MuscleMeat

One Cycle Won't Hurt

Als je weet dat je lederwaarden goed zijn gewoon alvast aan de roa gaan. Sinds wanneer moet je naar de dermatoloog voor roa? Gewoon eisen bij je huisarts, als die hier al moeilijk over doet wordt het tijd om direct naar de volgende huisarts te gaan en al preventief vanuit jezelf roa slikken.
Dermatoloog is sinds een paar jaar. 10 jaar geleden hoefde je alleen maar een rondje doxycycline en daarna zat je in no-time aan de roa. Sinds een paar jaar schrijft in principe geen enkele huisarts het nog uit en laten ze dit in z'n totaliteit managen door de dermatoloog. Je kunt geluk hebben als je vroeger al roa hebt gehad dat je huisarts wel een nieuw recept wilt geven.

Maar het plan om "direct naar de volgende huisarts te gaan..." schiet dus niet op. Omdat dit in principe het nieuwe beleid is rondom dat medicijn.

Dermatoloog is sinds een paar jaar. 10 jaar geleden hoefde je alleen maar een rondje doxycycline en daarna zat je in no-time aan de roa. Sinds een paar jaar schrijft in principe geen enkele huisarts het nog uit en laten ze dit in z'n totaliteit managen door de dermatoloog. Je kunt geluk hebben als je vroeger al roa hebt gehad dat je huisarts wel een nieuw recept wilt geven.

Maar het plan om "direct naar de volgende huisarts te gaan..." schiet dus niet op. Omdat dit in principe het nieuwe beleid is rondom dat medicijn.
Huisartsen mogen compleet zelf weten of ze binnen deze richtlijnen willen blijven of niet. Het ligt er maar net aan of je een goede treft of niet. Doorverwijzen naar een dermatoloog is zeker niet verplicht. Ik ben laatst naar een dermatoloog geweest en ze zei dat ik moest stoppen met de finasteride wat ik al jaren slik (niks aan de hand alleen zie je nu niet meer dat ik kalend was en flink ook). Ben toen opgestaan en weggelopen. In dit geval dus omdraaien, als je dermatoloog het niet direct voorschrijft direct door naar de volgende (er is meer mogelijk dan een second opinion)

Oh en ook de finasteride wordt al jarenlang door de huisarts voorgeschreven. Uiteraard geen proscar want alleen idioten betalen 50 euro in de maand voor 50 pillen van 1mg finasteride. Gewoon finasteride 5mg en dat delen door 8 (ik neem veel minder dan voorgeschreven). Is gratis en wordt 100% vergoed. Huisartsen mogen veel meer dan je denkt. Een dermatoloog zal je proscar voorschrijven voor a 50 euro in de maand in 99% van de gevallen.

Nu verdient eerst de huisarts er wat aan want je moet eerst bij hem een afspraak maken om een doorverwijzing te krijgen en dan ook nog eens naar de dermatoloog… makkelijk geld verdienen zo.

Huisartsen mogen compleet zelf weten of ze binnen deze richtlijnen willen blijven of niet. Het ligt er maar net aan of je een goede treft of niet. Doorverwijzen naar een dermatoloog is zeker niet verplicht
En dan? Hij kan morgen een telefonisch consult hebben met die dermatoloog en met wat geluk heeft ie vrijdag z'n roa. Om dan uit principe nu een nieuwe huisarts te gaan zoeken, die je na de hele inschrijfprocedure alsnog hetzelfde probeert aan te smeren... Ben je weer weken verder :roflol: Je kunt inderdaad altijd geluk hebben met een huisarts. Maar ik ken 3 huisartsen in mijn omgeving die het alle 3 niet uitschijven, zelfs niet als je het vroeger gehad hebt. (zijn wel allemaal huisartsen die in de laatste 5 jaar pas hun huisartsen opleiding hebben afgerond)

Laatst bewerkt:
1654604330353.png
1654604341608.png

Denk het ook wel na deze foto's :p
Ja ik heb ook zo'n probleem, zonder AAS zelfs. Het is daarom minder acuut en extreem bij mij, maar na zo'n 15 jaar gezeik heb ik aardig wat littekens en kreeg ik het meteen van t ziekenhuis. Wel pas na 2 andere lichtere antibiotica kuurtjes mislukten. Ik begin ermee in september, want mag er niet mee drinken/in de zon. Ondertussen gebruik ik dit lokaal als er een ontsteking optreedt20220608_113157.jpg:

Ja ik heb ook zo'n probleem, zonder AAS zelfs. Het is daarom minder acuut en extreem bij mij, maar na zo'n 15 jaar gezeik heb ik aardig wat littekens en kreeg ik het meteen van t ziekenhuis. Wel pas na 2 andere lichtere antibiotica kuurtjes mislukten. Ik begin ermee in september, want mag er niet mee drinken/in de zon. Ondertussen gebruik ik dit lokaal als er een ontsteking optreedt20220608_113157.jpg:
Lol dit heb ik ook toevallig gekregen van twee ontstekingen. Spul brandt dus draag handschoenen.

Dat “direct naar een andere huisarts” gaan is zeker een grapje? Denk je dat huisartsen tegenwoordig nog nieuwe klanten aannemen. Per huisarts zit er een limiet aan hoeveel klanten die mag hebben en alles zit vol. Straks mag je naar een huisarts 50km verderop elke keer als je wat hebt. Het is niet meer zoals vroeger, vandaag bellen vandaag aan de beurt. Tegenwoordig krijg je eerst die kut aan de balie te spreken die 5x pd pauze heeft en de telefoon op automatisch piloot zet en als het je uberhaupt lukt door de “er zijn nog 381394 wachtende voor u” door te komen dan mag je eerst haar overtuigen dat je echt wat mankeert en een afspraak kunt maken met de huisarts……… 3 weken later.

Dat “direct naar een andere huisarts” gaan is zeker een grapje? Denk je dat huisartsen tegenwoordig nog nieuwe klanten aannemen. Per huisarts zit er een limiet aan hoeveel klanten die mag hebben en alles zit vol. Straks mag je naar een huisarts 50km verderop elke keer als je wat hebt. Het is niet meer zoals vroeger, vandaag bellen vandaag aan de beurt. Tegenwoordig krijg je eerst die kut aan de balie te spreken die 5x pd pauze heeft en de telefoon op automatisch piloot zet en als het je uberhaupt lukt door de “er zijn nog 381394 wachtende voor u” door te komen dan mag je eerst haar overtuigen dat je echt wat mankeert en een afspraak kunt maken met de huisarts……… 3 weken later.
Bij ons wel. Als ik nu bel, kan ik wss om 1400 al komen en ligt einde vd dag mn recept klaar bij de apotheek die 1 deur ernaast zit. Voordeel van klein dorp.

Tja heb jarenlang ziekenhuis in en uit gelopen en weet hoe lang het kan duren als je niet op tijd aan de bel trekt. Ik hoef nooit drie weken te wachten, geen idee waarom dat zo is bij jullie. Tegenwoordig is alles veranderd. Ja prima toch? Hier blijkbaar niet maar in de rest van Nederland wel. Nee ik heb geleerd dat je zelf onderzoek moet doen, het verhaal duidelijk uitlegt en weet wat je wilt. Als je huisarts dan een beetje meewerkt is er veel meer mogelijk. Dat jij 100 weken moet wachten op je huisarts en 5 uur aan de lijn zit betekent niet dat het overal zo is. Tegenwoordig is het wel direct ja knikken en je bek houden om vervolgens teleurgesteld weer weg te gaan na je consult waar je volgens jezelf zo lang mee hebt moeten wachten. Be my guest. Direct naar een andere huisarts betekent direct verder kijken, je kunt niet eens zomaar direct van huisarts wisselen maar ging er vanuit dat de mensen hier meer hersencellen hebben dan een goudvis.

Even een ander voorbeeld. Welke huisarts verwijst je door naar een b12 kliniek als je waarden top zijn? Mijn domme huisarts zeker waardoor het inmiddels veel en veel beter met mij gaat doormiddel van twee b12 injecties per week? Kliniek b12 Amsterdam en dat is toch echt de hele andere kant op. Juist.. op mijn eigen verzoek na jarenlang ziekenhuis in en uit. Zo ging dat ook met een operatie. Ik kan hier wel uren of dagen over doorgaan maar er is zoveel meer mogelijk dan je denkt, daar ben ik helaas op de moeilijke en pijnlijke manier achter gekomen.

Zo kon ik niet weg bij een antroposofische huisarts. En die bleef me shit voorschrijven waar ik knetterlijp van werd en dan zeggen dat ie dat deed omdat ik een junk was. Heel fucked up situatie. Na mezelf uitschrijven en een paar brieven naar een huisarts bij me om de hoek en 1,5 jaar later kwam ik bij iemand die me echt hielp met mijn rugpijn. Nieuwe huisarts dus. En ik ben 1 jaar later bijna beter. GDVRDME (Die antroposoof heeft me 3 jaar van mijn leven gekost)

• Like
Waarderingen: AK
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.471
Heb je al een keer zinc gluconate geprobeerd? Op dagbasis hoog doseren werkt bij mij als een malle; zelfs op mast nergens last van...
Ik neem wel 60mg normale zink maar gluconate nog niet geprobeerd nee

Iemand op Tiktok dmde me dat hooikoortspillen van de lidl ook werkte tegen acne blijkbaar

Als je weet dat je lederwaarden goed zijn gewoon alvast aan de roa gaan. Sinds wanneer moet je naar de dermatoloog voor roa? Gewoon eisen bij je huisarts, als die hier al moeilijk over doet wordt het tijd om direct naar de volgende huisarts te gaan en al preventief vanuit jezelf roa slikken.

Dit had ik ooit ook bij de geringste hoeveelheid aas en vooral simpelweg test maar was dan ook begin 20 toen. Ik kan er nu tegenaan knallen wat ik wil maar de enige puistjes die ik krijg zijn van ingegroeide haren. Ook geen pretje als je een halve aap bent zoals ik.

Edit: wel weer raar dat voorkant helemaal clean is? Ik weet niet of je abnormaal veel zweet tijdens je kuur zoals ik? Als je niet goed kunt schoonmaken of scrubben ga je tijdens een kuur met zweten waar je poriën constant open gaan en dus vuil makkelijker toelaten in combinatie met een vette huid is dat gewoon bijna gegarandeerd dikke puistjes hehe.

Huisarts doet niet moeilijk maar hij wilde iets niet voorschrijven waar hij niet alles 100% van wist, wat ik wel snap

Voorkant is helaas niet clean, op foto’s lijkt het beter dan t is

Hier wat duidelijker:
692A4A81-21C0-45EA-8513-0E83E636CADA.png

• #2.472
Squat
2x6x145
Goeie diepte, alleen soms de neiging om beetje goodmorning beweging te maken, moet dat wel even gaan fixen

Leg Ext
2x15x86

Uni LP 4 sec n
2x10x85
Volgens mij

Adductor
2x15x65

LLC 4 sec N
1x15x44
1x12x44

RDL
2x25x38

Kuiten en cardio vnv

Volkomen begrijpelijk. Ik herken het echter heel goed en roa kan letterlijk een wondermiddel zijn (het is heftig spul en vooral met dit weer en straks zon erbij extra heftig). Denk dat je dermatoloog er ook niet moeilijk over gaat doen (vermeld er wel bij dat je op de hoogte bent van alle risico's), maakt de drempel om het voor te schrijven bij de arts wat makkelijker. Hopelijk is alles in orde en kun je er snel wat aan doen.

• #2.475
Volkomen begrijpelijk. Ik herken het echter heel goed en roa kan letterlijk een wondermiddel zijn (het is heftig spul en vooral met dit weer en straks zon erbij extra heftig). Denk dat je dermatoloog er ook niet moeilijk over gaat doen (vermeld er wel bij dat je op de hoogte bent van alle risico's), maakt de drempel om het voor te schrijven bij de arts wat makkelijker. Hopelijk is alles in orde en kun je er snel wat aan doen.
Ja ik heb in Juli een festival, vol aan de roa en in de zon is wel even kut combo maar goed

Dermatoloog is op de hoogte van alles voorderest, geen idee of hij moeilijk gaat doen over AAS gebruik maarja, daar is hij ook niet voor

We shall see :p

Ook de ketting van je hond omgedaan zo te zien

Ja ik heb in Juli een festival, vol aan de roa en in de zon is wel even kut combo maar goed

Dermatoloog is op de hoogte van alles voorderest, geen idee of hij moeilijk gaat doen over AAS gebruik maarja, daar is hij ook
Ik heb het in de zomer eens niet kunnen afmaken (was niet slim) en uiteraard eigenwijs maargoed lippen huid alles lag open. Mijn advies. f**k die festival kerel en begin er zo snel mogelijk aan. Je huid is je grootste orgaan, zorg er goed voor. Bovendien moeten die chicks wel gruwelijk veel pillen op wil je een beetje kans maken met die zooi overal, hehe.

• #2.480
Terug
Naar boven