XXL Nutrition

One Cycle Won't Hurt

Ja paar setjes shrugs gaat inderdaad niet je ineens stieren traps geven dus kan geen kwaad. Wat op zich wel kan als je extra trap stimulus wilt is een upright row programmeren. Main tarrget = side delts maar je pakt aardig wat traps mee. Alleen die oefening goed uitvoeren is best tricky en doet voor vele pijn.
HSPU's pakken je upper traps ook echt enorm hard aan + is een leuke shoulder builder. En ik vind het persoonlijk geweldig leuk om te doen.

Upright rows hoef ik niet te doen, zoveel impingement dat dat in no-time pijn doet. Maar mijn schouders zijn sowieso best blessure gevoelig.

Daarom dat ik ook strict rows prefereer ipv die cheat zooi. Heb nooit het gevoel dat die barbell rows die de helft van de bevolking doet zin hebben
Menig volk voert hem ook gewoon verkeerd uit. Ik krijg zware kramp door de zieke squeeze die ik krijg, maar voelt wel lekker. Pullups+pendlay+barbell row heb ik meerendeels mijn rug mee gebouwt.

Menig volk voert hem ook gewoon verkeerd uit. Ik krijg zware kramp door de zieke squeeze die ik krijg, maar voelt wel lekker. Pullups+pendlay+barbell row heb ik meerendeels mijn rug mee gebouwt.
Vervang die pendlay row met latt pulldown en dat zijn de enigste 3 oefeningen die ik doe voor rug momenteel.

• Topic Starter Topic Starter
Vervang die pendlay row met latt pulldown en dat zijn de enigste 3 oefeningen die ik doe voor rug momenteel.
Als ik maar 3 oefeningen voor rug zou kunnen doen zou ik zelf gewoon lat pulldown, low row en een lat prayer pakken
Die pendlay row is al helemaal dood gaan

Pendlay row 2sec hold, je weet niet wat je mist😍 latt pulldown uiteraard er achter aan slow focussed.

Pendlay row 2sec hold, je weet niet wat je mist😍 latt pulldown uiteraard er achter aan slow focussed.
Pendlay row is (te)blessure gevoelig en ik ken mezelf train vaak zwaar. En met bb row is de kans op onderrug issues minder. Ben 30, dus dan moet je ook afwegen of het risico waard is. Doe nu bijv nog DL, maar zie mezelf dat niet heel me leven doen HELAAS, uiteraard “dan lichter in gewicht, betere houding”, maar iedereen weet vooral bij sq/dl als je vaak tot rpe9/10 gaat dat de laatste 2 reps al lang niet zo “mooi” zijn als de eerste 2 bijv. Iedereen is hierin anders, maar blessures is de eerste stap naar je motivatie verliezen en dat je stopt, dus dit voorkomen is het beste wat je kunt doen.

Week 8​

Geen gewichtstoename, armen lopen wel goed vol imo

Huidig fizeek
IMG_20220110_143751__01.jpg

Flat Dumbell
1x12x39
2x8x39

Incline
3x10x27

Shoulder Press
2x10x29

Side Raises
2x18x5
2x14x5 (ss met front raise)

Front raise
2x12

Face pulls
2x15x20

Nog tricep pomp werk

Laatst bewerkt:
Ik droom sinds eergisteren echt heel intens
Denk dat dat ook mede komt door de hormonen?
Het is zo realistisch dat ik me oprecht er overdag raar door voel
Aan de andere kant, wordt wel echt heerlijk uitgerust wakker

Gewicht is deze week hetzelfde gebleven, zometeen even check-up naar coach sturen kijken wat hij er van vind

• Like
Waarderingen: AK
Zit je stiekem van de trenbolon te snoepen?

Alleen dat uitgerust wakker worden strookt niet met tren :roflol:

Coach gesproken, deze week nog ff aankijken hoe de progressie is gezien er geen gewichtstoename is geconstateerd

Krachtprogressie was weer moeilijk te meten gezien ik vandaag weer andere dumbells heb gebruikt omdat de schroef dingen kapot zijn van de andere dumbells bij de homegym
De andere dumbells weegde weer meer dus ff lastig

Squat
3x8x116

Leg Ext
2x13x50
1x10x50

Standing Leg Curl
3x12x17,5

Calf raise
3x20x20

SLDL (weinig rust, haast ivm tentamen)
3x18x75

Work smarter, not harder ;)
Daarbij leer ik meer in een half jaar stage dan 4 jaar school
Ik heb geen diploma en was gestopt met school op me 18de, zeg niet dat er veel terecht is gekomen, maar ik leef nog wel. 💁‍♂️

Ik heb geen diploma en was gestopt met school op me 18de, zeg niet dat er veel terecht is gekomen, maar ik leef nog wel. 💁‍♂️
Ik heb sowieso al een ICT diploma en wat certificaten
Deze HBO studie is puur omdat ik 2 jaar in de ICT had gewerkt en dacht ik moet mn hele leven nog werken dus ga maar weer terug studeren
Kans dat ik met ICT of deze studie iets ga doen is niet eens groot, maar heb gewoon graag back-up plannen

Terug
Naar boven