XXL Nutrition

One Cycle Won't Hurt

Als je al je shit op orde hebt qua training, voeding maak je met de eerste paar blast meestal wel goede progressie. Of je moet echt hele poep genetics hebben. Ik stond er ook versteld van hoe snel het bij mij ging in het begin.

Receptoren etc. zijn in het begin nog allemaal virgin. Als je een paar jaar on bent dan moet je blij zijn met 1-3 kg LBM per jaar. Je ziet het hier ook op dit forum. De meesten(waaronder ikzelf) die al jaren on zijn boeken geen zieke snelle vooruitgangen meer. Of je moet echt balls to the walls met grammen gear, gh en slin gaan klooien.

Neemt overigens niet weg dat je zeer goede progressie hebt geboekt in zo'n korte tijd. Sowieso props daarvoor uiteraard.

Als je al je shit op orde hebt qua training, voeding maak je met de eerste paar blast meestal wel goede progressie. Of je moet echt hele poep genetics hebben. Ik stond er ook versteld van hoe snel het bij mij ging in het begin.

Receptoren etc. zijn in het begin nog allemaal virgin. Als je een paar jaar on bent dan moet je blij zijn met 1-3 kg LBM per jaar. Je ziet het hier ook op dit forum. De meesten(waaronder ikzelf) die al jaren on zijn boeken geen zieke snelle vooruitgangen meer. Of je moet echt balls to the walls met grammen gear, gh en slin gaan klooien.

Neemt overigens niet weg dat je zeer goede progressie hebt geboekt in zo'n korte tijd. Sowieso props daarvoor uiteraard.
Loopt de progressie per blast langzaam af ? Of is het na een paar keer blasten gewoon klaar en gaat het ineens stuk langzamer?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.945

Ik zie tot nu toe gewoon elke maand steady progressie en dat motiveert echt heel erg

Maar ik ben wel benieuwd hoeveel er nog in de tank zit tot ik inderdaad op dat punt ga komen

Ik wil in ieder geval geen blast meer komende tijd verdoen aan te cutten

Loopt de progressie per blast langzaam af ? Of is het na een paar keer blasten gewoon klaar en gaat het ineens stuk langzamer?
Met elke blast merk je wel dat het steeds langzamer gaat. Of je moet steeds meer gear en andere shit gebruiken. Je moet niet verwachten dat je op 500 test oneindige gains gaat maken. Of je moet Jay Culter of Cbum heten.

Maar goed dat kan dus wel met je gedachtes fucken. Zeker als je in het begin zo veel progressie hebt geboekt.

Ik zie tot nu toe gewoon elke maand steady progressie en dat motiveert echt heel erg

Maar ik ben wel benieuwd hoeveel er nog in de tank zit tot ik inderdaad op dat punt ga komen

Ik wil in ieder geval geen blast meer komende tijd verdoen aan te cutten
Dat moet je er opgeven moment voor kiezen of om meer shit te gebruiken of er vrede mee hebben dat je minder gains maakt.

Ik ben nu wel op een punt dat ik het steeds minder waard vind om nog te blasten. Niet dat ik zo huge ben, maar meer in de zin van dat de hoeveelheid gear niet meer opweegt tegen al die fucking sides die komen kijken als je meer gear gaat gebruiken. En plus krijg je dan ook te maken met diminishing returns.

Heeeey maatje ik heb je gemist

Je gaat steeds verder over je natuurlijk limiet, zelfde idee als een natural die dicht bij z'n limiet zit.

Je gaat steeds verder over je natuurlijk limiet, zelfde idee als een natural die dicht bij z'n limiet zit.
Heb Lee haney een keer horen zeggen:

Muscle maturity balance growt over a period of time.

Dus kwantiteit gaat langzaam over in meer kwaliteit. Mja als je dat weet is het niet zo een ramp toch? Maar ik heb dan ook geen wedstrijd ambities en kom pas net kijken.

Heb Lee haney een keer horen zeggen:

Muscle maturity balance growt over a period of time.

Dus kwantiteit gaat langzaam over in meer kwaliteit. Mja als je dat weet is het niet zo een ramp toch? Maar ik heb dan ook geen wedstrijd ambities en kom pas net kijken.
Muscle maturity bedoelen ze normaal wat anders mee.

Bedoelen ze in bodybuilding mee dat hoe langer je de spieren hebt hoe 'grainyer' en 'vasculairder' ze ogen maar het is een beetje een bro science term.
Dus het idee dat 'oude' spieren ook langer blijven zitten als je stopt met trainen of gear verlaagd is ook een mythe? Op zich klinkt het wel logisch hoor. Ik kan geen reden verzinnen waarom 'oude' spiercellen zoveel anders zouden reageren..

Dus het idee dat 'oude' spieren ook langer blijven zitten als je stopt met trainen of gear verlaagd is ook een mythe? Op zich klinkt het wel logisch hoor. Ik kan geen reden verzinnen waarom 'oude' spiercellen zoveel anders zouden reageren..
Ik denk niet dat je lichaam zijn overlevings mechanisme oppeens aan de kant zet omdat die spierencellen er al zo lang zitten.

Zolang die gene wat blijft trainen en eten als een bodybuilder zal er wel heel wat blijven zitten eerst en zal die waarschijnlijk echt zichzelf moeten uithongeren en laag in eiwitten moeten zitten om spier kwijt te raken (en off gear of echte trt).

Ik denk niet dat je lichaam zijn overlevings mechanisme oppeens aan de kant zet omdat die spierencellen er al zo lang zitten.

Zolang die gene wat blijft trainen en eten als een bodybuilder zal er wel heel wat blijven zitten eerst en zal die waarschijnlijk echt zichzelf moeten uithongeren en laag in eiwitten moeten zitten om spier kwijt te raken (en off gear of echte trt).
Pro's die soms al tientallen jaren veel spier meedragen krimpen ook snel als ze downsizen. Maar goed ook trouwens vwb gezondheid.

Moest even denken aan witte en bruine vetcellen, met weinig of veel mitochondria.
Dacht misschien bestaat er ook een vergelijkbaar verschil tussen oude en jonge spiercellen. Maar dat klinkt niet logisch inderdaad.
Evolutionair gezien is hardnekkig vet handig, hardnekkig spier totaal niet. :emo:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.960
Zo gezegd, zo gedaan

Laatste fysiek update voor de komende 3 maanden (op 21 november na)​

Ben zelf ook veel te obsessief bezig met hoe ik eruit zie elke dag dus mentaal is dit ook even goed

Gewicht: 75,6kg gemiddelde
Quad volume ga ik iets omhoog gooien want voor m'n gevoel nemen ze af sinds ik gestopt ben met squatten
1665313911281.png

Incline DB Curl
1x14x14
1x12x14

Assisted Hammer Curl
1x12x14
1x10x14

Tricep Ext Overhead
1x12x25
1x10x25

Single Handed Pushdown
2x8x15