaar een ARB nam, waren die waarden best wel verslechterd. Telkens een week deload aangehouden voordien. Staat ook in de bijsluiter van het middel dat het deze bijwerkingen kan hebben.

Volgens @Galen zou dat moeten meevallen als het gaat over een lichte verhoging.

M’n buik zegt eigenlijk ook dat het niet te best is :o heb jaren met 52-54 rond gelopen

Als je meer dan 15 verschil hebt in de bovendruk aan beiden armen dan heb je mogelijk slagaderverkalking.
Maar hoe nauwkeurig is dat dan? Die pro's hebben het meestal over een CAC-score. Die je volgens mij kunt bepalen middels een CT-scan. Maar goed, ik heb er zelf ook allemaal niet veel verstand van. Ik weet alleen dat zo nu een bloedtest doen niet allesomvattend is. Er komen veel meer tests bij kijken om andere noodzakelijke shit te checken.

• #2.398
Smith BOR
2x17x62,5
Deze bevalt nogmaals, echt heel goed
Goede contractie, misschien dat ik deze wel 3 setjes ga doen

Lat Pulldown Wide
2x15x72
Veel te veel momentum eigenlijk dus toch wat lager gewicht pakken

Low Row
2x15x77
Ez

Lat Prayer
2x15x36

Shrugs
2x18x36

Ben nog close grip lat pulldown vergeten zie ik nu, maar voorderest erg tevreden met de set-up

Incline Dumbell
1x15x12
1x12x12
1x8x12

Rope Curl
3x15x23

Machine Curl
3x12x35

veel reps allemaal joh, dat je ze niet in de range 8-12 houdt en wat zwaarder pakt?

• #2.400
veel reps allemaal joh, dat je ze niet in de range 8-12 houdt en wat zwaarder pakt?
Ja het is beetje wikken en wegen nog bij sommige oefeningen (bijv die BOR was niet de bedoeling dat ik 17 reps haalde, reden dat ik 2e set zelfde gewicht deed is omdat ik dacht dat ik miss dan wat meer uitgeput was en dus niet 17 haalde)
Maar heb deze met inspiratie van Siem's schema gedaan en dat waren allemaal wel rep ranges rond de 15

Wil uiteindelijk die BOR en low row wel 8-12 range doen
Lat pulldown, prayer en bicep bevalt wel op deze rep range

Terug
Naar boven