MuscleMeat

One Cycle Won't Hurt

Is niet plate loaded dus max is 200 :o
Dus probeer nu heel veel TuT en narrow stance en allemaal andere capriolen uit te halen om het zwaar te maken
Oke daar zit het dus in ;) In dat geval begin je toch eerst met een andere oefening? Hier gaan de db's maar tot 40, dus dan zorg ik dat ik al voorvermoeid ben voordat ik ze aanraak.

Ik kijk geen filmpjes die op de een of andere manier grappig moeten zijn in de context waarin het geplaatst wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Oke daar zit het dus in ;) In dat geval begin je toch eerst met een andere oefening? Hier gaan de db's maar tot 40, dus dan zorg ik dat ik al voorvermoeid ben voordat ik ze aanraak.
Yes, pre-exhausten is idd ook wel een goeie, misschien eerst squatten dan kan ik daar ook wat meer progressie op boeken
Alleen zit ik met de leg extension ookal bijna tegen de max aan, dus denk dat ik daar dan ook maar unilateraal dingen moet gaan doen
Onze gym is echt top maar voor benen is er gewoon erg weinig

Als je overal tegen de max aanloopt, en je in de toekomst nog veel progressie wilt boeken, is het toch beter om naar een andere gym te gaan?
Anders moet je je in alle bochten wringen om er wat uit te halen.

Heb hetzelfde( met de legpress dan, hamstring curls en leg extensions heb ik nog paar standjes over) dus ga na dit 1 jaar abbo toch wat anders zoeken.

Goed bezig verder!

Oke begin vanaf nu wel te denken dat ik echt voller raak
Weet niet of het de kcal of de gear is maar het voelt lekker
Heb me erbij neergelegd dat ik maar even wat waist omtrek ga gainen
Even een slechte kwaliteit foto;
Screenshot_20211208-232334__01__01.jpg

Als ik jou was zou ik beginnen met goede squat shoes te kopen en werken aan mobiliteit en flexibiliteit van heupen, enkels en hamstrings en me echt toeleggen op (leren) squatten. Je benen lopen behoorlijk achter op je bovenlichaam en nu je aan het kuren bent en zelf aangeeft niet goed je benen te kunnen trainen momenteel gaat die onbalans alleen maar groter worden. Voor je het weet ben je de nieuwe Bert en dat wil je echt niet hebben. Zeker met jouw lengte moet je toch echt wel in staat zijn om een paar flinke poten je laten groeien.

Als ik jou was zou ik beginnen met goede squat shoes te kopen en werken aan mobiliteit en flexibiliteit van heupen, enkels en hamstrings en me echt toeleggen op (leren) squatten. Je benen lopen behoorlijk achter op je bovenlichaam en nu je aan het kuren bent en zelf aangeeft niet goed je benen te kunnen trainen momenteel gaat die onbalans alleen maar groter worden. Voor je het weet ben je de nieuwe Bert en dat wil je echt niet hebben. Zeker met jouw lengte moet je toch echt wel in staat zijn om een paar flinke poten je laten groeien.
Ik heb al squatschoenen, heupmobiliteit is wel een issue ja

momenteel gaat die onbalans alleen maar groter worden.
En toevallig dat je dit zegt, heb het hier ook met andere over gehad gisteren
M'n boven lichaam groeit echt een stuk harder dan onderlichaam
En zoals je zegt, ik wil alles behalve op een standaard gym bro lijken die zn benen niet traint :o
De leg press gaat iig unilateraal worden, de squats blijf ik doen
Moet alleen wat meer mobiliteits werk voor mn heupen en enkels gaan doen
Reden dat ik squatschoenen heb is ook namelijk enkel mobliteit issues

En toevallig dat je dit zegt, heb het hier ook met andere over gehad gisteren
M'n boven lichaam groeit echt een stuk harder dan onderlichaam
En zoals je zegt, ik wil alles behalve op een standaard gym bro lijken die zn benen niet traint :o
De leg press gaat iig unilateraal worden, de squats blijf ik doen
Moet alleen wat meer mobiliteits werk voor mn heupen en enkels gaan doen
Reden dat ik squatschoenen heb is ook namelijk enkel mobliteit issues
Ik had hetzelfde toen ik net begon met gear, omdat ik als natty nauwelijks mijn benen pakte. Gewoon kwestie van meer volume. Een groot voordeel van gear is het herstel, dus je kunt vaker je spieren trainen met meer volume zonder dat je cucked wordt.

Tijdens mijn eerste cycle begon ik daarom meteen met 2-3x per week benen pakken. En dat hielp gelukkig enorm.

Ik had hetzelfde toen ik net begon met gear, omdat ik als natty nauwelijks mijn benen pakte. Gewoon kwestie van meer volume. Een groot voordeel van gear is het herstel, dus je kunt vaker je spieren trainen met meer volume zonder dat je cucked wordt.

Tijdens mijn eerste cycle begon ik daarom meteen met 2-3x per week benen pakken. En dat hielp gelukkig enorm.
Ik heb vroeger nooit een legday geskipt maar heb ze wel minder intens gedaan dan push/pull dagen en minder gefocust op progressive overload
Moet inderdaad gewoon nu gebruik maken van dat herstel voordeel en het volume omhoog gooien

3x in de week benen lijkt me nogal kut, pff.

Af en toe periodes met 2x per week doe ik ook, dat gaat nog wel.

3x in de week benen lijkt me nogal kut, pff.

Af en toe periodes met 2x per week doe ik ook, dat gaat nog wel.
True, heb ik achteraf ook wel spijt van omdat sindsdien mijn knieën helemaal fucked zijn. Maar goed, was ook mijn eigen domme fout, gezien het feit ik zo dedicated was om massa erop te plakken ik alle pijn negeerde en niet de adequate rust nam.

True, heb ik achteraf ook wel spijt van omdat sindsdien mijn knieën helemaal fucked zijn. Maar goed, was ook mijn eigen domme fout, gezien het feit ik zo dedicated was om massa erop te plakken ik alle pijn negeerde en niet de adequate rust nam.
Daar zal de hoge trainingsfrequentie inderdaad niet de enige oorzaak van zijn.

Niets mis met 3x per week benen trainen, zolang je het volume er op aanpast, maar dat kan wel lastig zijn. In theorie kan je met een hogere frequentie wel een hoger volume per week aan.

Daar zal de hoge trainingsfrequentie inderdaad niet de enige oorzaak van zijn.

Niets mis met 3x per week benen trainen, zolang je het volume er op aanpast, maar dat kan wel lastig zijn. In theorie kan je met een hogere frequentie wel een hoger volume per week aan.

True that. Ik heb dat overigens ervaren als een dikke mind f**k, om het volume per training te beperken.
Dan worden trainingen zo 'kort' dat ik er minder voldoening uit haal. In theorie kun je natuurlijk ook elke dag 1 of 2 werksetjes squatten. Weekvolume komt daarmee ook op 7 tot 14 werksets.
Nooit geprobeerd maar daar lijkt mij dus echt geen f**k aan. :roflol:

Ochtendgewicht 70,2
Lekker
1639052647533.png

Hier is wat duidelijker te zien dat m'n waist dikker aan het worden is

Dumbell Shoulder Press 3 sec negatief
1x10x20
2x12x26
+2 reps en 2kg zwaardere dumbells t.o.v vorige x
Nice

Side Raise 3 sec n