XXL Nutrition

One Cycle Won't Hurt

Overigens wel een goede tip dat ik dat idd gewoon kan afschrijven, thanks!
Kunt het volle bedrag aftrekken van je winst als bedrijfskosten en de BTW terugkrijgen bij je kwartaal BTW aangifte. Was meer een headsup dat die cursus eigenlijk meer dan €400 duurder is dan die website vermeld.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.382
Kunt het volle bedrag aftrekken van je winst als bedrijfskosten en de BTW terugkrijgen bij je kwartaal BTW aangifte. Was meer een headsup dat die cursus eigenlijk meer dan €400 duurder is dan die website vermeld.
Ik weet wel dat je 1.000 euro subsidie voor een opleiding per jaar kunt krijgen
Weet alleen niet dit toepasbaar is op iets zoals MILO

Resultaten is het enigste wat telt tegenwoordig vooral op sociale media. Papieren is leuk, maar leven niet meer in 1993, mensen willen zichtbaar/snel en liefst zo makkelijk mogelijk resultaat.

• #3.384
Resultaten is het enigste wat telt tegenwoordig vooral op sociale media. Papieren is leuk, maar leven niet meer in 1993, mensen willen zichtbaar/snel en liefst zo makkelijk mogelijk resultaat.
En daar haal ik nu ook zeker mijn voordeel uit gezien mensen in mijn buurt wel weten dat ik dagelijks met de materie bezig ben en ze dus meer vertrouwen in mij hebben ookal heb ik geen papieren
Als ik dan resultaten kan fixen spreekt het ook weer mensen buiten mijn omgeving aan
Enige nadeel is dat je altijd wel afhankelijk bent van de inzet van de persoon die je coached zelf
Echter als iemand ergens voor betaald, is diegene al wel meer geneigd om z'n best te doen, dan dat hij het gratis krijgt

En wat heeft die cursus al opgebracht?

Heb zelf ook enkele PT cursussen gedaan, weggegooid geld imo.
Hmm, dat is een goeie vraag.
Voordelen:
- Het heeft mijn eigen techniek qua bewegen enorm geholpen. Vooral deadlift/squats, dus enerzijds zie ik het achteraf ook als een 1600e investering in mijn eigen kwaliteit/kennis van bewegen. Voorheen kocht ik iedere 15 weken een nieuw schema bij een PT-er (van de gym) voor 240eu. Dus 6-7x zo'n schema had me ook dat bedrag gekost. Zelfs na voor 700e aan PT uren te hebben ingekocht was ik nog aan het kattenrug deadliften, aangezien die PT-er achteraf gewoon echt niet geweldig was. Maarja, wat wist ik als beginner? Dus ergens vind ik alleen dit punt de 1600eu al waard, aangezien het me én die kutvent niet meer betalen heeft opgeleverd én een bak minder blessures + meer progressie.
- Kunt het qua bedrijfsvoering doen.

Nadelen:
- De meeste mensen zoeken hun coach/PT-er vooral uit op formaat en niet op opleiding. Dus eigenlijk kun je beter voor 1600eu blasten, aangezien dat je 100x meer cliënten oplevert dan een mooi Ereps level-4 papiertje.
- Geen enkele sportschool of loondienst constructie wil aan je beginnen aangezien je 'te hoog bent opgeleid', dat soort plekken zoeken mensen met fitvak-A (eigenlijk niet meer dan een beginnerscursus) doordat zij veel goedkoper zijn.

Achteraf gezien vind ik het zakelijk een niet zo makkelijk papiertje om iets rendabels mee te maken. In combinatie met een degelijke voedingscursus zie ik er wel meer nut in, aangezien je dan misschien meer de lifestyle kant uit kunt. Dus mensen én leert bewegen én leert eten. Vind ik het verspild geld? Nee, maar wel om heel andere redenen dan dat ik begon aan die cursus. Zakelijk levert het me bar weinig op, de voedingcursus daarentegen is vele malen meer rendabel. Ik vind het een prima investering in mezelf geweest, dat wel. Was toen ik begon aan de cursus niet per se m'n intentie.

• #3.386
Achteraf gezien vind ik het zakelijk een niet zo makkelijk papiertje om iets rendabels mee te maken.
Wel goed om te weten, sowieso met bell-academy kom je al een heel eind qua oefeningen denk ik, echter zijn praktijklessen wel erg behulpzaam i.p.v filmpjes
In combinatie met een degelijke voedingscursus zie ik er wel meer nut in, aangezien je dan misschien meer de lifestyle kant uit kunt. Dus mensen én leert bewegen én leert eten. Vind ik het verspild geld? Nee, maar wel om heel andere redenen dan dat ik begon aan die cursus. Zakelijk levert het me bar weinig op, de voedingcursus daaretegen is vele malen meer rendabel. Ik vind een prima investering in mezelf geweest, dat wel. Was toen ik begon aan de cursus niet per se m'n intentie.
Hier zat ik ook nog over na te denken, voeding of een fysio cursus erbij, zodat je ook gelijk een deel herstel mee pakt

Wel goed om te weten, sowieso met bell-academy kom je al een heel eind, echter zijn praktijklessen wel erg behulpzaam denk ik
De praktijklessen waren 95% van de leerzame ervaringen van Milo. Die theorie en anatomie enzo was ook wel boeiend. Maar die praktijklessen rondom neutrale positie, bracen, energielekken, hip hingen, squatten en dergelijke zijn het gene dat die cursus zo ongelofelijk goed maakt.
Hier zat ik ook nog over na te denken, voeding of een fysio cursus erbij, zodat je ook gelijk een deel herstel mee pakt
Als je fysio overweegt te doen, een 4-jarige HBO opleiding dus, lijkt me PT daar bovenop niet zo nuttig aangezien je bij fysio al zo absurd veel leert over beweging en dergelijke dat de gemiddelde fysio makkelijk PT kan doen.

Voordelen:
- Het heeft mijn eigen techniek qua bewegen enorm geholpen. Vooral deadlift/squats, dus enerzijds zie ik het achteraf ook als een 1600e investering in mijn eigen kwaliteit/kennis van bewegen. Voorheen kocht ik iedere 15 weken een nieuw schema bij een PT-er (van de gym) voor 240eu. Dus 6-7x zo'n schema had me ook dat bedrag gekost. Zelfs na voor 700e aan PT uren te hebben ingekocht was ik nog aan het kattenrug deadliften, aangezien die PT-er achteraf gewoon echt niet geweldig was. Maarja, wat wist ik als beginner? Dus ergens vind ik alleen dit punt de 1600eu al waard, aangezien het me én die kutvent niet meer betalen heeft opgeleverd én een bak minder blessures + meer progressie.

Nadelen:
- De meeste mensen zoeken hun coach/PT-er vooral uit op formaat en niet op opleiding. Dus eigenlijk kun je beter voor 1600eu blasten, aangezien dat je 100x meer cliënten oplevert dan een mooi Ereps level-4 papiertje.
- Geen enkele sportschool of loondienst constructie wil aan je beginnen aangezien je 'te hoog bent opgeleid', dat soort plekken zoeken mensen met fitvak-A (eigenlijk niet meer dan een beginnerscursus) doordat zij veel goedkoper zijn.

Achteraf gezien vind ik het zakelijk een niet zo makkelijk papiertje om iets rendabels mee te maken. In combinatie met een degelijke voedingscursus zie ik er wel meer nut in, aangezien je dan misschien meer de lifestyle kant uit kunt. Dus mensen én leert bewegen én leert eten. Vind ik het verspild geld? Nee, maar wel om heel andere redenen dan dat ik begon aan die cursus. Zakelijk levert het me bar weinig op, de voedingcursus daarentegen is vele malen meer rendabel. Ik vind het een prima investering in mezelf geweest, dat wel. Was toen ik begon aan de cursus niet per se m'n intentie.
Daar ben ik het mee eens :)

En daar haal ik nu ook zeker mijn voordeel uit gezien mensen in mijn buurt wel weten dat ik dagelijks met de materie bezig ben en ze dus meer vertrouwen in mij hebben ookal heb ik geen papieren
Als ik dan resultaten kan fixen spreekt het ook weer mensen buiten mijn omgeving aan
Enige nadeel is dat je altijd wel afhankelijk bent van de inzet van de persoon die je coached zelf
Echter als iemand ergens voor betaald, is diegene al wel meer geneigd om z'n best te doen, dan dat hij het gratis krijgt
Het lijkt volgens mij soms ook meer op coaching op motivatie dan op coaching voor kracht of bb.

Ohhja nog een toevoeging. @chrash
Nadelen:
- Meeste mensen hebben ook het idee dat ze het zichzelf wel kunnen leren of vinden het de investering (€60-80 per uur) niet waard. Veel mensen denken dat ze veel beter bewegen dan ze doen of verwachten via een paar video's wel te kunnen deadliften. Veel mensen investeren liever €200 in whey dan €200 om in 3u tijd verdomd netjes te leren squatten/dealiften. Pas na een hoop blessures, die de fysio afschuift op slecht bewegen (en ze een PT-er als advies geeft), zijn mensen er vaak pas bereid toe.

• #3.391
De praktijklessen waren 95% van de leerzame ervaringen van Milo. Die theorie en anatomie enzo was ook wel boeiend. Maar die praktijklessen rondom neutrale positie, bracen, energielekken, hip hingen, squatten en dergelijke zijn het gene dat die cursus zo ongelofelijk goed maakt.

Als je fysio overweegt te doen, een 4-jarige HBO opleiding dus, lijkt me PT daar bovenop niet zo nuttig aangezien je bij fysio al zo absurd veel leert over beweging en dergelijke dat de gemiddelde fysio makkelijk PT kan doen.
Nee geen 4-jarige HBO opleiding, zit al lang genoeg op school ondertussen
Je kunt ook losse fysio certificaten behalen via een bepaalde portal

Voordelen:

Nadelen:

www.google.nl had je heel wat geld bespaart.

Nee geen 4-jarige HBO opleiding, zit al lang genoeg op school ondertussen
Je kunt ook losse fysio certificaten behalen via een bepaalde portal
Mocht je ervoor in aanmerking komen; binnen het STAP budget kun je ook een X aantal fitness gerelateerde certificaten behalen. Wellicht interessant om naar te kijken.

• #3.394
Mocht je ervoor in aanmerking komen; binnen het STAP budget kun je ook een X aantal fitness gerelateerde certificaten behalen. Wellicht interessant om naar te kijken.
Yess dat bedoelde ik ook met dat 1000 euro budget per jaar
Zeker interessant!

• #3.395
Inderdaad ja. Ik heb ook geen papieren, maar al die flapdrollen van pt's met papieren die bij basic fits e.d. rondlopen kan ik nog heel wat bijbrengen. Wat ik daar in het verleden heb gezien vielen mijn schoenen van uit.
Toen iemand mij met een CIOS papiertje die personal training op onze gym gaf, mij ging vragen wat creatine was wist ik genoeg

Ja dat is niet de opleiding he

• #3.397
Ik probeer elke week 70K stappen te maken zodat dat verbruik gelijk blijft
Alleen nu ik een kantoorbaan heb is dit wel even een stukje lastiger
Maar even kijken hoe het gaat met mijn gewicht deze week\

Plus punt is: Ritme
Eindelijk vaste werktijden
Mag eten wanneer ik wil

Afgelopen maanden weight gain geanalyseerd met data van oude telefoon en zag dat ik op 3800 kcal 0,7-1kg per week aan kwam, dus toch besloten om niet op te hogen naar 3800
Vanaf nu kan ik denk ik pas echt weight gain goed bij gaan houden omdat ik voor mijn gevoel nu pas echt weer verzadigd ben qua vocht etc. sinds mn cut
Ik zit nu dus nog steeds op 3500-3600, even aankijken deze week wat m'n totale stappen zijn en wat m'n gewicht doet
Ik aim voor 250-500 gram per week, natty wilde ik niet meer dan 250-300 gram gainen, maar ik denk dat tot 500 gram nog wel prima is
Liever iets meer vet en gains dan minder vet en geen gains I guess

Ik heb het wel echt extreem moeilijk, om mezelf in te houden met eten, sinds die prep is mijn eetlust echt zo fucking hoog en het blijft maar zo hoog
Vroeger smeekte ik echt om eetlust maar dit is echt bizar
Wellicht dat het ook nog een van de compounds in m'n systeem is, maar als ik mezelf niet in bedwang hou heb ik om 7 uur 's Ochtends al binnen een halfuur 2K kcal in m'n nek

Trainingen bevallen echt super goed
Probeer erg te letten op mind muscle connection nu met lats
Linker kant is aanzienlijk zwakker, hier start ik dus ook mee

Squats zijn er officieel uit en hiervoor doe ik nu bulgarian split squats, ik ga denk ik tussen elk been ook 2 minuten rust nemen i.v.m systematische vermoeidheid
Want merkte tijdens de deload al dat rechterbeen na linkerbeen echt heel lastig was terwijl mijn rechterbeen sterker is
Ook ga ik denk ik deadstop unilateral legpresses doen i.p.v constante spanning bij elke rep, maar dit is even aanvoelen, weet niet echt of het meerwaarde heeft

Pull up (weighted +10kg)
1x10
1x6
Ik ga deze zonder gewicht doen weer en lekker focussen op wat TuT enzo

SA Lat pulldown
1x18x15kg
1x12x21.25 (dit wordt m'n werk gewicht)

SA Lat row
2x8x21kg
Ik behoud hier een rechte rug en leun niet mee met de handle, ik focus echt op m'n ellebogen naast m'n zij trekken

Smith Row (focus op squeezed)
2x8x50kg
Blijf echt weak as shit op rows zoals barbell, pendlay en smith rows, maar vind de contractie heerlijk met lager gewicht
Hier focus ik ook op m'n ellebogen naast mn zij te houden

Flat Press

2x8x38

Incline db press
1x7x34
1x12x24
Krijg toch beetje last van front delt, dus wellicht dat ik toch weer overschakel naar smith press, vond die echt heel fijn ook

Flye
2x15x13

Lat prayer rope

2x15x21

Shrug 30 graden schouder abductie
2x15x36

Laat je jou bloedwaarde test doen, ben benieuwd wat se schade is van de blast en wil dit beetje vergelijken met de mijne over 4 weken.

• #3.399
Laat je jou bloedwaarde test doen, ben benieuwd wat se schade is van de blast en wil dit beetje vergelijken met de mijne over 4 weken.
Ik ben oprecht, zo nieuwsgierig naar m'n bloedtest, hoe raar dit ook klinkt
Ben echt heel benieuwd zelf naar de schade, komt goed man
Ik log het hier sowieso ;)

Denk dat lever waardes wel piecie fucked zijn door winny, roa etc.

• Like
Waarderingen: AK
  • #3.400
Wellicht dat ik vanavond nog een arm sessie knal

Gisteren rustdag, morgen legday, dan vervolgens weer donderdag armday

Kan alleen 1 dag niet trainen dit weekend maar die valt niet op mn rustdag waardoor ik deze week niet 2x armen kan hitten en ik de frequentie wel hoog wil houden

Weet alleen niet of ik fatigue van de sessie van vandaag ga merken

Terug
Naar boven