MuscleMeat

One Cycle Won't Hurt

Wat me opvalt is dat je een hoop isolatie fluff oefeningen doet en weinig harde compounds.

Misschien moet je ff een ebook van John Meadows downloaden zodat je kan zien hoe je een push workout in elkaar kan zetten.

• Topic Starter Topic Starter
Wat me opvalt is dat je een hoop isolatie fluff oefeningen doet en weinig harde compounds.

Misschien moet je ff een ebook van John Meadows downloaden zodat je kan zien hoe je een push workout in elkaar kan zetten.
Dit schema heb ik niet zelf geschreven, heb een coach die dit voor mij heeft geschreven
Daarbij vind ik een shoulder press, flat press en incline press voldoende compound oefeningen voor push, zou niet weten wat er nog meer bij zou moeten

Dit schema heb ik niet zelf geschreven, heb een coach die dit voor mij heeft geschreven
Daarbij vind ik een shoulder press, flat press en incline press voldoende compound oefeningen voor push, zou niet weten wat er nog meer bij zou moeten

Oke maar waarom prioritiseer je die compounds dan niet? Je gaat nu eerst 3 isolatie oefeningen doen voor je delts en dan pass dumbell pressen voor chest. Uiterst inefficiënt imo en zo ga je ook niet veel kunnen progressen op die main lifts waar het uiteindelijk écht om gaat en waar je van moet gaan groeien.

Ik ben het wel eens met wat @Spambod te zeggen heeft over de compound oefeningen. Sinds dat ik zelf het uiterste probeer te halen uit de compounds ga ik echt wel beter vooruit. Sowieso ben ik een voorstander van starten met de compounds en hier tot het gaatje mee gaan. Gaat je gains echt ten goede komen.

Oke maar waarom prioritiseer je die compounds dan niet? Je gaat nu eerst 3 isolatie oefeningen doen voor je delts en dan pass dumbell pressen voor chest. Uiterst inefficiënt imo en zo ga je ook niet veel kunnen progressen op die main lifts waar het uiteindelijk écht om gaat en waar je van moet gaan groeien.
Ik ben het wel eens met wat @Spambod te zeggen heeft over de compound oefeningen. Sinds dat ik zelf het uiterste probeer te halen uit de compounds ga ik echt wel beter vooruit. Sowieso ben ik een voorstander van starten met de compounds en hier tot het gaatje mee gaan. Gaat je gains echt ten goede komen.
Ja, hebben jullie helemaal gelijk in eigenlijk lol
Heb dit voorheen eigenlijk ook altijd zo gedaan met m'n eigen schema's, dus snap eigenlijk niet waarom ik het nu niet doe
Gaan we veranderen iig

Ja ik heb ook echt al die “fluff” oefeningen eruit gehaald. Doe nu nog maar 3 oefeningen per spier en dan doggcrap style. met 2x shoulder raises in je schouder training ga je nooit genoeg load erop krijgen. Kan je beter zwaar pressen

Ja ik heb ook echt al die “fluff” oefeningen eruit gehaald. Doe nu nog maar 3 oefeningen per spier en dan doggcrap style. met 2x shoulder raises in je schouder training ga je nooit genoeg load erop krijgen. Kan je beter zwaar pressen
Voorheen deed ik
3 sets flat, 3 sets incline en dat was het voor chest
Voor schouders 3 sets ohp of shoulder press en 3 sets side raises en dat was het dan ook voor schouders
Op pullday dan nog facepulls voor rear delt

Je kunt het voorleggen aan je coach toch waarom hij kiest voor deze aanpak?
Verder kan het ook geen kwaad om eens wat anders te doen dan wat je normaal doet. Wellicht werkt dit wel beter voor jou.
Sowieso betaal je iemand om dit allemaal te fixen voor je dus ik zou het een kans geven.

Je kunt het voorleggen aan je coach toch waarom hij kiest voor deze aanpak?
Verder kan het ook geen kwaad om eens wat anders te doen dan wat je normaal doet. Wellicht werkt dit wel beter voor jou.
Sowieso betaal je iemand om dit allemaal te fixen voor je dus ik zou het een kans geven.
Ja zo sta ik er ook een beetje in, hij is niets voor niets coach
Ik volg gewoon zijn plan
Juist een coach genomen zodat ik niet bij alles zelf hoef na te denken
Tot nu toe vind ik het schema ook gewoon leuk om te doen, maar het is nog wel te vroeg om te zeggen of het echt zn vruchten af werpt
Voorheen best lang wel dezelfde soort split gedraaid dus dit huidige schema kan sowieso geen kwaad

Inn!
Is niet plate loaded dus max is 200 :o
Dus probeer nu heel veel TuT en narrow stance en allemaal andere capriolen uit te halen om het zwaar te maken
1-legged doen.. :D Je zit al heel erg snel op 200. Helpt ook om geen disbalans in links/rechts te krijgen.

Ik kreeg meer last van mijn knie met 1 legged legpress dus wees gewaarschuwd :D

Ik blijf liever ecto dan dat ik unilaterale leg presses of squats ga doen.

Ja, hebben jullie helemaal gelijk in eigenlijk lol
Heb dit voorheen eigenlijk ook altijd zo gedaan met m'n eigen schema's, dus snap eigenlijk niet waarom ik het nu niet doe
Gaan we veranderen iig
Ja doen. Jammer dat ik nu pas bij dit log kom, super interessant! Ik vind je start fysiek echt mega goed al. Echt heel tof dat je al zo ver gekomen was. En om dan de stap te maken naar kuren is wel een goed moment denk ik. Je vooruitgang is echt awesome trouwens.
Op pullday dan nog facepulls voor rear delt
Superset die Facepulls eens met een rear delt fly achtige oefening. Of maak r een megaset van waarbij je van front naar side naar rear delts gaat. Dan blaas je helemaal op :p.

Daar zal de hoge trainingsfrequentie inderdaad niet de enige oorzaak van zijn.

Niets mis met 3x per week benen trainen, zolang je het volume er op aanpast, maar dat kan wel lastig zijn. In theorie kan je met een hogere frequentie wel een hoger volume per week aan.
Klopt, het was een combinatie van vaker trainen, meer gewicht en meer intensiteit. Enfin: meer volume, waar ik ook eerder op doelde.

Thanks voor de input iig allen
Ik ga ermee aan de slag ✌️

Vanaf kniehoogte zodat ik geen hamstring erbij gebruik
Maar de afstand tussen de gaten van het rack zijn hiervoor te groot, dus ik ga op een 10kg plate staan om toch meeste rom eruit te halen
Geen alcohol drinken lukt prima, clean eten lukt ook easy
Crave wel echt bizar hard naar een kapsalon tho' :roflol:
Bouw barbell op twee box jump boxes voor rack pulls. Dan kun je precies de hoogte manipuleren.

Ik ga nog een derde keer per week ergens quads bij proppen, ik denk dan high volume leg press & leg extensions
Naar mijn mening werkt high volume voor mn quads goed, dus ff uit testen

Vascularity neemt toch niet af opeens?, althans vandaag niet

Edit: Ochtendgewicht: 70,5
Tot nu toe gain ik ongeveer elke week een kilo, hoop dat het zo blijft

BOR
1x10x47,5
2x10x60

Rack Pull
2x8x190
Dit begon wel zwaar te worden

Shrugs
1x6x110