AndroidHealthClinic

One Cycle Won't Hurt

• Topic Starter Topic Starter
Ja was al bang voor deze reactie
Maar ik vraag het expres hier om te kijken wat andere mensen hiervan vinden
Tuurlijk vraag ik het ook aan mn coach maar ik ben ook gewoon benieuwd wat hier mensen denken
Ik zou op ons niveau kiezen om de tijd die je nu besteed aan een tweede training in te zetten voor sociale activiteiten, andere hobby’s of om geld te verdienen.

Twee keer per dag trainen gaat eerder contraproductief zijn dan wat opleveren. Het is soiweso niet iets wat je over de lange termijn kan volhouden (ook al denk je nu van wel), no way dat je twee keer per week consistent HARD kan trainen. A ls iets wel aan het licht is geworden/populair de laatste jaren in de bodybuild scene is dat je harder vooruit gaat met minder trainen en minder volume. Zolang je maar daadwerkelijk hard traint, en dat kan je echt niet twee keer per dag dag in dag uit. En dan komt het meal timing component er ook nog eens bij kijken wat vaak geneuk in de marge is maar met twee harde sessies per dag echt wel significant verschil kan maken.

Als je al twee keer per dag wilt zou ik ochtend cardio doen (ook in bulk) en eventueel wat kuiten/core, maar niet je grote spiergroepen kan splitten.

Edit: en inderdaad wat zegt je coach? Ik ben sowieso al niet zo'n fan voor hem, maar heb niet echt het idee dat je daadwerkelijk begeleiding in alle aspecten krijgt, of wel?

Edit2: Je wilt teveel doen bij PPL? Plaats je schema eens dan. Kan is best aanwezig dat je gewoon teveel junk volume doet/onnodige shit. Je hebt echt niet veel nodig om te groeien als je je schema effectief indeelt en goed leert trainen.

Je traint uberhaupt te veel. 6 of 7 dagen als ik me niet vergis, heb je helemaal geen zak aan.

Twee keer per dag heb je nog minder dan een zak aan.

Edit: en inderdaad wat zegt je coach? Ik ben sowieso al niet zo'n fan voor hem, maar heb niet echt het idee dat je daadwerkelijk begeleiding in alle aspecten krijgt, of wel
Nog geen antwoord, maar begeleiding valt idd best mee, je krijgt een voedingsschema, trainingsschema en je vragen worden beantwoord via de mail en dat is het eigenlijk
Nu heb ik zelf niet heel veel begeleiding nodig maar vraag me toch af als je bijv een beginner bent hoe de coaching dan is
Weet ook niet of ik de coaching ga zetten
Of ik ga op eigen houtje verder denk ik, of ik ga bij bijv een Jay Whey coaching nemen gezien ik hem altijd wel erg informatieve video's vind plaatsen
Edit2: Je wilt teveel doen bij PPL? Plaats je schema eens dan. Kan is best aanwezig dat je gewoon teveel junk volume doet/onnodige shit. Je hebt echt niet veel nodig om te groeien als je je schema effectief indeelt en goed leert trainen.
Ik DM je ff 't schema, vind het niet zo heel netjes om die geheel zo hier neer te gooien
Alhoewel ik wel mn trainingen hier plaats maar toch

Klinkt alsof je dus geen coaching krijgt maar gewoon een schema krijgt. Cookie cutter templates om geld mee te verdienen.

Er zijn zoveel coaches tegenwoordig maar zit veel rotzooi tussen. Jw is sowieso een slimme vent maar ik vind de resultaten niet geweldig en allemaal wat wazig. Maarja ik ben sowieso te kritisch. Einde van de streep komt het allemaal uit jezelf, coach kan zeker helpen maar niemand heeft echt geheimen. Als ik al een caoch zou nemen zou ik @coachdaanmansen op ig nemen, of eentje uit de UK. Zijn ongetwijfeld nog wel een paar goede, maar die ken (en/of volg) ik niet.

Klinkt alsof je dus geen coaching krijgt maar gewoon een schema krijgt. Cookie cutter templates om geld mee te verdienen.

Er zijn zoveel coaches tegenwoordig maar zit veel rotzooi tussen. Jw is sowieso een slimme vent maar ik vind de resultaten niet geweldig en allemaal wat wazig. Maarja ik ben sowieso te kritisch. Einde van de streep komt het allemaal uit jezelf, coach kan zeker helpen maar niemand heeft echt geheimen. Als ik al een caoch zou nemen zou ik @coachdaanmansen op ig nemen, of eentje uit de UK. Zijn ongetwijfeld nog wel een paar goede, maar die ken (en/of volg) ik niet.

Wat is er zo goed aan die Daan Mansens dan? Kende hem nog niet, maar zijn IG ziet er wel interessant uit zo op het eerste gezicht.

Wat is er zo goed aan die Daan Mansens dan? Kende hem nog niet, maar zijn IG ziet er wel interessant uit zo op het eerste gezicht.
Hij heeft z'n gehele prep gevlogd op youtube. Al die video's bij elkaar geven een aardig goed beeld van zijn kennis waardoor ik lichte bias naar hem heb. En hij wordt zelf gecoached door callum musclementors waar wel echt kwaliteit vandaan komt.
random vid:

Er zijn zoveel coaches tegenwoordig maar zit veel rotzooi tussen.
Ja ik ken redelijk wat mensen die een coach hebben en het is meestal gewoon

Hier heb je X trainingsschema, Y voedingsschema
Succes

Wel makkelijk verdienmodel zo :o

Ja ik ken redelijk wat mensen die een coach hebben en het is meestal gewoon

Hier heb je X trainingsschema, Y voedingsschema
Succes

Wel makkelijk verdienmodel zo :o

Het is maar net wat je zoekt / wil / nodig hebt.

Als ik een coach zou nemen zou het puur zijn om mezelf wat meer verlichting te geven van het constant overdenken van allerlei shit. Moet ik nu wel 50gr carbs weghalen of niet? Moet ik nu 10 min cardio meer doen of niet? Word ik niet smoll nu? Ben ik niet te veel vet aangekomen? Etc etc etc

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan iemand die mij gaat vertellen hoe ik moet squatten of trainen in het algemeen… ik ben daar zo mijn eigen mening / visie over waar ik mij goed bij voel en dat wil ik niet veranderen omdat coach X dat zegt.

Maar het kan zijn dat jij wel die aandacht en instructie nodig hebt… Dan kan je inderdaad misschien beter iemand zoeken die dat kan geven en dan maar ietsjes meer betalen of juist iemand vinden die nog helemaal niet zo bekend is en daarom meer aandacht per individu kan schenken… Kwestie van op onderzoek uitgaan en kijken wat jouw past.

Als ik een coach zou nemen zou het puur zijn om mezelf wat meer verlichting te geven van het constant overdenken van allerlei shit. Moet ik nu wel 50gr carbs weghalen of niet? Moet ik nu 10 min cardio meer doen of niet? Word ik niet smoll nu? Ben ik niet te veel vet aangekomen? Etc etc etc

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan iemand die mij gaat vertellen hoe ik moet squatten of trainen in het algemeen… ik ben daar zo mijn eigen mening / visie over waar ik mij goed bij voel en dat wil ik niet veranderen omdat coach X dat zegt.

Maar het kan zijn dat jij wel die aandacht en instructie nodig hebt… Dan kan je inderdaad misschien beter iemand zoeken die dat kan geven en dan maar ietsjes meer betalen of juist iemand vinden die nog helemaal niet zo bekend is en daarom meer aandacht per individu kan schenken… Kwestie van op onderzoek uitgaan en kijken wat jouw past.
Maar zo'n coach die objectief kijkt en jouw verteld of je 50g carbs meer of minder moet eten is wel een coach waar je vaak wat persoonlijk binding mee hebt. HIj kan je alleen vertellen of je x g meer of minder moet eten als je periodiek check-ins hebt, hij je trainingsoutput weet etc.

Hoeft geen persoonlijke band met hem te hebben, maar iets meer dan een schema is wel nodig imo. Al helemaal als er AAS bij komt kijken. Reageer je niet oged op DHT? Gevoellig voor oestro etc. Ipv iedereen maar 400 prima 250 test laten draaien en vanaf daar titreren (ik noem maar wat).

Training en voeding ging me altijd wel redelijk goed af het laatste jaar, natuurlijk altijd ruimte voor verbetering maar het was ook niet zo dat ik er niets van snapte
De coach had ik eigenlijk puur genomen voor het "kuur" gedeelte gezien ik daar niet heel veel ervaring mee heb en ik met dat soort aspecten wel liever een stok achter de deur wil hebben

Ik lees al een paar dagen mee, zag dat je bij dezelfde coach als ik zit.
Zelf zit ik al jaren bij hem (wedstrijd preps tenminste) Nu vanaf mei al.
Maar off season is zijn aandacht voor je wat minder inderdaad. je kan wel altijd bij hem terecht voor vragen etc etc.
Check up 1 keer per maand ongeveer. ik heb nu dan 15 weeks out elke week foto check up en om de week real life.
Laatste weken misschien zelfs vaker real life.

Trainen moet je zelf doen je kan vragen hoe en wat aan hem maar als je echt 1 op 1 coaching wilt moet je er of voor betalen of hij heeft er momenteel geen tijd voor.
Vroeger deed hij dit wel dacht ik.

Zelf heb ik wel goede ervaringen met hem want hij heeft me altijd goed op het podium gezet.

over het 2x per dag trainen. Dan train je niet hard genoeg per training. Als ik train ben ik helemaal naar de tievus de rest van de dag. vandaar dat ik altijd eind van de dag train.

Zelf geef je aan na een paar been oefeningen niet meer vol uit te kunnen gaan? dan is of je oefening keuze niet goed of je traint te lang.

Ik zou het lekker bij 1 training per dag houden. Frequintie kan wel maar dat is eerder voor natty's 4x per week fullbody bijvoorbeeld.
Als je aan de gear gaat en je sloopt jezelf volledig kan zelfs 1 training per week al voeldoende zijn per spiergroep. (Bro Split)

Zelf doe ik liever alles 2keer per week trainen maar ook dat is na een tijdje overkill en doe dan een halve week of een week rust nemen.

Maar zo'n coach die objectief kijkt en jouw verteld of je 50g carbs meer of minder moet eten is wel een coach waar je vaak wat persoonlijk binding mee hebt. HIj kan je alleen vertellen of je x g meer of minder moet eten als je periodiek check-ins hebt, hij je trainingsoutput weet etc.

Hoeft geen persoonlijke band met hem te hebben, maar iets meer dan een schema is wel nodig imo. Al helemaal als er AAS bij komt kijken. Reageer je niet oged op DHT? Gevoellig voor oestro etc. Ipv iedereen maar 400 prima 250 test laten draaien en vanaf daar titreren (ik noem maar wat).

Oh ja daar ben ik het zeker over eens. Zou zelf zeker eens in de 5-7 dagen een check in willen hebben waarbij ik ook echt word uitgehoord enzo en er op basis daarvan veranderingen kunnen worden doorgevoerd.

Als dat niet het geval is heb je er idd niks aan zo’n coach

Ik lees al een paar dagen mee, zag dat je bij dezelfde coach als ik zit.
Zelf zit ik al jaren bij hem (wedstrijd preps tenminste) Nu vanaf mei al.
Maar off season is zijn aandacht voor je wat minder inderdaad. je kan wel altijd bij hem terecht voor vragen etc etc.
Check up 1 keer per maand ongeveer. ik heb nu dan 15 weeks out elke week foto check up en om de week real life.
Laatste weken misschien zelfs vaker real life.

Trainen moet je zelf doen je kan vragen hoe en wat aan hem maar als je echt 1 op 1 coaching wilt moet je er of voor betalen of hij heeft er momenteel geen tijd voor.
Vroeger deed hij dit wel dacht ik.

Zelf heb ik wel goede ervaringen met hem want hij heeft me altijd goed op het podium gezet.

over het 2x per dag trainen. Dan train je niet hard genoeg per training. Als ik train ben ik helemaal naar de tievus de rest van de dag. vandaar dat ik altijd eind van de dag train.

Zelf geef je aan na een paar been oefeningen niet meer vol uit te kunnen gaan? dan is of je oefening keuze niet goed of je traint te lang.

Ik zou het lekker bij 1 training per dag houden. Frequintie kan wel maar dat is eerder voor natty's 4x per week fullbody bijvoorbeeld.
Als je aan de gear gaat en je sloopt jezelf volledig kan zelfs 1 training per week al voeldoende zijn per spiergroep. (Bro Split)

Zelf doe ik liever alles 2keer per week trainen maar ook dat is na een tijdje overkill en doe dan een halve week of een week rust nemen.
Ja z'n resultaten van z'n cliënten liegen er zeker niet om
Het is meer omdat ik nu aan de gear zit ik van die dingen ga bedenken van: Oké mijn herstelcapaciteit is bevorderd, maar de intensiteit van mijn trainingen ligt ook hoger
In welke verhouding zou ik er dan meer voordeel uit kunnen halen snap je
Voorderest iedereen in mijn omgeving die ik ken die aan de AAS zit doet helaas maar een dotje

Maar ben gisterenavond niet meer geweest en heb vandaag ook tegen m'n wil in een rustdag gehouden :p
Ik ben ook wel echt total los na m'n trainingen
Maar als ik bijv om 10 uur 's Ochtends train dan ben ik om 8 uur 's Avonds al wel weer gewoon hersteld (van een Push/Pull dan) om isolaties te doen

Het is maar net wat je zoekt in een coach man.

Heb bij een coach gezeten voor 40 EUR per maand en een coach van 150 EUR per maand. Dat verschil zie je terug in je portemonnee, maar ook aan de service die geleverd wordt. Veel kan je zelf doen, als je je boeren verstand gebruikt en blijft verdiepen in de kennis. Scheelt weer geld :)

Als je van jezelf weet dat je een 'push' nodig hebt dan kan een coach meerwaarde bieden. Ook als je ooit zelf coaching wilt geven, dan kan het hebben van een eigen coach inzicht geven hoe je dat kan bewerkstellen en wat je anders zou doen bij jouw cliënten etc.

Ja z'n resultaten van z'n cliënten liegen er zeker niet om
Het is meer omdat ik nu aan de gear zit ik van die dingen ga bedenken van: Oké mijn herstelcapaciteit is bevorderd, maar de intensiteit van mijn trainingen ligt ook hoger
In welke verhouding zou ik er dan meer voordeel uit kunnen halen snap je
Voorderest iedereen in mijn omgeving die ik ken die aan de AAS zit doet helaas maar een dotje

Maar ben gisterenavond niet meer geweest en heb vandaag ook tegen m'n wil in een rustdag gehouden :p
Ik ben ook wel echt total los na m'n trainingen
Maar als ik bijv om 10 uur 's Ochtends train dan ben ik om 8 uur 's Avonds al wel weer gewoon hersteld (van een Push/Pull dan) om isolaties te doen
Je herstel is wel bevorderd maar je bent niet meteen een superman. :P
Je kan je volume iets omhoog gooien maar niet je training intensiteit verdubbelen haha.
in je rust groei je immo. Als ik benen heb getraind heb ik vaak soms nog lichtelijk spierpijn als ik ze de 2e keer de week pak (2 dagen rust tussen donderdag en zondag vaak de zondag dat ik ze nog lichtelijk voel)
Laat staan als ik 4 keer per week hamstrings zou pakken, wanneer ga je herstellen dan? :P die paar uurtjes tussen je trainingen door?
En dan nog niet eens over je zenuwstel en gewrichten etc etc te hebben :P

Morgen, eindelijk ff hele dag niets te doen
Oortjes binnen en nieuwe pre
Dus lekker push knallen

Ik doe nu ook weer rust bijhouden, was dat helemaal vergeten door lockdown

Treen van vandaag

Squat
1x8x112,5
1x6x112,5
Ik ga morgen een belt bestellen

Leg Press
1x12x195
1x10x195

Rechter knie voelt nog steeds raar
Kan het niet echt omschrijven, geen last van tijdens squats gelukkig

Leg Ext
1x10x93
1x9x93

Adductor
2x15x58
Eindelijkk

LLC
1x12x51
1x9x51

Sldl
2x12x100
Ging erg ez tegen verwachting in

Uni calf raise
4x12x15

Waarom zou je rust bijhouden? Rust zou je moeten autoreguleren. Zag het in je schema staan maar op compounds perse 60s hanteren is echt totaal nutteloos imo. 60 seconden al helemaal, als je iets zou willen timen zou ik denken aan clustersets (*5 reps. Rust xsec , 5 reps, repeat tot falen =1 set).

Rust liever te lang dan te kort. Je wilt zo lang rusten tot je maximale output kan leveren. Kan soms wel resulteren in dat trainingen lang duren dus ik pair aardig wat oefeningen vaak. In principe supersets maar dan met wel paar tellen rust i.p.v direct door. En dan alleen op oefeningen waar je geen longinhoud nodig hebt.

Raise variant paired met kuiten. Pushdown paired met rope crunch etc.

Terug
Naar boven